Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Problem z piszczącymi hamulcami


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
75 odpowiedzi w tym temacie

#61 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 15:50, 02.09.2014

i.. wiekszosc glowic silnika jest ze stopow aluminium.

dlaczego wiec producenci zalecaja uzywania smaru miedziowego  na gwinty swiec zaplonowych

Bo chodzi o lepsze przewodnictwo prądu - elektroda masowa jest masowana poprzez gwint - tam nie ma dostępu wody i innego syfu dlatego nie koroduje na tym połączeniu. 

 

 

 

utlenianie jest korozją , powoduje korozje.

Tak, utlenianie jest korozują i koroduje ale nie RDZEWIEJE jak napisałeś wcześniej

 

 

 

apropo cylinderka hamulcowego to twoje pytanie odpowiem pytaniem...dlaczego jest czesto ciezko albo wrecz nie jest mozliwe odkrecenie zardzewialych śrub? (obojetne , stal czy alu)

 

Dalej Cię nie rozumiem, przecież przewód hamulcowy wkręcasz do korpusu zacisku a nie do cylinderka hamulcowego... Więc jaki związek ma skorodowany cylinderek z niemożnością wykręcenia przewodu - nie widzę tutaj związku. Ale mniejsza o to

 

 

do tego na ulotkach producentow jest napisane ze smar miedziowy ma wlasciwosci antykorozyjne = chroni przed korozja
 
W odpowiednich warunkach jest ochroną przed korozją (ochrona katodowa). Niestety w przypadku hamulców anoda (czyli zacisk) nie była by szczelnie pokryta miedzią i dlatego nie powinno stosować się takich smarów. Ogólnie poczytaj trochę o ochronie antykorozyjnej, o krzywych polaryzacyjnych, typach korozji bo z wiedzą cienko..

Użytkownik pawpor edytował ten post 15:53, 02.09.2014

  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#62 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 16:07, 02.09.2014

nie potrzebuje sobie tym zawracac glowy, bo producenci juz zatroszczyli sie o zeby okreslone substancje (additve) blokowaly reakcje chemiczne.

 

swiece nie maja dostepu do wody? maja i to czesto.

 

ok, dajmy sobie spokuj.

kazdy niech smaruje czym chce.

 

nie potrzebna jest tu dyskusja bez konca.

przejdzmy do tematu.

poczekajmy i przeczytajmy co inni na ten temaz mysla.

 

pozdro :adios:


Użytkownik Kardynal edytował ten post 16:08, 02.09.2014

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#63 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 16:51, 02.09.2014

Chwila, chwila, ktoś pisze, mnóstwo kolegów tylko czyta i chce jakieś konkretne informacje. Kolega Pawpor zapytał Kolego Kardynal, jaki związek ma niemożność odkręcenia przewodu hamulcowego z cylinderkiem, odpowiedz na pytanie, proszę.

Z tą świecą Kardynał, z dostępem do wody też proszę wyjaśnij. Wcześnie zadałem pytanie ile kosztuje Molykote 77 i jaka pojemność, też prosiłbym o odpowiedź

 

 

Poniżej jest fragment instrukcji stosowania pasty Plastilube firmy ATE. Nie wiem co jest napisane na Plastilube innych producentów, bo akurat używam ATE. Jest napisane: OSTRZEŻENIE: nie używać do wewnętrznych części klocka i wyrobów gumowych - dlatego miałem zastrzeżenia co do stosowania do prowadnic na gumkach

c5797684d3c158f6med.jpg


Użytkownik Czarnota edytował ten post 16:51, 02.09.2014

  • 1

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#64 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 18:10, 02.09.2014

ok,

sam chciales @Czarnota!  c070.gif

 

cylinderek hamulcowego jest z alu.

woda i sól i inne dodatki razem powoduja korozje.

woda w plynie hamulcowym tez.

 

dlatego nalot korozyjny obudowy aluminiowej cylinderka w gwincie blokuje po latach nakretke przewodu hamulcowego.

ze opor przy luzowaniu nakretki kluczem jest za duzy niszczysz przy luzowaniu  nakretke i masz problem.

musialem pilnikiem spilowac czesc obudowy zeby uwolnic nakretke przewodu hamulcowego.

naturalnie mialem na zapas 2 cylindereki hamulcowe.

 

woda albo jej opary sa wszedzie.

produkty z ropy naftowej zawieraja siarke.

woda jest w powietrzu i paliwie i powstaje ciagle tez przy spalaniu paliwa, tym samym jest tez w silniku.

woda zbiera sie dlatego tez w oleju silnikowym. (= para wodna w silniku)

 

woda + siarka = kwas, obojetne  czy mocny czy nie.

kwas niszczy metale = powoduje korozje.

)

dlatego oleje silnikowe zawieraja substancje neutralizujace, jak juz przed napisalem: substancje (additve) ktore blokuja reakcje chemiczne.

dodatkowym problemem jest ethanol i lpg, zawieraja duzo wody.

 

woda na gwint swiecy dociera tym samym od gory deszcz, mgla, para wodna itp.) i od dolu z silnika. (nic nie jest 100% szczelne)

 

Molykote 77 nigdy nie kupowalem na rynku, dla tego nie wiem ile kosztuje.

wedlug mnie jest molykote Hondy nie do kupienia.

Molykote 77 mialem zawsze jako dodatek do okladzin hamulcow od Hondy.

jak kupowalem okladziny innych producentow nie bylo nigdy Molykote 77 razem.

 

co do ATE platilube to jest zawsze ten problem tlumaczenia. ATE to chyba niemiecka firma.

wedlug mnie pod opisem "nie używać do wewnętrznych części klocka"  maja oni na na mysli, nie smaruj klockow od strony tarczy hamulcowej.

dla tego kto sie zna jest to logiczne ale moze nie zawsze dla laikow = osob poczatkijacych majsterkowanie.

pozdro :adios:


Użytkownik Kardynal edytował ten post 18:42, 02.09.2014

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#65 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 20:42, 02.09.2014

Kardynał, przyznam szczerze nie do końca rozumiem. Zacznijmy od tego, co wg Ciebie znaczy cylinderek hamulcowy  z alu    i obudowa aluminiowa cylinderka ?


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#66 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 20:51, 02.09.2014

ok, zaisk jest jak masz tarcze.

cylinderek hamulcowy jest jak masz jak masz bebny hamulcowe.

 

TU chodzi tylko o tylne hamulce!

 

tylko nie wzdychaj.

kombinacja bebnow hamulcowych i tarcz hamulcowych to jest / bylo nowe rozwiazanie hondy i z tego co tu pisali ludzie i mercedesa (2003 do 2008).

 

np. bebny hamulcowe reczny, a tarcze hamulcowe w trasie.

 

jasne?

 

nie wiem co u ciebie jest bo nawet w accordach z twojego roku moga byc roznice.

 

jak by nie patrzec.

moje bebny+ cylinderki  to jest hamowanie w trasie i reczny.

normalnie: zaciski + tarcze to jest hamowanie w trasie i reczny.

w obydwu wersjach system koryguje zuzycie TYLNYCH okladzin hamulcowych.

hamulce funkcjonuja jak by sie nic nie zuzywalo. (okladziny)

ok? jasne?


Użytkownik Kardynal edytował ten post 21:17, 02.09.2014

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#67 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 21:18, 02.09.2014

Rozumiem ale dopowiedz, Ty masz bębny hamulcowe z tyłu, czy tarczobębny ?

 

Karna mać, nie pogadamy, bo mi się internet zawiesza

 


Użytkownik Czarnota edytował ten post 21:29, 02.09.2014

  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#68 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 21:49, 02.09.2014

..ja ma tylko bebny. (z przodu tarcze)

wszystko  funkcjonuje jak trzeba.

przeglad jak na razie no problem. (w niemczech, nie w polsce gdzie trzeba w lape dac...)

poza tym chce wiedziec, jest wszystko z hamulcami jest , czy ok, czy nie!

 

czy bebny czy tarcze z tylu, to jest obojetne.

tyl jest tylko jako wsparcie hamulcow przednich.

 

..tarczobebny maja nowe accordy, od 2003 ..


Użytkownik Kardynal edytował ten post 21:53, 02.09.2014

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#69 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2934 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 22:07, 02.09.2014

Tarczobeben=kombi

W łape nie trzeba w PL dawać, może dawno Cię tu nie było.

Wysłany z Tapatalk
  • 0

#70 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 23:01, 02.09.2014

Kardynal, dajesz tyle informacji (tematów), że ciężko za Tobą nadążyć :). W innym temacie koledzy skarżyli się na "strzelający" hamulec (chyba bębnowy) - co może być przyczyną ?

Może ktoś wie dlaczego Honda wróciła do tarczobębnów i w jakich wersjach


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#71 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 23:53, 02.09.2014

tego tematu o ktorym mowisz  na temat strzelajacych hamulcy bebnowych nie widzialem.

hamulce bebnowe sa proste wiec nie wiem co tam ma strzelac,

chyba ze znowu ktos jakies patenty tam robil, cos przebudowal nie tak jak trzeba.

 

tarczobebny sa ok ale ja nie mam accorda nowego.

kazdy system potrzebuje pielegnacji.

wszystko musi byc nasmarowane i dobrze wyregulowane.

 

tarczobebny (oddzienie hamulec normalny i postojowy = reczny) to dobre rozwiazanie.

upraszcza budowe zacisku.

 

Honda ma tam problemy dokladnie nie wiem z czym,  service, czy technik, czy cos innego.

w sumie nie ma tam nic skomplikowanego.

moze ludzie nie smaruja jak i gdzie trzeba.

 

moje bebny z 1987 sa bardziej skomplikowane (bo jak zacisk koryguja zuzycie okladzin) ale funkcjonuja super.

ale mialem sporo roboty z wymiana.

ale raz dobrze zrobisz i masz la...ta spokuj. ;-)

 

ps.: @Sacrum, jak ludzie dostaja przeglad bez kata to nie moze byc tak jak trzeba.

czy bierze ktos w lape czy przymyka oko, to obojetne. efekt ten sam.

cos w dalszym ciagu nie funkcjonuje poprawnie.

kontrola musi byc, bo jak sie poslucha niektorych wypocin ze: np.: ograniczenie szkodliwosci spalin to wymysl bez sensu (eco), to szkoda gadac.

 

pozdro

 

molykote-77.jpg


Użytkownik Kardynal edytował ten post 11:58, 03.09.2014

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#72 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 13:01, 03.09.2014

Pamięć ludzka jest zawodna, znalazłem temat "strzelających" hamulców ale w innej parafii:

http://www.accordklu...e-przy-cofaniu/

 

Myślę, że można podpiąć pod ten temat

 

 

P.S. Kardynal, jak możesz przedstaw swoje autko w dziale Nasze Accordy


Użytkownik Czarnota edytował ten post 13:10, 03.09.2014

  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#73 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 13:31, 03.09.2014

hi,

wstawie pare zdjec do tego co omawialismy.

 

cylinderki i korozja alu:

 

cylinder.jpg

 

 

przyklad uzywania molykoty 77.

hamulce reczne accordow od okolo 2003 sa bardzo podobne (bez cylinderka).

 

w accordzie CM2 uzywa sie np. Molykote 44MA

Molykote 44MA jest troche gorsza jak M77 bo ma mniejszy zakres temperatur.
 

Molykote 44MA - Temperature range: -40°C do 204°C
Molykote M77 - Service Temperature: -45°C do 230°C

 

moly-77.jpg

 

 

I-Iondy przednie klocki do mojego CA5 i co jest w pudelku razem:

 

klocki-Hondy.jpg

 

pozdro  a010.gif


Użytkownik Kardynal edytował ten post 14:26, 03.09.2014

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#74 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 18:46, 03.09.2014

Kardynał, te zdjęcia wszystko wyjaśniają, chociaż już wczoraj tak sobie to wyobrażałem po obejrzeniu cylinderka od tyłu. Czyli cylinderki wyjmowałeś celem wymiany na nowe, stąd to piłowanie i przeklinanie ?. Aluminium pokryte tylko nalotem ale śruba (nakrętka) przewodu hamulcowego i mocowania cylinderka już stalowe, stąd ta ruda.

Patrząc na hamulec bębnowy mam wątpliwości, czy tarczobęben to prostsze rozwiązanie od zacisku z ręcznym, tyle dodatkowych części: sprężynki, prowadnice, cylinderek, okładziny, popychacze, rozpychacze ( chyba się rozpędziłem :)).

Klocki na przód, to jakaś hojna firma, blaszki, płytki tłumiące, Molykote - czyżby OEM I-Iondy


Użytkownik Czarnota edytował ten post 18:49, 03.09.2014

  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#75 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:18, 03.09.2014

Tarczo-bęben a sam bęben to trochę inna konstrukcja:)


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq