serwis serwiso nie rowny, nie ktorzy mowia co im slina na jezyk przyniesie, a dopiero na 100% wiedza jak spojrza do obslugi, tak jak pytalem o aku jaki beda wkladac to odpowiedzieli "taki jaki jest zalecanay z dobrymi parametrami" nawet w instrukcji obslugi jest napisane jak byk 0W30Oba odpisaly ze dpf`a brak oraz proponuja olej castrol 5w30.
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
2.2 ictdi- jak dbac o ten silnik- kilka pytan laika??
#16
Napisano 12:31, 09.01.2012
Tuned by Cinsoft
#17
Napisano 13:11, 09.01.2012
Zdrówko !
#18
Napisano 13:17, 09.01.2012
Co najmniej A1 i rekomendowana lepkość 0w30 - pozwala ograniczyć zużycie paliwa, jak to napisali w instrukcji
Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009
#19
Napisano 18:44, 09.01.2012
Tu szukaj:A czy instrukcja podaje jakie cudo wlać do dizla z przebiegiem 175 tysi ? Chodzi mi tylko jaka klasa oleju, nie bede robił kolejnego flame o markach olejów.
Zdrówko !
http://www.accordklu...opic.php?t=4962
http://www.accordklu...pic.php?t=21575
#20
Napisano 19:07, 09.01.2012
Zapraszam do komentowania:
http://www.accordklu... seby irlandia
"...nieujarzmioną mocą poznania władam..." K44
#21
Napisano 21:30, 09.01.2012
było m.in: N22A1 (dłubany na 170KM), 2ZS-FE , CAYC, 1AD-FTV, 2ZR-FE; DW10BTED4 i mój emeryt 2ZR-FAE: http://www.accordklu...emeryt-od-lepo/
Jest wciąż DW10FC
#22
Napisano 22:39, 09.01.2012
#23
Napisano 12:50, 10.01.2012
Auto przez rok bierze max. 1 litr oleju i to prawie wyłącznie w zimie - jak to diesel na krótkich trasach.
Jeśli chodzi o oleje do samochodów i okresy wymian, to polecam stronę http://www.castrol.c...tentId=7060743. Oprócz rodzaju oleju, są tam także podane ilości.
Zużycie paliwa 6.37 zl/100km, przy przebiegu 40 kkm.
Obroty trzymam raczej niskie ok. 2tys/min - auto ma sporo mocy i spokojnie sobie radzi.
Na początku, za radą starego kierowcy, próbowałem jeździć tak, aby "silnik z turbiną ładnie się kręcił", czyli 2.5-3.5 tys/min. Z tego okresu pochodzi rekord zużycia paliwa czy 7.44l/100 km. Już tak nie jeżdżę.
Natomiast rekord minimum to 4.76 l/100 km. 5 osób, pełny bagażnik, klima non stop, polskie drogi z południa na północ, pełny luzik wakacyjny.
Zauważyłem, że fakt używania bądź nie klimy, nie ma wpływu na zużycie paliwa. Podstawowy wpływ na zużycie paliwa ma "ciężar buta".
#24
Napisano 18:20, 10.01.2012
W trasie z kolei korzystam z momentu, przy wyprzedzaniu na 4 biegu i 140-150 km/h bywa jeśli jest potrzeba. Wszystko zależy od warunków. Staram się przewidywać to co się dzieje na trasie i nie mieszać biegami i hamulcem co chwila, tylko jechać płynnie (na tyle, na ile to możliwe w PL ).
było m.in: N22A1 (dłubany na 170KM), 2ZS-FE , CAYC, 1AD-FTV, 2ZR-FE; DW10BTED4 i mój emeryt 2ZR-FAE: http://www.accordklu...emeryt-od-lepo/
Jest wciąż DW10FC
#25
Napisano 21:19, 10.01.2012
#26
Napisano 00:01, 11.01.2012
Ostatecznie autko jezdzi na motulu x-clean 5w30. Nie bierze oleju, pracuje rowno i cicho.
Napisalem wiadomosc do dwoch serwisow Hondy w Polsce, podajac numer vin auta pytalem czy posiada filtr dpf, oraz jaki olej zastosowac.
Oba odpisaly ze dpf`a brak oraz proponuja olej castrol 5w30.
Pomimo nie najciekawszej przeszlosci autko jak na razie smiga reweracyjnie i nic niepokojacego nie widac ani nie slychac.
i dobry wybor, ja jezdze na Motul 8100 Eco-nergy 0W-30 i jest roznica kolosalna bo wczesniej mialem wlany catrol edge 0w-30
#27
Napisano 23:52, 16.02.2015
Witam
Olejem PREMIUM do silnika 2.2 i-CTDI jest w pełni syntetyczny olej 0W30 , jest on szczególnie polecany przez HONDĘ (jest to napisane w MANUALU) ,
ich badania wskazują porawę o 2.5 % zużycia paliwa , obniżenia emisji spalin , wydłużenie żywotność katalizatora I zmniejsza ogólne zużycie silnika,wszystko to dzięki stosowaniu pełnego syntetyka 0w30.
ALE TO NIE WSZYSTKO!!
Ponieważ istnieje pare rodzajów oleju 0w30 ,chodzi o klasyfikacje jakościową olejów ACEA ( wiecej informacji na http://pl.wikipedia..../olej_silnikowy)
Z GRÓBSZA RZECZ BIORĄC:
-do silników 2.2 i-CTDI bez DPF -0W30 ACEA"A1/B1" lub ACEA"A3/B3 lub ACEA"A5/B5" (A1/B1 I A5/B5 mają prawie identyczne parametry)
-do silników 2.2 I-CTDI z DPF -0W30 ACEA"C3"
Pozdrawiam
Użytkownik Opar7 edytował ten post 00:10, 17.02.2015
#28
Napisano 11:18, 08.04.2015
i dobry wybor, ja jezdze na Motul 8100 Eco-nergy 0W-30 i jest roznica kolosalna bo wczesniej mialem wlany catrol edge 0w-30
Na czym polega ta różnica ? ? ?
#29
Napisano 14:38, 09.04.2015
Obroty trzymam raczej niskie ok. 2tys/min - auto ma sporo mocy i spokojnie sobie radzi.
Niby I-CTDI zbiera się już od 1,5 tys.obr ale jazda dieslem w przedziale 1,5-2 tysiące to jest czysty masochizm i nie ma nic wspólnego z dbaniem o silnik
Happy Owner Never Drives Anything else.
#30
Napisano 20:54, 09.04.2015
Niby I-CTDI zbiera się już od 1,5 tys.obr ale jazda dieslem w przedziale 1,5-2 tysiące to jest czysty masochizm i nie ma nic wspólnego z dbaniem o silnik
Czuję się wywołany do tego starego tematu.
Częściowo masz rację. Wszystko zależy od stylu jazdy.
Obroty od 2tys. to spokojna jazda przelotowa po zwykłych drogach. Oczywiście jak jadę autostradą, to obrotomierz przez pół dnia potrafi nie zejść poniżej 3.5 tysięcy.
Biorąc pod uwagę, że nie użytkuję auta w rajdach, wyścigach i innych zawodach, to co do masochizmu to się nie zgodzę i mam na to poniżej argument.
Najlepiej dla silnika byłoby jeździć na dużym momencie obrotowym (dla tego silnika to ok. 340 Nm). Moment obrotowy dla tego silnika przekracza 300Nm w zakresie obrotów 1500-3100 obr/min. Przypomnę, że mówimy o silniku diesla. Diesla Hondy, a nie jakiegoś Volkswagena, Opla, Fiata, czy Forda, gdzie trzeba wcisnąć pedał gazu do spodu, żeby w ogóle ruszyć kolumbryne z miejsca. Proszę sprawdzić w innych silnikach diesla zakres obrotów dla momentu obrotowego gdzie przekroczone jest 90% momentu maksymalnego dla danego silnika. Chętnie dowiem się kto jeszcze dorównuje w tym Hondzie. Ja jak na razie nic takiego nie znalazłem w seryjnych autach tej klasy.
Kwestia spalania to inna sprawa, ale w tym zakresie obrotów, też powinna być najlepsza.
Przy moim stylu jazdy średnie spalanie przez 70 tysięcy km (większość w mieście), to 6.42 l/100km. Myślę, że w porządku. Min to 4.76, a max 7.44.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych