Cześć,
Ktoś się orientuje czym się różnią te silniki ? Dla Accorda (K24A3) podaje się 190KM a dla Acury TSX (K24A2) podaje się 200KM.
Przejrzałem dokładnie katalog części i różnic nie widzę - poza innym numerem części samego bloku silnika ale to może być kosmetyczna różnica (np. ze względu inne oznaczenie) bo układ korbowo-tłokowy jest w 100% identyczny. Głowica (wraz z wałkami rozrządu) również, dolot, wydech - wszystko takie samo. Jedne istotne różnice jakie jeszcze wyłapałem to inny numer części katalizatora i ECU. Ale chyba nie z ECU i katalizatora (czy też innej stylizacji pokrywy zaworów ) się bierze te +10KM ? A może po prostu w USA inaczej mierzą moc ?
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
#1
Napisano 22:12, 14.07.2012
Pozdrawiam,
Zbyszek
Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95
#2
Napisano 22:59, 14.07.2012
...a czasami acura w naszych rocznikach nie miała 205KM ? ..może faktycznie polift
#3
Napisano 23:10, 14.07.2012
http://en.wikipedia...._K_engine#K24A2
ale w katalogu części nie widzę wspomnianych różnic w stosunku do TSX'a z 2004/2005...
Pozdrawiam,
Zbyszek
Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95
#4
Napisano 08:21, 15.07.2012
#5
Napisano 09:36, 15.07.2012
Paliwo w USA jest inne ale chyba raczej jest gorsze niż u nas ? Liczbowo wprost nie można porównywać bo oni innej skali używają (ich standardowa benzyna to bodajże 88 ichniejszych jednostek).
Pozdrawiam,
Zbyszek
Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95
#6
Napisano 09:46, 15.07.2012
nie znalazlem tylko informacji o Vtecu w przy-padku k24a2...
#7
Napisano 10:01, 15.07.2012
Oba silniki osiągają max. moc przy tej samej prędkości obrotowej więc dziwi mnie też ten wyższy redline bo i tak w K24A3 powyżej 6800 rpm moc gwałtownie spada (trudno, żeby w A2 było inaczej skoro to mechanicznie ten sam silnik, zresztą max moc przy tych samych obrotach) gdyż to co robią obroty nie nadąża już za spadkiem momentu spowodowanym zapewne niedostatecznym napełnianiem cylindrów przy tych obrotach. Więc po co podnosić redline, co ma to dawać ? Chyba jeszcze wyższy dźwięk przy odcięciu ?
Magia jakaś
Żeby było jeszcze ciekawiej to silnik K24Z3 z Accorda VIII 2.4 robi 201KM a ma prostszą głowicę niż K24A3 - VTEC działa tylko na obu zaworach ssących, na wydechowych nie. Tam już jest to jednak zdecydowanie inny silnik, po numerach części nie poznam czym się różnią Nawet przepustnica jest inna więc może być większej średnicy itp. itd.
Pozdrawiam,
Zbyszek
Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95
#8
Napisano 10:14, 15.07.2012
nie wiem skad masz info ze k24z2 ma max moc przy tych samych obrotach?ja widze ze z2ma przy 7000 natomiast z3 przy 6800.
ja mysle ze tu chodzi o katalizator + program pod inne paliwo. moze u nich inaczejpatrza na emisje spalin przez co mogli wiecej wycisnac z tego silnika.
#9
Napisano 10:19, 15.07.2012
P.S
K24A2 vs K24A3 a nie K24Z2 vs K24Z3
Pozdrawiam,
Zbyszek
Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95
#10
Napisano 10:19, 15.07.2012
Wystarczy, że ma lepsze kolektory, poprawioną głowicę i agresywniejsze mapy paliwa i już jest +10-15KM
Happy Owner Never Drives Anything else.
#11
Napisano 10:21, 15.07.2012
#12
Napisano 10:22, 15.07.2012
[ Dodano: 2012-07-15, 11:23 ]
Pejot, a cow hamulcach jest innego?
Takie samo urban legend jak inne zawieszenie w Type-S
Pozdrawiam,
Zbyszek
Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95
#13
Napisano 10:27, 15.07.2012
Porównałeś zawory, głowice, wałki rozrządu, przepustnice w EPC Acury i Hondy ?
A co do ECU to zapewniam Cię, że można wystroić bardziej agresywnie (bogatsza mieszanka + większe wyprzedzenie zapłonu) i zyskać kilka KM ...
Happy Owner Never Drives Anything else.
#14
Napisano 10:30, 15.07.2012
Co do ECU specem nie jestem, możliwe, że masz rację. Ja raczej patrzę na moc jako iloczyn momentu i prędkości obrotowej. Nawet Wiki podaje, że K24A2 ma wyższy moment więc wyższa moc się sama bierze ale cały czas się zastanawiam jak to zrobili przy takim samym mechanicznie silniku
Pozdrawiam,
Zbyszek
Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95
#15
Napisano 10:36, 15.07.2012
Pejot, a cow hamulcach jest innego?
W przypadku TSX nie jest duża różnica bo tarcze hamulcowe są grubsze 28mm vs 25mm w CL9 i jest inny zacisk chociaż tylko jedno tłoczkowy.
Co innego w TL Type-S tam już są sporo lepsze hamulce - większe tarcze (felgi min. 17 cali) i zaciski dwutłoczkowe ...
Happy Owner Never Drives Anything else.
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII
|
VII
Mechanik →
Silniki →
JAKI ROZRZĄD HONDA ACCORD VII 2.2 ICDTINapisany przez alvargo , 21 kwi 2024 VII |
|
|
|
VII
Mechanik →
Silniki →
Honda Accord VII 2.0 2006 - Kręci nie pali.Napisany przez mieszkos , 18 kwi 2024 VII |
|
|
||
VII
Mechanik →
Zawieszenie →
Tuleje wahacza dolnego tyl kombiNapisany przez hudy , 15 kwi 2024 VII |
|
|
||
|
VII
Mechanik →
Silniki →
Szarpanie silnika 2.2 i-cdti 7 genNapisany przez kowalski19 , 14 kwi 2024 VII |
|
|
|
|
VII
Mechanik →
Układ elektryczny →
błąd p26 honda accord 2.0Napisany przez wojtek1n , 12 kwi 2024 VII |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych