Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Regulacja ustawienia reflektorów


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
51 odpowiedzi w tym temacie

#31 hondscotom

hondscotom
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:188KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Estate
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 02:02, 29.10.2013

Dzięki: Statom,

Zakładam, że masz rację, ale dla pewności udam się jeszcze do serwisu Hondy; a nóż... chociaż sam w to nie bardzo już wierzę.
Tak, czy owak jestem tym ździwiony... Bo być chyba powinno.

Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam

Tomek
  • 0

#32 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 02:19, 29.10.2013

Bo być chyba powinno

Niby wydaje się to logiczne, ale chyba niezbyt łatwe konstrukcyjnie... ale poruszyłeś ciekawą kwestię - przecież można sobie samochodem z Europy pojechać na Wyspy i odwrotnie, ale w nocy dla 'tubylców' takie autko to masakra...
Z ciekawości - słyszał ktoś o takim rozwiązaniu, w jakimś samochodzie, gdzie można by szybko zmieniać ustawienia świateł z ruchu lewostronnego na prawostronny i odwrotnie?

Pozdrawiam
Tomek
  • 0

#33 hondscotom

hondscotom
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:188KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Estate
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:00, 29.10.2013

słyszał ktoś o takim rozwiązaniu, w jakimś samochodzie, gdzie można by szybko zmieniać ustawienia świateł z ruchu lewostronnego na prawostronny i odwrotnie?


Jest zapewne cała masa takich samochodów. Jeśli chodzi o przykłady to mój poprzedni, czyli MG ZT 2.0 CDTi - też z oryginalnymi xenonami.
Pod reflektorami była mała dźwigienka po przesunięciu następowała zmiana z lewostronnego na prawostronny - zmiana ustawień zajmowała 1-2 min ze wszystkim:)
Domyślam się, że nie był to wyjątek w świecie motoryzacji, tak więc jeszcze się łudzę, że w VII też jest to do zrobienia.

A tak na marginersie to tak beznadziejnych świateł jak te oryginalne xenony w VII to jeszcze nie miałem. Oświetlają bardzo krótką przestrzeń przed autem i oświetlenie kończy się jak nożem uciął:) Gdyby jakiś tutejszy John przypadkiem zasnął i leżał na moim pasie w nocy to zostanie przejechany jak nic i to nawet jadąc 30 mil/h nie dam rady zahamować od momentu jak go zobaczę... Jazda bez długich to dramat! Gdy mam ludzi z naprzeciwka i jadę tylko na xenonach to odmawiam zdrowaśki, aby nic przypadkiem nie leżało etc. na moim pasie...

Pozdrawiam
Tomek
  • 0

#34 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 13:10, 29.10.2013

hondscotom, może masz coś nie tak z czujnikiem regulacji wysokości tych świateł - czy po włączeniu ich 'podnoszę się' do góry?
Być może są ciągle w najniższym możliwym ustawieniu i dlatego świeca tak blisko?
Kilka osób na forum miało takie problemy...

Pozdrawiam
Tomek
  • 0

#35 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 14:25, 29.10.2013

Pod reflektorami była mała dźwigienka po przesunięciu następowała zmiana z lewostronnego na prawostronny - zmiana ustawień zajmowała 1-2 min ze wszystkim:)
Domyślam się, że nie był to wyjątek w świecie motoryzacji, tak więc jeszcze się łudzę, że w VII też jest to do zrobienia.

Takowej dzwigienki nie ma, trzeba wymontować lampę i zamienić przysłonkę kształtującą wiązkę światła zamocowaną przed soczewką.
  • 0

#36 hondscotom

hondscotom
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:188KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Estate
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:32, 29.10.2013

może masz coś nie tak z czujnikiem regulacji wysokości tych świateł - czy po włączeniu ich 'podnoszę się' do góry?
Być może są ciągle w najniższym możliwym ustawieniu i dlatego świeca tak blisko?
Kilka osób na forum miało takie problemy...


Może tak być, bo wydaje mi się, że oświetlają zdecydowanie zbyt "krótki" obszar przed autem. Będę niebawem w sprawie świateł w serwisie, więc może sprawa się wyjaśni, oby... :-)

Dzięki i pozdrawiam
Tomek

[ Dodano: 2013-10-30, 17:10 ]
muzyczka,

Takowej dzwigienki nie ma, trzeba wymontować lampę i zamienić przysłonkę kształtującą wiązkę światła zamocowaną przed soczewką.


No tak, ale ile to trwa? Ja wjeżdżam na prom a Anglii a zjeżdżam z promu w Holandii i zmienia mi się ruch z prawostronnego na lewostronny i w zasadzie powinienem od ręki zmienić ustawienie świateł, aby móc kontynuować podróż, a nie poszukiwać warsztatu względnie rozgrzebywać całe reflektory "na drodze". A później wracam i całą operację powtarzać od nowa w odwrotnym kierunku.
Dlatego tak trochę z niedowierzaniem podchodziłem i podchodzę do tematu, że jest z tym taki problem.
W każdym razie dzięki za informacje. Ja niebawem podjadę do tutejszego serwisu Hondy, aby ostatecznie się dowiedzieć, może auta na ten rynek są , że tam powiem "extra" wyposażane w jakiś "dynks" do zmiany ustawień? Chyba nie jestem jedyny, który chce autem z wyspy pojechać na wakacje na stary kontynent:)
Dzięki i pozdrawiam
Tomek
Tomek
  • 0

#37 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 14:35, 01.11.2013

może auta na ten rynek są , że tam powiem "extra" wyposażane w jakiś "dynks" do zmiany ustawień? Chyba nie jestem jedyny, który chce autem z wyspy pojechać na wakacje na stary kontynent:)

Nic extra nie ma nawet w najbogatszych wersjach. Jedyne co możesz zrobić to za kilka funtów kupujesz naklejki na lampy. Są do zdobycia na promie. O szybkiej wymianie przysłonek zapomnij, możesz jeszcze opuścić lampę śrubką regulacyjną i do tego naklejka i będzie OK.
  • 0

#38 uniu

uniu
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:w.
  • Silnik:2,2
  • Wersja:exe
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:54, 08.11.2013

Czy po np całonocnym staniu auta w garażu i odpaleniu go na drugi dzień xenony powinny się same podniesc?

Jesli zgasze silnik i i ktoś usiądze z tyłu w badażniku to po odpaleniu widać i słychać ze ksenony się poziomują ale jak zaparkuje w garazu na równej powierzchni i na drugi dzień odpale auto to nic się nie reguluje.
Dodam że oba czujniki nie maj grama rdzy i wyglądają w środku jak nowe
  • 0

Części accord VII diesel polift oraz ufo diesel


#39 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 12:37, 09.11.2013

... u mnie też się nie regulują po odpaleniu ale reagują normalnie na obciążenie ..więc podejrzewam ,że wszystko jest OK
  • 0
                       

#40 hondscotom

hondscotom
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:188KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Estate
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:25, 15.12.2013

Dzięki, muzyczka,

I dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem.
A więc wiem już dokładnie jak sprawy wyglądają, tak więc wyjaśniając do końca.
Byłem już w serwisie Hondy i powiedzieli, że w przypadku Accoda xenony można również oklajać specjalnymi naklejkami (kiedyś czytałem, że xenonów się nie okleja tymi naklejkami dlatego tak zaczęłem od tzw. drugiej strony).
Są więc autka, które są wyposażone w xenony, których nie można oklejać i wówczas mają specjane dźwigienki/nie dźwigienki etc. do szybkiej zmiany ustawień świateł i są autka z xenonami, które można oklejać.
Notabene na opakowaniu z powyższymi naklejkami do świateł jest wykaz aut z szczegółowym opisem i instrukcją w jaki sposób w danym aucie to nakleić (oraz, w których autach tego się nie robi).

Pozdrawiam
T.
  • 0

#41 tomas_str

tomas_str
  • Forumowicz
  • 175 postów
  • Skąd:TSK
  • Silnik:2.0
  • Wersja:comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:16, 08.11.2014

reflektor.jpg

Czy w zwykłych soczewkach też w taki sposób reguluje się ?Będę przekładał reflektor od anglika i juz przyglądałem się i widzę tylko śrubę tą na dole a u góry w miejscu zaznaczonym jest silniczek chyba? Próbowałem pokręcić tą na dole to chyba na boki chodziła lampa i bardzo luźno odbłyśniki w lampie latały gdy skręciłem w jedną lub drugą to już nie latały dosyć stabilnie siedziały w lampie?tak powinno być ?


  • 0

Lpg: Stag 300-4 ISA2; AC R01; Barracuda


#42 Provokator

Provokator
  • Forumowicz
  • 44 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 16:31, 13.12.2014

ponawiam pytanie przedmowcy ...

Sruba na dole jest od regulacji na boki tak?

 


  • 0

#43 Ksieciunio

Ksieciunio
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Wlkp
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:karawan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:05, 26.12.2014

Tak śruba na dole jest od regulacji na boki, tylko trzeba uważać bo może być skorodowana i pęka plastik.


  • 0

#44 Przemek140382

Przemek140382
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:18, 25.09.2019

Witam,

Przeszukałem całe forum i nie znalazłem procedury przez zworkę OBD poziomowania xenonów. Może ktoś podpowie albo podeśle linka. Pamiętam że było coś z włączaniem i wyłączaniem świateł.

Pozdro


  • 0

#45 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 21:48, 25.09.2019

Zewrzeć zworę SCS, przy wyłączonych światłach włączyć zapłon. Przed upływem 5 sekund od włączenia zapłonu pięć razy włączyć i wyłączyć światła mijania a na koniec je włączyć i tak zostawić.

Jeżeli zostało wykonane poprawnie to światła opuszczą się i podniosą. Wyłączyć zapłon i światła, wyjąć zworę SCS.

Auto powinno stać na płaskiej powierzchni, zatankowane do pełna, z niezaładowanym bagażnikiem i tylko kierowca w środku.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 21:50, 25.09.2019

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq