Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

swap hamulców do accorda 1.8 od czego


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
42 odpowiedzi w tym temacie

#16 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:15, 26.07.2013

No ale ATR ma właśnie większe tarcze niż 1.8 :P
  • 0

#17 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 08:33, 26.07.2013

Łukasz właśnie tu jest ta najwieksza przewaga zacisku z ATRa względem zacisku zwykłego VIgena który ma 280 na przodzie. jak zmieni na zaciski z 7gena to wyda polowe tego a hamować będzie niemal identycznie. ta roznica to nie lepszy zacisk czy dwa tłoczki a wlasnie rozmiar.

Mero z którym ostatnio rozmawiałem o hamulcach mowi to samo - przerabial rozne klocki i tarcze a tu trzeba rozmiar i dlatego wkłada brembo 4tloczki i tarcze 345 bo żaden super hiper klocek czy tarcza nie da tyle co rozmiar.
  • 0

#18 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 08:58, 26.07.2013

no i to się wszystko zgadza :-) ale różnica między 320mm a 300mm jest niestety problematyczna. I to bardzo. Dlatego - zdecydowanie polecam ATRowe, bo różnica jest olbrzymia względem serii, a przy tym wciąż można jeszcze wrzucić felgi 16", jeśli kogoś bolą 17-tki ;-) hebel z ATS'a jest już dla bardziej hardcorowych graczy :lol:
  • 0

#19 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 16:48, 26.07.2013

tarjei86, wrzucisz 16 trzeba tylko odpowiednia felge i ewentualnie dystans. ja przymierzalem pod jakies chinole i mi 16 weszly. chlopaki 348 upychaja pod 17" w e46.

naprawde nie ma sensu isc w jakies super hiper klocki czy tarcze. normalne seryjne najlepiej oem tylko rozmiar:)

ja teraz pracuje albo nad brembo jak ma Mero albo wrzuce zacisk z 335i e92 tylko ze tam jest tarcza 360 :mrgreen: :mrgreen: i na tyl 325 mysle ze wtedy bede zadowolony z hamowania.
  • 0

#20 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 07:44, 27.07.2013

tylko rozmiar:)


Jasne Darku, nie mogę się z tym faktem nie zgodzić ;-) nie mniej... mniejszy rozmiar na lepszych podzespołach jest jakimś kompromisem ;-) pamiętaj, że dystans znowu powiększa koszta i sprawia, że - co by nie mówić - znowu zmieniasz parametry i zachowanie się samochodu na drodze... nie wiadomo do końca z jakim skutkiem. Dodatkowo - szukanie 16" pod hamulce tylko po to, aby mieć taką tarczę - IMO mija się grubo z celem. Jeśli ktoś modzi na maxa - może i chce mu się tak bawić... ale to dodatkowy i to nie mały problem ;-) Dlatego... wciąż podtrzymuję, że do Acco VI gen - hebel z ATR'a, nawet z OEM tarczami - to najoptymalniejszy wybór pod każdym względem. A jeśli ktoś chce się bawić - to możliwości jest już trochę więcej.. np. hebel z ATSa czy z Alfy 166 lub Peugeota 608 3.0 V6
  • 0

#21 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:23, 27.07.2013

tarjei86, wszystko ok ale jakbym mial wrzucac cos co hamuje jak atr wrzucilbym po prostu hamulce z 7gena, nawiercil nowe otwory w tarczy na szpilki 4x114.3 i po problemie. zaciski kupi za 100, dobre tarcze uzywki dorwie za druga stwoke i klocki nowe za 160 ferodo premier. albo na nowych tarczach zimmermann za 350 komplet. wybor nalezy do wlasciciela ale za 360zl ma fajny zestaw w moim odczuciu na uzywkach albo 550 za nowke.

a jak sa wieksze kola to tylko zestaw z ATSa albo jakies brembosze. choc moim zdaniem to juz za duzy koszt i za duzo roboty a roznica i tak nie bedzie jakas powalajaca dlatego ze brembo nie poprawi jakos bardzo drogi hamowania za to poprawi wyczucie hamulca i panowanie nad nim co na 2tloczkach po jednej stronie jest duzo trudniejsze.
  • 0

#22 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Modulo
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:RN3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:05, 28.07.2013

z moich doświadczeń z przekładką 2-tłoczkowy hebel da się wyczuć, jeździło mi się do tego stopnia fajnie i hamowało wystarczająco, że teraz do karawana też kopiłem ATRowe i właśnie się odświeżają. Faktem jest, że znalezienie ATRowych to jak igła w stogu siana, ale wciąż mogę jeździć na 16" w zimę, co przy ATSowych nie jest już możliwe. Do Type V czy też inaczej mówiąc 2.3 jako coś "na szybko" założyłbym heble z VIIg ale do pozostałych wersji jest słabo. Dodatkowo to co zauważyłem to fakt, że przy zaciskach ATRowych szybciej brał hamulec. Kolejna rzecz to to, że przy heblach ATRowych jest masa zamienników w dobrych cenach, można nawet założyć zwykłe tarcze od VII gena są 2mm węższe i sporo tańsze a niekoniecznie muszą być gładkie, bo do VII gena jest wpip rzeczy choćby z racji pokrewieństwa z Acurą TSX. Heble z ATSa jak ktoś zakłąda "zestaw" taki używany jak ostatnio się pojawiają to fajnie, ale później jak te się skończą to co kupić? i za ile? No i te 17" na zimę... w Acco VII a tym bardziej VI to porażka
  • 0

EX-Sreberko, CzarnullaH, Stream Modulo
---

Pozdrawiam
Tomek


#23 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 05:19, 29.07.2013

No i te 17" na zimę... w Acco VII a tym bardziej VI to porażka


na tak na zime to 15:) szkoda ze tylko na tym forum fani wielkiego tjuningu boja sie 17 na zime a na innych potrafia smigac na 19 i nie placza.

lepiej kupic cos co hamuje jak standardowe heble z 7gena ale na psychike lepiej dziala bo ma sie cos lepszego:) albo innego. a najlepiej to wmawiac ze super cudowne klocki i tarcze skroca nam droge hamowania o 2razy:)
  • 0

#24 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 06:22, 29.07.2013

szkoda ze tylko na tym forum fani wielkiego tjuningu boja sie 17 na zime a na innych potrafia smigac na 19 i nie placza.


Darek...płyniesz trochę. Pamiętaj o tym, że tu nie chodzi o samą blokadę na 17" w zimę, ale również o koszty! Opony zimowe w rozmiarze 17" są zdecydowanie droższe od odpowiedników w rozmiarze 16" - i to są FAKTY. Jak ktoś jeździ VI generacją, to znaczy, że raczej nie sra kasą. A i komfort na tym traci. Nie wspomnę już o tym, że w przypadku uszkodzenia takiej pięknej 17-tki w zimę, co jest wielokrotnie bardziej prawdopodobne, koszta znowu się nam podnoszą. Poza tym - w VI genie - a głównie o nim mowa - koła większa niż 17" to już zdecydowana porażka... może i da się dobrać je fajnie wizualnie, ale jazda na tak niskim profilu opony jest zwyczajnie beznadziejna. I nie mówię tego, bo gdzieś przeczytałem, tylko jak sam wiesz zapewne - sporo kół przerobiłem, tak jak i zawieszeń. Więc mogę na to spojrzeć nieco szerzej.

ATRowy hebel jest coraz tańszy w zakupie, dlatego jest to ciekawa opcja, która ma dodatkowo jeszcze sporo plusów. Nikt nie twierdzi, że ATSowy jest zły - przecież sam chciałem go łyknąć niedawno ;-) ale mnie nie bawi jazda TYM KONKRETNYM samochodem w zimie na kołach 17", bo jest beznadziejna - 2 sezony zimowe się przemęczyłem i więcej nie chcę.

Poza tym - sam mi kiedyś wspomniałeś, że hebel z ATS'a nie pod każde 17" wchodzi. Więc... znowu kombinacje? Nie, dziekuję ;-) Jeśli komuś zależy tylko na tym, aby trochę poprawić hamowanie w swoim wysłużonym VI genie - nie trzeba robić aż takiej rzeźby.
  • 0

#25 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 07:42, 29.07.2013

Łukasz ja ciagle mowie o jednym:) miedzy ATR a standardem z 7gena roznica w hamowaniu to moze 5%. wrzucalem gdzies kiedys link do testow tych zaciskow i sily scisku, gdzie w ATR wychodzila mniejsza bo zgodnie z prawami fizyki maly tloczek to wieksza kontrola ale duzo mniejsza sila. Dlatego tez sa dwa tloczki i wiekszy klocek, co daje minimalna przewage. ten zacisk ma glownie przewage w wyczuciu ale dac tyle kasy za wyczucie do cywilnego auta?

nie wiem jak wyglada tyl w VIgen ale podejrzewam ze tez jest to wymienne z 7ka tak jak przod, dlatego za kase ATRowych hebli wolalbym przelozyc caly komplet przod z VIIki a tyl z VIIIki. w ten sposob masz tarcze 300 na przodzie i 280 na tyle. miescisz sie w 16" na zime, nie masz problemu jaki ja mialem przy zaciskach z ATS ze przod bral wszystko na siebie i nie wydasz wiecej jak za sam hebel ATRa na przod.
  • 0

#26 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 08:17, 29.07.2013

no dobra... teraz mi rozjaśniłeś - gdzieś wcześniej to inaczej podłapałem ;-) no więc z tym się zgodzę.
  • 0

#27 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 08:54, 29.07.2013

wrzucalem gdzies kiedys link do testow tych zaciskow i sily scisku, gdzie w ATR wychodzila mniejsza bo zgodnie z prawami fizyki maly tloczek to wieksza kontrola ale duzo mniejsza sila

Nie Ty wrzuciłeś tylko ja to liczyłem :) Ale fakt siła hamowania pozostawała bez zmian - zaletą była możliwość lepszego dozowania siły hamowania (najpierw wysuwa się jeden tłoczek, a dopiero potem 2)

btw dla mnie wiercenie nowych otworów w tarczy to już żeźba a stosowanie używanych tarcz przemilczę...
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#28 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:52, 29.07.2013

pawpor, jak wlozy zaciski z ATR tez musi wiercic. jesli to dla Ciebie rzezba to tak nie rob ale skoro felga ma 10 otworow to czemu tarcza nie moze? tym bardziej ze na tarcze dzialaja duzo mniejsze sily niz na felge.
  • 0

#29 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Modulo
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:RN3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:27, 29.07.2013

ja już mam 280mm na tyle więc przytulę ATRowe na przód a później się zobaczy, jak się zdecyduję na większe koła to i pewnie heble z VIIIg pójdą przód i tył plus pompka z ATSa kombi, ale póki co niewielkim kosztem zobaczymy co się stanie.
Dodatkowo kombi to auto rodzinne więc chodzi jeszcze o komfort.
Finalnie, nie twierdzę, ze heble z ATSa są beee, tylko całość wychodzi dużo drożej plus kombinowanie z felami ( już poza tym, że 17" na zimę )
  • 0

EX-Sreberko, CzarnullaH, Stream Modulo
---

Pozdrawiam
Tomek


#30 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 18:44, 29.07.2013

ToMala, zamiast tych z atr'a lepszym modem byłoby przytulenie tylnych 305mm:) tylko nie wiem czy bęben nie jest większy ale na to mam tez patent:)
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq