Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Instalacja LPG Lovato sekw. z funkcja dotrysku paliwa


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
41 odpowiedzi w tym temacie

#1 hecol

hecol
  • Forumowicz
  • 51 postów
  • Skąd:Krakow
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:225
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CDI
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 14:53, 26.02.2013

witam,

Posiadam Honde Accord VII 2,0 iVtec 155 KM

Przeczytalem bardzo wiele tematów tu na forum o LPG w accordzie, ale nadal mam parę pytań po wizycie w serwisie LPG.


W jednym z najbardziej polecanych w Gdansku serwisów LPG zaproponowano mi do Accorda instalacje Lovato Smart najnowszej wersji (oczywiscie sekw. 4 gen.) w cenie 2,650zl (komplet z wlewem pod klapką, zbiornik w kole itp.)

Ja im mowie, ze slyszalem tu na forum ze najlepiej sie sprawuje Staag 300 + ACR 01 + Hana, a oni mówią że też bardzo dobre ale obecne najnowsze Lovato sekw. są lepsze i bardzo chwalone.

Potem na forum tu czytalem, ze te nowe Lovato faktycznie są bardzo chwalone i nawet polecany tutaj pan Marek je zachwala i instaluje w iVtec po 2003r.

Teraz pytania:

1/ Czy brać te kompletny zestaw Lovato 4 gen. skoro podobno bardzo dobry warsztat + tu na forum Marek gazownik go bardzo polecają ? czy jednak lepszy stały komplet Staaga z Haną?

2/ Powiedzieli że lubryfikacja jest niepotrzebna i nie robi różnicy, ale jak już chcę to proponują ""funkcje dotrysku paliwa - jest to funkcja która w bardzo niewielkich ilościach co pewien cykl jest podawana Pb celem schłodzenia gniazd zaworowych" ? Włączyć tą funkcje czy wystarczy sama instalacja bez bajerów i bez lubryfikacji ?

3/ Spalanie LPG wzrasta w porównaniu do Pb, ale to zależy od silnika. np. Audi A6 potrafią spalać na gazie 2-3l więcej, a ile wam wzrasta spalanie na gazie w Accordach VII ?

4/ Czy to prawda, że po czasie zacznie mi wariować sonda lambda i katalizator po jeździe na LPG w accordzie ?
  • 0

Accord VIII   2.2 i-Dtec 2009


#2 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 17:47, 26.02.2013

sprawdzony majster:
VANOS Warsztat Samochodowy Łukasz
Dymarski
ul. Szklarska 23,
81-163 Gdynia
tel. 512 310 045
e-mail: vanos@onet.pl
czynne: 10-18, sobota 10-14
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#3 hecol

hecol
  • Forumowicz
  • 51 postów
  • Skąd:Krakow
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:225
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CDI
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 18:49, 26.02.2013

Tylko ten Vanos vel Dymek z Gdyni ma dośc dużo złych opinii i bardzo niezadowolonych klientów:

http://lpg-forum.pl/...219.html#p92219

http://lpg-forum.pl/...64.html#p139564

http://lpg-forum.pl/...it=dymek#p85122

Przepraszam, za niegrzeczne określenie, ale powiem tak: Dymek się skundlił i to nadzwyczaj szybko. Nie tak dawno sam płakał na forum, że założył u druciarza, że trzeba poprawiać, teraz on jest instalatorem i to po nim trzeba szukać dobrych macherów. Szkoda, że traktuje ludzi jak sam został potraktowany... Sory, ale taka prawda. Pozdrawiam


Dlaczego tak się dzieje. Prosta sprawa - po co robić instalację w dwa dni, jak można w jeden. Po co zabezpieczać wiązki przewodów przed przetarciem i mocować je do stałych (podkreślam stałych) elementów jak można to upchnąć i raz dwa zrobione. A klient zapłaci i jeż następnego dnia można robić następne auto. A kaska kap kap kapie sobie do skarbonki. Jak ktoś nie zadowolony przyjedzie raz, drugi trzeci potem mu się odechce i po problemie. Wylansował się na forum i ludzie dzwonią, dopytują się. Nikt nie myśli że może robota będzie zrobiona byle jak - przecież to znany forumowy instalator.


dymek442 z Gdyni Oksywia - nie polecam, niby trochę taniej ale gościu leci w kulki, nie można doprosić się od niego papierów na montaż, nie odbiera telefonów, odrzuca połączenia lub wyłącza telefon, zachowuje się jak 15letni smarkacz.
Co do instalacji to miejsca wierceń zostawione z gołą blachą, sam musiałem dokręcać opaski na wężach i na złączce węża miedzianego bo były wycieki gazu, założone aby szybko i skasować klienta a teraz trzeba od 3 m-cy prosić się o dokumenty na ten gaz.




Normalnie nie ma chyba w 3mieście pożądnego zakładu LPG gdzie dobrze i solidnie instalują LPG, bo nawet jak już już... tu na forum czytalem i teraz znowu czytam polecanie Dymka Vanosa, to jak się temat zbada to wychodzi amatorska robota. Nic nie ma...
  • 0

Accord VIII   2.2 i-Dtec 2009


#4 laki31

laki31
  • Forumowicz
  • 23 postów
  • Skąd:TARNÓW
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:31, 26.02.2013

Ja osobiscie proponuje instalacje BRC a dokładnie SQ24.11. Sterownik ten wypsazony jest takze w mozliwosc dotrysku benzyny podczas jazdy na lpg. Komponenty takie jak Reduktor GENIUS MB1500 , wtryskiwacze BRC ORANG. :-) http://lpg-brc.pl/in...name=pomorskie1
  • 0

#5 hecol

hecol
  • Forumowicz
  • 51 postów
  • Skąd:Krakow
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:225
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CDI
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 19:48, 26.02.2013

O BRC jest tyle złych opinii, że już wolałbym Lovato albo Stag + Hana

Tylko, że nie mam gdzie tego LPG zainstalować... w całym 3mieście nie ma pewnego solidnego serwisu. Vanos/Dymek z Gdyni ma tak dużo niezadowolonych klientów, że całkowicie odpada, a nawet na lpg-forum nic konkretnego dla 3miasta nie polecają. :k :k
  • 0

Accord VIII   2.2 i-Dtec 2009


#6 tojejo

tojejo
  • Forumowicz
  • 915 postów
  • Skąd:SGL
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:wystarczająco
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CE2
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 20:21, 26.02.2013

Ja mam w swoim Accordzie właśnie Lovato Smart i powiem Ci tak, że zakładałem rok temu i płaciłem 2400 w tym 100 zł za wlew pod klapką, więc trochę przepłacasz tym bardziej, że ceny po roku tego samego zestawu powinny spaść...

Jeśli chodzi o eksploatacje to opinie ma bardzo dobre, ale w moim przypadku nie jest idealnie jak sobie wyobrażałem, że nie będzie różnicy między gazem a benzyną, jak to wiele ludzi pisało. Czasem poszarpuje na zimnym silniku jak już się przełączy na gaz, oprócz tego jest bardziej czuły na pedał gazu, pewnie to wina mojego niekumatego gazownika, który nie umie tego do porządku ogarnąć a byłem tam już naście razy u niego. Ale cóż począć skoro to był jedyny w moim mieście i z przystępną ceną, a na dodatek polecany przez znajomych którzy u niego robili, widocznie mam pecha...
Jeszcze jedna uwaga to spalanie, u mnie co zbiornik gazu (jakieś 35l) muszę dolać 3-5l PB, co jest nieco za dużo, ale to już bardziej obszerny temat zagadka i wciąż nie wiem co z tym zrobić, gaziarz mówi, ze tak ma być a podczas jazdy nic nie bierze beny :P
  • 0

#7 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 20:50, 26.02.2013

Co do Dymka, to chłop mocno bił się w pierś i przeprosił za tamte numery. Wtedy robił na czyjś zakład i z papierami był problem. Teraz ma zakład na siebie, full legal. Robotę chłop robi dobrze.
Też miałem wątpliwości, ale sprawdziłem temat i jest ok.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#8 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 21:25, 26.02.2013

O BRC jest tyle złych opinii, że już wolałbym Lovato albo Stag + Hana


Miałeś do czynienia z BRC ze odradzasz? Nie siej fermentu, bo BRC można jakościowo porównać do Lovato, zestawu polecanego Staga czy nawet do Landi.
Używam BRC od ok 50kkm i nie ma żadnego problemu. Problemem są zakłady montujące byle jak.
  • 0

#9 hecol

hecol
  • Forumowicz
  • 51 postów
  • Skąd:Krakow
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:225
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CDI
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 21:26, 26.02.2013

Co do Dymka, to chłop mocno bił się w pierś i przeprosił za tamte numery. Wtedy robił na czyjś zakład i z papierami był problem. Teraz ma zakład na siebie, full legal. Robotę chłop robi dobrze.
Też miałem wątpliwości, ale sprawdziłem temat i jest ok.

jeśli tak to ok, bo numery były poważne z tego co ludzie pisali, a ja wlasnie szukam kogoś pewnego i solidnego w 3miesicie

co myslicie o sterownikach tech214 do accorda ? podobno są lepsze od Staga 300 ?


przemkoval, pisalem ze jest dużo złych opinii o BRC na forach i tu i na lpg-forum, a więc to nie moja opinia - naucz się czytać ze zrozumieniem tekstu.
  • 0

Accord VIII   2.2 i-Dtec 2009


#10 tojejo

tojejo
  • Forumowicz
  • 915 postów
  • Skąd:SGL
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:wystarczająco
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CE2
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 23:10, 26.02.2013

Imho nie ma co dywagować nad podzespołami poszczególnych firm, ważne, żeby nie były za słabe wydajnościowo no i lepiej, żeby miały zapas, niż pracowały na granicy wydajności. Sterowniki mają funkcjonalność bardzo zbliżoną do siebie, a reszta jest określona daną wydajnością i innymi parametrami, więc ciężko stwierdzić "co lepsze". Podobnie z awaryjnością, w mojej instalce był do wymiany jakiś czujnik przy reduktorze i zawór w butli bo nie dało się wskazania dobrze ustawić. Także chyba za dużo wadliwych elementów jak na nowy komplet, w każdym razie wszystko wymienione na gwarancji. także tak jak wyżej: największe znaczenie ma staranność gazownika i umiejętność dostrojenia danego systemu... na drugim miejscu możesz sprawdzić czy podzespoły które Ci proponuje pokrywają wydajnością moc silnika, a na trzecim opinie typu "te wtryski lepsze bo szybsze, bo cośtam" i inne zlepki subiektywnych opinii ;-)
  • 0

#11 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 23:47, 26.02.2013

co myslicie o sterownikach tech214 do accorda ? podobno są lepsze od Staga 300 ?


Śmiało można brać Tech. Bardzo dobre sterowniki i cena jest niższa, aczkolwiek klient końcowy tego nie odczuje tylko monter. Do tego wtryskiwacze Barracuda, rodzime wtryskiwacze (z Białegostoku).
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#12 hecol

hecol
  • Forumowicz
  • 51 postów
  • Skąd:Krakow
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:225
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CDI
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 09:22, 27.02.2013

wlasnie mysle o tym zestawie KME + hana 2001 + tech214 bo taki mi Dymek zaproponował i wygląda solidnie. tzn. Hana 2001 to wiadomo, szeroko polecane, KME też, a ten tech214 w parametrach tak dobry jak najlepszy Stag.

a wracając jeszcze do sedna, czyli do Lovato.
czy w Accordach z Vtec niezbędne jest w Lovato dodanie tzw. szybszych wtrysków ? (dopłata 100zł) czy bez tego nie robi Lovato Smart dużej różnicy i też działa ok?
  • 0

Accord VIII   2.2 i-Dtec 2009


#13 GonzoCompany

GonzoCompany
  • Forumowicz
  • 72 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:3.0
  • Wersja:EX
  • KM:200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:57, 27.02.2013

Kolega przemkowal, ma racja też osobiście posiadam instalacje BRC przejechałem jak na razie 30 kkm i nie ma żadnego problemu.A uwierz mi nie oszczędzam mojej Hani.Jak dla mnie BRC jest ok.
  • 0

#14 laki31

laki31
  • Forumowicz
  • 23 postów
  • Skąd:TARNÓW
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:45, 27.02.2013

Ja mam przejechane na BRC a dokładnie SQ24 80 tys km. wymieniam tylko filterki fazy lotnej. Jesli instalacje jest dobrze wyregulowana ( nie tylko w warsztacie na wolnych obrotach , tylko pod obciazeniem podczas jazdy) to instalacje smigaja bez zadnych problemów. Co wazne montujac BRC masz wszyskie podzespoły jednego producenta , a nie skladane podzespoły. Wiec podstawa to dobry warsztat który dobrze zamontuje a przede wszyskim wyreguluje i masz 100% satysfakcje.;-)
  • 0

#15 hecol

hecol
  • Forumowicz
  • 51 postów
  • Skąd:Krakow
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:225
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CDI
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 09:20, 28.02.2013

ostatnia kwestia: często czytam jak to ludzie po zaoszczędzeniu pozornie na LPG (36-40%) potem musieli dodatkowo wymieniać cewki zapłonowe, świece, przewody - rzeczy które na benzynie też się wymienia, ale nie tak szybko, a podobno LPG jest bardziej wrażliwe i generuje takie szybsze koszty do wymian ?


czy to prawda ? po instalacji LPG w accordach mieliscie jakies dodatkowe koszty wymiany elementów ?
  • 0

Accord VIII   2.2 i-Dtec 2009





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq