Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Wykrzyknik+ABS+VSA// Kody błędów ABS // Reset błędów - Kalibracja VSA

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
549 odpowiedzi w tym temacie

#481 ziutek2002

ziutek2002
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:wlkp
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:30, 20.01.2022

Witam Panowie.

 

Wiem, że temat wałkowany setki razy, ale proszę tylko o przeczytanie mojego wpisu, ewentualnie potwierdzenie przypuszczenia:

 

Odpaliłem dwa dni temu Accorda (sinik zakręcił bardzo wolno, jakby aku. nagle siadło), po odpaleniu pojawił się błąd VSA, wykrzyknik w trójkącie itd. W tym samym dniu przyjechałem nim po pracy i zaraz zabrałem się do procedury ustawienia czujnika położenia (i tutaj dzięki za tyle informacji na forum). Procedurę zakończyłem i wykonałem od razu jazdę testową. Wyzerowałem licznik, zrobiłem 10km - żadnych błędów, też testowałem przy prędkości ponad 150km/h - wszystko ok. Zostawiłem auto po jeździe na parkingu, po całej nocy, odpalam dziś auto ....i to samo - zaraz błąd VSA 

Czy to może mieć związek z akumulatorem?


  • 0

#482 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 07:42, 20.01.2022

Łańcuch?
  • 0
                       

#483 ziutek2002

ziutek2002
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:wlkp
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:46, 20.01.2022

,,Łańcuch?'' - przepraszam, nie rozumiem


  • 0

#484 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6028 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 08:10, 20.01.2022

Kolega miał za pewne na myśli błąd silnika Check z powodu rozciągniętego łańcucha rozrządu, tylko błąd silnika to jedno, a błędy vsa to drugie, zupełnie inne układy,tak jak SRS czy AT.

To zrób diagnostykę spinaczem, znajdziesz na forum, odczytaj błąd. Do tego najpierw zmień lub porządnie naładuj akumulator, sprawdź czy klemy dobrze są zamontowane a potem można się martwić błędami.

Tematy połączyłem, tutaj znajdziesz kody błędów vsa itp.

Pozdrawiam.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#485 ziutek2002

ziutek2002
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:wlkp
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:32, 20.01.2022

Kolega miał za pewne na myśli błąd silnika Check z powodu rozciągniętego łańcucha rozrządu, tylko błąd silnika to jedno, a błędy vsa to drugie, zupełnie inne układy,tak jak SRS czy AT.

To zrób diagnostykę spinaczem, znajdziesz na forum, odczytaj błąd. Do tego najpierw zmień lub porządnie naładuj akumulator, sprawdź czy klemy dobrze są zamontowane a potem można się martwić błędami.

Tematy połączyłem, tutaj znajdziesz kody błędów vsa itp.

Pozdrawiam.

Bardzo dziękuję za podpowiedź.

Łańcuch - jedyny jaki mi przyszedł do głowy to właśnie ten od rozrządu, tylko co on ma wspólnego z VSA - to mi nie pasowało, stąd moja odpowiedź. 

 

Dzięki ŚLEPAK!


  • 0

#486 ziutek2002

ziutek2002
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:wlkp
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:15, 20.01.2022

Odpaliłem auto po pracy (8h postoju), zapalił się Check Engine. Ujechałem 5km zapił się trójkąt z wykrzyknikiem i napisem VSA. Zatrzymałem auto, wyłączyłem zapłon, przekręciłem kluczyk - kolejne 30km do domu bez komunikatu błędu VSA, tylko Check Engine......taka sytuacja

 

Przyjechałem zczytałem wszystkie błędy a aku podłączyłem zaraz do ładowania.

 

Więc tak: Check Engine: 22

               ABS: 61, 65, 83, cztery mega szybkie mrugnięcia (o ile dobrze policzyłem), 12

 

Biorę się teraz za interpretacje tych błędów.....

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Kontynuuję temat w tej samej odpowiedzi. Znalazłem na forum opis błędów i przystąpiłem do prac.

- akumulator naładowany i podłączony

- 22 - wykręciłem i wyczyściłem zawór VTEC - był czyściutki, sitko bez żadnych osadów, tłoczek pracuje bez problemów

- 61,65,83, cztery szybkie mrugnięcia, 12 - wykasowałem błędy, zrobiłem procedurę ustawienia VSA

 

Po zakończonych pracach - zero błędów, odpaliłem silnik i zrobiłem jazdę próbną. Po przejechaniu około 1km zapalił się Check i zaraz VSA z wykrzyknikiem w trójkącie. Wróciłem i ponownie zczytałem błędy:

Check Engine: 22

ABS: 83

 

:(((((((

 

Czy możecie podpowiedzieć gdzie dalej szukać problemu?


Użytkownik ziutek2002 edytował ten post 19:23, 20.01.2022

  • 0

#487 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6028 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 19:28, 20.01.2022

61 to ma prawie każdy(niskie napięcie), 65 to  poziom płynu hamulcowego, 83   ECM/PCM(komunikacja- niskie napięcie/możliwe), 12 Czujnik koła prawy przód.

 

 

 

Naładuj akumulator, reset błędów,  kalibracja, pojedź na warsztat niech zrobią test obciążeniowy akumulatora.

 

Podaj błędy jakie wyskoczą po naładowaniu/resecie/kalibracji.


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#488 ziutek2002

ziutek2002
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:wlkp
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:40, 20.01.2022

61 to ma prawie każdy(niskie napięcie), 65 to  poziom płynu hamulcowego, 83   ECM/PCM(komunikacja- niskie napięcie/możliwe), 12 Czujnik koła prawy przód.

 

 

 

Naładuj akumulator, reset błędów,  kalibracja, pojedź na warsztat niech zrobią test obciążeniowy akumulatora.

 

Podaj błędy jakie wyskoczą po naładowaniu/resecie/kalibracji.

Kontynuowałem wyżej swoją odpowiedź, został 22 i 83.

Właśnie znalazłem temat o możliwym uszkodzeniu czujnika ciśnienia w zaworze VTEC (to dla błędu 22), z 83 nie wiem od czego zacząć - może styki....


Użytkownik ziutek2002 edytował ten post 19:44, 20.01.2022

  • 0

#489 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6028 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 19:54, 20.01.2022

Przy dtc:22 zacząłbym od czujnika ciśnienia w zaworze vtec,

Co do 83 to masz co czytać:

 

http://www.accordklu...a-pompie/page-1

 

Zaczyna się od kontroli wtyczek, a kończy najczęściej na wymianie modułu VSA niestety.

 

Uderz do kolegi Wolek na PW, ma takie auta na części, wymieni/naprawi, do tego odwiedzisz Stolicę. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#490 ziutek2002

ziutek2002
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:wlkp
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:10, 20.01.2022

Przy dtc:22 zacząłbym od czujnika ciśnienia w zaworze vtec,

Co do 83 to masz co czytać:

 

http://www.accordklu...a-pompie/page-1

 

Zaczyna się od kontroli wtyczek, a kończy najczęściej na wymianie modułu VSA niestety.

 

Uderz do kolegi Wolek na PW, ma takie auta na części, wymieni/naprawi, do tego odwiedzisz Stolicę. 

Bardzo dziękuję za podpowiedź i namiary. Szukam już czujnika/całego zaworu VTEC. Proszę Ciebie jeszcze o info, w którym miejscu w Accord VII zamontowany jest ECU?.   Z góry dziękuję!

 

PS. Wskazany prze Ciebie link z wątkiem DCT 83 też znalazłem i przeczytałem


Użytkownik ziutek2002 edytował ten post 20:10, 20.01.2022

  • 0

#491 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6028 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 20:41, 20.01.2022

Cały zawór kolega też będzie miał. 

 

 

 

ECU jest w aucie:

 

http://www.accordklu...ziną/?p=1041319

 

Moduł VSA/ABS pod maską:

 

2993342300_1642707573_thumb.jpg  

 

Prawa strona (pasażera) 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#492 ziutek2002

ziutek2002
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:wlkp
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:58, 21.01.2022

Ślepak - jeszcze raz dzięki za dotychczasową pomoc, towarzyszysz mi wiernie przy tym temacie! (można gdzieś dodać jakiś punkt? gwiazdkę? aby podnieść Twoją Reputację? - chętnie bym to zrobił) 

Odezwę się do kolegi, którego wskazałeś. Zależy mi też bardzo na czasie i w pierwszej kolejności poszukam zaworu VTEC w okolicy, ewentualnie czujnika ciśnienia w nim zamontowanego. Zaczynam od tego, następnie temat z VSA. Nie poddam się :)

 

Zastanawia mnie cały czas jedno: dlaczego po pojawieniu się błędu CHECK podczas jazdy, dosłownie w ułamkach sekundy pojawia się zaraz VSA z wykrzyknikiem w trójkącie......tak jakby było to ze sobą powiązane.....

 

I jeszcze jedno. W trybie diagnostyki, wtedy kiedy zczytuje kody błędów, na wyświetlaczu mam komunikat: DTC B1325 PA71

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

EDIT: I jeszcze jedno. W trybie diagnostyki, wtedy kiedy zczytuje kody błędów, na wyświetlaczu mam komunikat: DTC B1325 PA71 - poniżej znalazłem coś takiego:

http://www.accordklu...-37-oraz-vsa83/

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

EDIT:

 

Przywiozłem dziś cały zawór VTEC, używany ale sprawny w 100%. Kupiłem od razu oryginalną uszczelkę (tą z siatką). Wszystko zmontowałem, skasowałem błąd 22 i 83. Wykonałem jazdę próbną ok 10km i wszystko w porządku. Nie cieszę się jeszcze - jutro dalsza droga do pracy i kolejne testy. Dam znać co i jak.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

EDIT:

 

Dziś jazda do pracy ponad 30km. Żadnych błędów, testy na śniegu z trakcją i bez - wszystko ok. Zobaczymy jeszcze w drodze powrotnej. Na razie wygląda na to, że jest jakiś związek między błędami 22 i 83, tak jakby jeden był zależny od drugiego.......

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

EDIT:

 

Zrobione kolejne 100km - żadnych problemów i błędów.  Komunikat błędu VSA 83 musiał być związany błędem CHECK 22

 

Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc w temacie!!!


Użytkownik ziutek2002 edytował ten post 21:35, 22.01.2022

  • 0

#493 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6028 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 19:42, 23.01.2022

EDIT:

 

 

Zrobione kolejne 100km - żadnych problemów i błędów.  Komunikat błędu VSA 83 musiał być związany błędem CHECK 22

 

 

Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc w temacie! !!

 

 

Cieszę się że mogłem pomóc i naprowadzić na rozwiązanie problemu oraz dziękuje za miłe słowa. 

Tak jak zauważyłeś wiele układów jest mimo wszystko ze sobą powiązanych, dlatego pisałem żebyś zaczął od zaworu i zrobienia porządku z akumulatorem bo to podstawa.

Także resetować vsa, robić kalibrację oraz odczytywać błędy już potrafisz :P 

 

Pozdrawiam. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#494 neo771

neo771
  • Klubowicz
  • 9 postów
  • Skąd:tczew
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:18, 21.05.2022

Witam, pomoże ktoś z poniższym? Nie da rady skasować błędu. ABS działa normalnie, jedynie brak vsa. Pali się cały czas check vsa. Jeżeli dobrze czytam to błąd 66, nie znalazłem w wątku podobnego.


Użytkownik neo771 edytował ten post 18:19, 21.05.2022

  • 0

#495 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6028 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 18:47, 21.05.2022

Pompa do zmiany niestety.

Pamiętaj o pompie sedan / kombi są różnicę, powyżej 40 km/h będzie choinka. 

Dobierzesz po nr oem (patrz podpis na moim profilu) 

DTC:66

 

https://www.google.c...0&bih=937&dpr=1


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq