Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Dobór felg na lato do Accorda VII

VII felgi koła

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
447 odpowiedzi w tym temacie

#331 rudi0018

rudi0018
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 21:42, 02.01.2019

Na wstępie dziękuję za zaangażowanie się w temat! I liczę na dalszą pomoc. ;)

 

Jak chcesz ładny alus to mniej niż 18" nie schodź. Na to opona 225/45. Bez przesady z tą utratą komfortu. Kupisz 17" to przyglądając się z czasem stwierdzisz że to jednak małe i "nie wygląda"

 

Nie no o ten komfort to się nie martwię już wcale, tak jak pisałem w dwóch wcześniejszych postach, najbardziej martwię się o to zawieszenie, że będzie bardziej obciążone i narażone na zużycie i uszkodzenia. 

 

no tak, ale 18" na serii zawiasie wygląda delikatnie mówiąc śmiesznie, jak wóz drabiniasty :), w kombiaku trochę jakoś to ginie, ale w sedanie jak dla mnie tragedia, skoro zawias zostaje seryjny to tylko 17", no i nie bój się o komfort, ja tam nic nie odczułem, dopiero po obniżeniu jest zauważalnie twardziej

inna sprawa że jak kupisz ładne felgi to szybko zechcesz te z 3-4 cm w dół :-P

 

A na 16- ce to nie?

 

Dlatego 17 felga moim zdaniem będzie dla mnie najlepszym kompromisem i dziękuję za propozycje 18, ale zostanę przy 17. 

 

Teraz tak z jakimi parametrami kupić felgę, podstawy które się nie zmieniają to rozstaw 5x114,3, a otwór centrujący jaki wreszcie jest 64 czy 64,1?

Jakie odsadzenie ET55 tak jak przy 16" obecnej czy ET45 lub ET50 aby bardziej wystawały, czy jeszcze mniejsze?
Jakie wymiary opony polecacie na 17" felgę aby zmieściła się do accorda? 


  • 0

#332 Pete

Pete
  • Forumowicz
  • 399 postów
  • Skąd:City 17
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 22:09, 02.01.2019

Słuszna decyzja z 17', złoty środek.

Szukaj felg o szerokości 7-7,5 cala, z offsetem 45-55. Z takimi parametrami możesz znaleźć OEM-y Hondy (z Accorda, Civica) jeśli hondowskie wzory Ci pasują.

Rozmiar opon może być fabryczny 225/45, opcjonalnie 205/50 albo ciut poza normą przyjmowaną dla zamienników - 215/50.
Marka, model opony to temat-rzeka. Poszukaj konkretów w odpowiednich tematach.
  • 0

#333 rudi0018

rudi0018
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 04:12, 03.01.2019

Ok, a teraz pytanie jak wiemy do 7” felgi zalecany jest rozmiar 215 a do 7,5” 225 opon. I teraz pytanie czy lepiej do 7” felgi wrzucić szersza oponę 225 czy do 7,5” felgi węższa np 215? Teraz pytam teoretycznie gdyby okazało się ze trafia się okazyjnie 7” felgi a opony będę chciał założyć 225 lub odwrotnie. ;)

Druga kwestia czy 6,5” felga na tym samym ET co 7,5” felga tyle samo wystaje od krawędzi bocznej auta czy automatycznie przy tym samym odsadzeniu różnica szerokości powoduje różnice w wystawianiu? ;)

Oczywiście opony wiem już, że temat rzeka ale coś się wybierze ;)
  • 0

#334 Pete

Pete
  • Forumowicz
  • 399 postów
  • Skąd:City 17
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 06:55, 03.01.2019

#1. Teoretycznie na 7 calach 225 będzie troszkę większym balonem niż 215 na 7,5 cala. Ale sporo może zależeć od samej opony, efekty mogą być różne.

#2. Nie będzie tak samo - przy tym samym ET felga 7,5 o pół cala wniknie głębiej ale tyle samo wyjdzie na zewnątrz w stosunku do 6,5.
Poszukaj na forum linków do kalkulatorów offsetu, jest tego na pęczki.
  • 0

#335 Sebaj

Sebaj
  • Forumowicz
  • 482 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cm2
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 07:31, 03.01.2019

Spokojnie może być 7 cali do opony 225, tak wychodziło seryjnie.
Co do opony możesz rozważyć 225/50/17 takie mam na zimę i na seryjnym zawieszeniu lepiej wypełniały nadkola i wyglądało to lepiej.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#336 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1615 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 53
Wzorowa

Napisano 07:40, 03.01.2019

Zawsze możesz dołożyć dystans do felgi, jeżeli okaże się, że koło jest za głęboko. Dystans 5mm nie wymaga wymiany szpilek ;)
  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"


#337 rudi0018

rudi0018
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 09:14, 03.01.2019

#2. Nie będzie tak samo - przy tym samym ET felga 7,5 o pół cala wniknie głębiej ale tyle samo wyjdzie na zewnątrz w stosunku do 6,5.
Poszukaj na forum linków do kalkulatorów offsetu, jest tego na pęczki.

Czyli przy tym samym ET felga niezależnie od szerokości wystaje na zewnątrz tyle samo? Tylko chowa się głębiej w nadkole do osi pojazdu, dobrze zrozumiałem?

Zawsze możesz dołożyć dystans do felgi, jeżeli okaże się, że koło jest za głęboko. Dystans 5mm nie wymaga wymiany szpilek ;)

Jasne, że tak, ale zobaczymy jakie felgi się trafia ;)

Jeszcze drugie pytanie o ten otwór centrujący, 64 czy 64,1 powinien być? Czy bez różnicy?

Użytkownik rudi0018 edytował ten post 09:15, 03.01.2019

  • 0

#338 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 09:40, 03.01.2019

Przy tym samym ET felgi im szersze tym bardziej wystają
Co do średnicy osadzenia to jak nie kupisz felg OEM to będziesz potrzebował pierścienie centrujące, więc nie możesz zejść poniżej 64
  • 0

#339 Sebaj

Sebaj
  • Forumowicz
  • 482 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cm2
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 10:04, 03.01.2019

Przy tym samym et szersza felga po równo bardziej wystaje na zawnatrz i do wewnątrz.
Tutaj możesz sobie zwizualizować.
http://uniwers.vot.pl/et/index.php

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik Sebaj edytował ten post 10:05, 03.01.2019

  • 0

#340 rudi0018

rudi0018
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 13:56, 03.01.2019

Przy tym samym ET felgi im szersze tym bardziej wystają
Co do średnicy osadzenia to jak nie kupisz felg OEM to będziesz potrzebował pierścienie centrujące, więc nie możesz zejść poniżej 64

 

No tak, ale czy to będzie 64 czy 64,1 mm to obędzie się bez pierścieni? 

Czy wszystkie felgi OEM czy to Accorda VII, VIII i Civica mają ten sam otwór pasujący do mojej VII?

 

Przy tym samym et szersza felga po równo bardziej wystaje na zawnatrz i do wewnątrz.
Tutaj możesz sobie zwizualizować.
http://uniwers.vot.pl/et/index.php

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

 

Wielkie dzięki za stronę, super to pokazuje jak sytuacja wygląda! ;) WIęc muszę wybierać felgi między 7" między ET 45-55 tak jak mówiliście. ;) 


  • 0

#341 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1615 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 53
Wzorowa

Napisano 14:01, 03.01.2019

Tak, wszystkie te felgi OEM mają dokładnie taki sam otwór centrujący i będzie pasował do Twojej VII ;) bez obaw. Na felgach ten otwór ma dokładnie 64,1mm


  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"


#342 rudi0018

rudi0018
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 15:31, 03.01.2019

Dzięki wielkie Panowie, jeśli chodzi o kwestie techniczne już wszystko wiadomo, teraz mam do was jeszcze jedną prośbę, abyśmy pomogli mi wybrać felgi, które będę najlepiej pasować do Acco wyglądowo. Czy to będą felgi gęściejsze, czy lepiej 5-ramienne.
Moje propozycje z krótkim opisem:
1: https://imgur.com/LkIBcXr - felga od VIII, która bardzo mi się podoba na VIII, ale nie wiem czy będzie pasowała na VII, co o tym sądzicie?

2: https://imgur.com/koG1oxK - felga wychodząca przy VII w wersji Sport GT - ciężka do znalezienia, ale ładnie wygląda na aucie.
3: https://imgur.com/duU2cRK - chyba najbardziej klasyczne felgi, które nie wnoszą w sumie za wiele do wyglądu, chociaż nie wiem jak na nich wygląda VII na żywo
4: https://imgur.com/bDOxS2P - a może coś gęściejszego, nie wiem czy lepiej mniej ramion czy więcej, która lepiej wyglądają.

Co sądzicie o moich propozycjach i które Wy byście wybrali? Oczywiście chciałbym się zmieścić w 1000 zł jeśli to realne, a nawet mniej jeśli to możliwe. ;) 

Jeśli Wy macie inne ciekawsze propozycje to smiało piszcie. ;) 


  • 0

#343 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 15:38, 03.01.2019

Ty się nie podpieraj radami. Sam wybierz co Ci się podoba. To najlepszy sposób. I nie na szybko. Spokojnie poszukaj, posprawdzaj parametry i jak wybierzesz to wtedy ewentualnie zapytaj czy spasują
  • 0

#344 Pete

Pete
  • Forumowicz
  • 399 postów
  • Skąd:City 17
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 17:12, 03.01.2019

@rudi0018
Penta, chłopie, Penta...
Powiedzą że prosta, że oklepana, że dużo Hond na nich jeździ.
Ale wg mnie wyjątkowo dobrze pasuje do VII i jej styl jest ponadczasowy. Dodatkowo są dwa wypusty - z ET55 i ET 45.
Wszystkie modele, które podałeś też będą nieźle leżeć. Choć przedmówca ma rację - ostatecznie powinieneś lać na opinie innych i brać to co Tobie pasuje, Twój pojazd, Twoja radocha ;)

Ale jakoś tak zauważyłem że VII z reguły najlepiej dogadują się z 5-7 ramionami i raczej masywniejszym wzornictwem niż z filigranowym (chyba że Ultraleggera albo jakaś japońska kucizna, ale to cenowo inna liga).

Aha, no i w podanym budżecie będzie dość ciężko, raczej do renowacji...
  • 0

#345 rudi0018

rudi0018
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 17:16, 03.01.2019

Które to są penta? :D Bo w google nic mi to nie daje. :D 
No właśnie ile muszę szykować na proste, nie krzywe alufelgi w miarę dobrym stanie wizualnym? Czy 1000zł to mało?


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, felgi, koła

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq