Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Syntetyczny po pół-syntetyku


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
38 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gringo1337

Gringo1337
  • Forumowicz
  • 104 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:iLS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:21, 22.08.2011

Witam,

Mam Hanie z 2000 roku. W niej zalany Castrol Magnetec 4W40. Przebieg 95 tys. Castrol siedzi tam od 88 tys. Tak mi polecili niby specjaliści przy zakupie auta dwa lata temu. Ostatnio byłem u gościa, który pracuje w ASo i stwierdził że to zabójstwo dla silnika i proponuje wymianę oleju teraz na Mobil 1 5w50 czyli syntetyk bo "silnik się teraz niszczy przy tym a przy większym przebiegu zacznie szybko brać olej". Określił przy tym poprzednich doradców dość nieciekawie ;)


1. Czy to prawda że w takim aucie z tym przebiegiem Castrol Magneatec 10w40 (półsyntetyk) to był błąd?

2. Czy faktycznie aktualny 10w40 taki jest szkodliwy i trzeba te 5 L wymienić na Mobil1 5w50?

3. Czy przejście na Mobil1 5w50 (syntetyk) nie będzie teraz pomyłką?

4. Czy warto przechodzić na syntetyka 5w50 przy takim przebiegu i silniku?
[/list]
  • 0

#2 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 10:30, 22.08.2011

półsyntetyk był błędem, zalej syntetyk zgodny z zaleceniami książki serwisowej auta
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#3 darek2218

darek2218
  • Forumowicz
  • 86 postów
  • Skąd:TOS
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Ex
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:33, 22.08.2011

przebieg masz bardzo mały :mrgreen:
olej który masz nie jest jakiś dobry, najlepiej napisz do Crooma i wlej to co mi polecił a nie pożałujesz ;-)
teraz mam zalany Amsoil 10W-40 100% syntetyczny nawet jak dużo gnieciesz to ubytek oleju jest znikomy i po 10kk nie trzeba dolewać :j a jak u Ciebie z ubytkami oleju?
  • 0

#4 Gringo1337

Gringo1337
  • Forumowicz
  • 104 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:iLS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:17, 22.08.2011

hmm no tak tylko przy tej wymianie podobno jest ryzyko zalania panewek i przegrzania silnika więc czy warto w ogóle coś takiego robić w tej sytuacji?
  • 0

#5 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:42, 22.08.2011

nie widzę nigdzie castrola z oznaczeniem 4w40, ale jak już, to powinien być to syntetyk

jeśli to rzeczywiście półsyntetyk i jeździłeś na tym 8tyś km silnikiem o tak małym przebiegu i nic nie padło, to zmień na taki, jak trzeba i po sprawie

hmm no tak tylko przy tej wymianie podobno jest ryzyko zalania panewek i przegrzania silnika

niby jak?
  • 0
AK

#6 tosztotomasz

tosztotomasz
  • Forumowicz
  • 812 postów
  • Skąd:LPU
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Exe
  • KM:2xx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:01, 23.08.2011

:k Boże widzisz i nie grzmisz :k
Primo, Pan z ASO również powinien się douczyć.
Secundo, nie wiem co ma oznaczać zalanie panewek ale na pewno się to nie stanie, o przegrzewaniu silnika już w ogóle

(Q... skąd oni biorą te teorie ???!!!)

Tertio, 5w50 również nie będzie dobrym olejem. Syntetyczne 5w40 lub 10w40 w zależności od stanu jednostki będzie na miejscu.

Co to jest w ogóle 4w40?!
  • 0

1205_honda_023_zps89ffe2c0.jpg


#7 Gringo1337

Gringo1337
  • Forumowicz
  • 104 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:iLS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:09, 25.08.2011

@tosztotomasz

Naturalnie masz racje nie 4w40 tylko 10w40 Castrol magnatec. :oops:

1. Czemu Pan z ASO powinien sie douczyć mógłbyś rozwinąć?
Właśnie znalazłem karteczkę że poprzedni właściciel również lał 10w40 (PYTANIE CZY TO BYŁ: 10w40 syntetyk czy półsyntetyk czli czyli pewnie gdzieś od 80 tys km było 10w40 obecnie jest 95 tys km. Wg książki do 75 tys auto było serwisowane w ASO w Niemczech.

2. Czy mógłbyś mi powiedzieć dlaczego:

Tertio, 5w50 również nie będzie dobrym olejem. Syntetyczne 5w40 lub 10w40 w zależności od stanu jednostki będzie na miejscu.

??
Nie jestem specem od tego i doswiadczenia też nie mam wielkiego wiec na czym opierasz swoje stwierdzenie?

3.Czyli pownienem brać 10w40 tylko ze SYNTETYCZNE 10w40? a nie półsyntetyczne?
  • 0

#8 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 13:21, 25.08.2011

zalanie panewek :DD :rolf3 tekst roku normalnie :om:

zmień olej przynajmniej na 5w40 pełen syntetyk
odpuśc mobila
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#9 Blade

Blade
  • Forumowicz
  • 590 postów
  • Skąd:W-wa / WB / WPR
  • Silnik:4.2
  • Wersja:A8
  • KM:335
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Limo
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:36, 25.08.2011

a jak chcesz coś z elementami polsyntetyka to polecam Valvoline VR1 10W-60 => Ja na takim śmigam, a wcześniej miałem Castrola 10W-40 :-/
  • 0

#10 tosztotomasz

tosztotomasz
  • Forumowicz
  • 812 postów
  • Skąd:LPU
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Exe
  • KM:2xx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:35, 25.08.2011

Gringo1337, Stwierdziłem tak, ponieważ nie widzę sensu stosowania oleju 5W50 w takim motorze. Jeśli jest w dobrym stanie najlepszym olejem będzie dla niego 5W40. Czyli olej o wystarczającej rozpiętości temperaturowej dla normalnej cywilnej jazdy. Niby po co mu te W50? Pan z ASO wydaje się być orędownikiem stereotypu, że do Hondy trzeba lać super, zajebiście sportowe oleje, bo to takie wysilone silniki i tak mocno się grzeją. Otóż na tym forum są ludzie, w tym ja, którzy z powodzeniem jeżdżą na olejach klasy 0W30 czy nawet 0W20 i silniki nam się nie gotują ani żadne panewki... co by się tam z nimi nie miało dziać.
Jeśli motor jest w gorszym stanie i potrzebuje już wyższej lepkości to 10W40, bedzie dla niego odpowiedni a nie 5W50. Zwiększanie lepkości letniej niczego w tym przypadku nie wnosi.
Mowa oczywiście cały czas o pełnych syntetykach.
  • 0

1205_honda_023_zps89ffe2c0.jpg


#11 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:15, 25.08.2011

z tymi olejami to jakieś mity!! a juz nie mówiąc o zalaniu panewek i przegrzaniu silnika hehe ja jeżdze na castrol 10W40 Part Synthetic tzn pół syntetik zapierdzielam co rok moją hanką Irlandia - Polska i silniczek gada jak talala olej jedna podstawa ważne żeby był i był w pore wymieniany ja wymieniam co 10-12 tys a co do brania oleju to kazdy wie ze te silniki muszą coś łyknąc taka ich natura
  • 0

#12 Gringo1337

Gringo1337
  • Forumowicz
  • 104 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:iLS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:31, 26.08.2011

Wniosek zatem jest jeden:

lać SYNTETYK 5w40 lub 10w40 w zależności od stanu silnika.

Tylko teraz magiczne 'stan silnika' po czym go rozpoznajecie?
U mnie nic nie cieknie a przebieg jest 95 tys na chwilę obecną.

Tu mam pytanie do ludzi, z doswiadczeniem lub znających ;)
Czy w tym wypadku jakiś konkretny producent olejów czy to juz nie ma znazcenia większego?
  • 0

#13 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:52, 26.08.2011

już Ci pisałem, że z tak małym przebiegiem (jeśli prawdziwy, a nie cofnięty o 300 tyś) powinieneś zalać olej taki, jaki jest zalecany do tych silników

rozrząd masz wymieniony?
zawory ustawione?

stan silnika można ocenić po tym, jak był eksploatowany - czy nigdy nie był przegrzany, czy zawory były regularnie regulowane, czy olej był na czas wymieniany itp.

jak masz jakieś obawy co do sprawności silnika to jedź na pomiar kompresji
  • 0
AK

#14 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 10:58, 26.08.2011

Gringo ok, to powiedz mi przy jakim przebiegu były regulowane zawory w twojej Hondzie i kiedy był wymieniony rozrząd, kiedy wymienione świece, olej w skrzyni?
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#15 tosztotomasz

tosztotomasz
  • Forumowicz
  • 812 postów
  • Skąd:LPU
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Exe
  • KM:2xx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:12, 26.08.2011

Tylko teraz magiczne 'stan silnika' po czym go rozpoznajecie?


Decyzje o lepkości w tym przypadku podejmij na podstawie ilości dolewanego oleju między wymianami.

Czy w tym wypadku jakiś konkretny producent olejów czy to juz nie ma znazcenia większego?


Ma to olbrzymie znaczenie, biorąc pod uwage, że 90% olejów, na których jest napisane syntetyk to oleje HC. Najłatwiej dostępne będą Motul i Fuchs. Najlepiej zainwestować w Amsoila. Można też posiłkować się Liqui Moly Synthoil High Tech.
  • 0

1205_honda_023_zps89ffe2c0.jpg





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq