XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Pompa sprzęgła, wysprzęglik-wymiana?
#1 Guest_Anonymous_*
Napisano 18:57, 12.08.2012
Zakładając konto wyczytałem że należy założyć temat żeby nie zostać usuniętym po miesiącu użytkowania więc moje pytanie brzmi...
JAK WYMIENIĆ POMPĘ SPRZĘGŁA I WYSPRZEGLIK W VII GENERACJI ?
Jestem nowy na tym forum i ciężko jest mi odnaleźć się w tych wszystkich informacjach, które na pierwszy rzut oka wyglądają na co najmniej, niemały bałagan... Mam nadzieję że ktoś odpowie na moje pytanie zanim uda mi się znaleźć konkretną odpowiedz w tych wszystkich postach... Dzięki za wszelką pomoc
#2
Napisano 08:40, 13.08.2012
To jest treść manuala, ale najwygodniej by Ci było jakbyś go miał to byś mógł zobaczyć i zdjęcia
Wymontowanie pompy sprzęgła
1. Za pomocą strzykawki odessać płyn hamulcowy ze zbiornika pompy sprzęgła.
2. Wymontować akumulator.
3. Wymontować obudowę filtra powietrza.
4. Wymontować podstawę akumulatora.
5. Wyjąć zawleczkę (A) i wyciągnąć sworzeń pedału (B) z jarzma. Odkręcić nakrętki © mocujące pompę sprzęgła.
6. Wykręcić śrubę mocującą zbiornik płynu (A).
7. Wymontować wspornik sztywnego przewodu sprzęgła (B).
8. Wymontować spinki sztywnego przewodu sprzęgła (D).
9. Wymontować pompę sprzęgła ©.
10. Odłączyć przewód elastyczny zbiornika płynu (A), wymontować spinkę ustalającą (B) i sztywny przewód sprzęgła © z pompy sprzęgła (D). Końcówkę elastycznego przewodu zbiornika płynu i sztywnego przewodu sprzęgła zatkać szmatką, aby zapobiec wypływaniu płynu hamulcowego.
11. Z pompy sprzęgła wymontować O-ring (E) i uszczelkę (F) pompy sprzęgła.
12. Zamontować pompę sprzęgła w kolejności odwrotnej do procedury wymontowania i zwrócić uwagę na następujące czynności:
Nanieść smar Brake Assembly Lube na sztywny przewód sprzęgła i założyć nowy O-ring.
Nakrętki mocujące pompę hamulcową dokręcić momentem 13 N·m (1,3 kGm).
Zamontować podstawę akumulatora.
Zamontować obudowę filtra powietrza.
Podłączyć przewody akumulatora.
Przeprowadzić procedurę uczenia obrotów biegu jałowego.
Wprowadzić kod zabezpieczający radio i system nawigacyjny oraz ustawić częstotliwości stacji radiowych zaprogramowanych przez klienta.
Przeprowadzić procedurę zerowania pamięci modułu sterującego szyb sterowanych elektrycznie.
13. Upewnić się, że opaski przewodów (A) na pompie sprzęgła (B) i zbiorniku płynu © są umieszczone tak samo, jak pokazano na rysunku.
14. Aby zabezpieczyć spinkę ustalającą (A) przed wypadnięciem, zagiąć śrubokrętem jej wystający koniec (B).
15. Odpowietrzyć główny układ hydrauliczny sprzęgła.
Wymiana siłownika sprzęgła
1. Upewnić się, że znany jest kod zabezpieczający radia i systemu nawigacyjnego; zanotować częstotliwości zaprogramowanych stacji radiowych.
2. Odłączyć od akumulatora najpierw przewód ujemny (-), a następnie przewód dodatni (+). Wymontować akumulator.
3. Wymontować obudowę filtra powietrza.
4. Wymontować podstawę akumulatora.
5. Wymontować wspornik sztywnego przewodu sprzęgła.
6. Wymontować śruby mocujące (A) i siłownik sprzęgła (B).
7. Wymontować kołki ©. Zdemontować sztywny przewód sprzęgła (D) i wyjąć O-ring (E). Końcówkę sztywnego przewodu sprzęgła zatkać szmatką, aby zapobiec wypływaniu płynu hamulcowego.
8. Zamontować siłownik w kolejności odwrotnej niż podczas demontażu. Założyć nowy O-ring (A).
9. Odciągnąć do tyłu osłonę (B) i nałożyć smar do osłony i na popychacz siłownika ©. Założyć osłonę.
10. Zastosować smar karbamidowy UM264 (nr katalog. 41211-PY5-305) na popychacz siłownika. Dokręcić śruby mocujące siłownik sprzęgła momentem 22 N·m (2,2 kG·m).
11. Odpowietrzyć układ hydrauliczny sprzęgła.
Założyć przewód na odpowietrznik (A), drugi koniec przewodu umieścić w pojemniku z płynem hamulcowym.
Sprawdzić, czy w pompie sprzęgła jest dostateczna ilość płynu i powoli pompować pedałem sprzęgła aż z przewodu odpowietrzającego przestaną wydobywać się pęcherzyki powietrza.
Całkowite usunięcie powietrza z układu może wymagać ograniczenia ruchu widełek wyciskowych (B) za pomocą drewnianego klocka.
Dokręcić odpowietrznik momentem 8 N·m (0,8 kG·m); nie przekręcić odpowietrznika.
Następnie uzupełnić płyn hamulcowy w zbiorniku.
Używać wyłącznie oryginalnego płynu hamulcowego DOT 3 lub 4.
12. Zamontować obudowę filtra powietrza.
13. Podłączyć przewody akumulatora; najpierw podłączyć przewód dodatni (+), a następnie przewód ujemny (-).
#3
Napisano 10:11, 13.08.2012
Denerwować się, to znaczy mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych.
ex-wife: AccoVII 2.4 exe, AccoVIII 2.4 TypeS AT '11...
#4 Guest_Anonymous_*
Napisano 12:01, 13.08.2012
Koszt tutaj w anglii podobny tylko końcówka przy walucie inna czyli 240f w serwisie a ok 180f w normalnym sklepie z częściami (ceny bez wymiany) z tą różnicą że tutaj części pasują na 100% po podaniu rejestracji. Szkoda że w Pl nie ma takiego systemu...
Spróbuję zrobić to poprzez wymianę bo z opisów stwierdzam że smar pomaga na krótko a mnie ten problem już denerwuje z jakieś 1,5 roku,
nie dość że piszczy to i strzela i ciężko chodzi stąd pomysł na wymianę... z opisów widać że i po wymianie problem wraca po kilkudziesięciu tyś km więc zrobię to najtańszym kosztem, jeżeli wszystko będzie pasowało...
Ogólnie, wydaje mi się że mój docisk sprzęgła prosi się o wymianę bo biegi mi wchodzą jakby chciały a nie mogły. Oczywiście bywają okresy w których wszystko gra no ale to chyba rzadziej niż częściej
Zacznę po taniości ale martwię się ze będę musiał wyskoczyć z większej gotówki za jakiś czas.
Jeżeli miałbyś gdzieś zdjęcie opisanej manualnej roboty byłoby super
#5
Napisano 12:07, 13.08.2012
Niestety, ale tak dobrze to nie ma no chyba że jest gdzieś coś o czym nie wiemJeżeli miałbyś gdzieś zdjęcie opisanej manualnej roboty byłoby super
za chwilę jadę do roboty więc ewentualnie mogę zdjęcia z manuala powrzucać jak wrócę
#6 Guest_Anonymous_*
Napisano 12:16, 13.08.2012
niech HONDA będzie z tobą dobry człowieku
#7
Napisano 22:42, 13.08.2012
http://www.fotosik.p...82b65a0b62.html
http://www.fotosik.p...e46f0308b4.html
http://www.fotosik.p...c0e91eded6.html
http://www.fotosik.p...d99050c576.html
http://www.fotosik.p...11b0f71125.html
http://www.fotosik.p...c06b42fcb3.html
http://www.fotosik.p...892dd4e14f.html
#8 Guest_Anonymous_*
Napisano 23:40, 13.08.2012
jednak robota, będzie musiało poczekać do powrotu z urlopu bo od dnia jutrzejszego do samego wyjazdu czeka mnie praca, 12h każdego dnia :-/
do mechaniora z nim nie pojadę bo po co ścielić siano za coś co można z zadowoleniem samemu zrobić
opisze co i jak po wymianie, być może pomogę komuś w tym albo innym temacie...
pozdro
#9
Napisano 08:24, 14.08.2012
#10
Napisano 02:42, 27.10.2014
Na pewno nikt by się nie obraził jakbyś w trakcie pracy robił zdjęcia i założył temat w dziale "Zrób to sam"
Dokładnie tak jak napisałeś Pozdrawiam
#11
Napisano 11:00, 27.10.2014
Po ponad 2 latach raczej nic z tego nie będzie ;P
#12
Napisano 16:20, 26.11.2015
Czy ktoś z was mógłby mi potwierdzić/zaprzeczyć czy ta pompa sprzęgła:
https://www.motointe...tomotive-pnb494
pasuje do mojego diesla? Szukam po sklepach i wszędzie są informacje o silnikach benzynowych.
Chcę wymienić, bo mam objaw jak przy zapowietrzeniu, ale odpowietrzałem układ. Sprzęgło raz na jakiś czas pozostaje w połowie drogi po odjęciu nogi i już nie raz zdarzyło mi się, że auto gaśnie podczas ruszania.
#13
Napisano 18:40, 19.02.2016
Czy jest to trudne dla osoby zaczynającej przygodę z mechaniką?
Z góry dzięki za odpowiedzi
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#14
Napisano 20:38, 05.03.2016
Witam wszystkich serdecznie
Nie chce zakładać nowego tematu, więc piszę tutaj.
Walczymy z ojcem z problem już od dłuższego czasu - problem z wrzucenie/wyrzuceniem biegu, pomaga ponowne wciśnięcie sprzęgła (zapompowanie).
Zaczęliśmy od regeneracji wysprzęglika, potem wymiany pompy (TRW) a teraz także założony został nowy wysprzęglik (TRW).
Płyn wymieniony na oryginalny.
Wszystko pomagało na 2-3 dni.
Przed wymianą wysprzeglika na nowy były próby napełniania układu od dołu, kilkakrotne odpowietrzanie - i tu muszę napisać, że nigdy nie otrzymywaliśmy idealnie czystego płynu zawsze zostawały taki malutkie dosłownie micro bąbelki powietrza. Takie odpowietrzenie pomagało na wspomniane 2-3 dni czasem na dzień jeśli więcej się jeździło.
Po wymianie wysprzęglika wytrzymało 4 dni.
Dziś podjęliśmy kolejną próbę odpowietrzenia i mimo 3 godzin nie udało się otrzymać klarownego płynu a bąbelki były dość wyraźne (ok 1 mm) i było ich sporo.
I teraz najlepsze, jeśli zrobiliśmy przerwę to po ponownym próbie przez pierwsze 5 wciśnięć płyn był klarowny i dopiero pojawiały się bąbelki i znowu kilka wciśnięć płyn był czysty i tak w kółko - nie koniecznie jest to dokładnie 5, ale około 5, w każdym razie jest to dość regularne.
Tak jakby do układu dostawało się powietrze - tylko nie wiemy skąd skoro pompa i wysprzęglik są nowe, nie ma nigdzie śladów wycieku.
Ma ktoś jakiś pomysł ?
#15
Napisano 20:50, 05.03.2016
Jak płyn ma kolor mleka jakby to masz w nim powietrze. Duże bąble powstają właśnie z tych mikro bąbelków a one pompowania płynu z powietrzem.
Co mi przychodzi do głowy to przewód elastyczny, ale teoretycznie powinien być wilgotny. Chyba że tak niefortunnie na zakuciu pękł że ssie lewiznę bez wycieków.
Napisz jeszcze jaki rocznik auta, to może coś więcej do głowy przejdzie.
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych