XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Odpalanie samochodu w zimę... jechać czy grzać?
#61
Napisano 15:13, 02.02.2012
Jedne co, to jak temp była prawie w połowie, i odpaliłem nawiew na maxa i dałem temp 26 st. to wskazówka od temperatury opadła na pierwsza kreske - normalne zjawisko ?
Mój accord:
http://www.accordklu...progi-rozpórka/
#62
Napisano 15:32, 02.02.2012
Jedne co, to jak temp była prawie w połowie, i odpaliłem nawiew na maxa i dałem temp 26 st. to wskazówka od temperatury opadła na pierwsza kreske - normalne zjawisko ?
tak, normalny objaw. Można jedynie się martwić jesli wskazówka "pływa" góra - dół - góra np. przy włączeniu ogrzewania, niezaleznie od warunków pogodowych. Wtedy należałoby sprawdzić termostat, bo prawdopodobnie nie zamyka się.
Wracając jednak to Twojego pytania, to przy tej temperaturze otoczenia na postoju to normalny objaw. W trakcie jazdy wróci wszystko do normy
#63
Napisano 15:55, 02.02.2012
Mój accord:
http://www.accordklu...progi-rozpórka/
#64
Napisano 16:10, 02.02.2012
Jedne co, to jak temp była prawie w połowie, i odpaliłem nawiew na maxa i dałem temp 26 st. to wskazówka od temperatury opadła na pierwsza kreske - normalne zjawisko ?
wydaje mi się że jednak nienormalne, u mnie odkręcenie temp na maxa powoduje jedynie wolniejsze wspinanie się kreski od temp, na pewno
nie powoduje spadku, zwłaszcza tak dużego (aż do pierwszej kreski)
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?
#65
Napisano 16:19, 02.02.2012
Mój accord:
http://www.accordklu...progi-rozpórka/
#66
Napisano 16:21, 02.02.2012
Jedne co, to jak temp była prawie w połowie, i odpaliłem nawiew na maxa i dałem temp 26 st. to wskazówka od temperatury opadła na pierwsza kreske - normalne zjawisko ?
wydaje mi się że jednak nienormalne, u mnie odkręcenie temp na maxa powoduje jedynie wolniejsze wspinanie się kreski od temp, na pewno
nie powoduje spadku, zwłaszcza tak dużego (aż do pierwszej kreski)
ale weź Kardas pod uwagę temperaturę otoczenia. Duży obieg + dmuchawa działają jak dodatkowa chłodnica. Na postoju myślę, że to normalne zjawisko. W czasie jazdy na pewno już nie. Wtedy trzeba sprawdzić termostat w pierwszej kolejności.
[ Dodano: 2012-02-02, 16:22 ]
Podczas jazdy, jak ustawiam temp na 19-21 to kreska nawet nie drgnie. Właśnie zastanawiało mnie to i pytam. Tak jak pisałem wyżej, wydawało mi się że wskazówka nie powinna drgnąć w dół.
o własnie.... jesli w czasie jazdy nie drgnie, to wszystko ok.
#67
Napisano 16:44, 02.02.2012
ale niektórzy selektywnie stosują argument jakoby lepiej byłoby szybciej rozgrzać silnik do temp. pracy w zimie, a latem już nie Przecież ten argument w ogóle nie ma sensu.
przecież w lato też czekam aż silnik/olej osiągnie temp roboczą przed pałowaniem, za to nie czekam na jałowym aż to się stanie,
a czy Wy (zwolennicy teorii żeby grzać na postoju) też grzejecie w lato? raczej nie, przyznać się szczerze
czyli gdzie konsekwencja swojego postępowania?
Gdybym chciał osiągnąć temp. jaką przewidział producent "jak najszybciej", to bym pałował do 7.000 od razu
ufff...aleś się uczepił tych 7000 po starcie, za każdym razem piszę przecież - jechać w granicach rozsądku, czyli te 2500-3500rpm,
dla mnie właśnie ten przedział nie powoduje (moim zdaniem) groźby nadwyrężenia elementów silnika, ponieważ wiemy że
silniki są "zbudowane lekko na zapas", dla mnie 7000 to granica gdzie bardzo przekroczę ten margines bezpieczeństwa,
3000rpm to wielkość bezpieczna (moim zdaniem).
Czy tak trudno zrozumieć to, że przy minus 15 stopniach może nastąpić niedosmarowanie silnika dla zakresu 3.000 obrotów z powodu dokładnie tej samej zasady fizycznej, z powodu której przy plus 25 stopniach nierozgrzany wystarczająco olej może nie dać rady dobrze smarować silnika przy 7 tys. obrotów?
ale stosując taką zasadę to w ogóle strach odpalać silnik w zimie bo takie samo może być ryzyko, że na obrotach biegu jałowego
gdzie ciśnienie z pompy jest najniższe (bo w H ciśnienie zależy bezpośrednio od obrotów) może dojść do niedosmarowania i przy 1400-1500.
I tu wracamy do tego co pisałem wyżej, silniki zbudowane są na zapas, z marginesem bezpieczeństwa i jeśli tylko stosujemy olej zgodny
z wymaganiem producenta auta i rejonem świata w którym jesteśmy - nic nie powinno się stać jeśli nie rozgrzejemy auta na postoju przez 5'.
Na postoju myślę, że to normalne zjawisko
w sumie możliwe, na postoju nigdy nie grzeję silnika ani kabiny
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?
#68
Napisano 17:10, 02.02.2012
przecież w lato też czekam aż silnik/olej osiągnie temp roboczą przed pałowaniem, za to nie czekam na jałowym aż to się stanie,
a czy Wy (zwolennicy teorii żeby grzać na postoju) też grzejecie w lato? raczej nie, przyznać się szczerze
czyli gdzie konsekwencja swojego postępowania?
Jest znacząca różnica między temperaturą oleju rzędu +20 stopni a np. -10, nie dość że już na starcie olej jest lepiej rozprowadzany to jego podgrzanie będzie trwało moment. Żeby było idealnie to dobrze by było zaczekać z pół minuty, ale tu już nie ma takiego problemu. Poza tym, jeśli auto stało nie jeżdżone przez kilka dni lub dłużej, to zawsze pozwalam mu parę minut się rozgrzać, nawet przy +30 stopniach..
#69
Napisano 18:24, 02.02.2012
[quote name="kardas"][quote]bo takie samo może być ryzyko, że na obrotach biegu jałowego gdzie ciśnienie z pompy jest najniższe (bo w H ciśnienie zależy bezpośrednio od obrotów)[/quote]W tym konkretnym przypadku (na mrozie) ciśnienie oleju będzie maksymalne już na niskich obrotach=b. duża lepkość oleju.
#71
Napisano 23:03, 03.02.2012
Czytam to wszystko i sam już nie wiem , ale fakt skoro zimny samochód ma podwyższone obroty żeby szybciej nagrzać silnik a obroty te są tylko rzędu 1000-1500 obrotów a obroty które ponoć nie szkodzą autu to 2500-3000 obrotów czemu nie mamy ustawione obroty minimalne właśnie w przedziale 2500-3000?
Wnioskować z tego możne że jednak takie obroty rzędu 2500-3000 przy zimnym silniku są dla niego za wysokie.
1000-1500 to bezpieczne* obroty dla zimnego silnika benzynowego podczas biegu jałowego
2000-3000 to bezpieczne* obroty dla zimnego silnika benzynowego podczas jazdy (czyli pod obciążeniem)
dlaczego niektórym tak ciężko to zrozumieć...
*bezpieczne = Σ najlepsze, najekonomiczniejsze, najwłaściwsze, bo tak inżynierowie zaprojektowali, bo taka jest charakterystyka pracy, bo tak najlepiej dla środowiska, bo tak najzdrowiej dla silnika, itp.
#72
Napisano 13:15, 05.02.2012
#73
Napisano 15:07, 05.02.2012
1000-1500 to bezpieczne* obroty dla zimnego silnika benzynowego podczas biegu jałowego
nie popadajmy w paranoje, u mnie po odpaleniu silnika na przy -20 wskazówka obrotomierza podchodzi pod 2000 obrotów więc jak mam je zmniejszyc do 1500, a wogóle to skandal że producent nie stosuje sie do porad koliberka.
#74
Napisano 16:50, 05.02.2012
1000-2000
2000-4000
#75
Napisano 22:40, 05.02.2012
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych