Minęło kolejne pół roku a tu niestety nadal nie udało się znaleźć rozwiązania.
Rozmawiałem ostatnio ze znajomym, który wspominał, że też miał takie problemy, ale w zupełnie innym aucie, a którym było LPG.
Tam winne okazały się cewki + kable (my kabli nie mamy).
Idąc tym tropem myślałem, że użyję słynnego sposobu, czyli wezmę żonie opryskiwacz ogrodowy i potraktuję nim cewki, ale po dokładnym obejrzeniu okolicy stwierdziłem, że i tak niczego tam nie zobaczę. Jedynie co może osiągnę, to zaleje wodą gniazda świec - więc odpuściłem.
Mając już jednak zdjętą osłonę cewek - postanowiłem je wykręcić i obejrzeć.
W/w znajomy wspominał, że gdy mu cewki robiły przebicia to plastik/tworzywo na cewkach miało mocno zmieniony kolor.
Już kiedyś o tym pisałem, więc tylko wspomnę - prawie 3 lata temu zmieniłem jedną cewkę, bo padła - widoczny był błąd, było wypadanie zapłonów i Accord chodził jak Harley. Kupiłem oryginalną cewkę Denso. Pozostałe 3 nie generowały błędów więc je zostawiłem.
W chwili obecnej po wyjęciu wyglądają one jak na zdjęciu ...
Czy aby kolor tych trzech nie wskazuje na - jakby to określić - przegrzanie/nadpalenie, mogące być spowodowane przeskokiem iskry do masy ?
Dla ścisłości - pierwsze trzy jeżdżą (chyba?) od nowości, czyli mają przynajmniej 220 kkm.
Czwarta ma niecałe trzy lata, czyli około 50kkm przebiegu.
Idąc dalej tym tropem zauważyłem coś jeszcze ... mianowicie jakieś oznaczenia na cewkach ...
1.32
1.47
1.48
Najnowsza Denso ma K16
WTF ?
Ostatnia, ta szara, to jak wspomniałem - oryginał Denso:
Te trzy identyczne wyglądają być jakiejś innej firmy ... jest to TEC, model TC-28A...
Jako, że starej (która powodowała wypadanie zapłonu) nie wyrzuciłem - znalazłem ją w garażu i sprawdziłem opis ...
Posiada ona oznaczenie ... 1.12
WTF ?
Pytanie brzmi:
- czy to normalne, że każda cewka firmy TEC ma inny numer ?
- czy u Was przy zbliżonym przebiegu cewki (te dolne osłonki z gumy/tworzywa) również mają taki kolor? Czy Waszym zdaniem mogłoby to wskazywać na przeskok iskry do masy ?