Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Tarcze klocki zaciski VII gen.

VII

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
1166 odpowiedzi w tym temacie

#631 pawel84

pawel84
  • Forumowicz
  • 277 postów
  • SkÄ…d:Devizes .UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:30, 19.07.2017

MiaÅ‚ racjÄ™,bo każdy oczekuje czegoÅ› innego. Tych klocków akurat nie dostanÄ™,ale mnie zależy głównie na trwaÅ‚oÅ›ci. Åšmigam czÄ™sto niemieckimi autostradami,no i hamowania bywajÄ… z dużych prÄ™dkoÅ›ci. 

Dlatego chcę lepszych tarcz,abym po kilku mocnych hamowaniach dał radę kierownicę utrzymać :). Teraz jakość tarcz jest fatalna!


  • 0

#632 modlicha

modlicha
  • Forumowicz
  • 97 postów
  • SkÄ…d:podkarpackie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 20:44, 27.07.2017

Przeczytałem cały wątek i mniej więcej już sobie wyrobiłem zdanie o polecanych tarczach/klockach.

Pod koniec wątku, a więc w postach najbliższych dnia dzisiejszemu coraz więcej osób zaczyna polecać tarcze Zimmermann Standard w konkurencji do porównywalnych cenowo ATE.

Chciałbym jeszcze tylko zapytać jak się prezentują klocki Zimmermann w porównaniu do klocków ATE i EBC Black Stuff?

Oraz jak mają się do tańszej konkurencji (ATE / Zimmerman ) nieco droższe tarcze EBC Standard? Warto dopłacać ~180 zł do kompletu przód / tył?


Użytkownik modlicha edytował ten post 20:44, 27.07.2017

  • 0

#633 verul

verul
  • Forumowicz
  • 251 postów
  • SkÄ…d:PoznaÅ„
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:55, 27.07.2017

Miej na uwadze, ze kazdy jezdzi inaczej. Ja jezdzilem przez rok na tarczach za cienkich o 2mm wzgledem minimum i... mi nie bily. Super tarcze? Raczej to ze jezdze eko i zadko hamuje, a juz od wieeeeeelkiego dzwona zdarza sie, ze jezdze ostro, dynamicznie, hamuje, przyspieszam i hamuje. Kto inny na moim miejscu tarcze by miaj juz albo popekane albo pokrzywione na maxa. Tzn moje mozliwe ze sa pokrzywione bo mi bije :) NAwet nie sprawdzalem czujnikiem zegarowym tego, bo to bez tensu skoro tarcza i tak na zlom. Przestanie padac to zaloze nowe i tyle. Tak czy inaczej co kierowca to inny styl jazdy i trzeba na to patrzec. Sam dopiero zostalem uswiadomiony (i z tym u siebie walcze) by nie trzymac hamulca na swiatlach. By zatrzymywac sie tak, ze kola sie troche jeszcze potocza. Zeby nie bylo ze gorace klocki przytrzymaja tarcze.

Tarcze bede wymienial samemu, bo nie wierze zadnemu mechanikowi w tej kwestii. Kazdy ma swoje widzimisie. I nawet swiec bym nie pojechal wymieniac u mechanika. Ja dokrecam dynamometrem kola na 130 czyli z zapasem a on mowi ze za malo mu sie wydaje wiec dokrecil. Chwala mu ze faktycznei niewiele bo na ok 150 - 160 ale mimo wszystko po to jest dynamometr by to bylo tyle ile trzeba. A w Hondach trzeba 108 i ja i tak dokrecam ze spoooorym zapasem. Nigdy mi sie kolo nie odkrecilo a kluczem z bagaznika odkreci je nawet 6 latek. Spotkalem sie za to z przypadkiem ze jak ktos dokrecil kola tak "by strzelalo" to musialem zakladac na klucz metrowa rure i klucz... sie wyginal a sruba nie szla. Nie wiem ile tam bylo ale 300 to pewnie lekkim dydem. I takim nie przetlumaczysz. Ma byc mosno, a mocno to tyle ile on ma sily i h... Az sie prosi dac klucz o dlugosci 10cm takiemu i niech dokreca z calych mocy. Jak mowie ze swiece dokrecam dynamometrem to tez sie smieja ze nigdy tak nie robili i jezdza. Taki jest poziom mechaniki w Polsce. Producent zaleca moment iles tam a oni dokrecaja na oko bo tak najlepiej. Ciekawe kiedy zaleja benzyne ropa bo stwierdza ze porducent sie myli i ropa lepsza. Musialem sie wyzalic, ale szlag mnie trafia jak sie chce zachowac standardy serwisu a ktos z boku sie przyglada i krytykuje a robi sie zgodnie z instrukcja, uzywa sie markowych narzedzi... To lepiej nie ch sruba od kola strzela bo znaczy ze dokrecona. A jak wymienilem te "strzelajace" na nowe to nagle przestaly sie odkrecac przy dokrecaniu na 130nm. Magia kurde. No i gwint sie nie ukreca przy odkrecaniu bo i tak bylo. Dobra, wyzalilem sie.


Użytkownik verul edytował ten post 22:58, 27.07.2017

  • 0

#634 rafalsar

rafalsar
  • Forumowicz
  • 132 postów
  • SkÄ…d:Rypin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:58, 28.07.2017

Z tym nie trzymaniem hamulca na światłach to trochę lipa jak się ma automatyczna skrzynie biegów.


  • 0

#635 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • SkÄ…d:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:12, 28.07.2017

Zawsze można ręczny zaciągnąć :)


  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#636 verul

verul
  • Forumowicz
  • 251 postów
  • SkÄ…d:PoznaÅ„
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:15, 28.07.2017

No wtedy tylko tylne tarcze bedzie szlag trafial ;P


  • 0

#637 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • SkÄ…d:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 14:26, 28.07.2017

Tylne tarcze sÄ… mniej podatne na wichrowanie. Powierzchnia robocza klocka ma dużo mniejszÄ… powierzchniÄ™, przez co nie ma aż tak dużych różnic temperaturowych pomiÄ™dzy miejscem w którym klocek trzyma tarczÄ™, a tym swobodnie siÄ™ chÅ‚odzÄ…cym. 

 

Często stosowane są tarczo-bębny (np w Accordach Tourer), wtedy problem nie występuje wcale


  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#638 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8882 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 21:45, 28.07.2017


Chciałbym jeszcze tylko zapytać jak się prezentują klocki Zimmermann w porównaniu do klocków ATE i EBC Black Stuff?

Oraz jak mają się do tańszej konkurencji (ATE / Zimmerman ) nieco droższe tarcze EBC Standard? Warto dopłacać ~180 zł do kompletu przód / tył?

MiaÅ‚em komplet klocków EBC black przód plus tyÅ‚  do tarcz zimmermana z tyÅ‚u.

Aktualnie mam zimmerman tarcze + klocki na przodzie i tarcze zimmermanna + EBC Black na tyle (już niedługo, bo wpadnie zimmermann).

 

Co ciekawe zauważyłem przy EBC black - dobre hamowanie od początku ale jak się lekko klocek dogrzał jakby mocniej. I to wyczuwalnie.

Przy Zimmermanie nie ma różnicy zimny czy dogrzany klocek.

Między EBC black a Zimmermanem, uśredniając różnicy nie widzę.

 

Jedynie na zimmermanach popiskuje przed zatrzymaniem, ale nie mam posmarowanych tłoczków na styku z klockiem z przodu a z tyłu tylko na jednym kole mam posmarowane. Po prostu nie chciało mi się drugi raz rozbierać jak już poskładałem.

Teraz będę wymieniał na dniach klocki z tyłu (pewnie na zimmermanna bo skoro nie widzę różnicy to po przepłacać).

 

Tyle, że ja mam jazdę głównie miejską, jak latam w trasie to z reguły staram się myśleć czy nie będzie trzeba za ostro hamować bo z reguły z tyłu śpią dzieci (latam nocami). Nawet jak mam hamowanie z 160+ to jedno i chłodzenie więc nie potrzebuję jakoś mocno zaje...stego klocka.


  • 0

#639 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • SkÄ…d:MiÅ„sk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 21:46, 31.07.2017

Zimmermany to slabe klocki , zdecydowanie lepsze sa ATE - spokojna jazda.
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#640 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • SkÄ…d:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:28, 01.08.2017

A w skrócie napiszesz czemu są słabe? Zblizam sie do wymiany i brałem je właśnie pod uwagę.
  • 0

#641 Åšlepak

Åšlepak
  • Administrator
  • 6031 postów
  • SkÄ…d:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 19:17, 02.08.2017

Mam zimmermany na przodzie wraz z oem Hondy tarczami i na tyle caÅ‚y kpl zimmerman i jak dotÄ…d nie narzekam, wczeÅ›niej byÅ‚o ATE na przodzie caÅ‚y kpl. i z mojÄ… ciężkÄ… nogÄ… i autobanami wytrzymaÅ‚y OSIEM tysiÄ™cy kilometrów zanim tarcze zaczęły wyrywać kierownicÄ™ z rÄ…k podczas hamowania. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#642 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • SkÄ…d:MiÅ„sk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 06:55, 06.08.2017

Szybko puchna- przegrzewaja sie. Skutecznosc nizsza niz ATE
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#643 Hobbit7

Hobbit7
  • Nowy
  • 8 postów
  • SkÄ…d:Szczecin
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140KM
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:39, 06.08.2017

Zanim zainwestujecie w dobrej jakości tarcze i klocki upewnicie się, że Wasze tłoczki w zaciskach działają prawidłowo. Wymieniłem ostatnio komplet na tylnej osi i trasę przejechałem z przegrzewającą się tarczą. Wyczuwalnym objawem jest zapach przypalonej gumy (-: i mocno nagrzana felga. Przyczyną jest rdza która pojawiła się na tłoczku i podeszła w gniazda, w których umiejscowione są uszczelki. Całość spuchła i blokowała tłoczek. Cały dzień męczyłem się z naprawą tego zacisku.
  • 0

#644 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • SkÄ…d:MiÅ„sk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 21:19, 06.08.2017

Hobbit7 to wiadomo odrazu przy wymianie.
Wystarczy sprawdzic- tyle ze zadnemu mechanikowi sie nie chce, a reszta uwaza ze nie potrzeba ;)
Sprawne zaciski to podstawa, bez tego szkoda kasy na tarcze i klocki
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#645 verul

verul
  • Forumowicz
  • 251 postów
  • SkÄ…d:PoznaÅ„
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 23:03, 06.08.2017

Ale zeby tloczek zardzewial to ja nie wiem co potrzeba. Moje po 160k km byly jak nowe i to zarowno przednie jak i tylne. Choc w sumie wystarczy ze szlag trafi uszczelniacz. Od zlego montazu albo czegokolwiek innego.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq