XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Syntetyczny po pół-syntetyku
#1
Napisano 10:21, 22.08.2011
Mam Hanie z 2000 roku. W niej zalany Castrol Magnetec 4W40. Przebieg 95 tys. Castrol siedzi tam od 88 tys. Tak mi polecili niby specjaliści przy zakupie auta dwa lata temu. Ostatnio byłem u gościa, który pracuje w ASo i stwierdził że to zabójstwo dla silnika i proponuje wymianę oleju teraz na Mobil 1 5w50 czyli syntetyk bo "silnik się teraz niszczy przy tym a przy większym przebiegu zacznie szybko brać olej". Określił przy tym poprzednich doradców dość nieciekawie
1. Czy to prawda że w takim aucie z tym przebiegiem Castrol Magneatec 10w40 (półsyntetyk) to był błąd?
2. Czy faktycznie aktualny 10w40 taki jest szkodliwy i trzeba te 5 L wymienić na Mobil1 5w50?
3. Czy przejście na Mobil1 5w50 (syntetyk) nie będzie teraz pomyłką?
4. Czy warto przechodzić na syntetyka 5w50 przy takim przebiegu i silniku?[/list]
#2
Napisano 10:30, 22.08.2011
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC
#3
Napisano 10:33, 22.08.2011
olej który masz nie jest jakiś dobry, najlepiej napisz do Crooma i wlej to co mi polecił a nie pożałujesz
teraz mam zalany Amsoil 10W-40 100% syntetyczny nawet jak dużo gnieciesz to ubytek oleju jest znikomy i po 10kk nie trzeba dolewać a jak u Ciebie z ubytkami oleju?
#4
Napisano 21:17, 22.08.2011
#5
Napisano 22:42, 22.08.2011
jeśli to rzeczywiście półsyntetyk i jeździłeś na tym 8tyś km silnikiem o tak małym przebiegu i nic nie padło, to zmień na taki, jak trzeba i po sprawie
niby jak?hmm no tak tylko przy tej wymianie podobno jest ryzyko zalania panewek i przegrzania silnika
#6
Napisano 07:01, 23.08.2011
Primo, Pan z ASO również powinien się douczyć.
Secundo, nie wiem co ma oznaczać zalanie panewek ale na pewno się to nie stanie, o przegrzewaniu silnika już w ogóle
(Q... skąd oni biorą te teorie ?!)
Tertio, 5w50 również nie będzie dobrym olejem. Syntetyczne 5w40 lub 10w40 w zależności od stanu jednostki będzie na miejscu.
Co to jest w ogóle 4w40?!
#7
Napisano 13:09, 25.08.2011
Naturalnie masz racje nie 4w40 tylko 10w40 Castrol magnatec.
1. Czemu Pan z ASO powinien sie douczyć mógłbyś rozwinąć?
Właśnie znalazłem karteczkę że poprzedni właściciel również lał 10w40 (PYTANIE CZY TO BYŁ: 10w40 syntetyk czy półsyntetyk czli czyli pewnie gdzieś od 80 tys km było 10w40 obecnie jest 95 tys km. Wg książki do 75 tys auto było serwisowane w ASO w Niemczech.
2. Czy mógłbyś mi powiedzieć dlaczego:
Tertio, 5w50 również nie będzie dobrym olejem. Syntetyczne 5w40 lub 10w40 w zależności od stanu jednostki będzie na miejscu.
Nie jestem specem od tego i doswiadczenia też nie mam wielkiego wiec na czym opierasz swoje stwierdzenie?
3.Czyli pownienem brać 10w40 tylko ze SYNTETYCZNE 10w40? a nie półsyntetyczne?
#9
Napisano 13:36, 25.08.2011
Nowy projekt: Audi A8/S8 <-- Click
#10
Napisano 15:35, 25.08.2011
Jeśli motor jest w gorszym stanie i potrzebuje już wyższej lepkości to 10W40, bedzie dla niego odpowiedni a nie 5W50. Zwiększanie lepkości letniej niczego w tym przypadku nie wnosi.
Mowa oczywiście cały czas o pełnych syntetykach.
#11 Guest_Anonymous_*
Napisano 21:15, 25.08.2011
#12
Napisano 10:31, 26.08.2011
Tylko teraz magiczne 'stan silnika' po czym go rozpoznajecie?lać SYNTETYK 5w40 lub 10w40 w zależności od stanu silnika.
U mnie nic nie cieknie a przebieg jest 95 tys na chwilę obecną.
Tu mam pytanie do ludzi, z doswiadczeniem lub znających
Czy w tym wypadku jakiś konkretny producent olejów czy to juz nie ma znazcenia większego?
#13
Napisano 10:52, 26.08.2011
rozrząd masz wymieniony?
zawory ustawione?
stan silnika można ocenić po tym, jak był eksploatowany - czy nigdy nie był przegrzany, czy zawory były regularnie regulowane, czy olej był na czas wymieniany itp.
jak masz jakieś obawy co do sprawności silnika to jedź na pomiar kompresji
#15
Napisano 13:12, 26.08.2011
Tylko teraz magiczne 'stan silnika' po czym go rozpoznajecie?
Decyzje o lepkości w tym przypadku podejmij na podstawie ilości dolewanego oleju między wymianami.
Czy w tym wypadku jakiś konkretny producent olejów czy to juz nie ma znazcenia większego?
Ma to olbrzymie znaczenie, biorąc pod uwage, że 90% olejów, na których jest napisane syntetyk to oleje HC. Najłatwiej dostępne będą Motul i Fuchs. Najlepiej zainwestować w Amsoila. Można też posiłkować się Liqui Moly Synthoil High Tech.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych