Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Regulacja zaworów w VII

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
190 odpowiedzi w tym temacie

#46 SebaLodz

SebaLodz
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:35, 24.03.2015

I jak? Były duże luzy?
Jakies już efekty po regulacji odczuwalne ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Na jednym były trochę za duże, reszta całkiem nieźle się trzymała.

Ogólnie na pewno silnik lepiej pracuje, być może i lepiej jeździ ale co do spalania, to na razie niewiele przejechałem by sprawdzić ;)


  • 0

#47 Joey

Joey
  • Forumowicz
  • 3 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:46, 09.04.2015

Witam

 

Przeregulowałem zawory w silniku K20Z2. I ustwiłem odpowiednio na ssanie 0,23 i wydech 0,30. Pojeżdziłem trochę (60 km), ,podłączyłem skaner OBD i zonk. Korekta STFT dawniej krążyła w okolicy 0% teraz na luzie stoi na +7 %. Auto straciło kopa i zamula. Klekotania nie słychać. Wygląda na to że ten luz jest za duży. W sobotę będę musiał poprawić i tu moje pytanie na jaką wartość w szczelinomierzu ustawiacie ten luz ?

 

Wartość luzu wziąłem z silnika K20A6:

Ssanie: 0,21-0,25 mm
Wydech: 0,28-0,32 mm
 

Szcelinomierz ma listki: 0,20; 0,23;0,25 oraz 0,28; 0,30; 0,33.  Wygląda na to że luz powienien być ustawiany na najmniejsze dopuszczalne wartości, czyli w moim przypadku trzeba by prawdopodobnie ustawić ssanie na 0,20 tak by listek przechodził swobodnie i wydech na 0,28


  • 0

#48 misza_misik

misza_misik
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Newport
  • Silnik:2.0
  • Wersja:EX
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:16, 10.04.2015

witam

jutro albo w niedziele bede regulowal zaworki takze tez podziele sie doswiadczeniem :)


  • 0

#49 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 19:51, 10.04.2015

Witam

 

Przeregulowałem zawory w silniku K20Z2. I ustwiłem odpowiednio na ssanie 0,23 i wydech 0,30. Pojeżdziłem trochę (60 km), ,podłączyłem skaner OBD i zonk. Korekta STFT dawniej krążyła w okolicy 0% teraz na luzie stoi na +7 %. Auto straciło kopa i zamula. Klekotania nie słychać. Wygląda na to że ten luz jest za duży. W sobotę będę musiał poprawić i tu moje pytanie na jaką wartość w szczelinomierzu ustawiacie ten luz ?

 

Wartość luzu wziąłem z silnika K20A6:

Ssanie: 0,21-0,25 mm
Wydech: 0,28-0,32 mm
 

Szcelinomierz ma listki: 0,20; 0,23;0,25 oraz 0,28; 0,30; 0,33.  Wygląda na to że luz powienien być ustawiany na najmniejsze dopuszczalne wartości, czyli w moim przypadku trzeba by prawdopodobnie ustawić ssanie na 0,20 tak by listek przechodził swobodnie i wydech na 0,28

hmm dziwne..

ja zawsze robiłem na listku 0,25 (bo nie mam 0,23)tak aby bardzo ciężko przechodził a 0.2 przechodził lekko- chodzi o ssanie

i na 0,30 aby listek przechodził lżej lecz ciężej niż ten 0,2 na ssaniu (chodzi o wydech)i nigdy nie było problemu..

przekręciłeś parokrotnie "silnikiem" i po tym dokonałeś ponownego sprawdzenia??


  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#50 c4meleon

c4meleon
  • Forumowicz
  • 13 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:16, 13.04.2015

Hej,

Ja robiłem ostatnio luzy dwa razy, za pierwszym razem wydechowe ustawiłem za ciasno bo na 0,26 i auto strasznie muliło, a ssące były na 0,22, wydawało mi się że bardzo starannie to zrobiłem ale okazało się że klekocze i jak już wcześniej wspomniałem nie miał mocy ( po prostu nie sprawdzałem jeszcze raz wszystkich luzów). 

 

Ostatnio postanowiłem się zabrać za to raz jeszcze, ustawiłem na ssących 0,22 i na wydechowych 0,30 - sprawdzałem wszystko po kilka razy (kręciłem wałkiem dosłownie ze 3~4 razy) i po pierwszym obrocie musiałem poprawiać...

 

Robiłem kiedyś luzy w ASO i nie byłem zadowolony.

 

Morał z tego taki że najlepiej zrobić to samemu, kupić dobry szczelinomierz i zrobić to bardzo dokładnie, bez pośpiechu i przede wszystkim na całkowicie zimnym silniku!

 

Auto po dobrze ustawionych luzach chodzi zupełnie inaczej jest żwawe i super reaguje na gaz.


  • 0

#51 misza_misik

misza_misik
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Newport
  • Silnik:2.0
  • Wersja:EX
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:42, 13.04.2015

Witam. Wczoraj ustawiłem luzy ( pierwszy raz w życiu)
Nie wszystkie były aż takie "rozjechane" kilka było w sam raz. A kilka za ciasno luz z luzem. Ale nie były to jakies duże różnice. Ssące mam teraz na 0,239. A wydechowe 0,305. Takie listki miałem w pakiecie :)
A teraz do tych co myślą o zrobieniu tego samemu a sie obawiają. - nie jest to aż takie trudne. Robiłem pierwszy raz w życiu + bez jakiego większego doświadczenia. mechanicznego. Zajęło mi to jakies 3 godz. Z przerwa na kawkę ;)

Dziękuje i pozdrawiam


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#52 misza_misik

misza_misik
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Newport
  • Silnik:2.0
  • Wersja:EX
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:34, 13.04.2015

Właśnie rano dzis chciałem sprawdzić - posłuchać, jak troszkę chłodniej na dworze jak to będzie chodziło. odpaliłem lekko było je slychac ale zaraz sie wyciszyło. Dość ładnie równo grają.

Dynamika i spalanie- napewno odpisze. Jeszcze muszę trochę poganiać- przypalić chociaż z bak ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Użytkownik misza_misik edytował ten post 20:11, 13.04.2015

  • 0

#53 Rafrza

Rafrza
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Kwidzyn
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comford
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:18, 14.04.2015

Cześć

 

Czy znacie moze dobry warsztat samochodowy w województwie pomorskim gdzie moge podjechac moja Honda Accord na regulacje zaworów ?


  • 0

#54 kris244

kris244
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:46, 15.04.2015

U mnie regulacja od nowości co 40.000km i tak naprawdę zbytnich odstępstw od normy nie widać (coś tam trzeba poprawić) ale generalnie bardzo małe różnice:)

Jestem tylko ciekawy jak będzie to wyglądało przy LPG,niby mechanik mówił aby robić to trochę częściej niż na samej PB,a zaś gaziarz aby trzymać się terminów jak przy benzynie:D


  • 0

#55 c4meleon

c4meleon
  • Forumowicz
  • 13 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:48, 24.04.2015

Nie słuchaj gaziarza, na gazie luzy robi się częściej - co 20k, a nawet co niektórzy piszą o 10k.

Soją drogą dziwne że gaziarz tak Ci mówi, zastanowił bym się nad jego wiedzą.


  • 0

#56 kris244

kris244
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:46, 24.04.2015

Braku wiedzy zarzucić mu nie można :) Generalnie jeżeli chodzi o wszelkie terminy wymian typu: olej,filtry,świece luzy zaworowe itd kazał trzymać się zaleceń serwisowych.

 

Ja olej generalnie zmieniam co max.15tkm tak więc zastanawiam się jedynie z luzami zaworowymi. Póki co mam zrobione na gazie 3 tyś.km tak więc poczekam do równych 10 i podjadę na sprawdzenie :)


  • 0

#57 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 990 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 18:41, 29.04.2015

a jak na zimnym mocno i juz gdy chwile pochodzi slychac taki jakby delikatny klekocik to jest pora na regulacje? pytam bo tak dzis sluchalem silnika a auto mam od 3 dni i szczerze to nie wiem czy chodzi dobrze czy moze nie..
  • 0

#58 Talar

Talar
  • Forumowicz
  • 806 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:28, 29.04.2015

jeżeli dopiero kupiłeś to nie zaszkodzi zajżeć pod pokrywę... na zimnym zazwyczaj grają zaworki...


  • 0

#59 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 990 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 19:31, 29.04.2015

no własnie bede wymieniał oliwe po niedzieli to od razu powiem mechanikowi zeby to skontrolował;)


  • 0

#60 misza_misik

misza_misik
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Newport
  • Silnik:2.0
  • Wersja:EX
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:29, 29.04.2015

witam....

wlasnie mialem ten temat poruszyc - a dokladnie po regulacji ciagle klekotaja ---- jak sie nagrzeje to juz jest ok...ale myslalem ze sie calkiem wyciszy :/

czy to normalne?


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq