Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

która instalacje wybrać BRC czy Elpigaz Stag ?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
116 odpowiedzi w tym temacie

#76 soul87

soul87
  • Forumowicz
  • 127 postów
  • Skąd:Lublin/Łęczna
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:06, 16.01.2012

w miare zapychania sie filtra gazu fazy lotnej cisnienie bedzie coraz nizsze czego nie odnotuje sterownik instalacji gazowej (nie bedzie wydluzac czasow wtrysku by dolac wiecej gazu pod nizszym cisnieniem), wiec zacznie dzialac sterownik benzynowy ktory za pomoca sondy lambda wykryje zubozona mieszanke i zacznie zwiekszac czas wtrysku (koretke krotkoterminową - potem dlugoterminową) az do pewnej wartosci 20-30% po czym wyskoczy Ci check engine z komunikatem mieszanka uboga to pol bidy, aczkolwiek inaczej kwestia ma sie gdy naciskasz pedal gazu do oporu w zakresach predkosci obrotowej powytzej 3500-4000 rpm , np przy jezdzie po autostradzie gdy sterownik benzyny przechodzi w tryb OPEN LOOP (brak korekcji po sondzie lambda) i wtedy gdy Ci cisnienie gazu spadnie to sytuacja jest analogiczna do pierwszej, cisnienie w dol , sterownik LPG nie zauwazy tego spadku, nie wydluzy czasu wtrysku, sterownik benzyny tez nie wykryje ubogiej mieszanki bo leci w Pętli Otwartej (OPEN LOOP - o tym tez znjdziesz w necie) i leje sztywno z map (bo taka jest jego zasada dzialania gdy pedal jest wcisniety powyzej 70-80%) bo skad ma wiedziec ze akurat auto jedzie na gazie ktorego de facto brakuje bo cisnienie spada a centralka gazowa nie wydluza czasu wtrysku od spadku cisnienia a powinna ? , i wlasnie od tego jest centralka lpg ale jest uposledzona bo nie mierzy spadku cisnienia na filtrze i nie skompensuje nizszej wartosci cisnienia popprzed wydluzenie czasu wtrysku wtryskiwaczy gazowych.... tlumaczyc dalej ?

a o skutkach jazdy na ubogiej mieszance mozesz poczytac w internecie .

takie sa historie jak sie za montaz gazu zabieraja osoby ktore nie maja pojecia o tym jak pracuje sterownik benzynowy w aucie.
  • 0

#77 wluka85

wluka85
  • Forumowicz
  • 71 postów
  • Skąd:Kraków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:11, 16.01.2012

jak montowałem gaz słyszałem że stag podobno jest już lepszy od brc...
ja bym powiedział że to nawet dosyć dobry odpowiednik Landi Renzo

ale bardzo ważny też jest wybór wtryskiwaczy!!!
ja bym się skłonił do stag i pomyślał o lepszych wtryskiwaczach
valteki podobno są z najniższej półki!!!
  • 0
Mój Accord 1999

#78 maciekx

maciekx
  • Forumowicz
  • 103 postów
  • Skąd:Mrągowo
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CG4
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Accord Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:23, 16.01.2012

no ale to co piszesz to jest oczywiście najczarniejszy scenariusz gdy filtr mocno się zapcha lub gdy się go nie wymienia na czas wtedy będą działy się takie szopki jak piszesz? bo jesli wymieniany na czas i nie zapcha się bóg wie jak to raczej wszystko powinno być ok ?
  • 0

#79 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 17:58, 16.01.2012

Usprawiedliwiasz druciarza. Jeździj i nie przejmuj się, pewnie i tak benzyną się podpiera.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#80 soul87

soul87
  • Forumowicz
  • 127 postów
  • Skąd:Lublin/Łęczna
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:58, 16.01.2012

nie wiem maciekx ale nie po to firmy produkujace sterowniki lpg dopracowywuja pieczałowicie korekcie sterownika miedzy innymi po cisnieniu gazu zeby wtrysk gazu byl perfekcyjnie obliczony zeby jakis janek potem montowal instalacje tak ze ta funkcja jest uposledzona, takim tokiem rozumowania to mogles sobie 2gen instalacje zalozyc ... tez by jezdzilo i tez by smigalo .

http://www.ac.com.pl... instrukcja.pdf

strona czwarta, schemat instalacji

jakie kwalifikacje ma ten Pan gazownik by poprawiac inzynierow ???
  • 0

#81 maciekx

maciekx
  • Forumowicz
  • 103 postów
  • Skąd:Mrągowo
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CG4
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Accord Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:22, 16.01.2012

soul87, dzieki stary takie coś to ja lubię no masz racje nawet instrukcja tak pokazuje ciekawe czemu akurat on tak montuje a inni montują jak instrukcja każe czyli filtr przed czujnikiem i też auta śmigają a temu mojemu akurat nie chodziły auta? albo mial problemy no dziwne, no nie wiem polecili mi go ludzie z mojego klubu honda-wm.pl i wielu osobom zakładał i wszyscy zadowoleni dziwne to wszystko gość montuje od wieeeeeelu lat gaz i teraz otworzył swoją działalność i ma full klientów, a tu według waz podstawowe błędy montażowe. nie kumam tego jak to tak może być
  • 0

#82 pako

pako
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:8297932
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:46, 16.01.2012

maciek nie ma co bić piany jak chcesz to zamień ten filtr z czujnikiem i z głowy. Moim skromnym zdaniem jak wymienia się filtr FL zgodnie z przebiegiem to nie dojdzie do zapchania.
druga sprawa to czy wy panowie co jeździcie na swych instalacjach piszecie o złych mieszankach i jej negatywnym wpływie na silnik. a skąd wiecie że instalacja jest wyregulowana że skład AFR jest na poziomie 13-15 ??
  • 0

#83 soul87

soul87
  • Forumowicz
  • 127 postów
  • Skąd:Lublin/Łęczna
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:17, 16.01.2012

raz wystrojona instalacja przy pomocy sondy szerokopasmowej AFR wystarczy, stad wiemy
  • 0

#84 kowal86

kowal86
  • Forumowicz
  • 319 postów
  • Skąd:WWA
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:21, 16.01.2012

wystarczy, że na gazie jeździ tak samo jak na benzynie. wtedy wiadomo, że afr jest ok.
jeździłem z afr'em około roku, trochę doświadczeń nabyłem :)
  • 0

#85 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 01:18, 17.01.2012

Jak montuje czujnik ciśnienia za przed filtrem, to pewnie maskuje po części to, że za słabe reduktory wstawia. Tylko się potwierdziło, że w Mrągowie sam Drut Team. To Mega Kram na Wojska Polskiego? Zawsze jak tam przejeżdżałem, to się zastanawiałem czy drut czy nie drut.
Dobrze trafiłem z zakładem?

wystarczy, że na gazie jeździ tak samo jak na benzynie. wtedy wiadomo, że afr jest ok.

"Trochę" za daleko posunięte twierdzenie.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#86 maciekx

maciekx
  • Forumowicz
  • 103 postów
  • Skąd:Mrągowo
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CG4
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Accord Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:10, 17.01.2012

nie wiem co to jest mega kram ? szlaur na wojska polskiego o tym mowisz? czy gazhal ? bo tylko te dwa są chyba na WP

nie, moja instalacja była zakładana w olsztynie w firmie Rogalski serwis
  • 0

#87 kowal86

kowal86
  • Forumowicz
  • 319 postów
  • Skąd:WWA
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:19, 17.01.2012

"Trochę" za daleko posunięte twierdzenie.


Dlaczego ?
  • 0

#88 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 22:45, 17.01.2012

kowal86, jak bez sondy wiesz, że AFR jest dobry to szacun. Podasz numer w Lotto?
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#89 kowal86

kowal86
  • Forumowicz
  • 319 postów
  • Skąd:WWA
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:42, 17.01.2012

w swoim samochodzie wiem.
mogę się nawet zakładać :)
  • 0

#90 wojtekS

wojtekS
  • Forumowicz
  • 173 postów
  • Skąd:biznesmenfreezone
  • Silnik:3.5
  • Wersja:2GR-FSE Hybrid
  • KM:343
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:GS450h
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:56, 18.01.2012

no ale to co piszesz to jest oczywiście najczarniejszy scenariusz gdy filtr mocno się zapcha lub gdy się go nie wymienia na czas wtedy będą działy się takie szopki jak piszesz? bo jesli wymieniany na czas i nie zapcha się bóg wie jak to raczej wszystko powinno być ok ?


Sorry, ale jeźdz sobie dalej tak, jak jezdzisz i nie zawracaj ludziom głowy.

Piszą Ci jak na tacy co i jak, a Ty dalej swoje, tak samo jak i wcześniej zresztą :eee :eee :eee

EDIT: ostatnie, co piszę w tym temacie, bo moim zdaniem nie ma sensu czegokolwiek Ci doradzać, ale niech będzie:

Wyobraź sobie, że jesteś nurkiem i powietrze podają Ci przez rurę przez filtr. Pracujesz na dnie morza kopiąc dno. Jakiś geniusz zamontował czujnik podawanego powietrza przed filtrem umieszczonym na tej rurze a nie za, tak, jak nakazywały zasady logiki.

Filtr zapycha się coraz bardziej, ale ci na górze wciąż mają takie parametry, jak należy, bo mierza przed tym coraz bardziej zapchanym filtrem, a nie za, tam, gdzie powietrze trafia do Ciebie. W efekcie może 3/4 albo połowa powietrza Ci wystarczy, a może nie.

Dalszy ciąg dopowiedz sobie sam.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq