Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Rozrząd w F18B2


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 zibi

zibi
  • Forumowicz
  • 164 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:47, 02.02.2009

Potrzebuje pomocy , nie mogę znaleźć nic na ten temat na forum (może gdzieś przegapiłem) już piszę o co mi chodzi , a mianowicie przymierzam się do samodzielnej wymiany rozrządu , czego mogę się spodziewać po zdjęci osłon tz. jakie znaki ewentualne przyrządu utrudnienia porady jakich niespodzianek się mogę spodziewać ?!

:B Pozdrowionka :B
-----------------------------------------------------------------


Niech będzie błogosławiony człowiek , który
nie mając nic do powiedzenia powstrzymuje się
od ubrania tego faktu w słowa


#2 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
Reputacja: 46
Super

Napisano 20:50, 02.02.2009

Kolego największy problem to odkręcenie śruby na kole pasowym. Silnik w Hondzie wręcz słyną z tego iż ciężko to śrubę odkręcić. Duży problem to zablokowanie silnika przed obracaniem. Można użyć dwóch metod:
1. Odkręcenie rozrusznika i blokada koła zamachowego (tak robią mechanicy)
2. Użycie blokady koła pasowego (tak robią w ASO)

Ja biorę się do wymiany w tym tygodniu. Jak zrobię, to będzie fotorelacja w dziale "zrób to sam". Ja wykonałem blokadę koła pasowego, tzn z pomocą kolegi (dzięki Krzychu). Mam nadzieję, że dzięki pół metrowym przedłużkom i paru zaklęciom na k i ch uda się tą śrubę odkręcić.

Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

Zerknij tutaj
http://www.accordklu...opic.php?t=1275
W tym temacie jest odnośnik do filmu pokazującego wymianę rozrządu w f18b2.

#3 Marco

Marco
  • Forumowicz
  • 643 postów
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 22:45, 02.02.2009

nie no, blokada super :B

"Niektórzy marzą, by uciec od rzeczywistości, inni - by na zawsze ją zmienić" (Soichiro Honda)

Accord 1: 2011 VIIIgen Tourer CW1 Lifestyle 2.0 ; Accord 2: 2003 VIIgen Sedan Comfort CL7 2.0; Accord 3: 1999 VIgen Sedan CG9 ES 2.0


#4 zibi

zibi
  • Forumowicz
  • 164 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:26, 03.02.2009

Wielkie dzięki pablo.see to jest to czego szukałem :u

:B Pozdrowionka :B
-----------------------------------------------------------------


Niech będzie błogosławiony człowiek , który
nie mając nic do powiedzenia powstrzymuje się
od ubrania tego faktu w słowa


#5 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
Reputacja: 46
Super

Napisano 14:45, 06.02.2009

Ja poległem, a raczej moja blokada. Wygięła się i muszę ją wzmocnić. Do tego muszę pożyczyć porządny klucz, bo z tą śrubą nie ma żartów.

Do zobaczenia na trasie.


#6 NOWAK

NOWAK
  • Forumowicz
  • 26 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:36, 06.02.2009

Ja do odkręcenia tej śruby użyłem klucza pneumatycznego podłączonego do sprężarki która wytwarzała 12atm. ciśnienia. Trwało to dosłownie kilka sekund.

#7 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
Reputacja: 46
Super

Napisano 19:58, 07.02.2009

Próbowałem dziś kluczem pneumatycznym i nic z tego. Lewy gwint na tej śrubie jest czy co? Zmieniam strategię. Przerobię blokadę tak żeby się nie gięła i użyje porządnego klucza z przedłużką. Inżynierowie z Hondy przegięli pałę z tym dokręcaniem.

Do zobaczenia na trasie.


#8 NOWAK

NOWAK
  • Forumowicz
  • 26 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:27, 09.02.2009

Lewy gwint na tej śrubie jest czy co? .


O ile dobrze pamiętam, jak odkręcał to mechanik to mówił, że silniki w hondach chodzą w odwrotną stronę ( nie wiem jak inne silniki w innych markach pracują, ale chodziło o to że jak silnik np. VW pracuje w prawo to silnik Hondy w lewo ), ale teraz nie pamiętam jak jest z tym gwintem. Szkoda że jak miałeś podpięty klucz pneumatyczny to nie sprawdziłeś czy da radę odkręcić w druga stronę niż próbowałeś.

#9 16v

16v
  • Forumowicz
  • 131 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:24, 09.02.2009

Gwint jest na 100% prawy.

#10 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
Reputacja: 25
Super

Napisano 22:11, 16.02.2009

Próbowałem dziś kluczem pneumatycznym i nic z tego. Lewy gwint na tej śrubie jest czy co? Zmieniam strategię. Przerobię blokadę tak żeby się nie gięła i użyje porządnego klucza z przedłużką. Inżynierowie z Hondy przegięli pałę z tym dokręcaniem.


Jak mi mechanik robił rozrząd w HA V to jego "zwykły" pneumatyk też jej nijak nie ruszał. Podjechał do kolegi po drugi pistolet ale taki chyba do kół ciężarówki ;-) Śruba puściła w kilka sekund.
Przy pneumatyku nie trzeba nic blokować - bezwładność wału silnika stanowi wystarczające podparcie.

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95





IPB Skin By Virteq