Skocz do zawartości


RODO w HAKP

VII

Klima się nie załącza, dziwnie pracuje// Przekaźniki klimy// Czujnik ciśnienia klimatyzacji "zamienniki"

VII klima problem z klima elektryka klimy

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
479 odpowiedzi w tym temacie

#361 Gu-Ardian

Gu-Ardian
  • Klubowicz
  • 123 postów
  • Skąd:Przeworsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:00, 08.07.2020

U mnie temat porażka...
Klima przestała działać. Pojechałem, nabiłem (było 310g). Niestety klima nadal nie działa. Przewertowałem tematy.
Wentylator działa, sprężarka nie...
Zawierałem kostkę od czujnika, wentylator startuje sprężarka nie.
Podawałem prąd na krótko z aku - sprężarka nadal nie wstaje...

Test czujników daje takie wartości:
1 - 36
2 - 22
3 - 81
4 - 77
5 - 35
6 - C9
7 - 01
8 - 00
9 - C7

Diagnostyka klimy metodą AUTO - OFF 1minuta nie działa...

Mam się od razu liczyć z wyciąganiem sprężarki czy jest jakiś sposób żeby coś sprawdzić? Chciałem ominąć termik i podać prąd na cewkę ale dostęp jest tak cudowny że nie mam pojęcia jak to zrobić...
  • 0

#362 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6028 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 17:14, 08.07.2020

A przekaźniki zmieniałeś miejscami?
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#363 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 17:25, 08.07.2020

Skoro podawałeś prąd bezpośrednio do sprężarki (za termikiem) i nadal nie działa, to albo:
1. termik (tańsza opcja),
2. coś w obwodzie sprzęgła sprężarki (np. cewka),
3. opcja najgorsza, chociaż cenowo to chyba na jedno wychodzi z 2, zatarta sprężarka.
W każdym chyba wypadku bez wyjęcia sprężarki się nie obejdzie. Podjedź do jakiegoś bardziej ogarniętego zakładu od klimy (którzy robią coś więcej niż 'dobijanie gazu') to dosyć szybko będziesz miał diagnozę.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • 1

#364 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 18:16, 08.07.2020

jest mozliwosc diagnozy sprzegla bez demontazu spręzarki

jest mozliwosc wymiany cewki sprzegła bez demontażu spręzarki

wiem bo sam tego dokonałem w accordzie syna :)

wymaga to sprytnych paluszków trochę cierpliwosci i zasobu tajemnych zaklęć typu kur.... mać ja pier..... oczywiscie zaklęcia wymawiane w myslach ale bardzo dosadnie :)

 

 

zdejmij pasek napedu osprzetu

odepnij wtyczkę od wentylatora 

odkręć śrubkę-kluczyk chyba 8 - srubka z gory sprezarki trzyma blaszke przytrzymująca termistor no i juz masz kabelki wychodzace z cewki - jedem to masa przykrecona ową srubeczką natomiast plus połączony złączką do wtyczki wentylatora

nic na siłę wszystko powinno pójść bez problemu - nie mówie że bądzie łatwo :)

zakrec kołem sprezarki - musi sie krecic płynnie bez zgrzytów - bez utknięć bez pisków :) - jesli tak jest to sprężarka teoretycznie nie jest zatarta

teraz wez multimetr i zmierz opornosc cewki sprzegła - jesli wartosc wynosi 3-4 ohmy to jest OK jesli będzie przerwa w cewce no to wiesz na czym stoisz

tak było w moim przypadku

 

autko prawą strona do góry - zdejmujemy przednie prawe kółko - demontujemy nadkole i dla wygody kawałek osłony od spodu

no i jak sie dobrze popatrzysz to zobaczysz sprzegło a w nim cewkę :)

no i teraz zaczyna sie najciekawsze - robiłem to pierwszy raz w życiu bez z pomoca roznych filmów na youtube i przeczytaniu - przeglądnieciu kilku rysunków z eEsema

jeden dzien demontowałem sprzęgło :)

drugi dzien zamówiłem cewkę

i na trzeci dzień w godzine poskładałem wszystko do kupy

klimka smiga az miło

powodzenia

 

 

uwagi

nic nie urwac

nic nie zgubic - podkładka dystans pomiedzy tarcza sprzegłowa a sprzegłem

dwa segery - demontaz nie nalezy do najłatwiejszych


  • 1

#365 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 21:23, 08.07.2020

jest mozliwosc diagnozy sprzegla bez demontazu spręzarki
jest mozliwosc wymiany cewki sprzegła bez demontażu spręzarki
wiem bo sam tego dokonałem w accordzie syna :)
wymaga to sprytnych paluszków trochę cierpliwosci i zasobu tajemnych zaklęć typu kur.... mać ja pier..... oczywiscie zaklęcia wymawiane w myslach ale bardzo dosadnie :)


zdejmij pasek napedu osprzetu
odepnij wtyczkę od wentylatora
odkręć śrubkę-kluczyk chyba 8 - srubka z gory sprezarki trzyma blaszke przytrzymująca termistor no i juz masz kabelki wychodzace z cewki - jedem to masa przykrecona ową srubeczką natomiast plus połączony złączką do wtyczki wentylatora
nic na siłę wszystko powinno pójść bez problemu - nie mówie że bądzie łatwo :)
zakrec kołem sprezarki - musi sie krecic płynnie bez zgrzytów - bez utknięć bez pisków :) - jesli tak jest to sprężarka teoretycznie nie jest zatarta
teraz wez multimetr i zmierz opornosc cewki sprzegła - jesli wartosc wynosi 3-4 ohmy to jest OK jesli będzie przerwa w cewce no to wiesz na czym stoisz
tak było w moim przypadku

autko prawą strona do góry - zdejmujemy przednie prawe kółko - demontujemy nadkole i dla wygody kawałek osłony od spodu
no i jak sie dobrze popatrzysz to zobaczysz sprzegło a w nim cewkę :)
no i teraz zaczyna sie najciekawsze - robiłem to pierwszy raz w życiu bez z pomoca roznych filmów na youtube i przeczytaniu - przeglądnieciu kilku rysunków z eEsema
jeden dzien demontowałem sprzęgło :)
drugi dzien zamówiłem cewkę
i na trzeci dzień w godzine poskładałem wszystko do kupy
klimka smiga az miło
powodzenia


uwagi
nic nie urwac
nic nie zgubic - podkładka dystans pomiedzy tarcza sprzegłowa a sprzegłem
dwa segery - demontaz nie nalezy do najłatwiejszych

Nie mogłem się powstrzymać.
Najpierw zabierasz wszystkie młotki w odległości 100m?




Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#366 Gu-Ardian

Gu-Ardian
  • Klubowicz
  • 123 postów
  • Skąd:Przeworsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:44, 08.07.2020

Prąd podawałem a wtyczkę, tą przy wentylatorze.
Lipa że nie mam kanału, a w piątek jadę na urlop... Żona w ciąży i bez klimy to lipa...
Jedyna rada to ogarnąć temat po powrocie, a wtedy to mi już w sumie wisi ta klima, ja jej nie potrzebuję :P

Użytkownik Gu-Ardian edytował ten post 23:47, 08.07.2020

  • 0

#367 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 10:52, 09.07.2020

podajac plus na wtyczke przy wentylatorze zaiskrzyło ?

są dwie możliwosci - uszkodzony termistor lub uszkodzona cewka

jesli dojedziesz bezpisrednio do przewodów cewki bedziesz mógł sprawdzic osobno termistor i osobno cewkę

do tego kanał nie jest potrzebny

a tak na marginesie ja tez nie mam kanału wszystko zrobiłem z zaby  :klaszcze:


  • 0

#368 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 11:12, 09.07.2020

Prąd podawałem a wtyczkę, tą przy wentylatorze.
Lipa że nie mam kanału, a w piątek jadę na urlop... Żona w ciąży i bez klimy to lipa...
Jedyna rada to ogarnąć temat po powrocie, a wtedy to mi już w sumie wisi ta klima, ja jej nie potrzebuję :P

Nie wiem, gdzie się wybierasz na urlop, ale na północy (nad morzem) nie jest gorąco (delikatnie mówiąc - ponizej 20'C, w nocy niewiele ponad 10), ale jak patrzę na centrum (prawie 30'C) to faktycznie może być kiepsko.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#369 Gu-Ardian

Gu-Ardian
  • Klubowicz
  • 123 postów
  • Skąd:Przeworsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:24, 09.07.2020

Nic nie iskrzyło, nawet jej "brewka nie tykła" ;)

W takim razie spróbuję dostać się do cewki, podać na nią prąd i zobaczymy co pokaże.

Jadę w góry akurat. Ostatnio temp trochę spadła, ale sami widzicie jakie są ostatnio jaja z pogodą :P
  • 0

#370 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6028 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 21:36, 28.07.2020

To jaka ma być prawidłowa wartość 10 pozycji Czujnik ciśnienia A/C  MPa Panowie przy teście auto+dual?? 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#371 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 13:22, 29.07.2020

Przy zgaszonym silniku mam 7,8 bar.

Przy uruchomionym motorze 13 bar.


  • 0

#372 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6028 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 14:30, 29.07.2020

i takie same wartości masz przy pozycji nr 10 tak? (test dual+auto) czyli 10-7 lub 10-13? 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#373 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 19:16, 29.07.2020

Tak
  • 0

#374 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6028 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 22:14, 29.07.2020

No to tym bardziej jestem pewny awarii czujnika ciśnienia u siebie, pokazuję wartość 35, a po wyłączeniu klimy ERR.

Do tego zrobiłem pełną diagnozę AC u siebie i kompresor na krótko startuję wraz z wiatrakami(także termik/sprzegięłko A/C odpada), na wtyczce od kompresora wartość 0V.

Mostek na wtyczce od czujnika ciśnienia powoduję że klima działa bez problemów(mostek za pomocą miernika!! i tylko wtedy działa bo jest rezystencja przez sam miernik) , także ewidentna wina czujnika ciśnienia.

Czynnik w układzie jest, sprawdzone manometrem, klima tydzień wcześniej była nabijana i chłodnica klimy wymieniona. 

Oczywiście czujniki/przekaźniki itd podmienione, nawet o tym pisać nie trzeba :P 

 

Czujnik ciśnienia jak pamiętam u Ciebie też był takim samym problemem, wsadziłeś OEM nowy/używkę czy jakiś zamiennik ?

Dzięki za odp. Pozdrawiam. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#375 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 13:04, 31.07.2020

U podleza skończyło się na przekaźniku :)

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, klima, problem z klima, elektryka klimy

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq