Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Swap K20 na K24


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
46 odpowiedzi w tym temacie

#31 BALCER

BALCER
  • Forumowicz
  • 557 postów
  • Skąd:Warsaw/Galway
  • Silnik:20T
  • Wersja:EuroR
  • KM:379
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7R
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 12:59, 01.08.2011

Swap na k20 z euroR raczej nie będzie łatwiejszy niż swap na k24.

Alez jak najbardziej. Juz nawet fizyczne zainstalowanie motoru przebiega inaczej. Silnik wchodzi jakby tam byl. Te same lapy, te same mocowania i poduszki nawet. K24 to zupelnie inna bajka.
Jeden koles (pewnie bylo ich wiecej) w Irlandii zrobil swapa K20A do zwyklego CL7. Z tego co wiem to przekladka byla tak szybka jakby ten silnik tam byl od poczatku. Bardzo niewielkie modyfikacje i niecaly dzien pracy.
  • 0

#32 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4,932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:14, 01.08.2011

BALCER, wydaje mi sie ze koszta beda juz znacznie wieksze przy K20A niz K24. do tego patrzac po modach Twoich i i-Vteca wydaje mi sie ze K24 ma wiekszy potencjal. a wkladajac K24 dajesz dolot + koletor toda 4-2-1 + srojenie. w efekcie powinien miec podobnie jak k20a w serii a momentu jednak wiecej. moze i k20a da wiecej frajdy z jazdy przy cisnieciu do konca, jednak obroty robia swoje ale jezdzac po miescie na codzien nie krecac do 8500 mozna dynamicznie jezdzic.

ja bardzo lubie wysokie obroty ale gdybym mial wybierac miedzy CTR a mini JCW to zdecydowanie wolalbym to dmuchniete 1.6;) nawet jesli sie nie kreci tylko do 6500:) czy tam gora 7krpm gdzie civic dopiero sie budzi do zycia. jezdzilem zwyklym cooper esem przez pol roku i tam czy bylo 2krpm czy 5 wystarczylo wcisnac gaz do oporu i samochod ciagnal do przodu jak zly. zalezy do czego to auto ma byc. do zabawy moze byc i NA ktory ciagnie do 10krpm, do jazdy na codzien nie chce mi sie redukowac biegow przy kazdym wyprzedzaniu i krecic do odcinki ze skrzyzowania zeby sie sprawnie wlaczyc do ruchu.
  • 0

#33 BALCER

BALCER
  • Forumowicz
  • 557 postów
  • Skąd:Warsaw/Galway
  • Silnik:20T
  • Wersja:EuroR
  • KM:379
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7R
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 18:37, 01.08.2011

patrzac po modach Twoich i i-Vteca wydaje mi sie ze K24 ma wiekszy potencjal.

hmmm... i-VTEC wpakował w motor niesamowita ilosc żelastwa za niesamowitą kasę. Ja jak narazie nie zmodyfikowałem samego silnika ANI TROCHĘ. Wszystko co mam to modyfikacje poza silnikiem czyli bolt-on i K-Pro. Więc ocena i porównanie potencjału tych dwóch silników na podstawie tego przykładu to nieporozumienie, brachu. Ja mam wozidełko a nie dłubie potwora :-)
Apropos potenacjału powiem Ci tak: żeby w N/A z 220KM K20A zrobić 300KM (przrost 80KM) trzeba wydać powiedzmy ilość kasy X. Żeby w N/A z 190KM K24A3 zrobić 270KM (przyrost taki sam ale finalnie osiągi mniejsze) trzeba wydać więcej niż 2 razy X. K24 jest dla kozaków bo potencjał tego silnika mozna przywołać tylko konkretną ilością gotówki. W K20A mając 240KM przy zmienionym wydechu i dolocie dorzucasz wałki Stage2 i zmieniasz valvetrain i masz 270KM bez problemu. Taki wydatek to okolo 1300-1400 dolarów za graty + robiczna + dodatkowe dobre strojenie. Zamykasz sie w 6000zł przy odrobinie szczęscia. Oczywiscie zakładamy, że silnik ma juz K-Pro ale bez zmiany softu nie ruszysz tematu więc to jest poza równaniem. Każdy nastepny krok jest juz znacznie kosztowniejszy bo trzeba myśleć o kilku innych rzeczach które tę moc muszą ogarnąć i przenieść na czarne.
Ogólnie podejście tunerów przy porównywaniu K20 i K24 jest takie, że jesli chcesz pozostać N/A lub rzucić kompresor to bierz K20A, a jeśli idziesz w turbo to juz K24. Fizycznie to zrozumiałe. Konkluzja jest taka, że potencjału tych dwóch silników nie sposób porównać bo z punktu widzenia tuningu sa one stworzone do czego innego.
Ostatnia rzecz to taka, że co by nie było to przy swapie koszt samego silnika K20A przewyższa dwukrotnie koszt K24.
  • 0

#34 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4,932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:17, 01.08.2011

Ostatnia rzecz to taka, że co by nie było to przy swapie koszt samego silnika K20A przewyższa dwukrotnie koszt K24.

wlasnie glownie o to mi chodzi:) kupujac k24 wystarczy na kolektor toda, dolot i strojenie, a i tak pewnie zostanie jeszcze nieco w stosunku do k20a.

nie bede sie spieral bo wiedze w tym temacie masz o tyle wieksza ode mnie ze nie powinienem nawet zabierac glosu :mrgreen: ale jak juz zabieram to nadal bede trzymal sie swojego ze do sportu k20a na pewno jest kozak do codziennego wozeniu dupy taki k24 z modami o ktorych wspomnialem sprawdzi sie zdecydowanie lepiej.
  • 0

#35 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6,037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 22:04, 01.08.2011

a nie lepiej kupić sobie coś takiego jak ma Blade? ;-) i po sprawie. Ładowne i zapier*ala
  • 0

#36 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4,932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:16, 01.08.2011

tarjei86, i kto to mowi :mrgreen: ten co poszedl na latwizne
  • 0

#37 BALCER

BALCER
  • Forumowicz
  • 557 postów
  • Skąd:Warsaw/Galway
  • Silnik:20T
  • Wersja:EuroR
  • KM:379
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7R
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 22:17, 01.08.2011

a nie lepiej kupić sobie coś takiego jak ma Blade?

...widzisz. Temat jest o swapowaniu a nie wymianie samochodu. Cairo faktycznie gada do rzeczy więc i można temat potraktować powazniej. Bo na ogół kończy się na gadaniu i ani swapa nie ma, ani nawet dłubania przy tym co jest. Wówczas mozna od razu przywalić: "zmień samochód". :-D
  • 0

#38 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4,275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:34, 01.08.2011

a nie lepiej kupić sobie coś takiego jak ma Blade? ;-) i po sprawie. Ładowne i zapier*ala



ale tam gdzie ja, już nie wjedzie :mrgreen:

sorki za OT
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#39 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6,037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 06:46, 02.08.2011

tarjei86, i kto to mowi :mrgreen: ten co poszedl na latwizne


Rozumiem, że była to ironia :-P bo biorąc pod uwagę moje przejścia - łatwo nie było :-P ale zachciało się spełaniania marzeń, to tak to później jest :roll: a koszta rosną...
  • 0

#40 grzegorz1982

grzegorz1982
  • Forumowicz
  • 935 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 07:35, 02.08.2011

do wykasowania
  • 0

#41 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6,037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 07:36, 02.08.2011

grzegorz1982, nie pomyliłeś czasem działów ? :-P
  • 0

#42 grzegorz1982

grzegorz1982
  • Forumowicz
  • 935 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 07:38, 02.08.2011

upsss faktycznie, prosze moda o skasowanie go
  • 0

#43 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4,932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 08:34, 02.08.2011

tarjei86, pewnie ze ironia, chodzilo mi o to ze mogles zmienic auto a nie bawic sie w swapa, podmiane hebli, xenonow, tapicerki i calej reszy w ktora wlozyles tak duzo pracy. nie wiem ile tam wlozyles ale mysle ze wystarczyloby na jakiegos mocnego audika czy beemke wcale nie starsza niz Twoje acco.
  • 0

#44 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6,037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 10:40, 02.08.2011

true true :roll:
  • 0

#45 ampimax

ampimax
  • Forumowicz
  • 183 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:oem
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:56, 02.08.2011

Skrzynka z K24 podeszla P&P, mam również skrznke z CTR, ale ona już raczej nie podejdzie bo ma inna obudowę, trzeba by była spróbować przełożyć środek do obudowy z accorda, ale nie wiem czy siądzie.
Generalnie jeżeli ktoś chce cokolwiek dłubać ze swoim k20 radze zacząć od skrzynii, bo to najtańsze rozwiazanie, a daje ogromne efekty, skrzynka z k20z2 to porażka, jest tak długa, że ruszyć mi było ciężko, na klimie to już wogóle pedał w podłoge żeby się ruszył z miejsca. Pierwszy dzień po założeniu skrzynki cały czas ruszałem z piskami bo byłem przyzwyczaojny do takiego gazu, teraz daje połowę mniej.

Swap na k20 z euroR raczej nie będzie łatwiejszy niż swap na k24.


Co dokładnie musiałeś mieć nowego? Skrzynia plus wybierak? Jeszcze coś? Elastyczność się poprawiła? Jak z prędkościami maksymalnymi na poszczególnych biegach?
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq