Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Szuranie brzęczenie podczas przyspieszania - K20A6


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
55 odpowiedzi w tym temacie

#46 jaren30

jaren30
  • Forumowicz
  • 61 postów
  • Skąd:k-lin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:50, 30.07.2014

Witam,

Też to mam u siebie.
U mnie, przy mocnym obciążeniu, samochód nie przyspiesza od razu jak powinien i słychać ten dźwięk ( zanim się pojawił to samochód przyspieszał normalnie - był zrywniejszy ). Mniej więcej przy 3 tyś. na obrotomierzu "budzi się" i ciągnie dalej tak jak powinien. Pojawiło się to nie wiadomo skąd, ale mam pewien trop. Sprawdź u siebie obudowę filtra powietrza - u mnie, po czyszczeniu filtra i ponownym zmontowaniu obudowy jest lepiej, ale i tak muszę się dobrać do tego bardziej i może coś wybebeszyć, bo nadal to słychać.


Mam bardzo podobny problem nie zawsze to występuje czasem jak odpale rano bloga cisza i jak dodam gazu rowńież a innym razem takie szurańie bulgotanie jakby piasek sie przesypywał w okolicach 2000-3000 i z tym wiąże sie lekkie zamulenie auta do 3000tys obrotów czy kolega rozwiązał problem?
  • 0

#47 dydek

dydek
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:24, 31.07.2014

Znaczy ogólnie u mnie to nie ma wpływu na osiągi ( tak mi się wydaje ) , osłuchałem cały silnik, dla mnie to jest dźwięk z okolic zaworów lub rozrządu. Jeszcze sprawdzę dokładnie czy to nie jakieś łożysko z osprzętu. 

Jeżeli u Ciebie występuje to tylko przy jakiś obrotach a potem cichnie, możliwe że jest to np. osłona wydechu bądź jakaś inna część która przy danych wibracjach ( obrotach ) wpada w rezonans. U mnie słychać to cały czas, niezależnie od obrotów ( potem silnik trochę zagłusza ), przy czym na wolnych obrotach jest prawie cisza. Wyreguluje  jeszcze zawory i sprawdzę czy to nie jest jakiś problem przy rozrządzie ( raczej na pewno nie wydech i nic z lewej strony jak skrzynia czy dolot ). Czy w ogóle jest możliwe żeby rozrząd wydawał takie dźwięki ?


  • 0

#48 jaren30

jaren30
  • Forumowicz
  • 61 postów
  • Skąd:k-lin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:33, 31.07.2014

U mnie to najlepiej słychać przy zamkniętych drzwiach jak przygazuje i przytrzymam na ok 2500 rpm taki szum i szuranie ,lekki grzechot, do tego jakby głośniejszy wydech był generalnie byle u tłumikarza i powiedział ze tylne puszki juz jakby powoli umierały nie wiem czy to ma cis wspólnego.Jakis czas temu jak zawsze zszedłem do garażu odpalam przy zamkniętych drzwiach bez radia a tu cisza nic nie rzezi nie szumi i auto jakby zrywniejsze z dołu..nie wiem o co chodzi, błędów brak żadne kontrolki sie nie palą.Dodam jeszcze ze jak kupiłem auto było bardzo głośne jakby sportowe tłumiki miało myślałem ze seria type s tak ma, po paru tygodniach stawał sie coraz cichszy aż do teraz , czasem jak odpale na zimny obroty wchodzą na 1500 i słychać lekki bas ,szum i rzęzienie przy dodawaniu gazu na 2000rpm a czasem nic,cisza .. W czasie jazdy mam wrażenie ze muli z dołu, silnik jest wyraźnie glosniejszy od 3000rpm jedzie normalnie i podczas dodawania gazu te słychać wyraźne te dziwne do opisania rzęzienie a jak odejmie cisza..chyba aso zostaje..
Dodam ze mowa tu o acco 2.4 type s
  • 0

#49 dydek

dydek
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:59, 03.08.2014

Panowie, ja u siebie znalazłem co było przyczyną tych dźwięków słyszanych w kabinie. Powód prosty i banalny, aż sam nie wierzyłem. W przedniej grodzi jest ta uszczelka okrągła którą przechodzi wiązka do kabiny, u mnie ona była luźno ( powinna być założona na ten plastik okrągły oraz odpowiednia zatrzaśnięta w otworze w grodzi ). Tamtędy dźwięki z silnika przechodziły do kabiny. Po prawidłowym założeniu jest cisza ..... :)


  • 0

#50 jaren30

jaren30
  • Forumowicz
  • 61 postów
  • Skąd:k-lin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:13, 03.08.2014

Mógłbyś opisać to bardziej dokładnie jaka uszczelka jaka wiązka bo nie bardzo czaje...
  • 0

#51 dydek

dydek
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:56, 03.08.2014

Jeżeli otworzysz maskę, i widzisz silnik przed sobą, spójrz na grodź. Ta uszczelka ma średnicę około 8 cm, jest w połowie wysokości grodzi, 

tak mniej więcej w połowie grodzi lekko po stronie rozrządu, nie da się nie zauważyć :) jeżeli jeszcze nie będziesz mógł znaleźć to postaram się poszukać w manualu i tam dokładnie zaznaczyć. 


  • 0

#52 jaren30

jaren30
  • Forumowicz
  • 61 postów
  • Skąd:k-lin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:15, 04.08.2014

No nie bardzo właśnie wiem w którym miejscu szukać i co masz na myśli grodź
  • 0

#53 Sheiva

Sheiva
  • Forumowicz
  • 172 postów
  • Skąd:Gdynia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance+Navi
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:16, 05.08.2014

Grodź, czyli ściana grodziowa, czyli element karoserii oddzielający przestrzeń kabiny od komory silnikowej. Inaczej mówiąc blaszana sciana za silnikiem.


  • 0

#54 dydek

dydek
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:35, 06.08.2014

Grodź to poprostu ta blacha która dzieli komorę silnika od komory pasażerskiej, można to też nazwać tylną scianą komory silnika, mam nadzieję ze to wyjaśniło :)

 

Sheiva - nie wiedziałem wcześniej że pisałeś :)


Użytkownik dydek edytował ten post 10:36, 06.08.2014

  • 0

#55 83Mike

83Mike
  • Forumowicz
  • 53 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:45, 12.05.2015

Odgrzewam temat ale ja u siebie pozbyłem się problemu. Zrobiłem tak jak sugerował Dydek, choć jakichś strasznych obluzowań nie zauważyłem. Dodatkowo wymieniłem niedawno filtr powietrza. Poprzednio miałem bodajże Filtrona, zamieniłem na Pipercrossa i dźwięk znikł.

Szczerze mówiąc nie wiem co było przyczyną i co pomogło. Filtr? Po wyjęciu poprzedniego w osłonie były ziarna piachu ale komorę zawsze po zimie czyszcze, uszczelka też nie była jakoś specjalnie poluzowana...


  • 0

#56 domian86

domian86
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • Skąd:Kalisz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:18, 25.10.2015

Witam.

Za pozwoleniem podłącze się pod temat z podobnym problemem. Sprawa dotyczy Acco VI d16b6.

Od jakiegoś czasu ok.4tyg. przy przyspieszaniu pojawia się dziwny świst,szum.Po ogólnych oględzinach wyglądało na to że sprawcą jest elastyczna część tłumika łącząca kol.wydechowy z katem i resztą wydechu.

Tak więc została wstawiona nówka sztuka... dźwięk pozostał.

Sam dźwięk raczej nie wydobywa się z silnika(pracuje w normie) wydech został też osłuchany na podnośniku podczas jazdy ale nie w nim tkwi rzecz.

"Świst",szum jest najbardziej słyszalny od ok.3tyś praktycznie do odcinki w wyższych partiach obrotów trochę silnik go zagłusza.

Nie dam sobie obciąć ręki ale bardziej go chyba słychać z prawej strony.

Czy możliwe że to coś w kolektorze ssącym? Jakieś lewe powietrze - uszczelka kolektora dolotowego?

Podpowiedzcie coś mądrego :)

Pozdrawiam


Użytkownik domian86 edytował ten post 21:20, 25.10.2015

  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq