Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Regulacja ustawienia reflektorów


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
51 odpowiedzi w tym temacie

#16 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 16:08, 07.11.2011

Tak, najpierw napisałem, później doczytałem resztę wypowiedzi. Na szczęście ASO nie jest potrzebne - na schemacie znalazłem że sterownik HID ma też wyjście do złącza DLC... Mogło to oznaczać, że punkt bazowy reguluje się z HDS'a.

[ Dodano: 2011-11-07, 16:11 ]

Obrazek


O właśnie, ta dolna regulacja (L/R) wygląda tak w rzeczywistości ale w przypadku górnej (U/D) przez otwór w pasie można co najwyżej porysować bok mechanizmu silniczka. Otwór jak mówicie jest ale w innym miejscu - na końcu samego silniczka, nie trzeba przekładać śrubokręta przez pas przedni.

Napełniłem bak, sprawdziłem ciśnienie w oponach, jutro podjadę do stacji diagnostycznej na sprawdzenie. Może uda się też zobaczyć czy samopoziomowanie działa (wkładając coś ciężkiego do bagażnika - np. siebie :) ).

Pozdr,
Zbyszek

[ Dodano: 2011-11-08, 13:11 ]
Mały update:
Przy prawidłowym ciśnieniu w oponach, zatankowanym zbiorniku i bez zbędnych gratów w bagażniku reflektory świeciły zdecydowanie za wysoko i dodatkowo lewy zdecydowanie za bardzo w lewo. Zostało to poprawione za pomocą śrubek regulacyjnych (tych w silniczkach i tych przy samych reflektorach).

I tu mam jeszcze pytanie - jak sprawdzić, że sampoziomowanie działa poprawnie ? Przy włączonym zapłonie wsiadłem na tylne siedzenie i diagnosta sprawdził że linia światła się uniosła ale silniczki nie skorygowały tego i nie opuściły świateł. Zastanawiam się czy one nie działają z opóźnieniem i nie uśredniają położenia auta tak, żeby reflektory nie bujały się non stop góra-dół w czasie jazdy po nierównościach ? Tj. czy nie należało po prostu dłużej poczekać ?
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#17 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 19:50, 08.11.2011

Otwórz bagażnik i klapnij sobie na krawędzi .Z przodu podobnie ..maska w górę i można ją dociążyć tyłkiem ;-) powinno wystarczyć u mnie tak reagują bezproblemowo ...
Działają oczywiście z opóźnieniem ale tak ok.1-2 sek
  • 0
                       

#18 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:58, 08.11.2011

Przy postoju pomiar następuje co 8 sekund. Podczas jazdy co pare minut.

Wystarczy najechać na garb zwalniający, postać chwile i światła robią ruch.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#19 adkrzywda

adkrzywda
  • Forumowicz
  • 248 postów
  • Skąd:Bochnia
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:01, 08.11.2011

Zastanawiam się czy one nie działają z opóźnieniem i nie uśredniają położenia auta tak, żeby reflektory nie bujały się non stop góra-dół w czasie jazdy po nierównościach ? Tj. czy nie należało po prostu dłużej poczekać ?


Nie pamiętam dokładnie czasu, (ale można to sprawdzić w ESM) podczas jazdy moduł sprawdza chyba raz na 30 sek. czy pozycja czujnika nie została zmieniona. Musisz poszukać gdzieś w ESM to na pewno jest opisane
Pozdrawiam
Adam
  • 0

#20 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:18, 08.11.2011

Opcja :szukaj:
http://www.accordklu...pic.php?t=12720
  • 0

#21 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 22:46, 08.11.2011

Faktycznie jest opisane w ESM:


Z lampą HID

System automatycznej regulacji reflektorów składa się z przedniego i tylnego modułu sterującego regulatora reflektorów, czujników regulatora reflektorów oraz silników regulatora lewego i prawego reflektora.
System sprawdza położenie samochodu co trzy minuty podczas ciągłej jazdy przy włączonych reflektorach oraz co osiem sekund, kiedy samochód stoi z włączonym silnikiem i reflektorami.
Jeśli położenie samochodu ulegnie zmianie, następuje automatyczna regulacja położenia reflektorów w pionie.


Czyli na postoju nie tylko zapłon włączony ale i silnik też. Jutro popróbuję.
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#22 menago72

menago72
  • Forumowicz
  • 14 postów
  • Skąd:Skarżysko-Kamienna
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:30, 19.11.2011

Witam wszystkich, od 2008 roku użytkuję swoją Hondę. Z ksenonami nie było żadnych problemów (przebieg 80 tkm). Ale tego lata nie wyhamowałem i uderzyłem (delikatnie) poprzedzające mnie audi. uderzenie było delikatne ale wystarczyło aby uszkodzić obie lampy. Po naprawie (obie lamy są oryginalne) zauważyłem, że po lewej stronie, na wysokości lewego słupka (patrząc z za kierownicy) jest kawałek ciemnego pola (foto).
I teraz tak: szczególnie podczas jazdy to nie przeszkadza, gorzej podczas skręcania w lewo gdy jest zupełnie ciemno ale proszę Was, powiedzcie mi koledzy i koleżanki, czy ja jestem przeczulony (bądź co bądź samochód po naprawie) czy ksenony w VII tak mają?
Z góry dziękuję za odp.
Dołączona grafika
  • 0
160,7KM@6498rpm
186Nm@4758rpm
http://www.accordklu...pic.php?t=26654

#23 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 18:26, 05.04.2012

Cześć,

Odgrzebuję swój stary temat. Podjechałem do mechanika wybadać temat. Wyjęliśmy tylny czujnik poziomowania i na miejscu omomierzem sprawdziłem, że nie działa :-( W tej sytuacji wyjęliśmy też przedni i zabrałem oba do domu i rozebrałem.
Okazuje się, że przedni został wyjęty tak pro-forma. Wszystko z nim OK, wyczyściłem i zakonserwowałem. Gorzej tył - najwyraźniej jest znacznie bardziej narażony na rozbryzgi wody i przez uszczelkę obudowy musiała się dostać do środka niewielka ilość wody.

Czujnik składa się z dwóch części - plastikowej podstawy (przykręconej do metalowego stelaża który to jest przykręcony śrubami do nadwozia) z ośką (ma przegub i łącznik którym łączy się z wahaczem dolnym tylnej osi), stykami podłączeniowymi i w środku obrotowym suwakiem z dwoma "pędzelkami" z cieniutkiej blaszki. Druga część to ceramiczna (?) płytka za napylonymi węglowymi ścieżkami, przykręcona do podstawy czterema wkrętami. Między nimi uszczelka podejrzana o przeciekanie wody.
Jeżeli ktoś się zna na elektronice to jest to oczywiście potencjometr węglowy w pancernym wykonaniu samochodowym :-)

Płytka ceramiczna łączy się (elektrycznie) z podstawą za pomocą trzech złotych (w kolorze, nie wiem - mosiądz, może złocenie) sprężynek łączących kontakty elektryczne w podstawie z węglową ścieżką na płytce. I wilgoć wykończyła dwie z trzech sprężynek - skorodowały i się rozpadły. Trzecia jakimś cudem jest nietknięta i mam ją na wzór.

Na razie nie wiem co zrobię. Używka może być w podobnym stanie, oryginał jak patrzę do katalogu na hondaworld.ru to może kosztować i z 800 zł (za taką prostą część, skandal !!!). Znalazłem jedną firmę dorabiającą sprężynki (nawet pojedyncze sztuki) na zamówienie, może pomogą...

Może ktoś ma inny pomysł gdzie można dostać sprężynkę ze stali nierdzewnej: śr. zewnętrzna 4,5mm, długość swobodna 7,5mm, 10 zwojów (skrajne zwoje zeszlifowane i dogięte), drut 0,5mm.


Dorzucam zdjęcia dla ciekawskich (przed oczyszczeniem):

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Widać, że na dnie jednej ze sprężynek coś się błyszczy (styk na dnie), dwie zjedzone przez korozję mają na dnie czerń. Na szczęście sam styk na dnie nie skorodował, skorodowane sprężynki dało się usunąć, zostały teraz trzy błyszczące styki.
Pył którym wypełnione jest wnętrze to ta korozja ze sprężynek.
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#24 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 08:31, 16.07.2012

klosz007, i jak załatwiłeś sprawę z poziomowaniem.. mi wczoraj dziady opadły na dół
  • 0

#25 Ellipsis

Ellipsis
  • Forumowicz
  • 774 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SkyPassion
  • KM:165
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:20, 20.06.2013

Odgrzebalem koteta.. Panowie a jak reguluje sie swiatla bez ksenonu? Dzis bylem na diagnostyce, gosc chcial podregulowac a tu bieda bo nie moglismy znajsc regulacji..
  • 0

Jest : Honda CBR 600 RR i inne... 

Była : Honda Accord 2.2 I-CTDI FL


#26 piotrus_pan

piotrus_pan
  • Forumowicz
  • 41 postów
  • Skąd:gdy
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:33, 20.06.2013

Płaski śrubokręt i wkładasz w miejsce za żarówką mijania. Masz oznaczone na plastikowej osłonie (tej nad chłodnicą) miejsca do regulacji Up i Down oraz Left i Right.

PS. Diagnosta widać geniusz fachu.
  • 0

#27 Ellipsis

Ellipsis
  • Forumowicz
  • 774 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SkyPassion
  • KM:165
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:58, 22.06.2013

Hehe no coz zrobic. Dzieki znalazlem, ale tez te wskazowki na plastiku sa mylace.
  • 0

Jest : Honda CBR 600 RR i inne... 

Była : Honda Accord 2.2 I-CTDI FL


#28 Wydobywczy

Wydobywczy
  • Forumowicz
  • 516 postów
  • Skąd:Chrzanów/Jaworzno
  • Silnik:2.7
  • Wersja:Limited
  • KM:164
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:WG
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 00:55, 25.08.2013

to i ja odgrzewam kotlet.
Założyłem niedawno gwint, nie zglebiłem auta bardziej niż było wcześniej na obnizających springach, na przednim czujniczku zostało dorobione ramie tak że chodzi jak z ori amortyzatorem ale dziś robilem taka nocna przejażdzke i nie da się jeździć, światła klapnięte na dół, po odpaleniu wczesniej zauważalem że swiatła się zaświecają i następnie unoszą do góry teraz tylko się zaświecają....

Podregulwać ręcznie czy moze stawiacie na to że padł któryś czujnik?
  • 0

#29 hondscotom

hondscotom
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:188KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Estate
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:49, 28.10.2013

Witam,

Mam pytanie odnośnie przestawienia świateł (xsenony oryginalne w VII) z ruchu lewostronnego na prawostronny. Zakładam, że powinna być jakaś dźwigienka, czy inna metoda na szybką zmienę ustawień...
Wybieram się niebawem na wakacje i wjeżdżam na prom po stronie Angielskiej (ruch lewostronny) a zjeżdżam z promu z ruchem prawostronnym (w drodze powrotnej na odwrót), więc muszę przestawić światła sam i to na biegusiu. Przecież nie będę szukał jakiś diagnostów (zresztą do nich też trzeba by jakoś dojechać), stąd zakładam, że musi być jakaś "prosta" metoda do samodzielnego przestawiania świateł w takich sytuacjach.
Z góry dziękuję za pomoc.
  • 0

#30 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 22:05, 28.10.2013

Cześć :-)
hondscotom, raczej jednak nie ma, bo sposób świecenia świateł w Acco reguluje przesłona, więc aby zmienić świecenie 'z jednej strony na drugą' trzeba by rozebrać reflektor... szczęśliwie reflektory ksenonowe i tak świecą płasko w porównaniu do normalnych...
Więcej szczegółów znajdziesz w wątku lampach...

Pozdrawiam
Tomek

[ Dodano: 2013-10-28, 22:25 ]
Linki do wątków o tej tematyce link1, link2.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq