Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Regulacja ustawienia reflektorów


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
51 odpowiedzi w tym temacie

#1 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 15:02, 07.11.2011

Cześć,

Wczoraj po raz pierwszy od dawna jechałem po zmroku poza terenem zabudowanym i kilkakrotnie jadąc z przeciwka kierowcy dawali mi do zrozumienia drogowymi (a Ci jadący przede mną tylnym przeciwmgłowym), że ich oślepiam światłami mijania a że są to ksenony (dodam, że fabryczne) to pewnie jest to podwójnie dokuczliwe.

Zajrzałem dziś pod maskę i widzę otwory na pasie przednim do regulacji reflektorów: L/R i U/D. Jeśli chodzi o L/R to sprawa jest jasna ale w przypadku U/D przez te otwory widać jedynie silniczki regulujące reflektor. Jest to dla mnie o tyle dziwne, że nawet przy "zwykłych" reflektorach (gdzie regulacja jest "manualna" z wnętrza auta a nie automatyczna czujnikami na zawieszeniu) te silniczki też tam są - więc po co w ogóle te otwory regulacyjne w pasie przednim ?

Zmierzam do tego - jak reguluje się wysokość świecenia reflektorów w VII gen ? Jedynie na samych silniczkach widzę tylko coś co ew. mogłoby być otworem do regulacji (jakby w takiej rurce skierowanej do góry). Instrukcja serwisowa milczy na ten temat (albo nie umiem znaleźć).
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#2 Tiger1980

Tiger1980
  • Forumowicz
  • 162 postów
  • Skąd:Gorzów Wlkp.
  • Silnik:0,0
  • Wersja:brak
  • KM:00
  • Paliwo:PB
  • Rok:0000
  • Nadwozie:00
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:17, 07.11.2011

ten pas przedni z osłonami wydaje się być uniwersalny do wszystkich wersji. W przypadku HID logicznym jest, że raczej ręcznej regulacji nie ma. Całość jest kalibrowana i poziomowana za pomocą czujników umieszczonych na wahaczach (głównie ten z tyłu). Sprawdź czy one pracują prawidłowo. Ja myślę, że pierwsze kroki powinieneś skierować na stację diagnostyczna i sprawdzić ustawienie świateł. Następnie sprawdzić czujniki.
  • 0

#3 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:22, 07.11.2011

jak regulacji nie ma? ktos musi ustawic domyslna wysokosc. tak samo jak przy regulacji zwyklych swiatek musisz miec regulator na "0" wtedy ustawiaja wysokosc a Ty jedynie obnizasz jak masz zaladowany bagaznik czy tylna kanape. tak samo jest przy xenonach. ustawiasz/kalibrujesz swiatla na domyslna wysokosc a one pozniej sie reguluja wyzej nizej jak zaladujesz bagaznik.
  • 0

#4 Tiger1980

Tiger1980
  • Forumowicz
  • 162 postów
  • Skąd:Gorzów Wlkp.
  • Silnik:0,0
  • Wersja:brak
  • KM:00
  • Paliwo:PB
  • Rok:0000
  • Nadwozie:00
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:26, 07.11.2011

blackfly, nie do końca tak jest.... tzn. nie wiem jak w hondzie, ale miałem kilka aut z xenonami i kalibrację na "0" dokonywało się za pomocą komputera. Nic ręcznie. Ja u siebie też szukałem, czy jest jakaś śruba regulacji na wysykość. Nic takiego przy xenonach nie ma. Stawiam na kalibrację za pomoca komputera, ale niech wypowie się ktoś kto może temat przerabiał.
  • 0

#5 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 15:30, 07.11.2011

Dołączona grafika
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#6 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:30, 07.11.2011

moze tak moze nie, w takim razie jak na przegladzie mieli by zrobic regulacje wysokosci swiatel? przeciez oni nie musza umiec podpinac kazdego samochodu - to nie aso. w instrukcji powinno pisac - ja nie mam teraz pod reka ale jak bede mial to sprawdze.
  • 0

#7 Tiger1980

Tiger1980
  • Forumowicz
  • 162 postów
  • Skąd:Gorzów Wlkp.
  • Silnik:0,0
  • Wersja:brak
  • KM:00
  • Paliwo:PB
  • Rok:0000
  • Nadwozie:00
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:40, 07.11.2011

widzę, że Mikołaj służy już instrukcją. Sam zerknę dzisiaj głębiej.

Blackfly, co do Twojego pytania, to na pewno nie wszystkie auta maja reczną regulację. Xenony po wyłączeniu opadają w dół. Po zapłonie wracają do zaprogramowanego poziomu "0". Miałem Omege B Fl, BMW 320d, Vectre C 2006r. i wszedzie kalibracja za pomocą kompa. Jak już wspomniałem w accordzie może być inaczej. Honda juz mnie w paru sprawach zaskoczyła, więc nie upieram się przy swoim.
  • 0

#8 zibi

zibi
  • Forumowicz
  • 164 postów
  • Skąd:Lublin / IRL
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:147
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:41, 07.11.2011

Ja u siebie też szukałem, czy jest jakaś śruba regulacji na wysykość. Nic takiego przy xenonach nie ma. Stawiam na kalibrację za pomoca komputera, ale niech wypowie się ktoś kto może temat przerabiał.


i tu się mylisz , jest regulacja ręczna

Zmierzam do tego - jak reguluje się wysokość świecenia reflektorów w VII gen ? Jedynie na samych silniczkach widzę tylko coś co ew. mogłoby być otworem do regulacji (jakby w takiej rurce skierowanej do góry)


to właśnie jest do korekcji ustawienia świateł i w tej niby rurce jak się przyjrzysz jest taka mała plastykowa zębatka którą można pokręcić za pomocą wkrętaka krzyżowego

[ Dodano: 2011-11-07, 14:42 ]
Mikołaj mnie uprzedził
  • 0

:B Pozdrowionka :B
-----------------------------------------------------------------


Niech będzie błogosławiony człowiek , który
nie mając nic do powiedzenia powstrzymuje się
od ubrania tego faktu w słowa


#9 Tiger1980

Tiger1980
  • Forumowicz
  • 162 postów
  • Skąd:Gorzów Wlkp.
  • Silnik:0,0
  • Wersja:brak
  • KM:00
  • Paliwo:PB
  • Rok:0000
  • Nadwozie:00
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:44, 07.11.2011

Zibi, dlatego pisałem, że się nie upieram, bo tylko krowa nie zmienia zdania. Honda zaskoczyła mnie już w paru sprawach, wiec to kolejna z nich. Myśle, że sprawa już jest całkowicie jasna.

BTW: jest nawet lepiej, bo ja też wczesniej szukałem takiej możliwości. Muszę minimalnie podciągnąć lewy reflektor do góry.
  • 0

#10 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:45, 07.11.2011

Tiger1980, ale Ty mowisz o kalibracji czujnikow a nie o kalibracji samej lampy. jak zrobisz glebe to musisz przeprogramowac czujniki no chyba ze posadzisz auto idealnie tak samo z przodu jak z tylu, jak zrobisz to nieco nierowno to musisz ustawic ze teraz czujniki sa w polozeniu neutralnym. a lampa to zupelnie co innego i wydaje mi sie ze w kazdym samochodzie musi sie dac wyregulowac lampe bo nigdy nie zamontujesz jej idealnie. czujniki sa tylko 2 jeden z przodu a drugi z tylu, a lampy dwie wiec jak jedna ustawisz minimalnie inaczej przy montazu to jakos pozniej musisz to skorygowac.
  • 0

#11 Tiger1980

Tiger1980
  • Forumowicz
  • 162 postów
  • Skąd:Gorzów Wlkp.
  • Silnik:0,0
  • Wersja:brak
  • KM:00
  • Paliwo:PB
  • Rok:0000
  • Nadwozie:00
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:47, 07.11.2011

myślę, że sprawę mamy jasną. Ja tez chętnie na tym skorzystam.
  • 0

#12 adkrzywda

adkrzywda
  • Forumowicz
  • 248 postów
  • Skąd:Bochnia
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:55, 07.11.2011

Ooo a miałem zakładać temat odnośnie regulacji xenona :-D ale już nie muszę :B :piwko2:
  • 0

#13 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 16:01, 07.11.2011

ten pas przedni z osłonami wydaje się być uniwersalny do wszystkich wersji. W przypadku HID logicznym jest, że raczej ręcznej regulacji nie ma. Całość jest kalibrowana i poziomowana za pomocą czujników umieszczonych na wahaczach (głównie ten z tyłu). Sprawdź czy one pracują prawidłowo. Ja myślę, że pierwsze kroki powinieneś skierować na stację diagnostyczna i sprawdzić ustawienie świateł. Następnie sprawdzić czujniki.


Nie czytasz tego co napisałem. Zwykłe reflektory też mają silniczki tylko nie ma tam regulacji automatycznej. Więc po co otwory na pasie ? W VII nie ma reflektorów bez silniczków - one są zawsze, inne jest tylko sterowanie nimi.

Silniczki tylko korygują ustawienie reflektorów wraz z przechyłem aua w osi tył-przód (w zwykłych - manualnie przez kierowcę, w HID - automatycznie, dodatkowo nie wiem po co także w funkcji prędkości auta). I w jednym i w drugim wypadku musi być regulacja wysokości świecenia dla auta "wypoziomowanego" czyli dla bazowego punktu odniesienia. Sterownik HID nie ma czujnika 10 metrów przed autem który by mówił czy auto oślepia czy nie. Nie może też polegać na założeniu że palnik jest idealnie zawsze taki sam i tak samo ustawiony, że reflektor jest idealnie taki sam i że idealnie tak samo zamocowany. Jakaś regulacja punktu odniesienia musi być.


Doczytałem teraz resztę wypowiedzi, czyli wynika, że przez ten otwór na końcu silniczka się to reguluje. W takim razie oznaczenie na pasie i otwór dla U/D są mocno mylące. Wygląda, że one mają zastosowanie tylko dla regulacji L/R. Ach ta Honda...
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#14 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 16:04, 07.11.2011

moim zdaniem w kazdym aucie musi byc mozliwosc recznej/mechanicznej regulacji reflektora. ale przygladne sie jak to ma sie w innych samochodach jak bede mial okazje.
  • 0

#15 Tiger1980

Tiger1980
  • Forumowicz
  • 162 postów
  • Skąd:Gorzów Wlkp.
  • Silnik:0,0
  • Wersja:brak
  • KM:00
  • Paliwo:PB
  • Rok:0000
  • Nadwozie:00
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:05, 07.11.2011

klosz007, wydaje mi się, że już temat wyjaśniliśmy. Odpowiedzi znajdziesz w poprzednich postach. Ja też się dowiedziałem, że ta regulacja mimo wszystko jest. Sam patrzyłem na lampę i nic nie widziałem i dobrze rozumiałem to co pisałeś. Sprawa jest juz chyba jasna.

jak tak myślę, to jest sens w tym, że mimo HID zawsze powinna być możliwość regulacji ręcznej, choćby podczas badania okresowego na stacji diagnostycznej. Sam popatrzę jak to w innych auta wyglada.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq