Skocz do zawartości


RODO w HAKP

all_gen

Uwaga nie rób tego sam - Odgrzybianie klimatyzacji

all_gen

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
316 odpowiedzi w tym temacie

#256 kryniek

kryniek
  • Forumowicz
  • 97 postów
  • Skąd:Węgrów
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 22:52, 03.07.2018

To bez znaczenia. Płukanie czystą wodą jest konieczne jak po każdej mocno działającej chemii

a najlepiej płucze woda demineralizowana.


  • 0
Stag 300 Premium, KME Silver, Hana Gold, wlew pod klapką, zb. 55 l

#257 82piotr

82piotr
  • Forumowicz
  • 81 postów
  • Skąd:Knurów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:12, 19.07.2018

Witam 

Czy jak zrobię w warsztacie chemiczne odgrzybianie to czy tez mam się obawiać o zalanie komputera. 

Z tego co mi facet powiedział to ze ten środek jest na bazie alkoholu i nie muszę się martwić ze coś będzie nie tak z elektroniką.


  • 0

#258 Zoller

Zoller
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2010
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:46, 13.04.2019

Odgrzeje trochę ten "parownik"  :siema: Napiszcie mi czy w 8gen komputer jest w tym samym miejscu co w 7 i jak się do niego dostać żeby go zabezpieczyć . Mówiąc szczerze nie widziałem żadnej foki komputera nawet z 7 Gen


  • 0

#259 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 21:41, 13.04.2019

a zamiast odgrzybiania nie lepiej zrobić ozonowanie wnętrza z włączonym obiegiem powietrza wewnętrznym? bakterie, wirusy i grzyby zabije, a nic nie uszkodzi :)


Użytkownik Maxell edytował ten post 21:44, 13.04.2019

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#260 szeju

szeju
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 08:05, 14.04.2019

dokładnie tak jak kolega Maxell pisze  ozonowanie jest ok ja stosuje w  Acco i Civic od dobrych paru lat.


  • 0

Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy, ponieważ wiedza jest ograniczona.


#261 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 09:52, 14.04.2019

Jak często robicie ozonowanie? Ja mam złe doświadczenia, po odp owaniu szybko znów zaczęło smierdzieć
  • 0

#262 szeju

szeju
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:00, 14.04.2019

ja osobiście to raz w roku na wiosne :) po wymianie filtrów.


  • 0

Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy, ponieważ wiedza jest ograniczona.


#263 Zoller

Zoller
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2010
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:13, 14.04.2019

Moim zdaniem ozonowanie nie na wiele się zda, jeśli parownik jest mówiąc brzydko zasyfiony. Więc proszę osoby które mają doświadczenie w tej materii i mają 8 gen.


  • 0

#264 szeju

szeju
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:33, 14.04.2019

ja nie mam brzydkiego zapachu więc ozonowanie jest wystarczające moim zdaniem 


  • 0

Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy, ponieważ wiedza jest ograniczona.


#265 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 11:48, 14.04.2019

bo trzeba mieć dobry ozonator, ja mam taki 20g/h , jak wczoraj zapuściłem takiego na mojego accorda na 15 min  i później wietrzyłem auto z godzinę to do dziś jeszcze czuć ozon w aucie (ale zapach ozonu utrzymujący się po zabiegu nie świadczy o obecności ozonu, ponieważ okres połowicznego rozpadu ozonu to 20-30min, po prostu autem nigdzie nie jeździłem i coś tam jeszcze czuć, cr-v też ozonowałem wczoraj ale nią jeździłem i dziś nic już nie czuć), kiedyś znalazłem w aucie zgniłego ziemniaka pod siedzeniem to śmierdziało niemiłosiernie, po takim ozonowaniu zapach zgniłego ziemniaka znikł zupełnie, a po samym ozonowaniu to nie da się podejść do auta tak daje ozonem. Ozonuje się raz w roku chyba że chce sie pozbyć jakiegoś uporczywego zapachu to można częsciej. I nie można tego wdychać, działanie bakteriobójcze ozonu jest około 50 razy skuteczniejsze i 3000 razy szybsze niż chloru (wikipedia)

 

Jak często robicie ozonowanie? Ja mam złe doświadczenia, po odp owaniu szybko znów zaczęło smierdzieć

trzeba pozbyć się źródła zapachu, jakbym tego zgniłego ziemniaka tam zostawił to ozonowanie nic by nie dało, bo zapach by powrócił.


Użytkownik Maxell edytował ten post 11:57, 14.04.2019

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#266 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 17:08, 14.04.2019

Ozonowałem dwa auta po 30 min ozonatorem 10g. Po tygodniu w obu smierzialo. Użyłem sprayu i było ok.
  • 0

#267 rudi0018

rudi0018
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 15:34, 15.04.2019

Jakiego spray użyłeś? I czy pryskałeś Nim przez otwór od pasażera prosto na parownik?


  • 0

#268 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 21:11, 15.04.2019

Zawsze psikam przez otwór rezystora dmuchawy. Używam dwóch środków jednocześnie - najpierw Normfest Viro Vaporizer a potem "zalewam" cały kanał przy parowniku pianką TECTANE (przez wężyk). Komputer mam na stałe obłożony skajem więc jest bezpieczny. Ostatnio lekko pociekło mi z boku, ale nie kapnęło ani na komputer ani na skaj który go okrywa.

Na każde czyszczenie zużywam 1/10 pojemnika, a oczyszczanie wykonuję 2 - 3 razy w sezonie.


Użytkownik pawlik118 edytował ten post 21:12, 15.04.2019

  • 0

#269 cysior

cysior
  • Forumowicz
  • 465 postów
  • Skąd:Zachodniopomorskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 11:53, 19.04.2019

Ja wymianę parownika wybił bym sobie z głowy. "Kupa" roboty i duży koszt.

Miałem takie przypadki że po ozonowaniu po jakimś czasie znowu zaczęło śmierdzieć.

powtórka załatwiała problem. Ozonuję też włącznie z kanałem przez kratki w podszybiu.

Jeśli ktoś ma naprawdę uporczywy problem to radzę użyć silnie zasadowej chemii (o wysokim pH)

która zmywa wszystkie zanieczyszczenia organiczne np. używanej w przemyśle spożywczym.

Robiłem mały test preparatem Divos 110. Efekt jest powalający ale dla zwykłego Kowalskiego

jest nie do kupienia.

Nawet zwykły Dimmer w sporym stężeniu na ciepło by sobie poradził.

Ja myję nim silnik w ciągniku. Brud i olej sam spływa

Na pewno będzie lepszy niż ten Normfest

 

 

Możesz zapodać fotkę jak przerobiłeś ozonator tak by można było ozonować kratki w podszybiu?
O ile miałeś na myśli kratki na desce rozdzielczej, tuż  pod szybą - tam jest bardzo mało miejsca..

 

Użytkownik cysior edytował ten post 12:08, 19.04.2019

  • 0

#270 kryniek

kryniek
  • Forumowicz
  • 97 postów
  • Skąd:Węgrów
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 14:19, 19.04.2019

 

Ja wymianę parownika wybił bym sobie z głowy. "Kupa" roboty i duży koszt.

Miałem takie przypadki że po ozonowaniu po jakimś czasie znowu zaczęło śmierdzieć.

powtórka załatwiała problem. Ozonuję też włącznie z kanałem przez kratki w podszybiu.

Jeśli ktoś ma naprawdę uporczywy problem to radzę użyć silnie zasadowej chemii (o wysokim pH)

która zmywa wszystkie zanieczyszczenia organiczne np. używanej w przemyśle spożywczym.

Robiłem mały test preparatem Divos 110. Efekt jest powalający ale dla zwykłego Kowalskiego

jest nie do kupienia.

Nawet zwykły Dimmer w sporym stężeniu na ciepło by sobie poradził.

Ja myję nim silnik w ciągniku. Brud i olej sam spływa

Na pewno będzie lepszy niż ten Normfest

 

 

Możesz zapodać fotkę jak przerobiłeś ozonator tak by można było ozonować kratki w podszybiu?
O ile miałeś na myśli kratki na desce rozdzielczej, tuż  pod szybą - tam jest bardzo mało miejsca..

 

 

Nic nie przerabiałem. w poście 223 jest link do moich fotek i można podejrzeć mój ozonator który jest w obudowie z rury wentylacyjnej.

Po prostu biorę jakieś kartonowe pudełko i stawiam na maskę samochodu i opieram o nie ozonator skierowany wylotem w kratki w podszybiu.

Wylot z ozonatora uszczelniam starym kocem tak aby nie dostawało się "lewe" powietrze z zewnątrz. w ten sposób wentylator wciąga tylko to co wyprodukuje ozonator i w ten sposób dezynfekuje się cały tor a nawet filtr kabinowy. Oczywiście trzeba wyłączyć obieg zamknięty bo wtedy jest zasysane powietrze z wnętrza i ten myk nie zadziała.


  • 0
Stag 300 Premium, KME Silver, Hana Gold, wlew pod klapką, zb. 55 l





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq