Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Pompa sprzęgła, wysprzęglik-wymiana?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
80 odpowiedzi w tym temacie

#46 dagg3r

dagg3r
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Rotmanka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:26, 27.01.2019

Ad 3l

Nigdy nie wolno zostawić skasowanego całkowicie luzu między trzpieniem a popychaczem bo zajeździsz sprzęgło.

Luz jest konieczny ze względu na rozszerzalność temperaturową elementów układu.

 

Ad 3h

Jeśli w pompie masz kawałki gumy to znaczy że uszczelnienia są już uszkodzone. Więc wyczyszczenie na za wiele nie pomoże. Chwilę może podziałać ale pedał i tak pewnie niedługo w podłogę wpadnie.

 

Ad 3b

Ze smarem bym uważał. W teorii taka ilość nie powinna mieć wpływu ale zwykłe smary powodują puchnięcie gumy. Jeśli już używać to smaru do tłoczków hamulcowych. 
Nie wchodzi on w reakcje z gumą z której są zrobione uszczelnienia.

 
Ad 2
Dlaczego inne niż hamulców? Podchodzisz w 2 osoby, jedna przy odpowietrzniku druga naciska pedał (do którego można zawiązać kawałek sznurka co by nie kombinować z podnoszeniem pedału). Pompujesz - odpowietrzasz. I tak aż do skutku. 2-3 dolania do zbiorniczka powinny wystarczyć ale odpowietrzasz aż nie masz bąbelków w wężyku.
 

 

Ad 3b

Ze smarem bym uważał. W teorii taka ilość nie powinna mieć wpływu ale zwykłe smary powodują puchnięcie gumy. Jeśli już używać to smaru do tłoczków hamulcowych. 
Nie wchodzi on w reakcje z gumą z której są zrobione uszczelnienia.

 

Po pierwsze - smar na gwint odpowietrznika nie dostanie się do środka. Dopisałem teraz o smarowaniu tłoczka pompy odpowiednim smarem dla DOT4. Wcześniej nic o smarowaniu w kontakcie z gumkami nie było.

 

Po drugie - odpowietrzanie no jest inne chociażby ze względu na konieczność wciskania pedału kilkanaście razy i więcej. Hamulec parę razy i masz taki wydatek pompy, że masz co pchać a klocki się opierają o tarcze i jest od razu sztywno. Tutaj tylko pokonujesz docisk pompką, która zabiera kilka kropel płynu. W dwóch hondach nie udało mi się dobrze odpowietrzyć układu bez użycia podciśnienia - ciągle bąbelki krążyły - albo zasysały się przez gwint odpowietrznika albo cofały przez jego wypływ - może za mało szczelny wężyk? No nic. Strzykawka zawsze mega pomaga i aż te bąbelki słychać:)

 

Po trzecie - kawałki gumy zatykają układ. Dla mnie oczywistym jest ich usunięcie i wymiana uszkodzonych uszczelnień - dopisałem to:) Może faktycznie ktoś by tylko wyjął:)

Po czwarte - w moim przypadku usunąłem kiedyś sprężynę pedału ponieważ wydawała trzaski i zgrzytanie. Pompa i docisk spokojnie odbijają go do góry a jak wykasowałem w takim przypadku luz to nie "na hama" tylko delikatnie bo przy kontrowaniu nakrętki popychacza i tak się on ujawni. Jest też luz na siłowniku i samych widełkach skrzyni. Przy wciskaniu ręką pedału druga osoba zaważy, że jakikolwiek ruch łapy zaczyna się gdy pedał wciśniesz z 3cm od odboju przy czujniku. U mnie spokojnie nie zajadę sprzegła widząc jaki mam zapas od reakcji do oparcia pedału. Tym lepiej mam na dole bo pełne wysprzęgnienie jest wcześniej a nie prawie w podłodze.


  • 0

#47 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 22:16, 27.01.2019

Ja się czepiam szczegółów bo przez chyba 8 lat projektowałem takie układy :) nie zawsze wychodziło idealnie ale coś tam na ten temat wiem.

Z tym kasowaniem luzu nie chodzi tylko o to czy sprzęgło jest wciśnięte. Chodzi o to że tak luzu oznacza zaślepiony otwór którym płyn dopływa do pompy a więc brak uzupełniania układu.
Poza tym odpowietrzanie że strzykawką Nie zawsze jest konieczne a czasem jest niewystarczające. U mnie np nie dało się na samą strzykawkę odpowietrzyć.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#48 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 22:26, 27.01.2019

Wymieniając płyn u siebie, nowy wtłoczyłem przez uszczelniony smarem do tloczkow odpowietrznik strzykawka. Wtłoczyłem tyle że zbiornik wyrównawczy był zapełniony że trzy razy. To nie wystarczyło, musiałem odpowietrzyc poprzez naciskanie pedału i odkrecaniu odpowietrznika chyba że dwadzieścia razy..

Użytkownik pawlik118 edytował ten post 22:28, 27.01.2019

  • 0

#49 dagg3r

dagg3r
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Rotmanka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:20, 28.01.2019

Wymieniając płyn u siebie, nowy wtłoczyłem przez uszczelniony smarem do tloczkow odpowietrznik strzykawka. Wtłoczyłem tyle że zbiornik wyrównawczy był zapełniony że trzy razy. To nie wystarczyło, musiałem odpowietrzyc poprzez naciskanie pedału i odkrecaniu odpowietrznika chyba że dwadzieścia razy..

Dokładnie, zrobiłem tak samo a powietrze nadal było w układzie i jednak trzeba było pompować w sumie z 200 razy pedałem dokonując na przemian upuszczania płynu. Dlatego właśnie opisałem ten problem ponieważ czytając posty ludzie wymieniają niepotrzebnie niektóre rzeczy a oryginalne są jednak lepsze i trwalsze.

Sprawa zamienników pompy potwierdzona u mechanika tylko Hondowego:

1. Oryginał Nissin - wysoka trwałość i płynny ruch

2. Zamiennik TRW - dobra trwałość uszczelnień ale brak wypolerowania gniazda tłoczka = mrowienie na nodze, brak super płynności.

3. Zamienniki inne po 120zł - brak przypadłości TRW ale trwałość uszczelnień rok-dwa. Następnie gumki się starzeją:(

Ogólnie nie ma zbytnio dobrej drogi rozwiązania. Chyba najlepiej podmieniać elementy z używanych oryginałów w pompie.

Bardzo dużo na płynność pedału wpłynął popychacz pompy - wykręcony, wyjęty z pompy i główka wypolerowana papierem wodnym 2500. Pomogła wkrętarka i złapany ją gwint popychacza. Później smar litowy ŁT i długo spokój z trzeszczeniem. Najlepiej pewnie dać karbamidowy ale cena 200zł/tubkę w ASO to paranoja.


  • 0

#50 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 11:57, 28.01.2019

Dodam jeszcze że wkład pompki wyjmuje się od strony auta bez demontażu pompki. U mnie w środku pompki było niewiarygodnie dużo syfu, czarnej mazi. Co do skrzypienia to smar wystarczał na tydzień, a rozmiękczone mydło zaaplikowane ze strzykawki rozwiązało problem i póki co już kilka miesięcy chodzi lekko i bez skrzypienia.

Użytkownik pawlik118 edytował ten post 12:01, 28.01.2019

  • 0

#51 kamil.tomasz

kamil.tomasz
  • Forumowicz
  • 84 postów
  • Skąd:Żyrardów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 05:08, 24.03.2019

słuchajcie mam takie same objawy(Panowie nie chce zakładać nowego tematu ale chciałem zapytać jak wygląda wymiana pompy i wysprzęglika w vi genie? Czy też trzeba pół auta rozkręcać? Sprzęgło wymienił mi mechanik w tamtym roku ale po pół roku zaczęły się cuda dziać typu wciskam sprzęgło i muszę się szarpać z lewarkiem zmiany biegów żeby z biegu 1 na luz wrzucić. Przy 2 biegu podobnie podobnie. Albo mam na 1 biegu i wcisnę do końca sprzęgło i na płaskiej nawierzchni widać że samochód ślimaczym tempem jedzie do przodu lub jeśli odpalam na biegu to delikatnie szarpie ...

ja sprzegła jeszcze nie wymieniałem ... dodam że jak auto postoi kilka dni to lepiej chodzi... czym wiecej się jeżdzi tym gorzej ?? mam zagadke sprzegło czy wysprzeglik z pompą ??  dodam że sprzęgło się nie ślizga ! 2.0 150 Frv


Użytkownik kamil.tomasz edytował ten post 05:09, 24.03.2019

  • 0

#52 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 21:37, 24.03.2019

Wysprzęgnik/pompka. Jak nie widać nigdzie wycieku zacznij od odpowietrzenia. Jak nie pomoże to ja najpierw wymienił bym wysprzęgnik( wymiana jest banalnie prosta około 20 min roboty). A i jeszcze jedno pytanie, pedałem nie wpada ci w podłogę?


  • 0

#53 barnie

barnie
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Sierpc
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:02, 10.04.2019

Czy rzeczywiście sam zestaw naprawczy pompki sprzęgła można wyjąć bez demontowania samej pompki? i można to zrobić od środka auta przy pedale sprzęgła?

Ktoś tak robił i może potwierdzić?


  • 0

#54 bouli76

bouli76
  • Forumowicz
  • 150 postów
  • Skąd:TJE PL / FY3 UK
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:24, 17.09.2020

Podpinam sie pod temat.

 

Jakis rok temu mialem sytuacje ze pedal sprzegla mi wpadl w podloge.  na sile wyciagnalem bieg , potem "podpompowalem" sprzeglo i wszystko zaczelo dzialac normalnie.

To byl tylko jeden raz, bylem z pytaniem u mechanika i powiedzial ze do wymiany moze byc pompa sprzegla ale jak to sie stalo tylko raz to narazie mozna jezdzic. 

Mechanik cos mowil o tym ze w acco sa dwie pompy sprzegla??

 

I faktycznie minal rok i teraz w ciagu postatnich 2 tygodni mialem  dwie akcje ze sprzeglem, takie same jak sytuacje opisana powyzej.

 

I mam pytanie, czy taka pompa jest ok??   (bede pisal do sprzedawcy za chwile)

 

https://allegro.pl/o...i-rd-9568601952

 

Dodam ze nie chce inwestowac milionow w naprawe bo samochod stary i za max 2 lata i tak pojdzie na zyletki.

Sprzeglo wymieniane przy ok 120 tys mil -  teraz mam 185 tys mil przejechane.

 

Nigdy nie wymienialem:

-plynu sprzegla

-oleju w skrzyni

 

z gory dzieki za pomoc.


  • 0

#55 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6028 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 17:58, 17.09.2020

Tak powyższa pompa sprzęgła jest poprawna:

 

  • 46920-S7A-A02

 

Wysprzęglik:

  • 46930-SEF-E01

 

Płyn w układzie sprzęgła jak i skrzyni wymienia się regularnie.

 

 

Kolejna sprawa to czemu z góry zakładasz że to pompa? a nie np wysprzęglik? Jaki jest poziom w małym zbiorniczku od układu sprzęgła? Nie ma żadnych wycieków przy wysprzęgliku? 

Zacząłbym od wymiany oleju w układzie sprzęgła, szukaniu nieszczelności, inaczej to totolotek : może pompa, a może wysprzęglik, a może jeszcze co innego. 

Temat samej firmy jak i jakość tego produktu z w/w linku przemilczę, ale nie zdziw się że może po tygodniu, albo po miesiącu będzie to samo... 

 

Ode mnie jeszcze lektura w prezencie:

http://www.accordklu...pompą-sprzegła/

http://www.accordklu...ęgło-czy-pompa/

http://www.accordklu...pada-w-podłogę/

http://www.accordklu...ca-ze-sprzęgła/

http://www.accordklu...dalem-sprzegla/

http://www.accordklu...dbija-od-końca/

http://www.accordklu...gła-w-podłodze/

http://www.accordklu...gla-zacial-sie/

http://www.accordklu...lanie-sprzegla/

http://www.accordklu...dal-w-podlodze/

 

 

Pozdrawiam.


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#56 bouli76

bouli76
  • Forumowicz
  • 150 postów
  • Skąd:TJE PL / FY3 UK
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:26, 17.09.2020

Dzieki za linki i info.

Jutro podjade do mechanika to bede madrzejszy. 
Sprawdzimy wszystkie plyny i czy nie ma wyciekow i bedziemy myslec co dalej.  
Moze najpierw wymiana plynu sprzegla i przy okazji wymiana oleju w skrzyni.

A jesli chodzi o czesc ktora podlinkowalem to byl jeden z tanszych ale nie najtanszy zamiennik z allegro.

Po napisaniu posta sprawdzilem ceny w UK i nie bede sie bawil w wysylanie z PL.

Ktos pisal w kilku postach ze TRW jest ok ;)


https://www.onlineca...rw-2210361.html

https://www.onlineca...rw-2207562.html

 

 


  • 0

#57 dagg3r

dagg3r
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Rotmanka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:15, 17.09.2020

Dzieki za linki i info.

Jutro podjade do mechanika to bede madrzejszy. 
Sprawdzimy wszystkie plyny i czy nie ma wyciekow i bedziemy myslec co dalej.  
Moze najpierw wymiana plynu sprzegla i przy okazji wymiana oleju w skrzyni.

A jesli chodzi o czesc ktora podlinkowalem to byl jeden z tanszych ale nie najtanszy zamiennik z allegro.

Po napisaniu posta sprawdzilem ceny w UK i nie bede sie bawil w wysylanie z PL.

Ktos pisal w kilku postach ze TRW jest ok ;)


https://www.onlineca...rw-2210361.html

https://www.onlineca...rw-2207562.html

Zajrzyj pod pedały, wciskaj ręką i zobacz czy nie rozchodzą się blachy, w których jest zamocowany pedał. Obstawiam na 90% że puściły u Ciebie zgrzewy i stąd wciskasz pedał a zamiast pompę odgina Ci się obudowa w stronę kolan. Ja już mam swój pospawany i wytrzymał tak ponad rok. Ostatnio zaczęła zgrzytać skrzynia i znalazłem spawy, które puściły. Tym razem dowaliłem stalowy kątownik pomiędzy szpilką mocującą pedał do pompy a prostopadłą blachą trzymającą oś pedału. Teraz obciążenie przenoszą nie tylko Hondowe *cenzura* Blaszkowe elementy wsporcze a kawał stali jak to powinno wyglądać w fabryce od początku.


  • 1

#58 bouli76

bouli76
  • Forumowicz
  • 150 postów
  • Skąd:TJE PL / FY3 UK
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:25, 18.09.2020

 

Kolejna sprawa to czemu z góry zakładasz że to pompa? a nie np wysprzęglik? Jaki jest poziom w małym zbiorniczku od układu sprzęgła? Nie ma żadnych wycieków przy wysprzęgliku? 

Zacząłbym od wymiany oleju w układzie sprzęgła, szukaniu nieszczelności, inaczej to totolotek : może pompa, a może wysprzęglik, a może jeszcze co innego. 

 

Bylem u mechanika, nie ma wyciekaow, zbiorniczek jest pelny, plyn wyglada dobrze.
Zamawiam pompe sprzegla:

https://www.onlineca...rw-2210361.html

Numery ma zgodne z tym co podales.

Dzieki za pomoc.

 

Zajrzyj pod pedały, wciskaj ręką i zobacz czy nie rozchodzą się blachy, w których jest zamocowany pedał. Obstawiam na 90% że puściły u Ciebie zgrzewy i stąd wciskasz pedał a zamiast pompę odgina Ci się obudowa w stronę kolan. Ja już mam swój pospawany i wytrzymał tak ponad rok. Ostatnio zaczęła zgrzytać skrzynia i znalazłem spawy, które puściły. Tym razem dowaliłem stalowy kątownik pomiędzy szpilką mocującą pedał do pompy a prostopadłą blachą trzymającą oś pedału. Teraz obciążenie przenoszą nie tylko Hondowe *cenzura* Blaszkowe elementy wsporcze a kawał stali jak to powinno wyglądać w fabryce od początku.

Zagladalem ale nie bardz owiedzialem czego szukac.  Wszystko normalnie dzialalo, nie widac bylo zeby cos odstawalo. Po wcisnieciu pedalu sprzegla plynnie wchodzilo do samego konca.


  • 0

#59 Morfx

Morfx
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Aa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:55, 18.11.2020

Witam
Mam problem z pompa sprzęgła accord 8 2.2 150 km
Mechanik mówi ze kupiona pompa się nie nadaje ponieważ na końcu powinien być taki nypel z gwintem na takie bolce a w danej pompie nie ma i nie może zamocować przewodu.
Proszę o pomoc
W załączniku przesyłam zdjęcia o co chodzi

Załączone pliki


Użytkownik Morfx edytował ten post 11:02, 18.11.2020

  • 0

#60 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 11:00, 18.11.2020

W zestawie luzem był oring?
Trzeba wyjąć spinkę i przełożyć nypel do nowej pompy. Pasuje przy okazji wymienić oring (nr 18) na nyplu. 

 

https://japancars.ru...&nplblk=B__2320


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq