Skocz do zawarto艣ci


RODO w HAKP

Zdj臋cie
VI

Swap 1.8 na 2.0

VI Accord Vi Silnik Swap 2.0 1.8 Olej Accord vi Moc

  • Zaloguj si臋, aby doda膰 odpowied藕
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Devin1995

Devin1995
  • Forumowicz
  • 38 post贸w
  • Sk膮d:Sosnowiec
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:33, 12.09.2016

Witam. m贸j silnik 1.8 w accordzie VI jest w op艂akanym stanie i pije olej litrami. Zastanawiam si臋 nad wlozeniem 2.0 tylko jak to wygl膮da z o-sprzetem i elektronika? robi艂 kto艣 co艣 takiego? I czy b臋d臋 musia艂 robi膰 jakie艣 przer贸bki? wyczyta艂em 偶e silniki te si臋 r贸偶ni膮 tylko pojemno艣ci膮 i nieznaczna ilo艣ci膮 koni, ale chcia艂bym si臋 dowiedzie膰 czego艣 wi臋cej o takim zabiegu. Chc臋 zmieni膰 silnik bo wyjdzie mnie to taniej ni偶 robocizna mojego.
  • 0

#2 sky83

sky83
  • Forumowicz
  • 804 post贸w
  • Sk膮d:Krak贸w
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CM1 Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 12:37, 12.09.2016

Remontuj sw贸j silnik (jak znam 偶ycie to wymienisz panewki i pier艣cienie + regeneracja g艂owicy i b臋dzie gitara). Co prawda mo偶esz wrzuci膰 2,0 w miejsce 1,8 i powinno to odpali膰 bez 偶adnych przer贸bek, ale silnik nie b臋dzie pracowa艂 optymalnie, poniewa偶 w komputerze b臋dziesz mia艂 mapy paliwowe do starego 1,8.


  • 0

#3 Devin1995

Devin1995
  • Forumowicz
  • 38 post贸w
  • Sk膮d:Sosnowiec
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:51, 12.09.2016

No tak ale nawet wrzucenie innego 1,8 wyjdzie o po艂ow臋 taniej ni偶 remont. Taki remont pewnie ko艂o 3k
  • 0

#4 sky83

sky83
  • Forumowicz
  • 804 post贸w
  • Sk膮d:Krak贸w
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CM1 Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 14:27, 12.09.2016

Mi remont wyszed艂 2000 z艂 (panewki zosta艂y stare). Zu偶ycie oleju praktycznie niezauwa偶alne teraz. A u偶ywk臋 silnik  nie wiadomo w jakim stanie kupisz.


  • 0

#5 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 post贸w
  • Sk膮d:Krak贸w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 14:33, 12.09.2016

A taki "wrzucony" kilkunastoletni 1.8 nie b臋dzie wcale lepszy od tego "wyrzuconego" i za chwil臋 znowu b臋dzie problem ;)

 

Remont F18B2 nie jest skomplikowany, najwi臋kszy problem tych silnik贸w to zapiekaj膮ce si臋 pier艣cienie t艂okowe i w zasadzie wymiana pier艣cieni i kompletu uszczelek g艂owicy zamyka temat picia oleju.

 

Ale przy okazji warto profilaktycznie wymieni膰 jeszcze panewki korbowodowe (chocia偶 fabryczne japo艅skie panewki s膮 cz臋sto jeszcze w niez艂ym stanie) i przy planowania g艂owicy u szlifierza mo偶na te偶 zleci膰 od艣wie偶enie zawor贸w (frezowanie gniazd+szlifowanie zawor贸w).

 

A co do swap'a na F20B6 to b臋dzie te偶 je藕dzi膰 na sterowniku z 1.8 (ma tak kilka os贸b na forum), teoretycznie nie jest to optymalne rozwi膮zanie ale da si臋 tak je藕dzi膰 (przek艂adka sterownika jest k艂opotliwa przez immo, kt贸re w 2.0 ma inn膮 liczb臋 n贸偶ek i nie da si臋 tak 艂atwo przelutowa膰 i trzeba szuka膰 jakiego艣 magika, kt贸ry przeprogramuje immo w komputerze).


U偶ytkownik Pejot edytowa艂 ten post 14:46, 12.09.2016

  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#6 Devin1995

Devin1995
  • Forumowicz
  • 38 post贸w
  • Sk膮d:Sosnowiec
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:57, 14.09.2016

A wyst臋puje przy tym spadek mocy i i zwikszone spalanie paliwa?
  • 0

#7 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 post贸w
  • Sk膮d:Krak贸w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 20:05, 15.09.2016

Nie, sterownik korzysta z sondy lambda i przy normalnej je藕dzie ustali optymaln膮 mieszank臋 (znajomy taks贸wkarz, po swapie z 1.8 na 2.0 m贸wi艂 mi, 偶e lepiej zbiera si臋 od do艂u i to na ECU 1.8).

 

Ale przy gazie do dechy i sprincie pewnie nie b臋dzie jecha膰 tak dobrze jak na sterowniku od 2.0 ...


U偶ytkownik Pejot edytowa艂 ten post 20:14, 15.09.2016

  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#8 damian83.

damian83.
  • Forumowicz
  • 1968 post贸w
  • Sk膮d:LDZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe navi
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 09:43, 16.09.2016

Kolego przemy艣l swap na f23z5 . Wi臋kszy moment , nieco wi臋ksze spalanie i troch臋 dro偶szy . Swap na f20b6 ju偶 sporo ludzi przerobi艂o , troszk臋 trzeba poszuka膰 .


  • 0

#9 Devin1995

Devin1995
  • Forumowicz
  • 38 post贸w
  • Sk膮d:Sosnowiec
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:40, 20.09.2016

Panowie teraz na 500 km musia艂em dola膰 jakie艣 3 litry oleju 偶eby utrzyma膰 poziom maksymalny na bagnecie. Po 250 by艂o suchutko. Co o tym my艣licie? To faktycznie tylko pier艣cienie i remont na zasadzie wymiany pier艣cieni, uszczelki pod g艂owica i panewek da mu drugiie 偶ycie czy zaryzykowa膰 inny silnik
  • 0

#10 senseitbk

senseitbk
  • Klubowicz
  • 172 post贸w
  • Sk膮d:Rabka-Zdr贸j/Krak贸w
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:19, 21.09.2016

Jak chcesz poje藕dzi膰 tym autem troch臋, to spr贸buj zrobi膰 sw贸j silnik. Jak mia艂em problemy z gniazdami w swojej g艂owicy, to us艂yszalem od znajomego "kupisz sobie jak膮艣 ig艂臋 za 800z艂 i b臋dzie", po czym rozmawia艂em z go艣cmi z Cairo (jeden z zak艂ad贸w specializuj膮cych si臋 w swapach) jako 偶e i tak odbiera艂em u nich zakupy i zapyta艂em jak to jest z tak膮 wymian膮 silnika. Us艂ysza艂em, 偶e w艂a艣nie czekaj膮 na 5ty z kolei silnik, bo wszystkie do tej pory to si臋 do niczego nie nadawa艂y, a jak co艣 znajd膮, to tak minimum 1500z艂 trzeba b臋dzie zap艂aci膰. Dolicz do tego jeszcze wymian臋 i wychodzi Ci w zasadzie tyle co za remont posiadanego. U mnie sko艅czy艂o si臋 na remoncie g艂owicy, przy okazji wysz艂o 偶e wa艂ek by艂 w takim sobie stanie - zrobienie na tip-top - 1800z艂 (sama robota szlifiarza kosztowa艂a 900z艂)

 

Pr贸bowa艂e艣 sprawdzi膰 kompresj臋? Najlepiej by by艂o dorwa膰 manometr, je艣li nie masz, sprawdzi膰 kompresj臋, a potem nala膰 po odrobince oleju na ka偶dy z cylindr贸w i sprawdzi膰 jeszcze raz - b臋dziesz wiedzia艂, w jakim stanie s膮 pier艣cienie (je艣li dobrze pami臋tam)


U偶ytkownik senseitbk edytowa艂 ten post 01:21, 21.09.2016

  • 0

#11 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 post贸w
  • Sk膮d:Krak贸w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 12:08, 22.09.2016

Panowie teraz na 500 km musia艂em dola膰 jakie艣 3 litry oleju 偶eby utrzyma膰 poziom maksymalny na bagnecie. Po 250 by艂o suchutko. Co o tym my艣licie? To faktycznie tylko pier艣cienie i remont na zasadzie wymiany pier艣cieni, uszczelki pod g艂owica i panewek da mu drugiie 偶ycie czy zaryzykowa膰 inny silnik

 

Je偶eli planujesz jeszcze tym autem poje藕dzi膰 to zr贸b tzw "ma艂y remont" - uszczelki, pier艣cienie t艂okowe i przynajmniej panewki korbowodowe, 艂atwo trafi膰 na u偶ywany silnik w tym samym stanie co Tw贸j obecnie !

 

Wpisz w wyszukiwarce "remont silnika" to znajdziesz sporo temat贸w np:

 

http://www.accordklu...18b2-accord-vi/


U偶ytkownik Pejot edytowa艂 ten post 12:08, 22.09.2016

  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.






R贸wnie偶 z jednym lub wi臋ksz膮 ilo艣ci膮 s艂贸w kluczowych: VI, Accord, Vi, Silnik, Swap, 2.0, 1.8, Olej, Accord vi, Moc

U偶ytkownicy przegl膮daj膮cy ten temat: 1

0 u偶ytkownik贸w, 1 go艣ci, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq