Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Tanie tarcze - wszystko się wyjaśni!


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
70 odpowiedzi w tym temacie

#16 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:41, 27.03.2009

A ja zblokowałem sobie podczas mrozu jak zaciągnąłem ręczny :k i aż mi się tarcze tylne zaczerwieniły :evil: ale mimo wszystko teraz jest ok i nawet dobrze hamują i ręczny trzyma.(na dniach zmieniam wszystkie tarcze na nówki z odpowiednimi klockami)

#17 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 15:43, 27.03.2009

A ja zblokowałem sobie podczas mrozu jak zaciągnąłem ręczny :k i aż mi się tarcze tylne zaczerwieniły :evil: ale mimo wszystko teraz jest ok i nawet dobrze hamują i ręczny trzyma.(na dniach zmieniam wszystkie tarcze na nówki z odpowiednimi klockami)


Glinus a jadac20-30km/h jak zaciagniesz reczny to zablokujesz tylne koła??

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#18 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:51, 27.03.2009

Przedtem nie próbowałem,a teraz po zagotowaniu tarcz nie próbowałem,ale jak stałem i zaciągnąłem ręczny to nie mogłem ruszyć,a to znaczy,że chyba jeszcze działa i być może zblokowało by koła.Do zmiany tarcz próbować nie będę.

#19 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:09, 27.03.2009

ja mam nowe tarcze na przód i tył zimmerman i klocki remsa. Przejechałem na nich 2000km.

I nie ma takiej możliwości żeby zblokować koła na ręcznym jadąc na wprost po suchym asfalcie. Po prostu hebel puchnie, tak że aż ręka boli a w samochodzie jedynie przysiądzie trochę tył. Po prostu accord jest zbyt ciężki i za długi żeby to zrobic. Jak by to była toyota starlet to zrobiło by się to bezproblemu.

Trzeba wziąć pod uwagę to, że jak hamujesz nogą to działa pompa od wspomagania, a na ręcznym nie. Więc nie wiem jaką trzeba było by mieć krzepę żeby to zrobić.

P.S. na seryjnych heblach też się nie dało

#20 wirus

wirus
  • Forumowicz
  • 55 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:59, 27.03.2009

z całym szacunkiem, ale od kiedy to serwo hamulca zwiększa siłę docisku klocka do tarczy, czyli siłę hamowania ??
serwo ma za zadanie zmniejszyć siłę nacisku nogi na pedał hamulca w celu poprawy komfortu jazdy, jak nie działa serwo to trzeba przyłożyć większą siłę na pedał żeby tłok pompy hamulcowej wykonał taki sam skok jak wcześniej (z działającym serwem).
w sporcie odłącza się serwo w celu lepszego czucia hamulca (jest mniej bezwładny).

co do blokowania tych nieszczęsnych tylnych kół, to czy tylko w moim aucie to się da zrobić ??, klocki tył mam BleckDiamond.

pozd.

#21 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 19:50, 27.03.2009

Dzis to sprawdzalem(VIIgen) 35km/h, reczny, dupa siadla, komp mi zaczal krzyczec zebym puscil reczny, i sie zatrzymalem. Kola sie nie zablokowaly.

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#22 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:04, 27.03.2009

nieźle się ubawiłem jak poczytałem te głupoty z blokowaniem kół na ręcznym przy prędkości ok 40km/h takich bzdur dawno nie czytałem :r takie manewry to seicento van wychodzą :mrgreen: pozatym tył na bębnach może złapać i zablokować koło a tarcza nie powinna z ręcznym i heblami do normalnej jazdy chyba że kolega driftuje FWD :mrgreen:
F1

#23 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 20:38, 27.03.2009

No czyli rozwiązana sprawa w sprawie blokowanie tylnych kół ręcznym.

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#24 kiziol

kiziol
  • Forumowicz
  • 504 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:06, 27.03.2009

No i mamy kolejny zakręcony temacik :k
Ale u mnie w rowerze zablokowały :r :r :r
Nareszcie szczęśliwy tatuś - mam zdrowe i silne bliźniaki !!

#25 wirus

wirus
  • Forumowicz
  • 55 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:35, 28.03.2009

nieźle się ubawiłem jak poczytałem te głupoty z blokowaniem kół na ręcznym przy prędkości ok 40km/h takich bzdur dawno nie czytałem :r takie manewry to seicento van wychodzą :mrgreen: pozatym tył na bębnach może złapać i zablokować koło a tarcza nie powinna z ręcznym i heblami do normalnej jazdy chyba że kolega driftuje FWD :mrgreen:


hmm..., widzisz tym się różnimy, że jak czytam niektóre bzdury i głopoty lub jak kto woli mądrości w innych tematach, nie których forumowiczów to się nie wyśmiewam, bo to nie łeadnie... z natury jestem nie wierzący, jak nie dotkne i nie zobacze nie uwierze..., być może z Wami jest podobnie... i jeszcze jedna sprawa, jak czegoś nie wiem na 100% to się nie odzywam, żeby z siebie idioty nie robic...

P.S. bęben hamulcowy jest mniej wydajniejszy jeżeli chodzi o hamowanie, dlatego jest stosowany w słabszych wersjach samochodów (np. accord 1,6)

pozd.

#26 Prywo

Prywo
  • Klubowicz
  • 921 postów
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 14:22, 28.03.2009

mój szwagier ma accorda IV gena z 2 litrowym motorkiem 110 konnym i ma bębny z tyłu i chcesz wierzyć lub nie zablokuje tylne koła i przy prędkości 100 km/h, ja mam z tyłu tarcze i już tak malinowo nie jest, nie mogę zablokować .
więc z tą wydajnością bym się zastanowił.
bębny są tańszym rozwiązaniem niż tarcze i to dla tego są stosowane w bardziej ubogich wersjach.

było CB7 2.2i 90r.->.CG2 3.0 V6 00r.->CH1 Type-R 2.2 99r.-> CL9 Type-S 2.4 03r.-> Legend KB1 3.5 V6 07r.

744e0f85839a8ce1.jpg

 

 


#27 badyl

badyl
  • Forumowicz
  • 53 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 15:08, 28.03.2009

bebny sa bardziej wydajne,tu chodzi o odprowadzenie ciepła podczas hamowania .
powierzchnia styku okładzina beben jest wieksza wiec ham.jest lepsze,gorzej jest z ciepłem które jak wiadomo przeszkadza w hamowaniu.

#28 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:13, 28.03.2009

normalne że przy bębnowym hamulcu bardzo łatwo zablokować koło ja to wiem z wieloletniej praktyki :mrgreen:
F1

#29 wirus

wirus
  • Forumowicz
  • 55 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:02, 28.03.2009

nie chce podejmować kolejnej polemiki na temat wyższości tarcz nad bębnami lub odwrotnie..., proszę we własnym zakresie poszukać wyliczeń mądrych ludzi którzy się tym zajmują zawodowo...

pozd.

#30 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:19, 28.03.2009

ale tu nie chodzi o wyższość tarcz nad bębnami bo ta jest oczywista tylko o blokowanie tylnych kół ręcznym hamulcem przy większych prędkościach :mrgreen:
F1




IPB Skin By Virteq