Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Syntetyczny po pół-syntetyku


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
38 odpowiedzi w tym temacie

#16 Gringo1337

Gringo1337
  • Forumowicz
  • 104 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:iLS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:57, 26.08.2011

@ Seth, koliberek
* Auto mam od 2 lat od 88 tys (po stanie auta widać ze prawdziwy na 98%) co było wcześniej pojecia nie mam...

* Rozrząd nie wymieniany był przy tej ilości kilometrów a zaworów sam za mojej kadencji nie regulowałem bo nie wiedzaiłem że trzeba :)

* świece nie wymienione. Co ile je trzeba wymieniać mimo że auto pali?

@Tosztotomasz
*z tego co czytałem tutaj: http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf to HC
i pół-syntetyki są porównywalne. A jeśli miałybm kupować syntetyk to z tego co rozumiem nie bedzie wtedy HC ani pół-syntetyk (mineralny z dodatkiem syntetyka) tylko czysty syntetyk?
Czyli polecasz Motul/Fuchs syntetyki 5w40 albo 10w40 jak silnik bardziej zaniedbany?
  • 0

#17 tosztotomasz

tosztotomasz
  • Forumowicz
  • 812 postów
  • Skąd:LPU
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Exe
  • KM:2xx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:58, 27.08.2011

Zawsze czysty syntetyk bez względu czy to 5w czy 10w
  • 0

1205_honda_023_zps89ffe2c0.jpg


#18 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:23, 27.08.2011

Świece co 40 tysięcy. A zawory to czym prędzej bym sprawdził.
  • 0

#19 Gringo1337

Gringo1337
  • Forumowicz
  • 104 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:iLS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:47, 29.08.2011

Powiedzcie mi czy dobrze w takim razie rozumiemz tego co tosztotomasz napisał:

jeśli zaleję Mobil1 5w50 syntetykazamiast wspominanych również AMSOIL 10w40 syntetyk to porpsotu przepłacę za olej, który będzie do bardziej sportowej jazdy?


Pytam bo AMSOIL podobno z dostaniem różnie jest nie jest ot tak dostępny.
  • 0

#20 tosztotomasz

tosztotomasz
  • Forumowicz
  • 812 postów
  • Skąd:LPU
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Exe
  • KM:2xx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:06, 29.08.2011

Pytam bo AMSOIL podobno z dostaniem różnie jest nie jest ot tak dostępny.


Dla chcącego nic trudnego. Jakoś ja nie narzekam na dostępność, a używam kompletnie niepopularnego 0w20. Oleju nie zmienia się co miesiąc, że trzeba go mieć w każdym sklepie, na każdym rogu. Zalej to, co jest Tobie najwygodniej, w końcu to Tobie ma odpowiadać, a nie mi ;-)
  • 0

1205_honda_023_zps89ffe2c0.jpg


#21 Gringo1337

Gringo1337
  • Forumowicz
  • 104 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:iLS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:16, 29.08.2011

Zgadza się.
Ale czy jest sens i jakaś znacząca różnica by ładować się w 10w40 jakiegoś amerykanckiego oleju zamiast powszechnie dostępnego Mobil1 (podobno 1 ma znaczenie;) )i to w dodatku, który nie tylko jak rozumiem jest dobry do jazdy cywilnej ale i sportowej?
  • 0

#22 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:53, 29.08.2011

Mobil1 (...) i to w dodatku, który nie tylko jak rozumiem jest dobry do jazdy cywilnej ale i sportowej?


chyba Motul...

piszesz tak, jakbyś tego Mobila już kupił i czekał, aż ktoś go poleci
koledzy polecają Ci sprawdzone oleje i raczej nikt nie poleci Ci najczęściej podrabianego oleju, jakim jest czy był Mobil1 z tego lub innego powodu

"1" w nazwie Mobil1 oznacza pełnego syntetyka u Mobila, ale wątpię, aby powszechnie były dostępne wszystkie 21 rodzai Mobila1: http://www.mobiloil....l_1_15W-50.aspx

Ciebie interesuje tylko 5W- lub 10W- i tego się trzymaj. Zmień olej i zajmij się poważniejszymi sprawami (rozrząd, zawory itp.)

Ja mam poprzednią generację accorda, więc leję Mobila S 10W-40, który prawdopodobnie był lany od początku, i przy przebiegu 260 tyś. klawiatura wygląda jak nowa (czyli czysto i bez osadów). Tyle tylko że półsyntetyk Mobila ledwo wytrzymuje te 10tyś. między wymianami (zresztą Mobil gwarantuje trzymanie parametrów półsyntetyka przez 8tyś. km)
  • 0
AK

#23 Gringo1337

Gringo1337
  • Forumowicz
  • 104 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:iLS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:47, 29.08.2011

piszesz tak, jakbyś tego Mobila już kupił i czekał, aż ktoś go poleci

Nie, ale po prostu gość który mi auto robi i pracuje w ASO mówi że leją go wg wskazań Hondy. On to robi i ponosi za to odpowiedzialność więc jeśli mam się opierac na opinii 'ludzi z internetu', którzy nie bedą jej ponosili chcę się dowiedzieć dlaczego tak a nie inaczej twierdzą. Dla niektórych te informacje, są oczywiste dla mnie nie ;)
Nie mam żadnych uprzedzeń. Po prostu moja wiedza jest w tym temacie płytka więc dopytuję, czytam i szukam.
Tym bardziej drążę temat, ze słyszałem opinie że tak na prawdę nie ma znaczenia jaki syntetyk leję bo to i tak ma marginalne znaczenie ale ponieważ cenię sobie zdanie forumowiczów skłaniam się ku niemu ale i chcę wiedzieć dlaczego jest ono takie a nie inne ;)
Ciekawy jestem więc czy Motul i AMSOIL są po prostu trendy czy też przemawia za nimi coś więcej jak tylko 'jeżdże i jest ok' .
  • 0

#24 tosztotomasz

tosztotomasz
  • Forumowicz
  • 812 postów
  • Skąd:LPU
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Exe
  • KM:2xx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:09, 29.08.2011

Po prostu moja wiedza jest w tym temacie płytka więc dopytuję, czytam i szukam.


Widać nie czytasz wystarczająco uważnie, skoro pytasz ciągle o to samo. Poczytaj sobie wątek olejowy, tam już wielokrotnie odpowiedziano na wszystkie Twoje wątpliwości - będziesz wiedział czy jesteśmy trendy i czy pan w ASO ponosi za coś odpowiedzialność.
A tak w ogóle to zalej Mobila, wierzę, że będziesz zadowolony. END
  • 0

1205_honda_023_zps89ffe2c0.jpg


#25 Gringo1337

Gringo1337
  • Forumowicz
  • 104 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:iLS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:35, 30.08.2011

Widać nie czytasz wystarczająco uważnie, skoro pytasz ciągle o to samo.

Nie, po prostu nie pytam "czy?" a "dlaczego?". A sformułowania typu "wystarczy Ci" albo "ja jeźdźę na mniej popularnym i jest ok" nie odpowiadają na pytanie dlaczego i jaka jest różnica?

Poczytaj sobie wątek olejowy, tam już wielokrotnie odpowiedziano na wszystkie Twoje wątpliwości - będziesz wiedział czy jesteśmy trendy i czy pan w ASO ponosi za coś odpowiedzialność.

Czytałem już ale poszukam moze jest inny niż ja czytałm

A tak w ogóle to zalej Mobila, wierzę, że będziesz zadowolony.

No i właśnie to jest to, najpierw zachęcasz do amsola/fuchsa bo Mobil1 jest "be" a teraz "zalej Mobila" (bez jedynki) i też będzie dobrze :k
  • 0

#26 tosztotomasz

tosztotomasz
  • Forumowicz
  • 812 postów
  • Skąd:LPU
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Exe
  • KM:2xx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:03, 30.08.2011

Czytałem już ale poszukam moze jest inny niż ja czytałm


http://www.accordklu...der=asc&start=0 gdybyś czytał mniej więcej od 70 strony wiedziałbyś o czym mówię.

Nie, po prostu nie pytam "czy?" a "dlaczego?". A sformułowania typu "wystarczy Ci" albo "ja jeźdźę na mniej popularnym i jest ok" nie odpowiadają na pytanie dlaczego i jaka jest różnica?


bo te odpowiedzi znajdziesz w w/w wątku pisane na wielokrotnie zadawane pytania, niczym nie różniące się od Twoich.

No i właśnie to jest to, najpierw zachęcasz do amsola/fuchsa bo Mobil1 jest "be" a teraz "zalej Mobila" (bez jedynki) i też będzie dobrze


Poprostu nie zrozumiałeś.

Ale dobra, ostatni raz odpowiadając po kolei:

Nie, ale po prostu gość który mi auto robi i pracuje w ASO mówi że leją go wg wskazań Hondy. On to robi i ponosi za to odpowiedzialność więc jeśli mam się opierac na opinii 'ludzi z internetu', którzy nie bedą jej ponosili chcę się dowiedzieć dlaczego tak a nie inaczej twierdzą.


Wielokrotnie zostało na tym forum udowodnione, że mechanicy w ASO niewiele wiedzą o zaleceniach Hondy, a stosują to na czym ASO ma najlepszy zarobek. W odróżnieniu od mechaników z ASO, nam zależy na naszych autach i dlatego szukamy dla nich tego co najlepsze - to chyba wyjaśnia kwestię ponoszenia odpowiedzialności za rady udzielane przez obie strony.

słyszałem opinie że tak na prawdę nie ma znaczenia jaki syntetyk leję bo to i tak ma marginalne


Pomijając kwestię nazywania syntetycznymi olejów typu HC, ma kluczowe znaczenie chociażby w kwestii utzrymywania parametrów przez dany olej przez cały interwał pracy. Olej producenta X straci parametry po 8k km, a olej producenta Y nie straci ich nawet po 20k. I tu dochodzimy do zagadnienia polecanych marek.

Ciekawy jestem więc czy Motul i AMSOIL są po prostu trendy czy też przemawia za nimi coś więcej jak tylko 'jeżdże i jest ok'


Tak przemawia. Wystarczy spojrzeć w parametry 10w40, który Ci poleciłem, żeby przekonać się, że jest to jeden z najlepszych, jeśli nie najlepszy olej w tej lepkości na świecie, do tego w pełni syntetyczny. http://www.amsoil.co...efront/amo.aspx

Ale to wszystko już było.
  • 0

1205_honda_023_zps89ffe2c0.jpg


#27 Gringo1337

Gringo1337
  • Forumowicz
  • 104 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:iLS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:04, 31.08.2011

Hmm faktycznie czytałem tamten wątek ale to w wyniku ilości tylu stron trudno czasem wyłapać to co wazne.
Ok, przekonałeś mnie dziś jadę szukać AMSOILa i jutro zamieniam półsyntetyka castrola magnatec 10w40 na pełnego syntetyka AMSOIL 10w40 ;)

Dziękuję Ci tosztotomasz za cierpliwość a w zamian mam pomysł jak sprawić by takie informacje nie były walkowane milion razy tak jak widzę ja to teraz zrobiłem. Muszę go tylko skonsultować ze starszyzną forum i jeśli się zgodzą to jest lekarstwo na ten problem.
  • 0

#28 tosztotomasz

tosztotomasz
  • Forumowicz
  • 812 postów
  • Skąd:LPU
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Exe
  • KM:2xx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:15, 31.08.2011

Gringo1337, nie jedź i nie szukaj, bo nie znajdziesz tylko napisz PW do Croom albo wejdź bezpośrednio na jego sklep zmienolej.pl
Nie przekonywałem Cię akurat do AMSa, tylko podałem jako najlepszy wybór przy lepkości 10w40, jesteś pewien, że potrzebna Ci taka lepkość? Jeśli Twój przebieg jest prawdziwy i nie masz ubytków zdecydowanie lepiej będzie zalać 5W40. Ale to już obgadaj z Croom, on Ci lepiej doradzi niż ja.
  • 0

1205_honda_023_zps89ffe2c0.jpg


#29 kinio61

kinio61
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:kalisz
  • Silnik:1,8
  • Wersja:L
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:08, 31.08.2011

W swojej hani 1999r z przebiegiem 140 000km leję Castrol Magnatec 5W40.Chodzi jak burza i od wymiany do wymiany (10000km) nie bierze ani grama
  • 0

#30 Gringo1337

Gringo1337
  • Forumowicz
  • 104 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:iLS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:28, 31.08.2011

ten gośc mi to robi prywatnie więc umowy ASO go nie obejmują w tym trybie. Akurat Mobil1 5w50 zalecił bo 5w40 nie ma po prostu.
Czy ten Mobli1 5w50 to oolej HC? Bo z > TEGO < HC to półsyntetyki.
Cholera no nie patrzyłem ile mam ubytków bo ni ewiedziałem ze trzeba ;./ przejechałem na nim 7 tys km.
Ale czy bierze muszę zobaczyć.
Kolega Croom widze propagandę AMSOIL robi na wielu forach ale reklama dźwignią handlu ;)

PS
czy nie powinienem razem z silnikowym wymienić i w skrzyni biegów tak jak zaleca Honda?
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq