Diesle VIII gen roznia sie od VIIgen:
-silnik przekrecony o 180' tj. w VIIIgen turbo jest od strony zderzaka
-w VIIIgen wszystkie diesle maja dpf
-VIIIgen wtrysk jest piezoelektryczny a w VII elektromagnetyczny
-VIIIgen ma 10KM i 10Nm wiecej niz VII
Co do benzyny w VIIIgen. 2,0 i glowica z jednym walkiem w VII gen dwa walki. Silniki w VIIIgen. maja troche lagodniej poprawdzona moc i moment i daje wrazenie wolniejszych niz VIIgen. Ogolnie benzyny w hondach sa bezawaryjne i nie ma co sie bac czy to VII czy VIIIgen
w uzupełnieniu:
VIII i-DTEC N22B jest w dwóch wersjach 150PS i 180PS. Poza tym jest różnica w stopniu sprężenia oraz skoku tłoka (delikatne odprężenie N22B w stosunku N22A) w stosunku do VII gen (N22A). Zmiana tylko z powodu emisji spalin. Mechanicznie generalnie bez zmian. Pewne zmiany w osprzęcie, m.in. piezoelektryki czy to tak naprawdę lepiej miam mieszane uczucia w zakresie np. głośności jednostki napędowej.
Co do wcześniejszych postow ten N22A (i-CTDi) jest bardzo udaną konstrukcją jak przystało na Hondę (gdyby nie ten DPF to byłoby jeszcze lepiej). Ja i tak mimo pokusy Nm (jeżdziłem długo mocnymi Dieslami) wybrałbym K24A3 bez zastanowienia. Jeżdże dwoma K20Z2, jeżdziłem K24A3 oraz N22A. K24A3 to najlepszy silnik w gamie Acco. Powodów jest bardzo wiele (służę informacją w razie potrzeby). Pozdrawiam.
Użytkownik chrismave edytował ten post 20:04, 19.04.2015