i.. wiekszosc glowic silnika jest ze stopow aluminium.
dlaczego wiec producenci zalecaja uzywania smaru miedziowego na gwinty swiec zaplonowych
Bo chodzi o lepsze przewodnictwo prądu - elektroda masowa jest masowana poprzez gwint - tam nie ma dostępu wody i innego syfu dlatego nie koroduje na tym połączeniu.
utlenianie jest korozją , powoduje korozje.
Tak, utlenianie jest korozują i koroduje ale nie RDZEWIEJE jak napisałeś wcześniej
apropo cylinderka hamulcowego to twoje pytanie odpowiem pytaniem...dlaczego jest czesto ciezko albo wrecz nie jest mozliwe odkrecenie zardzewialych śrub? (obojetne , stal czy alu)
Dalej Cię nie rozumiem, przecież przewód hamulcowy wkręcasz do korpusu zacisku a nie do cylinderka hamulcowego... Więc jaki związek ma skorodowany cylinderek z niemożnością wykręcenia przewodu - nie widzę tutaj związku. Ale mniejsza o to
do tego na ulotkach producentow jest napisane ze smar miedziowy ma wlasciwosci antykorozyjne = chroni przed korozja
Użytkownik pawpor edytował ten post 15:53, 02.09.2014