Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Problem z piszczącymi hamulcami


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
75 odpowiedzi w tym temacie

#46 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 20:34, 01.09.2014

@Duszek smar ceramiczny jest na co innego.

tzn. nie musisz nic wymyslac i szukac, bo wszysko jest napisane w intrukcji Hondy.

wiem...niektorzy wiedza lepiej.  c025.gif

 

@@Seth napisal najwazniejsze, wiec poczytaj.

ja doloze moje 5 groszy.

 

tu w forum jest problem ze nie mozna wstawiac obrazkow bo masz limit +- 1 mega.

z tego wzgledu trzeba ciagle poematy pisac co gdzie i jak i jak to wyglada.
beznadzieja to jest nic wiecej  b005.gif

moderatorzy..., wiem, mozna gdzie idziej zapisac...bla bla. ale tu ma to zostac. a gdzie idziej znika po czasie.

 

ok, ale @Seth juz napisal co jest potrzebne zeby hamulce nie skrzypialy:
wazne: pisk to wibracje klocka przenoszone na zacisk!
 
wibracje likwiduja takie dodatki:
- blaszeki "tlumiace" hondy,
- smar Molykote M77 (smar z gafitem), ktory naklada sie powierzchnie klocka i od srodka na tloczek itd.
- plytki tlumiace

 

kupujecie szrot najtanszy gdzies tam i nie ma nic w komplecie.

a jak ktos kupuje czesci u hondy to zwykle jest wszysko w opakowaniu, jako komplet.

wiem nie jest tanio ale okladziny chodza lata i ma sie spokuj i CISZE jak ktos raz i dobrze zrobi.

 

naturalnie, oprucz tego klocki trzeba dobrze dotrzec, tzn. na poczatku = po montarzu nigdy nie wolno ostro hamowac.

 

-------odzielny temat:
walenie kierownica ....to krzywe tarcze.

powody moga byc tez rozne np.:

-  zablokowany zacisk. (prowadnice, bolce)

- do kitu tarcze

- itp.

 

pozdro


Użytkownik Kardynal edytował ten post 20:49, 01.09.2014

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#47 Duszek

Duszek

    Duszek

  • Forumowicz
  • 895 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Diabelska
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan - CG8
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 20:59, 01.09.2014

Wiem na pewno....twoja wypowiedź to jeden wielki haos.
Pozdro.
  • 0

#48 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 21:07, 01.09.2014

...haos wyglada inaczej, tzn poczytaj  swoje texty.

 

dla odmiany  poczytaj co pisze np. @@Seth, osoba neutralna.

 

 

jak bede mial wiecej miejsca to wstawie zdjecia, bo czesto mozna pisac i nic nie dociera.

pozdro   c043.gif

 

ps.: ale jak tego co napisalem nie pojeles to nie wiem...jak mam ci to inaczej wytlumaczyc.

jestem bezradny.

 

adminitratorzy: potrzebuje wiecej wolnosci, tzn. wiecej pamieci zebym mogl zapisac wiecej obrazkow dla innych..chyba jasne. ;-)


Użytkownik Kardynal edytował ten post 21:18, 01.09.2014

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#49 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 21:35, 01.09.2014

Chaos, oprócz. :)

Duszek, z tym smarem ceramicznym na klocki, to świetny pomysł. Na prowadnice, nie jestem do końca przekonany.

Kardynal, ile kosztuje Molykote M77 i jaka pojemność tubki ?


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#50 Duszek

Duszek

    Duszek

  • Forumowicz
  • 895 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Diabelska
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan - CG8
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 06:09, 02.09.2014

Skoro u mnie to zdało egzamin w 100% to nie rozumiem w czym problem.

Liczy sie pozytywne rozwiązanie problemu.

Porady uzyskiwałem od fachowców, więc jeśli twoim zdaniem Kardynal oni nie maja racji no to sorki.

Nie znam cię ani osobiście ani nie wiem jaką "rolę" pełnisz na forum ale dla mnie nie jesteś napewno żadnym autorytetem w tej dziedzinie.


  • 0

#51 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 08:03, 02.09.2014

Smarem ceramicznym jest np Ate Plastilube. Nie da się wsadzić do jednego wora wszystkich smarów ceramicznych (tak samo jak nie da się wsadzić do jednego wora wszystkich metalicznych...). Ate Plastilube (smar ceramiczny nie posiadajacy metali więc obojętny elektrochemicznie) stosuje się właśnie na prowadnice zacisków i jako smar antywibracyjny na tylną blachę klocka. Nie można natomiast stosować go na uszczelnienia zacisku gdzie jest kontakt z płynem hamulcowym!


  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#52 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 10:51, 02.09.2014

Trudno, będę konsekwentny, jeśli Plastilube to również smar ceramiczny, to nie można go stosować do prowadnic z gumkami


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#53 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 11:55, 02.09.2014

Można, na opakowaniu i w opisach jest błąd napisany przez jakiegoś tempaka od marketingu. Chodziło mu o to, że nie można go stosować do uszczelnień tłoczka przy kontakcie z płynem hamulcowym ale widzę, że jesteś największym znawcą i pewnie wymieniłeś i zregenerowałeś już kilkaset zacisków więc pewnie masz rację...


  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#54 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 13:10, 02.09.2014

Niepotrzebna ta uwaga o regeneracji setek zacisków, to nie ma nic do rzeczy. Tępak od marketingu akurat dobrze przetłumaczył instrukcję Plastilube. Smar ceramiczny nie ma za zadanie nadawać poślizgu, tylko dokładnie, jak jest napisane w zastosowaniach


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#55 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 13:40, 02.09.2014

http://www.technolog...f.php?idn=26568 - no tak, nie nadaje się do smarowania i nie nadaje poślizgu...


Użytkownik pawpor edytował ten post 13:53, 02.09.2014

  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#56 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 14:15, 02.09.2014

Ok przyznaje racje,
@Duszek i @pawpor nie jest bez racji bo wedlug opisow producentow mozna stosowac Plastilube do klockow hamulcowych.
wedlog opisow Plastilube jest smarem uniwersalnym, wiec mozna go wlasciwie do wszystkiego stosowac.

np.: Plastilube (ATE), Teroson Plastilube (Henkel), Liqui Moly 3077 smar ceramiczny itd.

ale tez smar miedziowy (Kupferpaste) jest stosowany do klocow hamulcowych (brake pads,  jak np. cytat meguin: "zur Geräuschdämpfung und Reparatur im gesamten Bremsbereich an Scheiben- und Trommelbremsen")

wbrew opiniom smar miedziowy (Kupferpaste) nie przewodzi pradu elektrycznego i nie reaguje.
np.: jesli ktos nie wierzy, nie sam zmierzy omomierzen jego opornosc.
przykladowe linki producentow, opisy mozna przetlumaczyc googlem.:
http://www.ravenol.d...upferpaste.html

http://www.meguin.de.../id/d_6351.html

 

w plastilube jset stosowany proszek ceramiczny, w smarze miedziowym proszek miedzi a w molykote proszek grafitu.

plastlube jest prawdopodobnie najtańszy dlatego się przyjął = jest czesto uzywany.

 

Molykote M77 Hondy (w kwadratowej torebeczce) jest smarem ktory uzywa Honda i ma on inna konsystenje jak smar miedziowy i plastlube i inne smary z grafitem.
Molykote M77 jest bardzo gesty, kto go uzywal wie co mam na mysli.
tego rodzaju smar jest z tego co wiem tylko sprzedawany z okladzinami hondy.

 

aby zlikwidowac piszczenie okladzin honda stosuje wbudowane w hamulcach plytki ustalajace (blaszki "tlumiace") i podkladki (plytki tlumiace).
oprocz tego przy montazu klockow powierzchnie podkladek, tloka i klockow i konce (boki) klockow  sa smarowana cienko Molykota M77.

na obrazku na dole przyklad CL9 z 2003, tam gdzie sa strzalki smaruje sie cienko M77.
 

w zaleznosci od roku produkcji, klocki z tylu czy z produ i typu accorda zmienia sie np. wyglad okladzin i ilosc podkladek.

kazdy musi sam sprawdzic jak powinno byc optymalnie w instrukcji Hondy swojego accorda albo np. na ruskiej stronie, gdzie pokazane sa czesci haulcowe.

 

pozdro


Użytkownik Kardynal edytował ten post 14:50, 02.09.2014

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#57 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 14:26, 02.09.2014

Jeżeli miedź przewodzi prąc elektryczny, a w smarze miedziowym są płatki miedzi to jak smar może nie przewodzić prądu? Oczywiście omomierzem nie zmierzysz bo sam smar ma jeszcze warstwę izolacyjną (czyli bazę). Gdy zastosujemy go na stuky w którym występuje jakaś siła to oczywiście taki smar będzie przewodził prąd i dodatkowo będzie powodował korozję elektrochemiczną. Zjawisko tej korozji szczególnie widoczne jest gdy zastosujemy smar miedziany do aluminiowych zacisków hamulcowych - wtedy ładnie aluminium ultlenia się w biały proszek Al2O3


  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#58 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 14:55, 02.09.2014

ok, najlepiej bedzie jak skontaktujesz sie z producentem zeby rozwial twoje teorie. (np.: Ravenol)

dykusja na ten temat nie doprowadzi do niczego.

 

jesli sa jakies przeciwskazania jest to napisane w opisie producenta.

wszystkie ulotki sa w internecie.

 

w internecie sa setki teori na temat rdzewienia zaciskow stalowych.

 

ps.: w moim accordzie przy wymianie nie moglem odkrecic przewodow hamulcowych bo cylinder hamulcowy byl z aluminium i byl wszedzie zardzewialy.
zeby cylinder hamulcowy doprowadzic do tego stanu wystarczyla tylko woda z solą.


Użytkownik Kardynal edytował ten post 15:12, 02.09.2014

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#59 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 15:20, 02.09.2014

Ja nie mam żadnych wątpliowści tylko mówię jak to w praktyce wychodzi a nie teoretyzuję jak wiele osób w tym wątku... 

 

btw. Cylinder aluminiowy nie rdzewieje tylko się utlenia, ogólnie nie wiem co ma wspólnego ze sobą zardzewiały cylinderek hamulcowy i niemożność odkręcenia przewodu z korpusu zaciku


  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#60 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 15:41, 02.09.2014

utlenianie jest korozją , powoduje korozje.

 

apropo cylinderka hamulcowego to na twoje pytanie odpowiem pytaniem...dlaczego jest czesto ciezko albo wrecz nie jest mozliwe odkrecenie zardzewialych śrub? (obojetne , stal czy alu)

 

i.. wiekszosc glowic silnika jest ze stopow aluminium.
dlaczego wiec producenci zalecaja uzywania smaru miedziowego  na gwinty swiec zaplonowych?

 

do tego na ulotkach producentow jest napisane ze smar miedziowy ma wlasciwosci antykorozyjne = chroni przed korozja?

do tego ma duza odporność = stabilność na utlenianie!

 

patania pytania... ;-)


Użytkownik Kardynal edytował ten post 15:47, 02.09.2014

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq