Użytkownik piotr2012 edytował ten post 17:45, 02.04.2018
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Pompa sprzęgła, wysprzęglik-wymiana?
#31
Napisano 17:43, 02.04.2018
#32
Napisano 19:12, 07.04.2018
Na wstępie dziękuję wszystkim z pomoc i rady. Po wymianie oleju w skrzyni biegów problem z biegami ustąpił. Olej który zlalem był bursztynowy, nie czarny jak smoła. Co najważniejsze wszystko działa jak powinno i obyło się bez wymiany sprzęgła. Jeszcze raz dziękuję wszystkim za pomoc i pozdrawiam, Szerokości!!
#33
Napisano 14:00, 08.04.2018
Witam ponownie,
Na wstępie dziękuję wszystkim z pomoc i rady. Po wymianie oleju w skrzyni biegów problem z biegami ustąpił. Olej który zlalem był bursztynowy, nie czarny jak smoła. Co najważniejsze wszystko działa jak powinno i obyło się bez wymiany sprzęgła. Jeszcze raz dziękuję wszystkim za pomoc i pozdrawiam, Szerokości!!
No tu super, że wszystko bangla najczęściej trzeba zaczynać od najprostszych i najtańszych rzeczy
Ogrzewania postojowe Webasto - serwis, naprawa...
#34
Napisano 07:32, 10.08.2018
Panowie nie chce zakładać nowego tematu ale chciałem zapytać jak wygląda wymiana pompy i wysprzęglika w vi genie? Czy też trzeba pół auta rozkręcać? Sprzęgło wymienił mi mechanik w tamtym roku ale po pół roku zaczęły się cuda dziać typu wciskam sprzęgło i muszę się szarpać z lewarkiem zmiany biegów żeby z biegu 1 na luz wrzucić. Przy 2 biegu podobnie podobnie. Albo mam na 1 biegu i wcisnę do końca sprzęgło i na płaskiej nawierzchni widać że samochód ślimaczym tempem jedzie do przodu.
Ewentualnie czy ktoś zna dobrego mechanika z Krakowa któremu można zaufać a nie będzie mnie naciągał na wymianę połowy auta od razu?
Użytkownik kowalmisiek edytował ten post 07:38, 10.08.2018
#35
Napisano 19:37, 10.08.2018
Wymiana wysprzeglika to jakieÅ› 20 min roboty ( pod blokiem u siebie przerabialem ). Z pompÄ… trzeba siÄ™ trochÄ™ bardziej nagimnastykowac...
#36
Napisano 07:37, 14.08.2018
Dałem dziś do mechanika auto żeby sprawdził w czym jest problem i powiedział że z wysprzęglika się leje. Więc wysprzęglik do wymiany. Teraz pytanie jak się do tego dobrać? I w którym miejscy on jest. Może jak by ktoś jakieś zdjęcie zrobił gdzie on dokładnie jest? Do wymiany trzeba cały płyn hamulcowy wylać i potem na nowo wlać i odpowietrzyć? Bo jak mam pół auta zdemontować to chyba wolę dać 100zl za robotę mechanikowi + koszt wysprzęglika.
Na alledrogo widziałem od 60zł wysprzęgliki w górę. Polecacie coś konkretnego?
Mechanik chciał za wysprzęglik jak on załatwi 300zł to mu podziękowałem i wolę sam kupić na własną rękę.
Użytkownik kowalmisiek edytował ten post 07:54, 14.08.2018
#37
Napisano 08:07, 14.08.2018
#38
Napisano 20:44, 14.08.2018
Wymiana nie jest skomplikowana. Wysprzeglik trzyma się na dwóch śrubach. Najlepiej jest najpierw odrecić temu wspornik silnika, wtedy mamy lepsze dojście do odpowietrznika. No i przy odpowietrzeniu będziesz potrzebował drugiej osoby do pomocy. Powodzenia
#39
Napisano 18:17, 18.08.2018
#40
Napisano 20:21, 18.08.2018
#41
Napisano 20:51, 18.08.2018
#42
Napisano 10:53, 19.08.2018
#43
Napisano 21:07, 12.09.2018
Panowie mechanik mi wymienił wysprzęglik i przez kilka dni wydawało mi się że jest lepiej ale znowu zaczęło się dziać to samo. Czyli muszę szarpnąć żeby wyciągnąć z biegu i też coraz częściej też muszę szarpnąć żeby bieg wbić. Myślicie że to pompa? Pompa jest pod pedałem sprzęgła chyba? Czy do jej wymiany muszę spuszczać płyn? Jak wygląda w vi wymiana pompy sprzęgła. Myślę o samodzielnej wymianie chyba że to jakieś czary są?
#44
Napisano 22:18, 24.01.2019
Napisze pare rzeczy dla potomnych.
1. Jezeli nagle stracisz sprzeglo to na pewno nie bedzie to wina ukladu hydraulicznego poniewaz w nim usterki pogarszaja sie w dlugim okresie czasu. W takim przypadku obejrzyn zgrzewy konstrukcji nosnej pedalu. Ksztaltki z blachy ocynkowanej sa tylko pozgrzewane. Jak popekaja trzpien zamiast wciskac pompe odchyla caly pedal do gory a pompe rusza ledwo co. Nalezy wcisnac go reka i obserwowac co sie dzieje szczegolnie w poblizu dwoch nakretek 12 na grodzi.
2. Jezeli bierzesz sie za wymiane pompy lub silownika pamietaj ze odpowietrzanie jest nieco inne niz hamulcow (warto zastosować podciśnienie i ilość wciśnięć musi być ok 30 razy a nie jak w hamulcach 4-6 razy). Zalecam podsysanie plynu przez odpowietrznik w calym procesie odpowietrzania i szczegolnie przy odkrecaniu odpowietrznika. Jezeli plynu nie ubywa ze zbiorniczka to masz zapchana pompe lub dolot plynu z gory. Jest adekwatne do motocykli gdzie sa male pompki i uklady.
3. Odpowietrzanie ukladu nalezy zaczac od:
3a. Poluzowujemy kontre 13 na trzpieniu pedala sprzegla. Wkrecamy trzpien w pedal na tyle aby zluzowac pompe oraz aby pedal mial szanse dotknac odbijacza przy czujniku pedalu. Mozna dokrecic kontre reka, bedzie sztywniej.
3b. Poluzowac odpowietrznik nasadka 8. Wykrecic odpowietrznik. Oczyscic gwint. Wydmuchac aby udroznic. Nalozyc nieco smaru na gwint odpowietrznika aby go doszczelnic ale nie zapchaj dziurki. Ma byc tylko na gwincie. Wkrecic reka i wytrzec nadmiar smaru. Zakladamy na odpowietrznik silownika klucz oczkowy 8. Ustalic polozenie klucza aby moc zamykac i otwierac.
3c. Odpowietrznik laczymy wezykiem ze strzykawka lub urzadzeniem wytwarzajacym podcisnienie. W najgorszym przypadku zanurzyc drugi koniec w naczyniu napelnionym czesciowo woda lub plynem.
3d. Wymienic plyn w zbiorniczku za pomoca malej strzykawki i dolac ponad max.
3e. Osoba w aucie pompuje ok 30 razy przy czym co 10 raz podbija pedal so gory (gdyby ktos mial usunieta sprezyne pedalu lub nie cofal sie on z innych przyczyn). Nalezy zastosowac az tyle ruchow poniewaz pompa zabiera bardzo mala ilosc plynu. Widac jak poziom u uchodzi w zbiorniku co 0.5-1mm na kazdy ruch. Przy 15-20 ruchu zaczyna znacznie pchac dopiero lape sprzegla.
3f. Teraz tak jak w hamulcach. Trzymamy wcisniety pedal, upuszczamy troche plynu i zakrecamy. Caly czas wytwarzac podcisnienie.
3g. Powtarzac dwa poprzednie punkty az przelejesz pelne 3 zbiorniczki plynu.
3h. Jezeli plyn ze zbiorniczka nie ubywa nalezy zdemontowac pompe. Wystarczy wykrecic popychacz od pedalu lub zdjac segera. Ewentualnie rozłączyć sworzeń z zawleczką). Wyjac z pompy zawleczke trzymajaca przewod stalowy - podważyć wkrętakiem płaskim. Odkrecic dwie nakretki 12. Warto wymontowac zbiorniczek, jego wspornik i zdjac przewod gumowy. Po czym od strony pedalu wciskac az wysunie sie caly tloczek. Nalezy uprzednio zdjac segera (jeżeli jeszcze jest). Wyczyscic wszystko. Usunac kawalki gumy i wymienić uszkodzone gumki (z innej pompy). U mnie dostala sie w otworek zasilajacy pompe. Mozesz odkrecic czarny krociec z wezykiem i tez wyczyscic sprawdzic. Wydmuchac wezyki pompe i od odpowietrznika do gory instalacje ze starego plynu. Wprowadzając tłoczek z gumkami zastosować smar do cylinderków hamulcowych - odpowiedni dla czynnika DOT4.
3i. Wtloczyc przez odpowietrznik strzykawka nowy plyn az wyleci gora.
3j. Zamontowac z powrotem poskladana pompe. Wlozyc wezyk i zbezpieczyc zawleczk. Wtloczyc z dolu dalej plyn az uzupelni sie zbiorniczek.
3k. Przeprowadzic odpowietrzanie jednego zbiorniczka. Wykrecic popychasz z pedalu aby zwiekszyc zakres pracy pompy. Kolejny zbiorniczek oproznic odpowietrzaniem. Na koniec trzeci i po temacie.
3l. Skasowac luz pomiedzy pompa a popychaczem. Odpalic na chwile auto aby sprzeglo odbilo samo lape. Zgasic i sprawdzic. Wykonac z 30 wcisniec. Sprawdzic czy jedno wcisniecie wyciska lape sprzegla o ok 1.5-2cm. Jezeli tak zostawic uklad w spokoju na 10min. Sprawdzic ponownie czy jedno wcisniecie daje te 2cm. Jezeli nie pomaga nalezy prowadzic odpowietrzanie ukladu do skutku pamietajac o podcisnieniu i wciskaniu z 30 razy pedalu. Zazwyczaj przelanie 2-3 pelnych zbiorniczkow powinno wystarczyc.
3m. Gdy wszystko działa zostawić nieduży luz 1-2mm pedału do odboju przy czujniku (jeżeli nie masz już sprężyny cofającej pedał) albo pomiędzy popychaczem a pompą (jeżeli masz sprężynę trzymającą pedał do góry, wówczas nie masz luzu przy czujniku).
Użytkownik dagg3r edytował ten post 21:18, 27.01.2019
#45
Napisano 07:38, 25.01.2019
Napisze pare rzeczy dla potomnych.
1. Jezeli nagle stracisz sprzeglo to na pewno nie bedzie to wina ukladu hydraulicznego poniewaz w nim usterki pogarszaja sie w dlugim okresie czasu. W takim przypadku obejrzyn zgrzewy konstrukcji nosnej pedalu. Ksztaltki z blachy ocynkowanej sa tylko pozgrzewane. Jak popekaja trzpien zamiast wciskac pompe odchyla caly pedal do gory a pompe rusza ledwo co. Nalezy wcisnac go reka i obserwowac co sie dzieje szczegolnie w poblizu dwoch nakretek 12 na grodzi.
2. Jezeli bierzesz sie za wymiane pompy lub silownika pamietaj ze odpowietrzanie jest nieco inne niz hamulcow. Zalecam podsysanie plynu przez odpowietrznik w calym procesie odpowietrzania i szczegolnie przy odkrecaniu odpowietrznika. Jezeli plynu nie ubywa ze zbiorniczka to masz zapchana pompe lub dolot plynu z gory. Jest adekwatne do motocykli gdzie sa male pompki i uklady.
3. Odpowietrzanie ukladu nalezy zaczac od:
3a. Poluzowujemy kontre 13 na trzpieniu pedala sprzegla. Wkrecamy trzpien w pedal na tyle aby zluzowac pompe oraz aby pedal mial szanse dotknac odbijacza przy czujniku pedalu. Mozna dokrecic kontre reka, bedzie sztywniej.
3b. Poluzowac odpowietrznik nasadka 8. Wykrecic odpowietrznik. Oczyscic gwint. Wydmuchac aby udroznic. Nalozyc nieco smaru na gwint aby go doszczelnic ale nie zapchaj dziurki. Ma byc tylko na gwincie. Wkrecic reka i wytrzec nadmiar smaru. Zakladamy na odpowietrznik silownika klucz oczkowy 8. Ustalic polozenie klucza aby moc zamykac i otwierac.
3c. Odpowietrznik laczymy wezykiem ze strzykawka lub urzadzeniem wytwarzajacym podcisnienie. W najgorszym przypadku zanurzyc drugi koniec w naczyniu napelnionym czesciowo woda lub plynem.
3d. Wymienic plyn w zbiorniczku za pomoca malej strzykawki i dolac ponad max.
3e. Osoba w aucie pompuje ok 30 razy przy czym co 10 raz podbija pedal so gory (gdyby ktos mial usunieta sprezyne pedalu lub nie cofal sie on z innych przyczyn). Nalezy zastosowac az tyle ruchow poniewaz pompa zabiera bardzo mala ilosc plynu. Widac jak poziom u uchodzi w zbiorniku co 0.5-1mm na kazdy ruch. Przy 15-20 ruchu zaczyna znacznie pchac dopiero lape sprzegla.
3f. Teraz tak jak w hamulcach. Trzymamy wcisniety pedal, upuszczamy troche plynu i zakrecamy. Caly czas wytwarzac podcisnienie.
3g. Powtarzac dwa poprzednie punkty az przelejesz pelne 3 zbiorniczki plynu.
3h. Jezeli plyn ze zbiorniczka nie ubywa nalezy zdemontowac pompe. Wystarczy wykrecic popychacz od pedalu lub zdjac segera. Wyjac z pompy zawleczke trzymajaca przewod stalowy. Odkrecic dwie nakretki 12. Warto wymontowac zbiorniczek, jego wspornik i zdjac przewod gumowy. Po czym od strony pedalu wciskac az wysunie sie caly tloczek. Nalezy uprzednio zdjac segera. Wyczyscic wszystko. Usunac kawalki gumy. U mnie dostala sie w otworek zasilajacy pompe. Mozesz odkrecic czarny krociec z wezykiem i tez wyczyscic sprawdzic. Wydmuchac wezyki pompe i od odpowietrznika do gory instalacje ze starego plynu.
3i. Wtloczyc przez odpowietrznik strzykawka nowy plyn az wyleci gora.
3j. Zamontowac z powrotem poskladana pompe. Wlozyc wezyk i zbezpieczyc zawleczk. Wtloczyc z dolu dalej plyn az uzupelni sie zbiorniczek.
3k. Przeprowadzic odpowietrzanie jednego zbiorniczka. Wykrecic popychasz z pedalu aby zwiekszyc zakres pracy pompy. Kolejny zbiorniczek oproznic odpowietrzaniem. Na koniec trzeci i po temacie.
3l. Skasowac luz pomiedzy pompa a popychaczem. Odpalic na chwile auto aby sprzeglo odbilo samo lape. Zgasic i sprawdzic. Wykonac z 30 wcisniec. Sprawdzic czy jedno wcisniecie wyciska lape sprzegla o ok 1.5-2cm. Jezeli tak zostawic uklad w spokoju na 10min. Sprawdzic ponownie czy jedno wcisniecie daje te 2cm. Jezeli nie pomaga nalezy prowadzic odpowietrzanie ukladu do skutku pamietajac o podcisnieniu i wciskaniu z 30 razy pedalu. Zazwyczaj przelanie 2-3 pelnych zbiorniczkow powinno wystarczyc.
Ad 3l
Nigdy nie wolno zostawić skasowanego całkowicie luzu między trzpieniem a popychaczem bo zajeździsz sprzęgło.
Luz jest konieczny ze względu na rozszerzalność temperaturową elementów układu.
Ad 3h
Jeśli w pompie masz kawałki gumy to znaczy że uszczelnienia są już uszkodzone. Więc wyczyszczenie na za wiele nie pomoże. Chwilę może podziałać ale pedał i tak pewnie niedługo w podłogę wpadnie.
Ad 3b
Ze smarem bym uważał. W teorii taka ilość nie powinna mieć wpływu ale zwykłe smary powodują puchnięcie gumy. Jeśli już używać to smaru do tłoczków hamulcowych.
Nie wchodzi on w reakcje z gumą z której są zrobione uszczelnienia.
Ad 3b
Ze smarem bym uważał. W teorii taka ilość nie powinna mieć wpływu ale zwykłe smary powodują puchnięcie gumy. Jeśli już używać to smaru do tłoczków hamulcowych.
Nie wchodzi on w reakcje z gumą z której są zrobione uszczelnienia.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych