Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Świece/przewody

all_gen

Najlepsza odpowiedź mario111-75 , 19:58, 13.12.2008

----------------------------------------------------------------------------------------------------------
" Świece zapłonowe:

Honda rekomenduje stosowanie świec zapłonowych produkowanych przez dwie renomowane japońskie firmy: NGK i Nippon Denso.
Oczywiście, użycie zamienników innych producentów jest możliwe, niemniej doświadczenie użytkowników potwierdza rekomendację Hondy.

W normalnych warunkach pracy silnika zalecane są następujące rodzaje świec:
D16B6: NGK ZFR5F-11 | NipponDenso KJ16CR-L11
F18B2: NGK ZFR6F-11 | NipponDenso KJ20CR-L11
F20B6: NGK ZFR6F-11 | NipponDenso KJ20CR-L11
F23Z5: NGK ZFR6F-11 | NipponDenso KJ20CR-L11
H22A7: NGK PZFR6F-11 | NipponDenso PKJ20CR-L11
odstęp między elektrodami ww. świec: 1.0 - 1.1 mm

Od momentu wprowadzenia na rynek Accorda VI generacji firmy produkujące świece zapłonowe wprowadziły nowe, ulepszone technologie. Zarówno NGK jak i NipponDenso mają w swej ofercie świece irydowe (NGK: Iridium IX, Nippon Denso: Iridium Power oraz Iridium Tough) o przedłużonej trwałości określanej na ponad 100 000 km i o lepszych właściwościach pracy. Niesety, swiece irydowe są obecnie kilkukrotnie droższe niż te standardowe.

Tabela cross-referencji swiec irydowych w stosunku do rekomendowanych świec standardowych:
accord6gen - cross-reference list for irydium spark plugs

Świece żarowe:

20T2N: świece żarowe NGK Y-730U

Przewody zapłonowe:

Najlepszym rozwiązaniem jest zakup przewodów zapłonowych w ASO Hondy. Niestety, rozwiązanie to jest dość drogie. Tańszym sposobem (choć i tak nie tanim) jest zakup przewodów o bardzo dobrej jakości produkowanych przez japońską firmę NGK.

Numery przewodów wysokiego napiecia firmy NGK:
D16B6: NGK RC-HE73
F18B2, F20B6: NGK RC-HE80 (informacja z katalogu firmy NGK)
UWAGA! w praktyce okazuje się, że RC-HE80 nie pasuja do silnika F18B2! Prawidłowymi przewodami sa te oznaczone symbolem RC-HE73

H22A7: NGK RC-HE73"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
a tutaj link http://accord6gen.cb... eksploatacyjne

[ Dodano: 2008-12-13, 20:16 ]
ja mam założone takie świece
http://moto.allegro....onda_rover.html
a przewody jeszcze org. mają 136 tys km
śmiga że hej :mikolaj: Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
948 odpowiedzi w tym temacie

#886 Adun94

Adun94
  • Forumowicz
  • 60 postów
  • Skąd:Łęczna
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:16, 22.11.2019

ok teraz czy do 1.8 beda te co maja w nazwie 84 czy 85 bo w sumie to sie zamieszalem
  • 0

#887 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 23:46, 22.11.2019

ok teraz czy do 1.8 beda te co maja w nazwie 84 czy 85 bo w sumie to sie zamieszalem

wychodzi ze 

https://www.iparts.p...854.html#100153


  • 0

#888 Gnyk

Gnyk
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • Skąd:mazowieckie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:02, 11.03.2020

Witam panowie pytanko krótkie auto na nowych świecach latało bez problemu nic się nie działo po założeniu LPG po krótkim czasie zauważyłem że w czasie jazdy sporadycznie ale jednak szarpnie w czasie rozpędzania się na różnych biegach. Żadne błędy nie wyskakują pod komputerem tak samo wszytko wyregulowane na glanc, warsztat LPG bardzo dobry polecany właśnie stad. Mechanik powiedział że jego zdaniem wystarczy podgiąć świece bo pod LPG powinny mieć mniejszy przeswit 0.7 a te mają książkowo niby 1.1 i od tego by zaczal. Co o tym sądzicie czy warto dać je do podgięcia czy kupić nowe pod gaz jaka jest wasza opinia a może inne teorie za około 2tys km jadę na serwis gazu i do tego czasu Mosze podjąć decyzje.
  • 0

#889 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 09:22, 11.03.2020

szarpie na benzynie czy na gazie? jak na benzynie to musisz szukać problemu albo w zapłonie albo w zasilaniu paliwem, jak na gazie - to szukasz w instalce gazowej, obstawiam nieprecyzyjnie wystrojone

ja tam nie mam nic kombinowane z zmniejszaniem szczelin na swiecach, wyciągnąłem z pudełka, wkręciłem w głowicę i problemów nie mam żadnych, świece oczywiście takie jakie jak przewidział producent samochodu, żadne tam gazowe czy inne cuda na kiju


Użytkownik rafisz edytował ten post 09:24, 11.03.2020

  • 0

#890 Gnyk

Gnyk
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • Skąd:mazowieckie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:31, 11.03.2020

Szarpie na LPG a wystrojenie po ostatniej kontroli niby ok
  • 0

#891 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 14:49, 11.03.2020

jak było strojone? Podczas jazdy? Ile czasu jeżdżone? 

Jak wyglądają korekty czasu wtrysku benzyna / gaz na zimnym silniku i na rozgrzanym?


  • 0

#892 Gnyk

Gnyk
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • Skąd:mazowieckie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:21, 13.03.2020

powiem tak po założeniu instalacji pierwszy serwis był po tysiącu km i w tym czasie zauważyłem sporadyczne czasami występujące szarpanie więc na serwisie podłączono komputer i tam nie wyświetliło żadnych błędów i wszytko niby było ok. jak wyglądają korekty czasu tego nie powiem bo nie wiem jeżeli mi o tym mówiono to już nawet nie pamiętam. kolejne serwisy co 10tys brakuje mi 2 tys do kontroli bo przejechane mam około 7tyś  więc gdy będę tam to poproszę żeby się nim przejechano i sprawdzono być może wystarczy tak jak było wspominane podgięcie tych świec, po wyjęciu okaże się jak tak na prawdę wyglądają. To gdy już tam będę mam zwrócić uwagę na korektę czasu wtrysku tak? Czy mogę spokojnie czekać do wyjechania tych 2tyś czy lepiej pojechać tam od razu i to sprawdzić? 


  • 0

#893 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 15:25, 13.03.2020

Jaki masz przebieg na świecach i jakie to świece, to raz. Dwa to cewki które na LPG są bardziej obciążone . Mogą to być pierwsze objawy zużycia. Nie rozpisując się za wiele LPG wymusza wyższe napięcie o około 25% jak się nie mylę. Łatwo znaleźć info w necie. Ja zmniejszam przerwę ale do 0.9 i przy zwykłych świecach NGK . Graniczny przebieg to 40 000 km.

Wysłane z mojego SM-T580 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#894 Gnyk

Gnyk
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • Skąd:mazowieckie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:51, 13.03.2020

Świece były wymieniane przez poprzedniego właściciela przed sprzedażą mam na to dokument bo zostało to zrobione w serwisie hondy - jest faktura przebieg 259475 tyś. Instalacje zakładałem przy przebiegu 263775 tyś. Świece na fakturze mają tylko takie oznakowanie 9807B561BW cena za sztukę 110 zł 


  • 0

#895 Gnyk

Gnyk
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • Skąd:mazowieckie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:00, 13.03.2020

jeszcze jedna sprawa jak tak teraz czytam o tych cewkach to coś mi świta bo od jakiś dwóch miesięcy mam czasem problem z odpaleniem auta również sporadycznie i przeważnie gdy temp. powietrza wynosi 2-4 stopnie na plusie być może przypadek więc gdy podgięcie świec nic nie da wezmę się za przewody i cewki. 


  • 0

#896 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 16:36, 13.03.2020

nic nie da, jak miałem źle wyregulowana instalację w punto to też odprawiałem czary głoszone przez wielu, też zmniejszałem przerwy, wymieniałem filtry, zmieniałem ciśnienia itd., a i tak efekt był taki że o kant d..y to potłuc, auto jak szarpało tak dalej szarpało, wystarczyło poprawnie wystroić i problemy zniknęły jak ręką odjął, no ale jak chcesz kombinuj, może Tobie akurat pomoże


  • 0

#897 Gnyk

Gnyk
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • Skąd:mazowieckie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:59, 14.03.2020

problem w tym ze występuje to na tyle że ciężko zdiagnozować. Dla przykładu ostatnio zrobiłem trasę około 110 km i nic jeszcze specjalnie zamulałem na wysokich biegach nic. 


  • 0

#898 grzegorz1982

grzegorz1982
  • Forumowicz
  • 935 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:26, 14.03.2020

Czy ktoś użytkuje lub użytkował świece firmy BERU ultra titan UPT2 ?


  • 0

#899 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 23:21, 14.03.2020

Czy ktoś użytkuje lub użytkował świece firmy BERU ultra titan UPT2 ?

Honda działa na denso lub NGK.

Inne odpuść

 

 

jeszcze jedna sprawa jak tak teraz czytam o tych cewkach to coś mi świta bo od jakiś dwóch miesięcy mam czasem problem z odpaleniem auta również sporadycznie i przeważnie gdy temp. powietrza wynosi 2-4 stopnie na plusie być może przypadek więc gdy podgięcie świec nic nie da wezmę się za przewody i cewki. 

Jeśli masz problem przy odpalaniu to znajdź przewód łączący reduktor z kolektorem ssącym. Odłącz go jak zgasisz auto i podłącz przed odpaleniem. Jak pomoże reduktor do regeneracji lub wymiany.


  • 0

#900 Gnyk

Gnyk
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • Skąd:mazowieckie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:55, 16.03.2020

Honda działa na denso lub NGK.

Inne odpuść

 

 

Jeśli masz problem przy odpalaniu to znajdź przewód łączący reduktor z kolektorem ssącym. Odłącz go jak zgasisz auto i podłącz przed odpaleniem. Jak pomoże reduktor do regeneracji lub wymiany.

No dobrze ale jak ma to wyglądać bo szczerze to słaby jestem w tych kwestiach tzn przewód itd znajdzie się z czyjąś pomocą ale co to ma na celu mam go odłączyć np i pozostawić na noc i z rana przed odpaleniem podłączyć? możesz wytłumaczyć o co  w tym chodzi? druga sprawa że dzieje się to nie zawsze i tylko w magiczny sposób gdy jest niska temp. akus jest dobry napięcie też i wszytko co z tym związane a propo jest na tym forum odrębny temat właśnie z tym dziwnym zjawiskiem problemu z odpalaniem ciągnący się od dawien dawna różni użytkownicy próbowali już praktycznie wszystkiego i nikt tego nie zdiagnozował.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq