Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Koszty remontu F18B2 Accord VI

VI f18b2 remont

Najlepsza odpowiedź maxi.serwis , 13:15, 20.05.2016

A jak wygląda szkot przy uszkodzonym tłoku ? (nadpalonym na krawędzi) z jakimi kosztami trzeba się liczyć ? Wiadomo że pierścienie i uszczelka do wymiany.

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
70 odpowiedzi w tym temacie

#1 klev

klev
  • Forumowicz
  • 70 postów
  • Skąd:Ostróda
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:50, 23.03.2015

Witam

 

Jako że w tym momencie robię remont silnika F18B2 podzielę się kosztami, żeby każdy miał jasność ile taka akcja wyniesie.

 

No więc tak:

 

1 - komplet uszczelek STONE (made in japan) od WOŁKA - 400zł

2 - pierścienie OEM RIK'en od Pejota - 265zł

3 - panewki korbowodowe ACL Duraglide od Pejota - 115zł

4 - olej MOTUL 10W40 z filtrem oleju - 115zł

5 - regeneracja głowicy (szlifowanie zaworów, docieranie zaworów, frezowanie gniazd, planowanie i mycie głowicy) - 665zł

6 - znajomy mechanik (w zakładzie specjalizującym się w hondach powiedzieli za samą robociznę 1200-1500zł) - 500zł

 

Więc podsumowując:

 

1650zł CZĘŚCI + mechanik :)

 

(oczywiście prościej można wymienić silnik, ale to znów kot w worku, a tak mam pewność na bite 5 lat, więc proszę nie zaczynać tu dyskusji ze lepiej wymienić na drugi itp, od tego są specjalne tematy)

 

ps. Wielkie dzięki za wszelką pomoc z doradztwem i częściami dla WOŁKA - rządzisz mistrzu !


Użytkownik klev edytował ten post 14:54, 24.03.2015

  • 0

#2 damian83.

damian83.
  • Forumowicz
  • 1968 postów
  • Skąd:LDZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe navi
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 19:57, 23.03.2015

Jeżeli chodzi o uszczelki to tak precyzyjniej to w skład wchodzą :

-uszczelka głowicy

-uszczelka pokrywy zaworów

-uszczelniacze zaworowe

I jeszcze jakieś ? Ile oleju Ci łyka jeśli zdecydowałeś się na remont ?


  • 0

#3 klev

klev
  • Forumowicz
  • 70 postów
  • Skąd:Ostróda
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:08, 23.03.2015

jest to komplet (jedno opakowanie) uszczelek na całą górę silnika, czyli wszystko - zimmering na wałek, uszczelniacze zaworowe, uszczelka pod głowice, wydechowa, od kolektora, pokrywy, uszczelki świec, wsio wsio wsio i jeszcze kilka, tak zwany komplet. (są tez bardziej powszechne i chwalone komplety elring'a w podobnej cenie ale ja koniecznie chciałem mieć "made in japan" do japończyka :) )

 

palił mi 1l/1000km wiec to sporo, nagaru było mnustwo na tłokach. do tego co chwile zawalony EGR i EGR Plate od brudnych spalin. więc check się zapalał.... działało to na nerwy, pomijając same dolewanie....


Użytkownik klev edytował ten post 20:11, 23.03.2015

  • 0

#4 chlebe

chlebe
  • Forumowicz
  • 181 postów
  • Skąd:Stalowa Wola
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:36, 23.03.2015

Jak już robisz remont to czemu chcesz lać 10w40? Tak w ogóle to w punkcie 4 miał być chyba olej i filtr oleju.


  • 0

#5 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 21:42, 23.03.2015

Pewnie na docieranie taki olej tylko.. pozniej zapewne 5w40
  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#6 klev

klev
  • Forumowicz
  • 70 postów
  • Skąd:Ostróda
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:34, 24.03.2015

bo kupiłem motula 6100 (niby redukującego spalanie oleju) i mi został wiec go leje...... a motul to motul, żadne mobile się nie umywają....


  • 0

#7 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 08:36, 24.03.2015

Pewnie na docieranie taki olej tylko.. pozniej zapewne 5w40

 

Dokładnie, docieranie 1000km na 10W40 a później już zaleje sobie syntetyk i pewnie to będzie bdb Motul 8100 5W40 ;)

 

I rzeczywiście najłatwiej dostępny (Intercars) i dobry jakościowo jest komplet uszczelek na górę Elringa a pierścienie/panewki można sobie kupić na sklep.hipol.pl (najlepiej żeby mechanik się do nich zapisał to dadzą jeszcze ok.30% rabatu).


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#8 klev

klev
  • Forumowicz
  • 70 postów
  • Skąd:Ostróda
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:56, 24.03.2015

Dokładnie, docieranie 1000km na 10W40 a później już zaleje sobie syntetyk i pewnie to będzie bdb Motul 8100 5W40 ;)

 

a czym się różni x-clean od x-cess ? który lepiej kupić do mojego F18 ?


  • 0

#9 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 09:22, 24.03.2015

X-Clean jest bardziej do diesli z DPF'ami chociaż w benzyniaku mniej popiołów w oleju też pewnie dobrze wpłynie na czystość EGR'a i katalizatora.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#10 klev

klev
  • Forumowicz
  • 70 postów
  • Skąd:Ostróda
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:56, 24.03.2015

czyli ty który byś kupił ?


  • 0

#11 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 13:01, 24.03.2015

x-clean


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#12 klev

klev
  • Forumowicz
  • 70 postów
  • Skąd:Ostróda
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:12, 24.03.2015

no i wszystko jasne :) Dzieki.


  • 0

#13 artek0903

artek0903
  • Forumowicz
  • 329 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:14, 24.03.2015

ale co to za remont jak nawet nie uwzględnia pomiarów i ewentualnych szlifów dołu silnika? jak cylindry są jajowate to żadna wymiana pierścieni nie pomoże, szkoda kasy moim zdaniem na takie coś...


  • 0

#14 klev

klev
  • Forumowicz
  • 70 postów
  • Skąd:Ostróda
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:20, 24.03.2015

najtańszy skuteczny, jak byś poczytał to byś wiedział ze silniki F mają wadę fabryczną która polega na za słabym smarowaniu pierścieni i one w 90% przypadków ulegają zapieczeniu i puszczają olej...... najłatwiej i najpewniej to kupić nowe auto :)


  • 0

#15 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 14:34, 24.03.2015

ale co to za remont jak nawet nie uwzględnia pomiarów i ewentualnych szlifów dołu silnika? jak cylindry są jajowate to żadna wymiana pierścieni nie pomoże, szkoda kasy moim zdaniem na takie coś...

 

Akurat w F-serii nie ma problemów ze zużyciem tulei cylindrów i wymiana zapieczonych pierścieni tłokowych na nowe nominalne zamyka temat picia oleju.

 

Naczytałeś się pewnie o remontach silników H22 gdzie dół silnika często nadaje się tylko na złom a nie do naprawy ...


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, f18b2, remont

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq