Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Syntetyczny po pół-syntetyku


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
38 odpowiedzi w tym temacie

#31 Croom

Croom
  • Partner HAKP
  • 797 postów
  • Skąd:Wieliczka
  • Silnik:2.0
  • Wersja:2C-E
  • KM:71
  • Paliwo:ON
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 10:05, 01.09.2011

W niej zalany Castrol Magnetec 4W40.


Jakis bład nie ma takiego oleju, może chodziło o 10W-40 albo o 5W-40.

stwierdził że to zabójstwo dla silnika i proponuje wymianę oleju teraz na Mobil 1 5w50 czyli syntetyk


Nie wiem do czego to odnośił, na pewno mobil 1 jest olejem lepszym od Casrola.
Zarówno jeden jak i drugi to półsyntetyki.

Syntetyk syntetykowi nie równy, tutaj mowa jest o olejach półsyntettycznych.
Możesz zalać syntetyka 10W-40 który bedzie lepszy od Mobil1 5W-50.

Aby sie nie wgłebiac w temat znowu bo wiem że te eleboraty po pół strony prawdopodobnie nikt nie czyta wiec napiszę tak :

1. Sprawdzić poziom zuzycia oleju
2. Zalać olej w miare neutralny 5W-40 API SM/CF z norma 502.00 (5W-50 czy 10W-60 jest całkowicie pozbawione sensu i bezasadne chyba że ktoś bedzie się lepiej czuł mając olej teoretycznie uznawany za wyścigowy czy wyczynowy itp.)

3. Obserwowac zużycie oleju po 1000km.

Na podstawie tego co bedzie po 1000km podjąć kroki w celu zalania oleju docelowego.
  • 0

#32 jacys

jacys
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:UK
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:17, 01.09.2011

Wielokrotnie zostało na tym forum udowodnione, że mechanicy w ASO niewiele wiedzą o zaleceniach Hondy, a stosują to na czym ASO ma najlepszy zarobek.


ASO UK tez uzywa Mobil 1 wiec wyglada raczej zalecenie jest.
  • 0
Była 1.8 iS Jest K24

#33 tosztotomasz

tosztotomasz
  • Forumowicz
  • 812 postów
  • Skąd:LPU
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Exe
  • KM:2xx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:22, 01.09.2011

jacys, mowa o lepkości, a nie o marce. Poza tym Mobil1 w UK to nie to samo co Mobil1 PL.
  • 0

1205_honda_023_zps89ffe2c0.jpg


#34 Croom

Croom
  • Partner HAKP
  • 797 postów
  • Skąd:Wieliczka
  • Silnik:2.0
  • Wersja:2C-E
  • KM:71
  • Paliwo:ON
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 14:47, 14.10.2011

Wkeje pewna wypowiedź i pozostawię ją bez komentarza :

czave, z Łomianek masz niedaleko do Nowego Dworu Maz. a obok jest wioska Okunin - tam blendują te Elfy/Totale < 100zł za 5L, to samo błoto idzie do tych tanich GM - miałem i wylałem po 2kkm bo hałas przy rozruchu był nie do zniesienia na nowym aucie... analiza potwierdziła - "olej" po 2kkm zgęstniał i nawet LAB się zdziwił jak to możliwe, po 2kkm już było nadmierne zużycie ścian tłoków (Alu) na skutek zbyt kiepskiej pompomowalności tego oleju na zimno a to było w maju - stąd też hałasy hydrauliki. Przed zalaniem tego oleju silnik był płukany - czysty (w końcu był nowy z salonu...) a po tym mazidle z silnika spłynął mazut.
Olej był kupiony w hurcie u znajomego uczciwego człowieka, który lojalnie ostrzegł mnie, że to jest wersja na rynek wschodni - blendowana w PL - ciekawość zwyciężyła bo i tak miał to być olej na krótko, na docieranie (teoretycznie nic się nie mogło złego stać) ale teraz żałuję - jedyna korzyść to edukacja. ODRADZAM takie eksperymenty i mam nadzieję, że ten mój wszystkim wystarczy.
Link do analizy: http://img62.imagesh...astradexos2.jpg


http://avensis.info/...=210&start=2700

:k
  • 0

#35 remek

remek
  • Forumowicz
  • 810 postów
  • Skąd:LZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SE Executive
  • KM:Ponoć 147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:41, 14.10.2011

Poza tym Mobil1 w UK to nie to samo co Mobil1 PL.


a skad takie informacje ?
ze niby ten w Pl gorszy ?
  • 0

#36 Croom

Croom
  • Partner HAKP
  • 797 postów
  • Skąd:Wieliczka
  • Silnik:2.0
  • Wersja:2C-E
  • KM:71
  • Paliwo:ON
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 22:36, 15.10.2011

Poza tym Mobil1 w UK to nie to samo co Mobil1 PL.


nie wiem jak oleje w UK sie maja ale wiem jak temat wglada z tym co jest produkowane dla europy zachodniej i dla bloku wschodniego, przynajmniej artykuły spożywcze i sprzęt AGD/RTV.
Inny segment.

Wystarczy że porównasz butelki Mobila kupionego w Niemczech z tym w Polsce to samo Castrol.
Już na samym allegro wykazywałem daleko idace różnice w opisie i etykietach.

Nie wiem jak sytuacja jakościowa wyglada produktów obecnie PL vs UK więc może wypowiedzą się specjaliści .

Wiem że ja kupuje oleje produkowane tylko w jednej blendowni i jednej fabryce i nawet do głowy mi nie przychodzi czy gdzieś ktoś może to rozlewać, a co za tym idzie zastanawiać się nad tematem porównań i powtarzalności produktu, zleceń na dany produkt czy spełnia specyfikacje zgodne ze zleceniem itp...
  • 0

#37 misiek83

misiek83
  • Forumowicz
  • 53 postów
  • Skąd:Kraków / Węgrzce Wielkie
  • Silnik:1.9
  • Wersja:Eco Progression
  • KM:115
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:AR 159
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:00, 31.10.2011

Teorii o olejach i zmianach z syntetycznego na mineralny, mineralnego na syntetyczny oraz innych wariacji jest tyle ilu mechaników, sprzedawców i innych beneficjentów. Po szybkim zapoznaniu się z tym wątkiem zastanawia mnie krytyczne nastawienie do olejów Castrola i Mobila - osobiście jeździłem na obu, wprawdzie w różnych samochodach, ale nigdy nie miałem zastrzeżeń. Jeździłem na pólsyntetyku Castrol 10W40 oraz na syntetyku - nie pamiętam teraz czy 0W30 czy 5W40, ale w żadnym wypadku nie było problemów - były to samochody z przebiegami 240 tys, 260 tys, 180 tys (w tym przypadku oceniam, że realnie było to 280 tys...) kilometrów. Nie miałem problemu ze zużyciem oleju ani z żadnymi hałasami i bez wahania zalałbym Castrolem jeszcze raz. Jeśli chodzi o Mobil, to jest to 5W50 i wlał mi go teraz do Hondy mój zaufany mechanik - póki co nie widzę problemów, silnik nie hałasuje ani nie dzieje się nic nadzwyczajnego. Co do "brania", to się nie wypowiem, bo jeszcze za krótko jeżdzę moją Hondą.
Jeśli zaś chodzi o wymianę z półsyntetyku na syntetyk, szczególnie przy tak "niskim" przebiegu jakim jest 95 tys. to absolutnie bym się nie bał. Historie o wypłukiwaniu nagaru przez syntetyk i tym samym rozszczelnianiu silnika to jest jakaś masakra! :k Jak masz nieszczelny silnik, to masz nieszczelny i będzie sie lało cokolwiek tam wlejesz - olej spod frytek czy jakiegoś gniota o konsystencji budyniu.
  • 0

#38 infidel

infidel
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lexus
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:08, 12.12.2011

Witam.Podepnę sie do tematu.Mam obecnie przebieg 205 tys.km i zalewam silnik olejem shell helix ultra 05W-40.Chciałbym poznać wasze opinie na temat tego oleju?Pozdrawiam.
  • 0

#39 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:26, 12.12.2011

A mało jest opinie w topicu o oleju w dziale silnik? Odsyłam tam.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq