Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

2.2 ictdi- jak dbac o ten silnik- kilka pytan laika??


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
48 odpowiedzi w tym temacie

#31 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2,733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 08:12, 10.04.2015

Przy niskich obrotach turbo nie pompuje tak dużo powietrza i komputer nie musi dawkować większej ilości paliwa dlatego masz dobre rezultaty spalania.

 

Ale jeżeli często zdarza się, że przy rozpędzaniu się i zmianie biegów na wyższe obroty spadają poniżej 1500rpm to jest to już szkodliwe dla koła dwumasowego (koszt ok. 2 tys. zł ) a na wysokich biegach także dla panewek.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#32 Mniwoj

Mniwoj
  • Forumowicz
  • 72 postów
  • Skąd:Krosno
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:24, 12.04.2015

Oczywiście masz rację! Nie schodzimy z obrotami poniżej 1500. Tak jak mówiłem trzymam zakres 1500-3100, a najlepiej 1700-2900.

A jakie obroty Ty trzymasz i jakie masz spalanie?


  • 0

#33 Kondzio

Kondzio
  • Forumowicz
  • 514 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:52, 12.04.2015

Pejot a dlaczego obroty poniżej 1500rpm są szkodliwe dla dwumasy? bo ja o tym nie słyszałem. Dwumasa montowana jest w celu przenoszenia dużego momentu obrotowego a skoro tego momentu nie ma poniżej 1500 rpm to co szkodzi dwumasie? tak z czystej ciekawości pytam :)


  • 0

#34 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2,228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 12:57, 12.04.2015

Dwumasa ma tez za zadnie przyjecia na siebie drgania silnika, aby nie byly one prznoszone na auto. Drgania w okolicach 1500obr. sa najwyzsze dlatego kolo musi przyjmowac na siebie najwyzsze przeciazenia co skraca jego zywotnosc.


  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#35 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2,733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 14:05, 13.04.2015

Pejot a dlaczego obroty poniżej 1500rpm są szkodliwe dla dwumasy? bo ja o tym nie słyszałem. Dwumasa montowana jest w celu przenoszenia dużego momentu obrotowego a skoro tego momentu nie ma poniżej 1500 rpm to co szkodzi dwumasie? tak z czystej ciekawości pytam :)

 

Producenci kół dwumasowych odradzają jazdę poniżej 1500 obrotów gdyż drgania o takiej częstotliwości znacznie skracają żywotność wewnętrznego mechanizmu tłumienia drgań.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#36 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 22:06, 09.05.2015

a czy rozrząd, w szczególności łańcuch podlega reguralnej wymianie jak pasek?

Bo szczerze to nie wiem.

Mam 315kkm na blacie i słychać łańcuch, a jest od nowości.


  • 0

#37 eric70

eric70
  • Forumowicz
  • 208 postów
  • Skąd:Szczecin/Irlandia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport GT euroR bodykit
  • KM:174KM-391Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan (kolor czarna perła B92P)
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 22:24, 09.05.2015

a czy rozrząd, w szczególności łańcuch podlega reguralnej wymianie jak pasek?

Bo szczerze to nie wiem.

Mam 315kkm na blacie i słychać łańcuch, a jest od nowości.

315 tysia i jeszcze nie wymieniany łańcuch to super wynik! Szuranie prawie zawsze jakieś słychać ale jesli łańcuch juz się tłucze dość głosbno to należy wymienić.Najlepiej żeby osłuchał jakis hondowy mechanik czy faktycznie jest do wymiany.


  • 0

#38 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 22:28, 09.05.2015

to juz bardziej chrobotanie :)

ale ostatnio jak byłem u mechanika to mówił, że teraz koszt wymiany rozrządu z osprzętem jest w cenie używki z mniejszym przebiegiem :)

Autem cisne do Włoch pod koniec czerwca, planuje zrobic ok 3-4kkm i nie wiem czy mi się nie zbuntuje :)

 

Po prostu nie wiem jakie są zelecenia Hondy, bo np w K20 K24 łańcuch podlega wymianie i jest to podane po ilu km a co z dieslem?


Użytkownik podlez edytował ten post 22:30, 09.05.2015

  • 0

#39 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2,652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 08:43, 10.05.2015

książka serwisowa jest do 240 tys km i nie ma tam słowa o wymianie łańcuchów ani w wersjach benzynowych ani w dieslach.


  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#40 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1,811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:21, 10.05.2015

W wersji benzynowej jest tylko wzmianka o kontroli lancucha po jakims tam przebiegu.
  • 0

#41 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5,251 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 11:26, 10.05.2015

Po prostu nie wiem jakie są zelecenia Hondy, bo np w K20 K24 łańcuch podlega wymianie i jest to podane po ilu km a co z dieslem?

..i jaki to przebieg w K20 i K24? bo pierwsze słyszę

Użytkownik Wlodar edytował ten post 11:28, 10.05.2015

  • 0
                       

#42 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2,652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 11:50, 10.05.2015

W wersji benzynowej jest tylko wzmianka o kontroli lancucha po jakims tam przebiegu.

gdzie jest taka wzmianka i jak dokładnie brzmi ? bo książka gwarancyjna jest jedna do benzyn i diesli i nic takiego tam nie ma.


  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#43 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1,811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:58, 10.05.2015

PrzepraszM was Panowie:-D pomyliolo mi sie z drugim aufem gdzie tez jest lancuchu i tak w insrukcji jest napisabe:-D
  • 0

#44 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2,733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 07:56, 11.05.2015

to juz bardziej chrobotanie :)

 

Przy Twoim przebiegu jeżeli słychać chrobotanie to trzeba szybko wymienić łańcuchy i sprawdzić stan napinaczy / ślizgów, najczęściej hałasuje łańcuch pompy oleju (były przypadki na forum) i nie ma na co czekać bo wrócisz z wakacji na lawecie.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#45 olek1305

olek1305
  • Forumowicz
  • 404 postów
  • Skąd:NWW
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:22, 11.05.2015

Jest osobny temat o lancuchu. W przedliftach (czyli twoim jak widze z profilu) zdazaly sie przyapdki zerwania lancucha i koszty byly kosmiczne - zalezy co poleci. Do dzis nie wiem jak wyglada sprawa w poliftach czy cos faktycznie poprawili czy po porstu zazwyczaj te silniki maja mniej przejechane.


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq