Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Zawieszenie akcesoryjne Showa vs Seria vs Eibach + amor


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
104 odpowiedzi w tym temacie

#1 bender26

bender26
  • Forumowicz
  • 842 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 15:27, 11.02.2013

Witam, może ktoś sie podzielic swoim doswiadczeniem w porównaniu ww. zawiasow między sobą?
Najbardziej mnie interesuje seria vs showa od type s.
Jak wybiera nierowonosci? trzymanie w zakretach? komfort?
czy Showa jest tak samo twardy jak eibach + np. amortyzator bilstein?

:B
  • 0

#2 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:42, 11.02.2013

bender26, showa to tez seria. zawias access tez nie jest od typa, jest po prostu akcesoryjny to tak w ramach wstepu.

zawias sport czy tam access to tak naprawde nic innego jak minimalnie utwardzona i obnizona seria. wybiera podobnie, prowadzi sie podobnie jedynie wyglada normalnie:)

bilstein + eibach to dosyc twardy zawias. moze nie beton ale to juz sie prowadzi i trzyma zdecydowanie lepiej chociaz ja i tak jestem zwolennikiem polaczenia eibach + koni poniewaz mozna to dobrze dopasowac tak zeby przod nie sterczal w gorze co w pprzypadku b6/b8 + eibach na pewno bedzie mialo miejsce.

jednak za cene kompletnego zawiasu czy to access czy koni/bilstein + eibach masz gwint ISC ktory na pewno bedzie lepszym rozwiazaniem. nie wiele drozej masz teina basic, a jeszcze troche drozej streeta a to juz naprawde dobre zawieszki.

na koniec powiem tylko ze na accessa nawet bym nie patrzyl bo szkoda kasy i dwa razy placic mechanikowi za wymiane
  • 0

#3 tosztotomasz

tosztotomasz
  • Forumowicz
  • 812 postów
  • Skąd:LPU
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Exe
  • KM:2xx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:22, 12.02.2013

zawias sport czy tam access to tak naprawde nic innego jak minimalnie utwardzona i obnizona seria. wybiera podobnie, prowadzi sie podobnie jedynie wyglada normalnie:)


Nie zgodzę się. Pisząc "utwardzona seria" sugerujesz, że access jest mniej komfortowy od serii, co nie jest prawdą. Zestaw Showa jest zauważalnie bardziej komfortowy od seryjnego, lepiej i łagodniej wybiera nierówności, a na zakrętach prowadzi się również duuużo lepiej - progresywne sprężyny. Cena i opłacalność to już inna historia. Wszystko zależy od oczekiwań. Podejrzewam, że każdy podstawowy gwint będzie twardszy od Showa, wyższe modele pewnie już będą w tym lepsze ale ich cena również będzie znacząco wyższa od accessa.
  • 0

1205_honda_023_zps89ffe2c0.jpg


#4 bender26

bender26
  • Forumowicz
  • 842 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 10:40, 12.02.2013

A mógłby ktoś porównać twardosc/komfort na samej sprezynie eibacha vs na calym zawieszeniu sportowym showa?
  • 0

#5 tosztotomasz

tosztotomasz
  • Forumowicz
  • 812 postów
  • Skąd:LPU
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Exe
  • KM:2xx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:44, 12.02.2013

nie wiem czy ktos tutaj jezdzil akurat na takich dwoch setupach ale podejrzewam, że eibach bedzie twardszy.
  • 0

1205_honda_023_zps89ffe2c0.jpg


#6 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:03, 12.02.2013

access na pewno bedzie lepsza niz seria + eibach. komfort mysle ze na podobnym poziomie...

access nie ma sprezyn progresywnych, tak samo jak zaden gwint ich nie ma ewentualnie sa helpery. progresywna sprezyna to eibach. komfort a twardosc to pojecie wzgledne, jednak access jest minimalnie twardszy co nie zmienia faktu ze jest tak samo komfortowy ale prowadzenie nadal pozostawia wiele do zyczenia.

tein basic jest na pewno bardziej komfortowy i lepiej sie prowadzi niz access. on dziala jak tein super street na najbardziej komfortowych nastawach czyli miekko i wygodnie.
  • 0

#7 tosztotomasz

tosztotomasz
  • Forumowicz
  • 812 postów
  • Skąd:LPU
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Exe
  • KM:2xx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:12, 12.02.2013

access nie ma sprezyn progresywnych


A coś na podparcie tej tezy?
  • 0

1205_honda_023_zps89ffe2c0.jpg


#8 bender26

bender26
  • Forumowicz
  • 842 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 13:53, 12.02.2013

tosztotomasz, a jak jest u Ciebie z trwaloscia tego zawiasu? ile przejechales km i ile % wyszlo na szarpakach?
  • 0

#9 tosztotomasz

tosztotomasz
  • Forumowicz
  • 812 postów
  • Skąd:LPU
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Exe
  • KM:2xx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:10, 12.02.2013

bender26, ile na szarpakach wyszło to Ci teraz nie powiem, bo badanie było w październiku i jakoś nie pamiętam ale tragedii nie było skoro wyleciało z głowy ;). Zawias kupił jeszcze poprzedni właściciel ale myślę, że ma coś ok 40k, z czego min. 20k było katowane po jednej z najgorszych dróg jakie znam (40km do pracy, gdzie każda dziura aż kuła w serce :D )
  • 0

1205_honda_023_zps89ffe2c0.jpg


#10 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Modulo
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:RN3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:12, 12.02.2013

Miałem w VI gen zawias accessowy i powiem tyle że idzie widocznie w dół i są krótsze amory, czyli dostosowane do krótszych twardszych sprężyn, przy czym względem samych sprężyn jest ciut bardziej komfortowe jako całość i jakiś 1cm wyżej. Ja byłem zadowolony bardzo
  • 0

EX-Sreberko, CzarnullaH, Stream Modulo
---

Pozdrawiam
Tomek


#11 MaxOP

MaxOP
  • Forumowicz
  • 1172 postów
  • Skąd:Opole
  • Silnik:3.0
  • Wersja:535D
  • KM:402KM/733Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:E61
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 21:56, 12.02.2013

miałem ostatnio okazje przejechać sie autem na zwykłych bilsteinach i springu, w porównaniu do koni i eibacha to meeeeega wielka przepaść, każdy kto jeździł na samym springu i przesiadł sie na sportowe amory to potwierdzi. Nie potrafiłbym sie przesiąść z kompletnego zawiasu na springa i OEM amora, padaczka straszna... wg na samym springu nie odczuje sie jakiegos pogorszenia komfortu natomiast jeśli chce sie polatać w zakrętach to przyznam sie ze nie odważyłbym sie tego zrobic na samym springu, prowadzi sie strasznie. Jechałem kilka razy accesem i własnie acces popchnął mnie do uderzenia w kierunku gleby bo nie odczułem jakiejś wielkiej różnicy miedzy nim a serią, napewno jest niżej i minimalnie twardziej.
Porównanie accesa do koni + eibach (zestaw skręcony na max. twardość) to też zupełnie inna rozmowa, koni z eibachem bije go w tym porównaniu na łeb.
Kolejne porówanie koni + eibach do gwintu Teina którym mnie przewiózł blackfly to kolejna przepaść na korzyść gwintu, pewniej sie prowadzi, gwint ciszej wybiera dziury, to samo rondo przejechane bardzo podobną prędkością zecydowanie lepiej łyknął gwint.

Najbardziej mnie interesuje seria vs showa od type s.
Jak wybiera nierowonosci?


każdy sportowy zawias nie lubi nierówności, nie jest to żadną nowościa co teraz pisze, sportowy amortyzator utwardza sie przy napotkaniu dziury, czy też poprzecznej nierówności dlatego dziury i nierówności zawsze będą dokuczać. Na samym springu wybierze Ci nierównośc ale może Ci dobić amortyzator co nie jest najprzyjemniejsze dla ucha :-D sportowy amor utwardzi sie i poprostu srogo trzaśnie :-)
  • 0

#12 Lukancio

Lukancio
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Cm2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:24, 13.02.2013

pytanie za 100 punktów każdy Type S maił zawieszenie showa?
  • 0
Milcz albo powiedz coś co jest lepsze do milczenia
http://www.accordklu...express-type-s/

#13 bender26

bender26
  • Forumowicz
  • 842 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 17:35, 13.02.2013

Lukancio, nie, było opcjonalne
  • 0

#14 Lukancio

Lukancio
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Cm2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:48, 13.02.2013

Wystarczy jak sprawdze wysokość od ziemi do nadkola zeby dowiedzieć czy jest seria czy show?
Seria ma cos ok 67cm show ok 65cm tak?
  • 0
Milcz albo powiedz coś co jest lepsze do milczenia
http://www.accordklu...express-type-s/

#15 MaxOP

MaxOP
  • Forumowicz
  • 1172 postów
  • Skąd:Opole
  • Silnik:3.0
  • Wersja:535D
  • KM:402KM/733Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:E61
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:06, 13.02.2013

Lukancio, seria ma 69 ;-) przynajmniej tak zawsze tu wszyscy zakładają ;-)
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq