Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

2.2 ictdi- jak dbac o ten silnik- kilka pytan laika??


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
48 odpowiedzi w tym temacie

#16 Brodziu

Brodziu
  • Forumowicz
  • 1477 postów
  • Skąd:Gliwice/Manchester
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:204
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 12:31, 09.01.2012

Oba odpisaly ze dpf`a brak oraz proponuja olej castrol 5w30.

serwis serwiso nie rowny, nie ktorzy mowia co im slina na jezyk przyniesie, a dopiero na 100% wiedza jak spojrza do obslugi, tak jak pytalem o aku jaki beda wkladac to odpowiedzieli "taki jaki jest zalecanay z dobrymi parametrami" :k nawet w instrukcji obslugi jest napisane jak byk 0W30 ;-)
  • 0

Moj Tourer

Tuned by Cinsoft


#17 ucan

ucan
  • Forumowicz
  • 294 postów
  • Skąd:Ostrowiec Św.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S, 30-Jahre
  • KM:ok
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:cl7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:11, 09.01.2012

A czy instrukcja podaje jakie cudo wlać do dizla z przebiegiem 175 tysi ? Chodzi mi tylko jaka klasa oleju, nie bede robił kolejnego flame o markach olejów.
Zdrówko !
  • 0

#18 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 13:17, 09.01.2012

nie ma czegoś takiego jak typ/rodzaj oleju w zależności od przebiegu.
Co najmniej A1 i rekomendowana lepkość 0w30 - pozwala ograniczyć zużycie paliwa, jak to napisali w instrukcji
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#19 rudolf77

rudolf77
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:PWA
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:44, 09.01.2012

A czy instrukcja podaje jakie cudo wlać do dizla z przebiegiem 175 tysi ? Chodzi mi tylko jaka klasa oleju, nie bede robił kolejnego flame o markach olejów.
Zdrówko !

Tu szukaj:
http://www.accordklu...opic.php?t=4962


http://www.accordklu...pic.php?t=21575
  • 0
Coś o Acco na moim Chomiku:


http://chomikuj.pl/rudolf771

#20 Seba

Seba
  • Forumowicz
  • 155 postów
  • Skąd:RST/Co.Cork
  • Silnik:0
  • Wersja:xyz
  • KM:0
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Rodzinne
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:07, 09.01.2012

A w mojej angielsko języcznej instrukcji (którą mam przed sobą) pisze ze rekomendowanymi olejami dla diesla są: 0w30 ACEA B1(preferowany),0w40 ACEA B3, 5w30 ACEA B1, 5w40 ACEA B3, 10w30 ACEA B3, 10w40 ACEA B3.Pod spodem jest notka że użycie jakiegokolwiek innego oleju niż wyżej wymienione może spowodować konsumpcję paliwa.
  • 0

Zapraszam do komentowania:
http://www.accordklu... seby irlandia
"...nieujarzmioną mocą poznania władam..." K44


#21 lepo

lepo
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:peryferyjne WuWuA :)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Emeryt sport z plusem
  • KM:240
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Back to black in hatch back :)
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:30, 09.01.2012

Ja latam od 130 kkm na SHELL HELIX ULTRA DIESEL 5W40. Oleju od wymiany do wymiany ubywa ok. pół stanu. Do 200 kkm wymiana co 20 kkm, a od 200 kkm co 15 kkm - ot taką mam metodę. Nie mam zamiaru go zmieniać na inny, skoro nic się nie dzieje z autem.
  • 0

było m.in: N22A1 (dłubany na 170KM), 2ZS-FE , CAYC, 1AD-FTV, 2ZR-FE; DW10BTED4 i mój emeryt 2ZR-FAE: http://www.accordklu...emeryt-od-lepo/
Jest wciąż DW10FC


#22 michaael_l

michaael_l
  • Forumowicz
  • 81 postów
  • Skąd:inąd
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:39, 09.01.2012

Lepo, przy jakich obrotach z grubsza zmieniasz biegi? Obserwowałem Twoje spalanie na motostacie i widzę, że mój strucel trochę więcej pali, ja zmieniam przy 2k RPM.
  • 0

#23 Mniwoj

Mniwoj
  • Forumowicz
  • 72 postów
  • Skąd:Krosno
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:50, 10.01.2012

Ja używam Castrol Edge 0W30 i jest OK.
Auto przez rok bierze max. 1 litr oleju i to prawie wyłącznie w zimie - jak to diesel na krótkich trasach.
Jeśli chodzi o oleje do samochodów i okresy wymian, to polecam stronę http://www.castrol.c...tentId=7060743. Oprócz rodzaju oleju, są tam także podane ilości.
Zużycie paliwa 6.37 zl/100km, przy przebiegu 40 kkm.
Obroty trzymam raczej niskie ok. 2tys/min - auto ma sporo mocy i spokojnie sobie radzi.
Na początku, za radą starego kierowcy, próbowałem jeździć tak, aby "silnik z turbiną ładnie się kręcił", czyli 2.5-3.5 tys/min. Z tego okresu pochodzi rekord zużycia paliwa czy 7.44l/100 km. Już tak nie jeżdżę.
Natomiast rekord minimum to 4.76 l/100 km. 5 osób, pełny bagażnik, klima non stop, polskie drogi z południa na północ, pełny luzik wakacyjny.
Zauważyłem, że fakt używania bądź nie klimy, nie ma wpływu na zużycie paliwa. Podstawowy wpływ na zużycie paliwa ma "ciężar buta".
  • 0

#24 lepo

lepo
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:peryferyjne WuWuA :)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Emeryt sport z plusem
  • KM:240
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Back to black in hatch back :)
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:20, 10.01.2012

michaael_l, bardzo różnie, zależy jak jadę. Stosuję zasadę szybkiego rozbujania samochodu (żeby ruszyć tą masę), a potem to już taczanka i płynność ruchu. Nie wiem, jakie to obroty, ale normalnie w mieście 2 bieg do 50-60 km/h, trójkę do ok. 80 km/h jeśli się rozpędzam - ale tak naprawdę to prawie nigdy nie patrzę na obroty, tylko czuję dupohamownią, kiedy auto ma wystarczający oddech, żeby spokojnie się łapać na wyższy bieg. Nie jeżdżę na tzw. luzie praktycznie nigdy, lubię machać biegami przy redukcji dojeżdżając do świateł. Na zimnym silniku nie butuję pow. 2 tys. obr. dopóki się silnik nie podgrzeje.

W trasie z kolei korzystam z momentu, przy wyprzedzaniu na 4 biegu i 140-150 km/h bywa jeśli jest potrzeba. Wszystko zależy od warunków. Staram się przewidywać to co się dzieje na trasie i nie mieszać biegami i hamulcem co chwila, tylko jechać płynnie (na tyle, na ile to możliwe w PL :mrgreen: ).
  • 0

było m.in: N22A1 (dłubany na 170KM), 2ZS-FE , CAYC, 1AD-FTV, 2ZR-FE; DW10BTED4 i mój emeryt 2ZR-FAE: http://www.accordklu...emeryt-od-lepo/
Jest wciąż DW10FC


#25 michaael_l

michaael_l
  • Forumowicz
  • 81 postów
  • Skąd:inąd
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:19, 10.01.2012

lepo - dzięki za info. Takie mam właśnie wrażenie, że przy zmianie biegu przy 2k RPM auto nie ma mocy na wyższym przełożeniu i na początku wpada w drgania co na pewno nie jest zdrowe dla dwumasy i panewek. Prędkości, które podałeś odpowiadają z grubsza 2,5 - 3k RPM. W celach badawczych właśnie robię bak po Wawie kręcąc bardziej silnik (oczywiście po rozgrzaniu), zobaczymy jakie wyjdzie spalanie.
  • 0

#26 andrzejus78

andrzejus78
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • Skąd:Cambridge
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES-GT
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Estate
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:01, 11.01.2012

Ostatecznie autko jezdzi na motulu x-clean 5w30. Nie bierze oleju, pracuje rowno i cicho.
Napisalem wiadomosc do dwoch serwisow Hondy w Polsce, podajac numer vin auta pytalem czy posiada filtr dpf, oraz jaki olej zastosowac.
Oba odpisaly ze dpf`a brak oraz proponuja olej castrol 5w30.
Pomimo nie najciekawszej przeszlosci autko jak na razie smiga reweracyjnie i nic niepokojacego nie widac ani nie slychac.


i dobry wybor, ja jezdze na Motul 8100 Eco-nergy 0W-30 i jest roznica kolosalna bo wczesniej mialem wlany catrol edge 0w-30 :k
  • 0

#27 Opar7

Opar7
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Dublin
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedam
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:52, 16.02.2015

Witam

 

Olejem PREMIUM do silnika 2.2 i-CTDI jest w pełni syntetyczny olej 0W30 , jest on szczególnie polecany przez HONDĘ (jest to napisane w MANUALU) ,

ich badania wskazują  porawę o 2.5 % zużycia paliwa , obniżenia emisji spalin , wydłużenie żywotność katalizatora I zmniejsza ogólne zużycie silnika,wszystko to dzięki stosowaniu pełnego syntetyka 0w30.

 

ALE TO NIE WSZYSTKO!!!!!!

 

Ponieważ istnieje pare rodzajów  oleju 0w30 ,chodzi o klasyfikacje jakościową olejów ACEA ( wiecej informacji na  http://pl.wikipedia..../olej_silnikowy)

 

Z GRÓBSZA RZECZ BIORĄC:

-do silników 2.2 i-CTDI bez DPF -0W30 ACEA"A1/B1" lub ACEA"A3/B3 lub ACEA"A5/B5"     (A1/B1 I A5/B5 mają prawie identyczne parametry)

-do silników 2.2 I-CTDI   z   DPF -0W30 ACEA"C3"

 

Pozdrawiam


Użytkownik Opar7 edytował ten post 00:10, 17.02.2015

  • 0

#28 PKO

PKO
  • Auto Roku 2020
  • 433 postów
  • Skąd:Mazowieckie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:244 KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan - CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:18, 08.04.2015

i dobry wybor, ja jezdze na Motul 8100 Eco-nergy 0W-30 i jest roznica kolosalna bo wczesniej mialem wlany catrol edge 0w-30 :k

Na czym polega ta różnica ? ? ? 


  • 0

#29 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 14:38, 09.04.2015

Obroty trzymam raczej niskie ok. 2tys/min - auto ma sporo mocy i spokojnie sobie radzi.

 

Niby I-CTDI zbiera się już od 1,5 tys.obr ale jazda dieslem w przedziale 1,5-2 tysiące to jest czysty masochizm i nie ma nic wspólnego z dbaniem o silnik :olaboga:


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#30 Mniwoj

Mniwoj
  • Forumowicz
  • 72 postów
  • Skąd:Krosno
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:54, 09.04.2015

Niby I-CTDI zbiera się już od 1,5 tys.obr ale jazda dieslem w przedziale 1,5-2 tysiące to jest czysty masochizm i nie ma nic wspólnego z dbaniem o silnik :olaboga:

Czuję się wywołany do tego starego tematu.

Częściowo masz rację. Wszystko zależy od stylu jazdy.

Obroty od 2tys. to spokojna jazda przelotowa po zwykłych drogach. Oczywiście jak jadę autostradą, to obrotomierz przez pół dnia potrafi nie zejść poniżej 3.5 tysięcy.

Biorąc pod uwagę, że nie użytkuję auta w rajdach, wyścigach i innych zawodach, to co do masochizmu to się nie zgodzę i mam na to poniżej argument.

Najlepiej dla silnika byłoby jeździć na dużym momencie obrotowym (dla tego silnika to ok. 340 Nm). Moment obrotowy dla tego silnika przekracza 300Nm w zakresie obrotów 1500-3100 obr/min. Przypomnę, że mówimy o silniku diesla. Diesla Hondy, a nie jakiegoś Volkswagena, Opla, Fiata, czy Forda, gdzie trzeba wcisnąć pedał gazu do spodu, żeby w ogóle ruszyć kolumbryne z miejsca. Proszę sprawdzić w innych silnikach diesla zakres obrotów dla momentu obrotowego gdzie przekroczone jest 90% momentu maksymalnego dla danego silnika. Chętnie dowiem się kto jeszcze dorównuje w tym Hondzie. Ja jak na razie nic takiego nie znalazłem w seryjnych autach tej klasy.

Kwestia spalania to inna sprawa, ale w tym zakresie obrotów, też powinna być najlepsza.

Przy moim stylu jazdy średnie spalanie przez 70 tysięcy km (większość w mieście), to 6.42 l/100km. Myślę, że w porządku. Min to 4.76, a max 7.44.


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq