Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

3 stage VTEC - F18B2/F20B6


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
153 odpowiedzi w tym temacie

#136 frajcik

frajcik
  • Forumowicz
  • 380 postów
  • Skąd:Susz / Gdańsk
  • Silnik:...
  • Wersja:...
  • KM:...
  • Paliwo:PB
  • Rok:0000
  • Nadwozie:CE9/BB9/KA8/KA9
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 10:24, 05.07.2016

przygladajac się z boku dodam, że przeczytalem ostatnie 3 strony i z tego co widze to gosebus ma najlepszy tok rozumowania :)

 

pamietajcie przelaczenie krzywek jest tylko i wylacznie jedno

12v(krzywka 37+34) vs 16v (krzywka 39 dla obu zaworów)

powyżej tego przelaczenia w okolicach ruchomych~2500rpm pozniej nic juz więcej sie nie dzieje (procz otwarcia iabow w wersjach euro)

pomysl gosebusa by auto szło juz dobrze dołem majac krzywki 2x37 i zapinajac 39 w wyzszym niz obecnie zakresie jest najlepszym z mozliwych ;)


  • 0

#137 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 11:12, 05.07.2016

To moze od razu zaspawać na stałe i zawsze będzie 39mm.....  Poza tym ważne sa również czasy otwarcia/zamknięcia zaworów a nie tylko wysokość krzywek.


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#138 frajcik

frajcik
  • Forumowicz
  • 380 postów
  • Skąd:Susz / Gdańsk
  • Silnik:...
  • Wersja:...
  • KM:...
  • Paliwo:PB
  • Rok:0000
  • Nadwozie:CE9/BB9/KA8/KA9
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 12:26, 05.07.2016

no niestety, jesli chcesz z silnika nastawionego na eko dojsc do przynajmniej stosunku pod względem ccm/KM z chociazby przykladowego tutaj d16z6 po drobnych modach to nie ma innej drogi, no chyba ze calkowita zmiana czapki

jest tylko maly problem, brak pasującej alternatywy ;)


Użytkownik frajcik edytował ten post 12:29, 05.07.2016

  • 0

#139 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 12:37, 05.07.2016

Wiec trzeba zmienić wałki ale na sportwe, to jedyna droga. Ewetualnie franek z czapką H22.

Zresztą, sam mam teraz czapke z F20B5 w moim F22B5 (non-VTEC) i nie zauważyłem jakość speclalnie aby auto gorzej szło poniżej 2500obr...


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#140 CiviT

CiviT
  • Forumowicz
  • 349 postów
  • Skąd:slask
  • Silnik:2.3
  • Wersja:es
  • KM:154+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 15:28, 05.07.2016

przygladajac się z boku dodam, że przeczytalem ostatnie 3 strony i z tego co widze to gosebus ma najlepszy tok rozumowania :)

 

pamietajcie przelaczenie krzywek jest tylko i wylacznie jedno

12v(krzywka 37+34) vs 16v (krzywka 39 dla obu zaworów)

powyżej tego przelaczenia w okolicach ruchomych~2500rpm pozniej nic juz więcej sie nie dzieje (procz otwarcia iabow w wersjach euro)

pomysl gosebusa by auto szło juz dobrze dołem majac krzywki 2x37 i zapinajac 39 w wyzszym niz obecnie zakresie jest najlepszym z mozliwych ;)

ja tu nie widzę nic lepszego w tym, bo u mnie vtec zapina się przy 2300obr czyli od 2300 jade na 2x39 a na tym pomyśle bym jechał 2x37 czyli gorzej, vtec jest tak nisko że praktycznie dostępny od zaraz przy normalnej jeździe pomijam ludzi co jeżdżą na 5ce i 1500obr, u mnie te 2300 jest optymalne jak dam np na 2600 to czuje że dołem idzie gorzej, już nie mówiąc jak dam 4500, to dół mega słaby i nagle strzał z vtecka że wbija w fotel. Myślę że takie sztywne 2x37 do tych 2300 nic by nie dało albo niezauważalnie na dupohamownii a jednak do tych 3800 gdzie kończy się tryb eco paliłby więcej. 


  • 0

#141 gosebus

gosebus
  • Forumowicz
  • 136 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147 obd1
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:23, 05.07.2016

Ja jestem przeciwnego zdania, ale póki nie będzie lepszego wałka do F-ek to się nie dowiemy. Jedno dla mnie jest pewne, wykres na hamowni F18B2/F20B6 jest co najmniej dziwny:

f18b2.jpg
Nagły skok momentu od 2300 - VTEC, potem wszystko leci w dół i znowu rośnie..

Jakoś mnie to nie przekonuje, dla porównania D16Z6 (mniejszy brat):

d16z6.jpg

 


  • 0

#142 CiviT

CiviT
  • Forumowicz
  • 349 postów
  • Skąd:slask
  • Silnik:2.3
  • Wersja:es
  • KM:154+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 20:26, 05.07.2016

W F seriach z IAB to właśnie on się za późno otwiera o ok 300-500 obr, ja mam kolektor bez IAB i tego problemu nie mam


  • 0

#143 seba2ts

seba2ts
  • Forumowicz
  • 290 postów
  • Skąd:zaręby
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:15, 05.07.2016

wlasnie wedlug mnie tez ten dolek na wykresie jest spowodowany kolekorem w f18/20. Ciekawe jak wyglada wykres tylko np. Z f20b5. Z kolektorem bez iab.
  • 0
"Tak to my ludzie z gry nakręceni pasją, porzuć łzy ruszaj ty swoja drogą jasną... "

http://www.accordklu...p=563034#563034

#144 CiviT

CiviT
  • Forumowicz
  • 349 postów
  • Skąd:slask
  • Silnik:2.3
  • Wersja:es
  • KM:154+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 10:21, 06.07.2016

ja nie mam z hamownii ale mam z czasów wtrysków a można pi razy drzwi powiedzieć że to jakby wykres momentu

 

33d925f20a8bde22med.jpg

 

niebieska kreska to seryjny wydech i jak widać nie ma żadnego dołka, u kuzyna jak jadę f18b2 to przy bucie najsłabszy ciąg czuć chwile przed otwarciem IABa i też to widać na każdym wykresie


  • 0

#145 seba2ts

seba2ts
  • Forumowicz
  • 290 postów
  • Skąd:zaręby
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:06, 06.07.2016

To pewnie ten kolektor troche blokuje I psuje przebieg momentu. Badz nie kolektor a zalaczanie iab jak by bylo wczesniej kiedy to moment idzie w dol wtedy moze by bylo lepiej. Tylko czy to akurat tego wina ze na zamknietych motylkach po okolo 3200-3300 przekroczeniu zaczyna brakowac powietrza I dlatego idzie w dol moment tak mi sie wydaje.
  • 0
"Tak to my ludzie z gry nakręceni pasją, porzuć łzy ruszaj ty swoja drogą jasną... "

http://www.accordklu...p=563034#563034

#146 frajcik

frajcik
  • Forumowicz
  • 380 postów
  • Skąd:Susz / Gdańsk
  • Silnik:...
  • Wersja:...
  • KM:...
  • Paliwo:PB
  • Rok:0000
  • Nadwozie:CE9/BB9/KA8/KA9
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 14:43, 06.07.2016

@civit

daloby ci to ze wykres bylby bardziej liniowy w srednim zakresie, a co za tym idzie krzywkami 2x37 bylbys w stanie zbudowac na niskich/srednich obrotach tyle momentu, że przy 3,5-3,8k nizsze krzywki przestalyby byc wystarczajace i wchodzilbys w kolejna faze przewiewu w komorze

 

zapytaj o opinię na ten temat swojego stroiciela i daj znac co powiedzial :)


  • 0

#147 seba2ts

seba2ts
  • Forumowicz
  • 290 postów
  • Skąd:zaręby
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:03, 07.07.2016

To czyli jesli uruchomilby motyle wczesniej mozna by cos moze ugrac tym zabiegiem. Ciekawe czy shift light by tego nie obsluzyl .
  • 0
"Tak to my ludzie z gry nakręceni pasją, porzuć łzy ruszaj ty swoja drogą jasną... "

http://www.accordklu...p=563034#563034

#148 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 11:16, 07.07.2016

Przy strojeniu iab'em mozna chyba dowolnie sterowac?
  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#149 gosebus

gosebus
  • Forumowicz
  • 136 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147 obd1
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:30, 07.07.2016

tak, ustawiasz sobie iaby i vteca jak chcesz - stroiciel mi dał iaby właśnie ciut niżej


  • 0

#150 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 19:32, 07.07.2016

tak, ustawiasz sobie iaby i vteca jak chcesz - stroiciel mi dał iaby właśnie ciut niżej


I ile ustawiles?
  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq