Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Nierówna siła hamowania


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
41 odpowiedzi w tym temacie

#16 Pyra

Pyra
  • Forumowicz
  • 1022 postów
  • Skąd:Rzeszów / USA
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8 / sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:38, 15.12.2012

Tarcze biją !

Skłaniam się, że typ na stacji to debil, bo powiedział że o 20% słabszy jest zacisk od kierowcy, czyli podczas hamowania samochód powinien uciekać w prawo, do rowu, bo tam, zacisk lepiej/mocniej/prawidłowo hamuje, a jest dokładnie odwrotnie - jak depnę mocno, tak że włącza się ABS to samochód bardzo delikatnie, ale jednak, ucieka w stronę gdzie zacisk jest niby słabszy. Więc jak to jest możliwe ?

Dodatkowo jak tarcze się rozgrzeją to biją w przedziale 90-60km/h.
  • 0

#17 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:40, 15.12.2012

Pyra, a na piasty też nakładałeś ten cynk? Przy biciu 0,1mm ma prawo telepać... Jakie było bicie piasty?
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#18 Pyra

Pyra
  • Forumowicz
  • 1022 postów
  • Skąd:Rzeszów / USA
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8 / sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 22:02, 15.12.2012

Na piasty nic nie dawałem, dokładnie wyczyściłem. Piasty podobnie jak tarcze, można powiedzieć że 0,1mm
  • 0

#19 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:12, 15.12.2012

Na piasty nic nie dawałem, dokładnie wyczyściłem. Piasty podobnie jak tarcze, można powiedzieć że 0,1mm

Czyli piasty przynajmniej do toczenia, przy biciu piasty 0,1mm nie możliwe jest żeby tarcze nie biły... Maksymalne bicie piasty to 0,02mm...
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#20 Pyra

Pyra
  • Forumowicz
  • 1022 postów
  • Skąd:Rzeszów / USA
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8 / sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 22:19, 15.12.2012

To tak jeszcze dla pewności:

Dołączona grafika

Na niebiesko - zakres dopuszczalnego bicia. Na czerwono to co jest u mnie.

Problem jest taki, że podczas pomiaru igła czujnika delikatnie ciągnie się za tarczą, po zatrzymaniu wraca na miejsce, ale starając się jednym ruchem wykonać cały obrót tarczy to wskazówka "nie chodzi" więcej niż 0,1mm.
Sprawa druga która mi się przypomniała.

Czy jeżeli złapie tarczę tak jak zaznaczyłem na zdjęciu niżej:

Dołączona grafika

łapię tarcze na górze i pcham ją góra w stronę amora, a dół ciągnę do siebie i czuć bardzo delikatny luz to to jest normalne czy to wszystko powinno być sztywne i nie do ruszenia ?

Chyba jednak kupie nowy czujnik, bo stary to znalazłem pod stertą narzędzi nie ruszany chyba z 10 lat, u mechanika też było podobnie że wygrzebał go nie wiadomo skąd i mówił że ostatni raz to go chyba 15 lat temu używał. Będzie porządny statyw, to może uda się to zrobić bardzo precyzyjnie.
  • 0

#21 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:27, 15.12.2012

To tak jeszcze dla pewności:



Na niebiesko - zakres dopuszczalnego bicia. Na czerwono to co jest u mnie.

Jeżeli tak wyszło to:
- Bicie piasty przekroczone 5-cio krotnie!
- Bicie tarczy przekroczone 2 krotnie

łapię tarcze na górze i pcham ją góra w stronę amora, a dół ciągnę do siebie i czuć bardzo delikatny luz to to jest normalne czy to wszystko powinno być sztywne i nie do ruszenia ?

Jest to normalne. Do wykonania pomiaru należy przykręcić tarcze nakrętkami koła

u mechanika też było podobnie że wygrzebał go nie wiadomo skąd i mówił że ostatni raz to go chyba 15 lat temu używał

Bez komentarza... Mechanik ostatni raz zmieniał tarcze 15 lat temu, czy po prostu jest leniem?
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#22 Pyra

Pyra
  • Forumowicz
  • 1022 postów
  • Skąd:Rzeszów / USA
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8 / sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 22:32, 15.12.2012

Podejrzewam że mało kto podczas wymiany tarcz mierzy bicie piast czy samych tarcz, bo byłem świadkiem wymiany w kilku samochodami i nikt nigdy tego nie robił. Sam się o tym dowiedziałem jak zacząłem mieć z tym problem.


Jest dodatkowa informacja - nie wiedziałem o tym że trzeba dodatkowo jeszcze przykręcić tarcze nakrętkami.

Pawpor, w miarę możliwości zaglądaj do tego tematu bo jesteś moją jedyną nadzieją ; p

Podejrzewam że w Rzeszowie nikt mi piast nie przetoczy, i pewnie po takim czymś może zostać uszkodzone łożysko i trzeba się liczyć z tym że być może dojdą kolejne koszta.

Po świętach będą filmy z nagraniami jakie to wszystko ma odchyłki i trzeba będzie coś działać ;|
  • 0

#23 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:34, 16.12.2012

Podejrzewam że w Rzeszowie nikt mi piast nie przetoczy, i pewnie po takim czymś może zostać uszkodzone łożysko i trzeba się liczyć z tym że być może dojdą kolejne koszta.


Możesz też poszukać całej zwrotnicy z prostą piastą :ok

[ Dodano: 2012-12-16, 10:39 ]

Podejrzewam że mało kto podczas wymiany tarcz mierzy bicie piast czy samych tarcz, bo byłem świadkiem wymiany w kilku samochodami i nikt nigdy tego nie robił. Sam się o tym dowiedziałem jak zacząłem mieć z tym problem.

Bo z lenistwa się nie chce mechaniką, a potem jak jest problem można znowu zarobić - choć powinna to być naprawa gwarancyjna... Pomiar bicia tarcz po montażu jest podstawową czynnością przy wymianie tarcz. Wiadomo, że nie wszyscy mają krzywe piasty dlatego niektórzy nie mierzyli i mają wszystko dobrze, ale moim zdaniem lepiej wykonać pomiar i mieć pewność niż tylko jakieś 90% szans... (koszt pomiaru przy wymianie tarcz nie powinien być wyższy niż 10zł - a koszt nowych tarcz i klocków....)
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#24 luk2103

luk2103
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:Tarnów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iLS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG85
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 15:29, 16.12.2012

Jest to normalne. Do wykonania pomiaru należy przykręcić tarcze nakrętkami koła


Na zdjęciu jest przykręcona tarcza do piasty za pomocą śrub to chyba wystarczy?.
  • 0

#25 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 17:30, 16.12.2012

Na zdjęciu jest przykręcona tarcza do piasty za pomocą śrub to chyba wystarczy?.

Nie wystarczy, trzeba dokręcić nakrętkami koła. Te śrubki są tylko po to, aby tarcza nie poruszała się po ściągnięciu koła
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#26 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 17:59, 16.12.2012

manual podaje dokładne warunki sprawdzania bicia tarczy /Honda ESM strona 19 - A - 4/
- pomiar - przyłożenie czujnika - 10mmod krawedzi zewnetrznaj tarczy
- przykrecenia tarczy do piasty czterema nakrętkami z siłą 108Nm
- dopuszczalene bicie to 0.1mm
  • 0

#27 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 18:08, 16.12.2012

- dopuszczalene bicie to 0.1mm


Tutaj trochę przesadzili w ESM, w przypadku Accorda bicie na kierownicy występuje powyżej 0,05mm (sprawdzone empirycznie)
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#28 kopytko686

kopytko686
  • Forumowicz
  • 101 postów
  • Skąd:kalisz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:17, 20.12.2012

tak czytam ten temat i zastanawiam się... co ma ze sobą wspólnego bicie tarczy hamulcowej a nierówna siła hamowania na osi?
  • 0

#29 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 21:23, 20.12.2012

no tak na szybko to chyba jesli tarcza jest pofałdowana to klocki raz trzymaja cała powierzchnią, a raz tylko częścią w porównaniu do tarczy prostej która trzymana jest cały czas równo cała powierzchnią klocków.
  • 0

#30 kopytko686

kopytko686
  • Forumowicz
  • 101 postów
  • Skąd:kalisz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:04, 20.12.2012

ja bym szukał przyczyny w zacisku, lub w przewodach hamulcowych skoro zacisk odnowiony...
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq