Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

K24A2 vs K24A3 - pytanie z ciekawości

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
24 odpowiedzi w tym temacie

#1 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 22:12, 14.07.2012

Cześć,

Ktoś się orientuje czym się różnią te silniki ? Dla Accorda (K24A3) podaje się 190KM a dla Acury TSX (K24A2) podaje się 200KM.
Przejrzałem dokładnie katalog części i różnic nie widzę - poza innym numerem części samego bloku silnika ale to może być kosmetyczna różnica (np. ze względu inne oznaczenie) bo układ korbowo-tłokowy jest w 100% identyczny. Głowica (wraz z wałkami rozrządu) również, dolot, wydech - wszystko takie samo. Jedne istotne różnice jakie jeszcze wyłapałem to inny numer części katalizatora i ECU. Ale chyba nie z ECU i katalizatora (czy też innej stylizacji pokrywy zaworów ;-) ) się bierze te +10KM ? A może po prostu w USA inaczej mierzą moc ?


  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#2 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 22:59, 14.07.2012

Podejrzewam ,że wystarczy ECU.
...a czasami acura w naszych rocznikach nie miała 205KM ? ..może faktycznie polift
:roll:
  • 0
                       

#3 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 23:10, 14.07.2012

205KM miała chyba od 2006. I to jest dziwne bo silnik niby nadal K24A2, w Wikipedii piszą jakie miał niby zmiany:

http://en.wikipedia...._K_engine#K24A2

ale w katalogu części nie widzę wspomnianych różnic w stosunku do TSX'a z 2004/2005...
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#4 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 08:21, 15.07.2012

Tam jest inny stopien sprezania że wzgledu na paliwo. Z tego o czytalem na naszym paliwie nie bedzie mial takiej mocy jak w usa ale nie wiem na ile to wiarygodne zrodla informacji
  • 0

#5 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 09:36, 15.07.2012

Ale żeby był inny stopień sprężania to by głowica musiała być inna a nawet cała kompletna głowica ma ten sam numer części w obu silnikach :-)
Paliwo w USA jest inne ale chyba raczej jest gorsze niż u nas ? Liczbowo wprost nie można porównywać bo oni innej skali używają (ich standardowa benzyna to bodajże 88 ichniejszych jednostek).
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#6 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 09:46, 15.07.2012

kompresja jest ta sama, wiec moze cala roznica tkwi wlasnie w paliwie, tamto jest inne wiec silnik jest inaczej wystrojony. kreci sie wyzej bo w specyfikacji dla K24a3 redline to 7200 natomiast w przypadku k24a2 w manualu to az 7600.... moc tez jest nieco wyzej osiagana 6800 vs 7000rpm.

nie znalazlem tylko informacji o Vtecu w przy-padku k24a2...
  • 0

#7 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 10:01, 15.07.2012

Może tak być że to jednak paliwo. Z drugiej strony paliwo wpływa głównie na max. możliwy stopień sprężania. Gdyby w A2 był wyższy to by było wszystko jasne - lepsze paliwo a więc można ponieść nieco stopień sprężania, w efekcie moc jest większa.

Oba silniki osiągają max. moc przy tej samej prędkości obrotowej więc dziwi mnie też ten wyższy redline bo i tak w K24A3 powyżej 6800 rpm moc gwałtownie spada (trudno, żeby w A2 było inaczej skoro to mechanicznie ten sam silnik, zresztą max moc przy tych samych obrotach) gdyż to co robią obroty nie nadąża już za spadkiem momentu spowodowanym zapewne niedostatecznym napełnianiem cylindrów przy tych obrotach. Więc po co podnosić redline, co ma to dawać ? Chyba jeszcze wyższy dźwięk przy odcięciu ? ;-)

Magia jakaś ;-)


Żeby było jeszcze ciekawiej to silnik K24Z3 z Accorda VIII 2.4 robi 201KM a ma prostszą głowicę niż K24A3 - VTEC działa tylko na obu zaworach ssących, na wydechowych nie. Tam już jest to jednak zdecydowanie inny silnik, po numerach części nie poznam czym się różnią ;-) Nawet przepustnica jest inna więc może być większej średnicy itp. itd.
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#8 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:14, 15.07.2012

klosz007, k24z3 ma tez kolektor ssacy z plastikuaby obnizyc temperature powietrzaw dolocie.

nie wiem skad masz info ze k24z2 ma max moc przy tych samych obrotach?ja widze ze z2ma przy 7000 natomiast z3 przy 6800.

ja mysle ze tu chodzi o katalizator + program pod inne paliwo. moze u nich inaczejpatrza na emisje spalin przez co mogli wiecej wycisnac z tego silnika.
  • 0

#9 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 10:19, 15.07.2012

Taki piszą na Wikipedii ale oczywiście nie jest to wiarygodne źródło. Jeżeli tak to jak uzyskali wolniejszą utratę momentu obrotowego (wtedy max. moc przypadnie przy wyższych obrotach) skoro dolot jest taki sam ?

P.S
K24A2 vs K24A3 a nie K24Z2 vs K24Z3 :)
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#10 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 10:19, 15.07.2012

Acura to jest marka premium i taki TSX jest lepiej zmodzony (zarówno silnik jak i hamulce) ...

Wystarczy, że ma lepsze kolektory, poprawioną głowicę i agresywniejsze mapy paliwa i już jest +10-15KM ;-)
  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#11 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:21, 15.07.2012

Pejot, a cow hamulcach jest innego?
  • 0

#12 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 10:22, 15.07.2012

Co do budowy silnika to już ustaliłem, że jest identyczna :-) To może być różnica w ECU ale to nie jest takie proste. Jak silnik nie jest w stanie zasysać już więcej powietrza to lanie więcej paliwa nic nie da ;-)

[ Dodano: 2012-07-15, 11:23 ]

Pejot, a cow hamulcach jest innego?


Takie samo urban legend jak inne zawieszenie w Type-S ;-)
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#13 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 10:27, 15.07.2012

W jaki sposób ustaliłeś ? ;-)

Porównałeś zawory, głowice, wałki rozrządu, przepustnice w EPC Acury i Hondy ?

A co do ECU to zapewniam Cię, że można wystroić bardziej agresywnie (bogatsza mieszanka + większe wyprzedzenie zapłonu) i zyskać kilka KM ...
  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#14 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 10:30, 15.07.2012

Dokładnie tak - spędziłem trochę czasu na porównywaniu numerów części. Różnice są ale drobne - takie jak napisałem na początku wątku. Zresztą w przypadku np. głowicy można ją zamówić jako kompletną część z całym wyposażeniem, skoro p/n całości jest ten sam to w szczegóły można już nie wnikać ale jednak trochę sprawdziłem i różnic w głowicy brak.

Co do ECU specem nie jestem, możliwe, że masz rację. Ja raczej patrzę na moc jako iloczyn momentu i prędkości obrotowej. Nawet Wiki podaje, że K24A2 ma wyższy moment więc wyższa moc się sama bierze ale cały czas się zastanawiam jak to zrobili przy takim samym mechanicznie silniku :-)
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#15 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 10:36, 15.07.2012

Pejot, a cow hamulcach jest innego?


W przypadku TSX nie jest duża różnica bo tarcze hamulcowe są grubsze 28mm vs 25mm w CL9 i jest inny zacisk chociaż tylko jedno tłoczkowy.

Co innego w TL Type-S tam już są sporo lepsze hamulce - większe tarcze (felgi min. 17 cali) i zaciski dwutłoczkowe ...
  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq