Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

swiatła dzienne połaczone z modułem automatycznego śwaiteł


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
207 odpowiedzi w tym temacie

#166 navaja

navaja
  • Forumowicz
  • 67 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:19, 09.11.2011

no problem. dodam, że wkurza mnie jedna rzecz. nie związana z modułem. że xenony w trybie auto włączają przed uruchomieniem silnika i w trakcie uruchamiania pomrugują... nie znalazłem nigdzie na forum lekarstwa :(

To coś masz nie halo albo zapalasz auto w ciemościach. Wtedy mają prawo się włączyć. Normalnie jak zapalasz silnik w dzień to nic nie ma prawa się włączyć, po paru sekundach zaskakują swiatła dzienne (czyli u Ciebie przytłumione długie). Jak się ściemni a Ty się przemieszczasz wozidłem to powinny się automatycznie zapalić ksenony a zgasnąć te przytłumione długie. To samo dotyczy sytuacji jak w jasny dzień wjedziesz w tunel - ksenon sie zapala, dzienne gasną, wyjeżdzasz z tunelu ksenon gasnie i zapalają sie dzienne.
Ten automat Hondy nie działa na zasadzie funkcji włączania ksenonów jako świateł dziennych tylko poprzez sygnał od czujnika zmierzchu aktywuje je jak się na zewnątrz sciemni.
Jak chcesz by te ksenony Ci długo słuzyły to wyłącz tryb auto jak krzesasz motor w ciemnościach i włączaj go manualnie dopiero po uruchomieniu silnika.
Jeżeli bredzę to proszę niech mnie ktoś bardziej obyty w tym temacie poprawi.
  • 0

#167 hubbu

hubbu
  • Forumowicz
  • 363 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,4
  • Wersja:exe
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 00:31, 10.11.2011

navaja, dobrze prawisz. tyle, że unpredictable chyba miał na myśli ciemności, bo u mnie też tak jest. Jak dla mnie dobrym rozwiązaniem byłoby opóźnienie zapalania świateł mijania o kilka sekund względem zapłonu.
Niestety - jak wszyscy w tym wątku już wiedzą ;) - Honda daje ciała z elektronicznymi ułatwieniami, ale woli zajmować się piszczałkami: pasy, światła, kluczyk, czujnik zmiany pasa jazdy.... podejrzewam, że zapomnieli zatrudnić muzyka, żeby im to ocenił, bo dla mnie strasznie obniża to komfort korzystania z samochodu.
  • 0

#168 unpredictable

unpredictable
  • Forumowicz
  • 130 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:11, 10.11.2011

tak. zawsze zapalam w "ciemności" (w garażu) :-D
  • 0

--------------------------------------
Modyfikacje:
Przyciemnienie szyb - 12%
Światła dzienne/DRL - moduł QUASAR CLM02-CAN
Trzeci stop LED (HONDA part. no. 34270-SNC-A02)


#169 navaja

navaja
  • Forumowicz
  • 67 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:15, 10.11.2011

hubbu
dla mnie bardziej wkurzające jest to, że Honda w Europie oferuje tylko trzy silniki a do tego kazdy następca danego silnika jest gorszy od poprzednika - tu myślę 2.0 w VIII a 2.0 w VII czy nawet diesel z VIII do diesla z VII.
Wracając do tematu opóznionego zapalania się świateł mijania o kilka sekund względem zapłonu to jest to chyba w każdej Hondzie sprzedawanej w Polsce od 2010 roku - obowiązek świateł dziennych. Może ktoś to potwierdzić? Bo chyba nie spieprzyli tego tak, że ksenon juz się żarzy jak się kręci rozrusznikiem? A do starszych można sobie zainstalować pewnie jakiś moduł.
Tyle tylko, że to nie ma nic wspólnego z automatycznym włącznikiem na lewej manetce. Ten działa tak, że jak czujnik zmierzchu wykryje ciemność to daje sygnał do włączenia świateł. I tu nie może być mowy o jakiejkolwiek zwłoce czasowej - patrz sytuacja z wjazdem do tunelu.
Oczywiście pewnie jest technicznie możliwe tak skonstruować system z czujnikiem zmierzchu by rozróżniał on sytację jak auto jest w ruchu, na zewnątrz zrobiło się niedostatecznie jasno i wtedy trzeba automatycznie od razu włączyć swiatła mijania od sytuacji uruchamiania silnika w niedostatecznie jasnym otoczeniu i wtedy należy odczekać z uruchomieniem świateł mijania te kilka sekund. Ale czy tym księgowym produkującym obecne auta to wogóle przyszło do głowy?
  • 0

#170 hubbu

hubbu
  • Forumowicz
  • 363 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,4
  • Wersja:exe
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 03:11, 12.11.2011

navaja, i znowu dobrze prawisz o silnikach, bo też chciałbym V6 ale w Europie nie ma.
Natomiast jeśli chodzi o przyciemnianie to teraz strasznie namotałeś (albo mnie się nie chce zbytnio wysilać, żeby zrozumieć :>), bo sytuacja jest prosta jak drut:

uruchomienie silnika nigdy (w moim przypadku) nie odbywa się w czasie jazdy - ergo: opóźnienie zapalania się świateł o kilka sekund w stosunku do zapłonu rozwiązuje sytuację "żarzenia", jak piszesz, ksenonów przy rozruchu niezależnie czy manetka przy kierownicy jest w pozycji ON czy AUTO.

W Hondzie uruchomienie silnika (ba! nawet pozycja kluczyka) zasadniczo nie ma żadnego związku ze światłami: jeśli pozycja manetki jest ON, to światła świecą się przy wyłączonym zapłonie i kluczyku w kieszeni. Związek z żadnego urasta do minimalnego, kiedy manetka jest na AUTO a samochód w garażu. Wtedy przekręcenie kluczyka zapala najpierw światła, potem uruchamia silnik (światła przygasają), a kilka sekund potem światła gasną, bo auto nie jest już w garażu.

Honda Accord 2010 nie różni się od 2008. Poza tym nawet Accord 2011 nie jest nowym modelem samochodu, ale tylko liftem, więc nie ma obowiązku fabrycznych świateł do jazdy dziennej. Przepis ten obowiązuje producentów przy wprowadzaniu nowych modeli od roku 2011.
  • 0

#171 navaja

navaja
  • Forumowicz
  • 67 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:57, 12.11.2011

hubbu
dzięki za objaśnienie. Pomieszałem roczniki. Chodziło mi o rocznik 2011 ale niekoniecznie poliftowy, tylko myślałem, że kazdy nowo sprzedawany samochód po 2011 r. musi mieć światła dzienne. Nawet w moim serwisie coś bąkali, że będa instalować moduł do nowych aut, gdyż Honda nie planuje świateł diodowych. Stąd też byłem przekonany, że Accordy zakupione po 2011 r. już mają takie moduły, które automatycznie włączają światła mijania (kseonony czy zwykłe w zalezności od wersji) po uruchomieniu silnika. Teraz dopiero doczytałem, że przepisy dotyczą modeli homologowanych po 2011 r.
  • 0

#172 menago72

menago72
  • Forumowicz
  • 14 postów
  • Skąd:Skarżysko-Kamienna
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:24, 22.11.2011

Witam szanownych kolegów, sorry, że się wcinam ale mam HA VII 2007 r. z ksenonami i jestem praktycznie zdecydowany na montaż modułu, który robi z długich dzienne (może jeszcze na doświetlanie zakrętów) w firmie ALCAR. Przeczytałem cały wątek (szacunek dla Was za wiedzę) i... nie wiem czy dobrze robię.
Czy jest jakieś inne - lepsze - rozwiązanie (nie chcę diodowych), pisaliście coś o niemieckich, coś o Quasar, coś o Hardon...
Czy to to samo?
Z góry dziękuję za odp.
  • 0
160,7KM@6498rpm
186Nm@4758rpm
http://www.accordklu...pic.php?t=26654

#173 unpredictable

unpredictable
  • Forumowicz
  • 130 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:39, 23.11.2011

wiem tylko tyle: quasar działa dopiero od VIII generacji
  • 0

--------------------------------------
Modyfikacje:
Przyciemnienie szyb - 12%
Światła dzienne/DRL - moduł QUASAR CLM02-CAN
Trzeci stop LED (HONDA part. no. 34270-SNC-A02)


#174 menago72

menago72
  • Forumowicz
  • 14 postów
  • Skąd:Skarżysko-Kamienna
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:31, 23.11.2011

unpredictable, dzięki ale NIE POCIESZYŁEŚ MNIE. Ktoś może wie (ma doświadczenie) z takim układem w VII (gość z Alcara twierdzi, że się da), bo nie wiem czy to musi być Quasar...

Już wiem wszystko: ten moduł jest faktycznie do VIII gen. Raz jeszcze proszę Was: czy ktoś trenował takie rzeczy w VII?...
  • 0
160,7KM@6498rpm
186Nm@4758rpm
http://www.accordklu...pic.php?t=26654

#175 navaja

navaja
  • Forumowicz
  • 67 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:32, 23.11.2011

menago72
szacun, że przeczytałeś cały wątek ale chyba zrobiłeś to po łebkach. Na stronie 9 podawałem tego linka: http://www.daylightr...html/honda.html

Do VII mają dwa moduły, w odróżnieniu od modułu Quasara możesz sobie sam ustawiać o ile procentowo sciemniasz światła długie, do samodzielnego montażu dla zdolnego majsterkowicza.
Sporo osób z niemieckich forów accorda pomontowało te moduły i nikt nie narzekał.
  • 0

#176 menago72

menago72
  • Forumowicz
  • 14 postów
  • Skąd:Skarżysko-Kamienna
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:12, 24.11.2011

navaja, Dzięki za pomoc. Kurcze, powiem szczerze, że mam mieszane uczucia. Dziś gość z Alcar powiedział mi, że modułem w VII się sprawy nie załatwi, samochód ma taką elektronikę, że nie znosi grzebania w niej i w sumie to mógłby ale dużo ingerencji i w sumie to nie warto, więc odpuściłem.
Ten link wskazuje na to, że jednak się da... A ma to ktoś w Polsce zamontowane?
  • 0
160,7KM@6498rpm
186Nm@4758rpm
http://www.accordklu...pic.php?t=26654

#177 krysstiann

krysstiann
  • Forumowicz
  • 131 postów
  • Skąd:PETERBOROUGH/WROCŁAW
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Exectutive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Karawan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 12:36, 01.02.2012

A jednak sie da w roczniku 2003-2007. Dzisiaj dzwonilem i sie dowiedzialem.
Sterowanie doswietlania zakretów nie jest za pomoca kierunkowskazów, ale skretem kierownicy.


http://www.krezel.pl/promocje
  • 0
krysstiann

#178 menago72

menago72
  • Forumowicz
  • 14 postów
  • Skąd:Skarżysko-Kamienna
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:31, 01.02.2012

krysstiann, dzwoniłem, pytałem i: do modelu CL7 moduł nie wchodzi w grę. Jedynie dokładane :st światła :-(
Osobiście nie lubię takiego "tuningu" więc - ponownie - odpuszczam.
A może któryś z kolegów trenował rozwiązanie niemieckie http://www.daylightr...html/honda.html ?
  • 0
160,7KM@6498rpm
186Nm@4758rpm
http://www.accordklu...pic.php?t=26654

#179 krysstiann

krysstiann
  • Forumowicz
  • 131 postów
  • Skąd:PETERBOROUGH/WROCŁAW
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Exectutive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Karawan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 23:47, 01.02.2012

[quote name="menago72"]krysstiann, dzwoniłem, pytałem i: do modelu CL7 moduł nie wchodzi w grę.

Dzwoniłem dzis rano- podalem numer VIN, rok, i inne info. i Pan z dzialu od czesci powiedzial,ze juz raz montowali w tym modelu, I DZIALA! Koszt 750 zł
Honda Krężel & Krężel
Autoryzowany dealer samochodów Honda

Al. Jana Pawła II 142, 160 (mapa dojazdu)
31-982 Kraków

tel: +48 12 642 60 70
  • 0
krysstiann

#180 menago72

menago72
  • Forumowicz
  • 14 postów
  • Skąd:Skarżysko-Kamienna
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:41, 02.02.2012

krysstiann, Ok, jak się zdecydujesz to daj znać czy wyszło. A Ty na pewno masz CL7?... Bo mnie po wielu moich wątpliwościach powiedział, że CL7 nie, tylko dokładane światła :(
  • 0
160,7KM@6498rpm
186Nm@4758rpm
http://www.accordklu...pic.php?t=26654




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq