Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

wygłuszenie auta


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
362 odpowiedzi w tym temacie

#181 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 10:49, 25.01.2017

bo jest nowa... mój brat ma służbową octavię od nowości- oczywiście tą najnowszą, o auta dba... przejechał nią 70 tys od nowości, ma 150 diesla 2.0... fajnie jedzie itp ale chłopie..auto ma rok a w środku już trzeszczą plastiki a na drzwiach słychać już świst uszczelek i to dość mocno. Auto było w aso, poprawili uszczelki i po 2 tys to samo, jego kolega ma taką samą i ma 90 tys przejechane i jest to samo. 


Użytkownik skubiszek edytował ten post 10:50, 25.01.2017

  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#182 markoluk

markoluk
  • Forumowicz
  • 154 postów
  • Skąd:Lubartów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 20:43, 28.01.2017

Pany a może by tak wystarczyło trochę puścić rygiel zamka głębiej w stronę wnętrza auta, a co za tym idzie drzwi będą lepiej dociskać do uszczelek.

Ja tak wczoraj zrobiłem, poluzowałem troszkę wszystkie rygle i pobiłem je młotkiem, nie zmieniałem ich wysokości tylko dałem je do środka. Jak ktoś się boi czy go za bardzo nie przestawi, to można sobie zaznaczyć np ołówkiem położenie rygla.

 

Jest jeszcze ciszej niż po moich ingerencjach w podszybie. Zauważyłem też, że jak pojechałem na myjkę to już ta uszczelka ta największa co jest na drzwiach lepiej mi dociska bo nie mam kropelek wody tu na progu i błotniku. Wszystko zatrzymała ta pierwsza duża uszczelka co idzie dookoła drzwi.

 

Ostatnio podkładałem jakieś uszczelki okienne pod uszczelkę drzwi ale była lipa, teraz jestem bardziej zadowolony i wydałem na to 0 zł :cwaniak:


Użytkownik markoluk edytował ten post 20:43, 28.01.2017

  • 0

#183 Killaz

Killaz
  • Forumowicz
  • 629 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.6
  • Wersja:Comfortline
  • KM:102
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:47, 28.01.2017

Akurat co do VAG vs Honda - moim zdaniem to kwestia grubości blach. Mojej babci Golf III ma od cholery sztywną i grubą blachę, w Accordzie ostatnio bujałem zawiasem trzymając za słupek C i... Ugiął się :x

Japończycy, oprócz Lexusa, najwyraźniej nie przywiązują uwagi do wygłuszenia. Ostatnio czytałem opinie Mitsubishi Lancera, użytkownicy tych aut kiedy były nowe od razu akcentowali tragiczne wygłuszenie.

Co do A3, żałuję, że to przeczytałem Zanim kupiłem Accorda gadalem z właścicielem A3 i Accorda, ale stwierdził, że chyba różnicy większej nie ma. Byłem nawet umówiony na oględziny ładnej A3 1.8, ale najpierw pojechałem obejrzeć Accorda no i koniec historii. Chociaż powiem wam, że już mnie trochę temat *cenzura*, będę chciał ciszy to kupię Lexusa, w co i tak wątpię, bo będę skłaniał się raczej ku nowszym autom ;-)

Wysłane z Meizu M2 Note
  • 0

#184 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 21:53, 28.01.2017

..ale jechałeś lexem i nadal słyszałeś zbędne dźwięki ;-) .Jesteś przewrażliwiony już na tym punkcie ...chociaż ja też:-)
Lancer to akurat nie jest zbyt dobry przykład ,bo to typowy i znany przypadek całkowitego braku wyciszenia :-)

Użytkownik Wlodar edytował ten post 21:54, 28.01.2017

  • 0
                       

#185 markoluk

markoluk
  • Forumowicz
  • 154 postów
  • Skąd:Lubartów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 22:27, 28.01.2017

Coś musi być zwalone skoro doskwiera Wam szum. Jeździłem 3 acco 6 gen,  i jednym 5 gen  i było cicho jak na swoją klasę. Najciszej było w sedanie 6 gen 2.0 więc nie ma co biedolić, że accord słabo wyciszony i ma słabe blachy. Coś jest nie halo i dlatego szumi.

 

A propo blach gadałem z sąsiadem i on ma passata B5 po lifcie w 1,9 tdi,  auto bardzo wdzięczne i mało awaryjne, niby z ocynkiem a przednie nadkola chrupie ruda i to po obu stronach a u mnie zero rdzy :cwaniak: , no może po za dwoma niewidocznymi miejscami ale to pierdoły.


  • 0

#186 Killaz

Killaz
  • Forumowicz
  • 629 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.6
  • Wersja:Comfortline
  • KM:102
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:53, 29.01.2017

Markoluk, nie - jechałem zarówno Accordem moim jak i Setha, a mogę ci zagwarantować, że to jedne z najlepiej utrzymanych Accordów na forum. Jest to samo. Szum z opon toczących się po nawierzchni, wiatr ok do 120 km/h, szum mijanych aut (do tej pory nie wiem czy to kwestia szyb, uszczelek szyb czy może drzwi, ale raczej któreś z pierwszych dwóch). 

Już przywykłem, teraz nieco męczący jest np. dźwięk silnika, do 70 km/h na piątce jest ok, przy 90 km/h - mogłoby być ciszej, brakuje szóstki którą miałem w Avensisie. Avensis za to był gorzej skonstruowany pod względem hałasu z wiatru, mimo wszystko i tak miernik natężenia hałasu wskazywał 2-3 dB mniej. Ale wtedy miałem to gdzieś, bo fotele były tak kure&sko niewygodne, że mniejszy hałas nie był istotny :-P 

Lexusem NX 300h jechałem i tak, CVT wyje no i szum z opon też jest, wiadomo, nie taki, ale jest. W sensie - od Lexusa spodziewałem się perfekcyjnej izolacji od hałasu, a była jedynie bardzo dobra. 

 

Lancer, ale i nowe Mazdy - nie wiem ile w tym prawdy, podobno podyktowane jest to koniecznością obniżenia masy auta w celu spełnienia wymogów emisji spalin. Zapewne to kwestia zarówno grubości blach jak i ilości wylanej masy bitumicznej.

Z innej beczki - jest ktoś z was chętny na mały eksperyment? Wczoraj zakleiłem izolacyjną wszystkie szczeliny dookoła drzwi, wraz ze szczeliną pomiędzy rantem dolnym a osłoną progu. Wydaje mi się, że zredukowało to hałas hulającego wiatru, bez redukcji hałasu mijanych aut (czyli pewnie szyby/uszczelki szyb, dzisiaj je okleję). Chciałbym jednak aby ktoś jeszcze ewentualnie potwierdził/zanegował wyniki tej obserwacji u siebie ;-)


  • 0

#187 markoluk

markoluk
  • Forumowicz
  • 154 postów
  • Skąd:Lubartów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 20:18, 29.01.2017

Killaz możesz mieć wszystko perfekt w aucie a wystarczy jakaś odkształcona uszczelka czy rozregulowane i źle ułożone drzwi i będzie dupa blada. Najgorsze jest to że na pierwszy rzut oka wszystko jest ok, no i się zaczyna kombinowanie i szukanie przyczyny problemu. Mi się wydaje, że masz odkształcone uszczelki w drzwiach kierowcy, wystarczy też, że drzwi delikatnie opadną i już inaczej przylegają. Konstrukcja drzwi i uszczelek w acco 6 gen jest taka, że jak drzwi delikatnie opadną to już inaczej uszczelka dociska i robi się lipa. Zazwyczaj trzeba zaczynać od drzwi kierowcy bo one najczęściej pracują i tam może się coś popierdzielić. Drzwi kierowcy przy środkowym słupku muszą się zamykać i chować idealnie z drzwiami pasażera, nie mogą odstawać, czy mieć inny kont ułożenia, ma to wyglądać tak jakby po zamknięciu drzwi tworzyły jedną całość, wtedy masz pewność, że uszczelki drzwi idealnie dociskają we wszystkich miejscach do nadwozia auta. Stań z tyłu auta i z boku zobacz jak Ci się drzwi chowają w nadwoziu, tak jak się ogląda auto przed kupnem aby luknąć czy proste. Jak drzwi odstają, to wiesz, że trzeba podregulować na ryglu dając go do środka o czym wcześniej pisałem lub jak góra drzwi ( ta ramka ) co w niej się podnosi szybę odstaję to można ją delikatnie dogiąć do wnętrza auta. Nie ma co się z tym pierdzielić bo można dostać paranoi, że w acco głośniej niż w matizie eh. Poniżej zamieszczam fotkę o co mi chodzi a w tym miejscu pojawia się problem szumu.

Szkoda, że nie mieszkamy bliżej bo bym chętnie zobaczył jak to u Ciebie wygląda.

 

Ps. Ja tam nie słyszę mijających samochodów, no może trochę ale to bardzo słabo. Ostatnio kolega coś do mnie gadał a stał obok auta i jak nie opuściłem szyby to nic nie słyszałem dosłownie nic !.

 

Poniżej zamieszczam fotkę o co mi chodzi a w tym miejscu pojawia się problem szumu. Akurat na tej fotce jest ok.

2y3gYnG.jpg


Użytkownik markoluk edytował ten post 20:21, 29.01.2017

  • 0

#188 Killaz

Killaz
  • Forumowicz
  • 629 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.6
  • Wersja:Comfortline
  • KM:102
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:05, 29.01.2017

Miałem idealnie równo a potem chciałem podciągnąć drzwi wyżej na zawiasach i w efekcie drzwi tak jakby "wpadły" do wnętrza, teraz są delikatnie bardziej wklęsłe - od razu zaznaczę, że w ŻADEN sposób nie wpłynęło to na hałas.
No i jak pisałem, ostatnio zakleiłem wszystkie szczeliny dookoła drzwi taśmą izolacyjną co również nie wpłynęło na poprawę akustyczną. Moim zdaniem ten hałas mijanych aut spowodowany jest czymś innym - słyszę już szum opon mijanych aut na wysokości słupka A, ale słyszę je też jak mnie np wyprzedzają. Ostatnio stał za mną jakiś stary Kamaz i wyraźnie było słychać jego kaszel. Kolejny przykład - chopper stojący przed moją Hondą i to samo, słychać, jakby szyb nie było. Pojawia się pytanie - czy to kwestia uszczelek szyb (w tym przedniej i tylnej?) czy samych szyb, które może po prostu są zbyt cienkie.
Powiem wam, że pod względem wyciszenia Accord jest na równi z Grande Punto dla mnie, dokładnie to samo - tzn. szum opon, nieco wiatru. Z tym, że Grande ma cichszy silnik. Ja rozumiem, że 7 lat różnicy, no ale serio... segment B do segmentu D? To rozczarowujące.


  • 0

#189 markoluk

markoluk
  • Forumowicz
  • 154 postów
  • Skąd:Lubartów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 08:43, 30.01.2017

Killaz a w jakim stanie masz stan podwozia? Może gdzieś Ci blacha skorodowała i tam dostaje się szum? Progi masz ok? Pod plastikową osłoną progu niewiele widać.

Jak regulowałeś drzwi to skręciłeś trochę gumowe dystanse?


  • 0

#190 Killaz

Killaz
  • Forumowicz
  • 629 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.6
  • Wersja:Comfortline
  • KM:102
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:43, 30.01.2017

3cdbec55b851babbf4c54691252f66b9.jpg

To wygłuszenie o którym jakiś czas temu mówiłem. Wyraźnie ucichł hałas opon z tyłu. Klejone na Noxudola

Wysłane z Meizu M2 Note
  • 0

#191 markoluk

markoluk
  • Forumowicz
  • 154 postów
  • Skąd:Lubartów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 20:16, 30.01.2017

Ciekawy patent, chociaż jak wszystko jest ok to nadal uważam, że accord jest dobrze wyciszony a w szczególności sedan 6 gen którym jeździłem. Porównując go do firmowej skody octavi 2013 r. 1,6L  to nie zauważyłem żeby było jakoś wyraźnie głośniej, coś tu musi być nie tak sokoro Ci doskwiera ten szum.

 

Killaz nie odpowiedziałeś mi na moje pytania :cwaniak:


  • 0

#192 Killaz

Killaz
  • Forumowicz
  • 629 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.6
  • Wersja:Comfortline
  • KM:102
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:29, 31.01.2017

Odpowiedzialem - auto jest w świetnej kondycji, rdzy nie widziało oprócz małego ogniska na masce. Nie wykluczam łożysk, ale mimo wszystko, szum mijanych aut jest ewidentnie słyszalny na wysokości szyb :-) W Astrze tak tego nie słychać, dlatego jakiejkolwiek mówienie, że VI jest ciche mija się z celem, jeśli porównujemy je do niemieckich czy francuskich aut. Wśród Japończyków może i jest ciche.

Wysłane z Meizu M2 Note
ea721a3780c4d1430b86aee94e1986a7.jpg

Przykładowe zdjęcie podwozia :)

Wysłane z Meizu M2 Note
  • 0

#193 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 21:00, 31.01.2017

Killaz
..to już trzeba było dać więcej i wyżej tą matę jak widzisz różnicę.
  • 0
                       

#194 Carlos123

Carlos123
  • Forumowicz
  • 224 postów
  • Skąd:poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:18, 31.01.2017

Też będę próbował zatkać wejście do progu od strony tylnego koła. Chociaż ja bardziej skupię się na samym otworze, wyżej na razie nie będę ciągnął (trochę więcej roboty, żeby zrobić dobrze, aby woda tam nie stała).

Oglądałem też tą plastikową osłonę progu i zauważyłem, że na wysokości tylnych drzwi od strony podwozia tam jest takie wcięcie, przez które też może wpadać hałas i rezonowac. Może też tam coś się uda wcisnąć.

Jeszcze myślałem, że hałas może jakoś wpadać od strony słupka B, ale od dołu tam skąd pasy idą. Może są tam jakieś otwory technologiczne, które powinny być zatkane, a nie są.
  • 0

#195 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 23:40, 31.01.2017

słupek b zasłania goły plastik także ....

Użytkownik Wlodar edytował ten post 23:40, 31.01.2017

  • 0
                       




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq