Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Układ dolotowy CAI do K24. Co wybrać?

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
171 odpowiedzi w tym temacie

#136 Grooves

Grooves
  • Forumowicz
  • 188 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:23, 23.01.2015

Dziękuję za objaśnienia. Postaram się pochwalić efektem końcowym, jak juz wszystkie elementy dotrą i poskladam je w całość :)
  • 0

#137 Rumcyk27

Rumcyk27
  • Forumowicz
  • 570 postów
  • Skąd:OST
  • Silnik:2.0
  • Wersja:K20A6 S-Type
  • KM:???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:50, 23.01.2015

Najlepszym efektem byłoby przenieść aku w inne miejsce i wstawić jeden kawałek prostej rury, ale gdzie przenieść baterię...tego ju z nie wiem
  • 0

#138 Wydobywczy

Wydobywczy
  • Forumowicz
  • 516 postów
  • Skąd:Chrzanów/Jaworzno
  • Silnik:2.7
  • Wersja:Limited
  • KM:164
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:WG
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 14:23, 24.01.2015

myslałem nad tym żeby u siebie tak zrobić i przenieść poprostu aku w miejsce OEM airboxu a dolot poprowadzić prosto


  • 0

#139 franko86krk

franko86krk
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:krk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190 ?
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:01, 28.01.2015

Injeny z tego co zauważyłem u znajomych śą różne, tzn jedne miał rurki cały czas proste a ja i drugi ziomek mamy raz cienkie raz w jednym miejscu pogrubione i znowu cieńsze. Po co nie wiem ? Osobiście założyłem hydroshield... Na lato zdjąć ?

 

Pytanie nr 2... Przy montażu dolotu uwidziało mi się zmienić nadkole przednie lewe z diesla ( ma kratki wentylujące ) Jak myślicie spełni to chociaż trochę swoją role ?


  • 0

#140 BartekL

BartekL
  • Forumowicz
  • 533 postów
  • Skąd:znienacka
  • Silnik:N55
  • Wersja:M
  • KM:All
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:F10
Reputacja: 31
Super

Napisano 15:06, 28.01.2015

na pewno będziesz miał wiecej błota na filtrze :D jak i brudu :) z nadkola to raczej powietrza sie nie złapie a brud..


Najlepszym efektem byłoby przenieść aku w inne miejsce i wstawić jeden kawałek prostej rury, ale gdzie przenieść baterię...tego ju z nie wiem

 

 

czy przypadkiem Balcer nie przenosił aku do bagażnika? też o tym myślałem 


  • 0

#141 Rumcyk27

Rumcyk27
  • Forumowicz
  • 570 postów
  • Skąd:OST
  • Silnik:2.0
  • Wersja:K20A6 S-Type
  • KM:???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 23:53, 28.01.2015

Bartek no właśnie być może przenosił, ale tu trzeba jego zapytnąć jak to w szczegółach wygląda
  • 0

#142 ASTERIXMIX

ASTERIXMIX
  • Forumowicz
  • 150 postów
  • Skąd:OKOLICE WARSZAWY
  • Silnik:K24
  • Wersja:MUGEN
  • KM:200 może z plusem
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 02:42, 29.01.2015

Przeniesienie akumulatora - do bagażnika  .Przeciągamy kable spodem , kanałem -zależy jak jest miejsce  .Dokupujemy kuwetę na przykład taką jak w linkach

http://www.boatshop....00-mm,1703.html

 

http://www.inter-ral...akumulator.html

Lub nawet jak komuś kasy nie braknie karbonowy .

Można także wkomponować w zabudowę car audio jak ktoś posiada  . Ale nie stawiać w jednej obudowie z subwooferem  .Gdyż akumulatory tradycyjne nie lubią zbytnich wibracji .

 

Plusy podstawowe  z tej operacji  wynikają dwa:

1.- Rozmieszczenie masy się poprawia . Dociążamy lekki tył a odejmujemy i tak już ciężkiemu przodowi .

2.-jeżeli ktoś ma instalację car audio - wzmacniacze w bagażniku - możemy teoretycznie zrezygnować z kondensatora  -[Zależnie od mocy sprzętu ] i jego zapotrzebowaniu na prąd ] .

 

 

I tak na dodatek -możemy zastosować akumulator żelowy ,który nie jest tak czuły na temperaturę i wibracje . Dodatkowo jest mniejszy ,sprawniejszy i możemy go zamontować w dowolnej pozycji nawet bocznej gdyż elektrolit związany jest specjalnymi matami wewnątrz cel .

Dodatkowym plusem będzie  to iż  żelówki są dużo bardziej wytrzymałe ,dużo trwalsze i odporne na pełne rozładowanie . Posiadają dużo większą rezerwę prądowa aniżeli konstrukcje tradycyjne .

A sprawę aku w Accordach chyba większość zna .

https://www.google.p...iw=1920&bih=923

 

 Pozdrawiam :czar: :czar: :czar:


  • 0
ASTERIXMIX

#143 dudson86

dudson86
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:Lbn
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:19, 29.01.2015

Ja mam cai zamówione z tej stronki : http://jarusnet.pl/d...d-03-06-2-4-k24 i jestem zadowolony. Z tego co widzę, jak narazie wyszło wszystko z magazynu.


  • 0

#144 vek

vek
  • Klubowicz
  • 855 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2 Tourer
Reputacja: 26
Super

Napisano 10:32, 29.01.2015

U Jarka, jarusnet, do końca stycznia mozna robic zamówienia i bedzie sciągać z USA. Sprawdzony sprzedawca kilkukrotnie
  • 0

BLACK Fucker 7 http://www.accordklu...y-na-2014-1str/

Vek Rallyteam - BLACK Fucker 5.2 http://www.accordklu...ek-projekt-kjs/
Definicja VTEC : Im szybciej jedziesz, tym jedziesz szybciej.
 


#145 ASTERIXMIX

ASTERIXMIX
  • Forumowicz
  • 150 postów
  • Skąd:OKOLICE WARSZAWY
  • Silnik:K24
  • Wersja:MUGEN
  • KM:200 może z plusem
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 01:25, 30.01.2015

Nie sprawdzony kilkukrotnie - tylko to jest najlepszy jak na ten moment człowiek w Polsce który ściąga profesjonalnie "graty "na zamówienie   i jak dla mnie i dla wielu setek ludzi którzy dłubią ostre projekty oraz małych dłubaczy .

Znamy się z forum PTP - dla niewtajemniczonych   Prelud team Poland   .  Fajny uczciwy człowiek i do tego zawsze ma towar w dobrych cenach .  :diabelfaja: 


Co do dolotów - mój przyjaciel  z PTP  Szadam zrobił sam całkiem fajny projekt H22 [ sam czytaj bez udziału tak zwanych profi firm tuningowych ].

Nie turbo a  kompresor Rotrex  i żadna rura która służy jako dolot ,wylot czy przelot nie pochodzi z ebaja  tylko z polskich sklepów ,tak samo kolanka  i inne łączniki - dodam że nie kosztowały strasznych pieniędzy i są naprawdę świetnej jakości .

Kwestia jest taka aby policzyć sobie przepływy i ilości powietrza potrzebnego  dla takiego Rotrexo ustrojstwa.

Projekt zaraz po strojeniu  u Rysia  z marszu  wygrał  2lub 3 miejsce [zależy jak patrzeć na klasyfikację ]  na duży zlocie PTP w zeszłym roku .

 A muszę nadmienić iż konkurencja była bardzo mocna i doinwestowana . Auta rzedu 400 , 300 i tym podobne moce .

Czyli wynika z tego że nie trzeba mieć w aucie gratów- rurek i kolanek  z najdroższej j półki aby zrobić dobre i trwałe auto. Zazwyczaj firmy typu import tuner mają projektantów odpowiedzialnych za design . Nie oszukujmy się to jest potężny biznes i żeby przyciągnąć wzrok nabywcy często trzeba uciekać się do sztuczek wizualnych ,które nierzadko są tanimi trikami i mają na celu tylko sprzedaż i minimalizację kosztów wytworzenia .

Mówię to ja człowiek który lata na injenie hahahaha


Dolot to tylko rura z odmami  która dostarcza powietrze do silnika . Ma ono być chłodne i dobrze oczyszczone i tyle i puki nie macie 700  koni pod maską to nie musicie się martwić że nie da rady przepuścić odpowiedniej ilości powietrza -a tutaj to i tak tylko przekrój i odpowiednia izolacja termiczna .

:bojesie: :bojesie: :bojesie:


  • 0
ASTERIXMIX

#146 Rumcyk27

Rumcyk27
  • Forumowicz
  • 570 postów
  • Skąd:OST
  • Silnik:2.0
  • Wersja:K20A6 S-Type
  • KM:???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 14:53, 30.01.2015

No i zgadzam się z przedmówcą w 100%, dlatego ja również śmigam na dolocie typu homemade, co prawda kroi mi się jego poważna przeróbka, ale to na razie tylko zamysł. Wracając do tematu - wytworzenie takiego dolotu to koszt około 200 - 300 zł i żadnej różnicy nie będzie - a przynajmniej jej nie odczujemy ( no może poza dźwiękiem ), a dla tego, który to zrobi dobrze - efekt końcowy będzie jeszcze lepszy niż przy zakupie dolotu. A z drugiej strony, kto bogatemu zabroni....:-)


  • 0

#147 Pemo2

Pemo2
  • Forumowicz
  • 63 postów
  • Skąd:Centrum
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executiv
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:26, 21.02.2015

Za pozwoleniem kolegi Rumcyk27 cytuje jego odpowiedź:

 

"...1 czujnik IAT czyli temp zasysanego powietrza, pozostawiłem. W złączce silikonowej zrobiłem dziurę i po prostu go tam wsadziłem. Ta okolica przed przepustnicą nie musi być szczelna
2.Drugi wąż po prostu odpiąłem wyciągnąłem wężyk
3. Trzeci wąż to tzw odma. Na jej początku - czyli tam, gdzie wychodzi z pokrywy zaworów możesz dać tzw oilcatch tank - ale moim zdaniem to niepotrzebny bajer i szkoda kasy,bo olej i tak nie leci, ja dałem tylko malutki filterek..."

 

Czyli wszystko już jasne.

 

Ten drugi wężyk, który odpiąłeś zaślepiałeś czy może zostać "na wolny powietrzu"? Przyszedł mi do głowy pomysł żeby może wykorzystać łącznik elastyczny z wyjściem na odmę lub rurę z wyjściem na odbmę i do niego przymontować ten dyndający wężyk, a na odme tak jak wspominałeś zamontować filterek. 

Przykład łącznika i rurki:
http://allegro.pl/la...5076919613.html

http://allegro.pl/ru...5027672365.html
 


  • 0

#148 Rumcyk27

Rumcyk27
  • Forumowicz
  • 570 postów
  • Skąd:OST
  • Silnik:2.0
  • Wersja:K20A6 S-Type
  • KM:???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 15:16, 22.02.2015

Odpiąłem wężyk i go wyciągnąłem , nie stosowałem żadnych łączników i innych rzeczy. Ale jak chcesz to możesz takie coś sobie wsadzić
  • 0

#149 _radek_

_radek_
  • Forumowicz
  • 100 postów
  • Skąd:Śrem
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:cl9
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 13:05, 23.02.2015

Ja będę robił tak jak kolega wyżej, chce jak najmniej łączeń itp.


  • 0

#150 LukasN

LukasN
  • Forumowicz
  • 228 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:h22
  • Wersja:ferio
  • KM:~200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1993
  • Nadwozie:eh9
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 21:59, 22.03.2015

Wczoraj rzeźbiłem short rama dla znajomego do vii gena. Czekamy teraz na filtr i sylikon.
 
fqfSGLsl.jpg

3n6MYfUl.jpg

Mamy burzę mózgów, czy robić dalszą część i mieć CAI czy zostać przy shorcie :) Przy K20 mocy za dużo nie przybędzie ale dźwięk będzie na + :D


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq