Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Nierówna siła hamowania


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
41 odpowiedzi w tym temacie

#1 Pyra

Pyra
  • Forumowicz
  • 1022 postów
  • Skąd:Rzeszów / USA
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8 / sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:06, 22.11.2012

Witam

byłem dziś na przeglądzie i z przodu, po lewej stronie hamulec jest słabszy o 18% od prawego.
W czerwcu wszystko było ok, i różnica wychodziła 1%.

Gdzie szukać przyczyny ? Zaciski regenerowane 20 tyś km temu. Nie ma wycieków.
  • 0

#2 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 19:24, 22.11.2012

Gdzie szukać przyczyny ? Zaciski regenerowane 20 tyś km temu. Nie ma wycieków.

Niestety trzeba jej szukać w zaciskach - ściągnąć i zobaczyć czy wszystko pracuje
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#3 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2934 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 21:00, 22.11.2012

powciskaj kilka razy tłoczek, wymieniałeś go też ?
  • 0

#4 Pyra

Pyra
  • Forumowicz
  • 1022 postów
  • Skąd:Rzeszów / USA
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8 / sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:05, 22.11.2012

Wszystko było wymienione na nowe, tłoczek + smarowanie odpowiednim specyfikiem, gumki.
  • 0

#5 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:06, 22.11.2012

Wszystko było wymienione na nowe, tłoczek + smarowanie odpowiednim specyfikiem, gumki.

Bez sprawdzenia zacisków nic nie jest pewne na 100% - np przy składaniu mogła pęknąć osłona...
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#6 Pyra

Pyra
  • Forumowicz
  • 1022 postów
  • Skąd:Rzeszów / USA
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8 / sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 22:06, 14.12.2012

Panowie.. problem dalej nie rozwiązany a mnie trafia kur...ica

Wszystko sam dokładnie rozebrałem, czujnikiem zegarowym pomierzyłem tarcze i piasty. Przód jest w granicach 0,1mm, tył 0,05mm. Zaciski pracują normalnie.

Jako że ja jestem mało oblatany w mechanice i biorą po uwagę że mogę coś robić źle pojechałem z tym problemem do mechanika. Wszystkie koła po kolei sprawdzaliśmy i tak:

bicia na innym czujniku zarówno piast jak i tarcz wyszyły praktycznie takie same jak mierzyłem to sam.
Zaciski pracują płynnie, tłoczek odbija, chodzi lekko, zacisk na śrubach pływających rusza się. Wszystkie śruby nasmarowane, nic nie było zapieczone.
Tłoczki pod gumką wyglądają jak nowe, jest jeszcze na nich smar do cylinderków którym były posmarowane jak je regenerowałem i wszystko składałem do kup.

Płyn hamulcowy wymieniony w maju.

Czytałem cały temat o biciu przy hamowaniu, sam nie wiem co ja mam z tym zrobić, mechanikowi również brak pomysłu.

W zawieszeniu brak luzów.
  • 0

#7 jacys

jacys
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:UK
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:02, 15.12.2012

Moze sie cos zapowietrzylo ?
  • 0
Była 1.8 iS Jest K24

#8 Pyra

Pyra
  • Forumowicz
  • 1022 postów
  • Skąd:Rzeszów / USA
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8 / sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 15:48, 15.12.2012

To jak działa pedał nie zmieniło się od maja.

Mechanika sprawdzał i mówił że według niego jest ok.
  • 0

#9 Valdi.

Valdi.
  • Forumowicz
  • 341 postów
  • Skąd:ale co skąd?
  • Silnik:0,7
  • Wersja:S-uuper
  • KM:136 chyba
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:wyjątkowe
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 18:54, 15.12.2012

Pyra, a jak z przewodami hamulcowymi u Ciebie? dużo "ludzia" zmienia w tym modelu na nowe ,może to ma coś wspólnego :roll:
  • 0

Czarno-biały Projekt by Valdi...
http://www.accordklu...pic.php?t=19232

Dopóki walczysz,jesteś zwycięzcą.

 

 

 

 


#10 Pyra

Pyra
  • Forumowicz
  • 1022 postów
  • Skąd:Rzeszów / USA
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8 / sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 18:58, 15.12.2012

Nic nie cieknie, płynu nie ubywa, tłoczki chodzą więc przewód drożny.
  • 0

#11 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 19:44, 15.12.2012

Nic nie cieknie, płynu nie ubywa, tłoczki chodzą więc przewód drożny.

Spróbuj jeszcze odpowietrzyć zacisk który słabiej hamuje. Z tyłu różnic nie było?
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#12 Pyra

Pyra
  • Forumowicz
  • 1022 postów
  • Skąd:Rzeszów / USA
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8 / sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:55, 15.12.2012

Nie tył praktycznie idealnie równo.


Czy jest sens wymieniać te tarcze i próbować z nowym kompletem ?
  • 0

#13 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:14, 15.12.2012

Czy jest sens wymieniać te tarcze i próbować z nowym kompletem ?

Jeżeli nie są skorodowane a klocki są całe to nie ma sensu - trzeba dojść skąd aż tak duża różnica. Spróbuj jeszcze odpowietrzyć ten zacisk - może jakiś korek się zrobił na przewodzie.

[ Dodano: 2012-12-15, 20:15 ]

Nie tył praktycznie idealnie równo.

Czyli można wykluczyć, że poszła sekcja w pompie hamulcowej...
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#14 Pyra

Pyra
  • Forumowicz
  • 1022 postów
  • Skąd:Rzeszów / USA
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8 / sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:00, 15.12.2012

Tarcze mają 10t km. Prawie zero rdzy bo przed montażem napsikałem w środek cynk+aluminium i jedynie tam gdzie było nie dokładnie popsikane to jest troszkę powierzchniowej rdzy. Klocki praktycznie nowe.

Chyba kupie nowy czujnik, pomierzę tarcze i piasty, nagram film z wynikami bo sam nie wiem co mam z tym robić.

Pompa jest ok, abs działa, jak mocno depnę na hamulce to nic się nie dzieje.

A może ten typ na stacji zrobił sobie jaja i po prostu tak mi *cenzura*ną jak dzik w sosnę, pojadę jeszcze raz na inna i zobaczę co tam wyjdzie.
  • 0

#15 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:29, 15.12.2012

Pyra, jeżeli hamulce nie biją to nie ma co mierzyć...

Jeżeli masz 25% różnicy to przy hamowaniu z 80->0 puść kierownice i zobacz czy auto idzie prosto. Przy takiej różnicy powinno mocno skręcić w stronę prawidłowo działającego zacisku
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq