Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

migająca kontrolka świec - brak mocy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
37 odpowiedzi w tym temacie

#1 adiplo

adiplo
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:Leeds, UK
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:02, 20.12.2009

Witam.
Miałem wczoraj problem z samochodem.
Jadąc przez niemcy na autostradzie podczas przyspieszania w pewnym momencie zaczęła mi się palić (migać) kontrolka świec żarowych (żółta spiralka) i auto straciło moc jakby turbina przestała działać.
Ja zbladlem - środek nocy, środek niemiec, temp -15. Zatrzymałem się zaraz na parkingu, zgasiłem silnik. Spojrzałem pod maskę (oczywiście nic nie znalazłem). Odpaliłem znowu i problem znikł. Kontrolka zgasła, auto przyspiesza jak poprzednio, turbo gwizda.
Po kilkudziesięciu km to samo. Znowu zatrzymanie się, odpalenie od nowa i jazda dalej.
I tak z 6 czy 7 razy. Po czym ustało. Całą Polskę - 500km przejechałem bez problemów.

Gdy te cuda zaczęły się dziać jechałem 120 - 150 km/h, temp silnika ok. Na zewnątrz temp -15.
Ma ktoś pommysł co to mogło być? Albo przydażylo się to komuś? Jutro jadę do serwisu ale lepiej wcześniej popytać.

Pozdrawiam
  • 0
"optymista myśli, że świat stoi przed nim otworem, pesymista wie co to za otwór"

#2 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 22:07, 20.12.2009

letni olej napedowy? jak tankowales w niemczech to duze szanse, tez mnie tym poczestowali...
ktos dzis juz te objawy opisywal

pozdr :mrgreen:
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#3 adiplo

adiplo
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:Leeds, UK
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:26, 20.12.2009

Właśnie też podejrzewałem trefną rope. Tankowałem w niemczech. Ale potem dopiero w Łodzi. A problemy ustały w połowie drogi.



Byłem w serwisie. Komputer wykazał błąd - za małe ciśnienie we wtryskach paliwa.
Tak więc prawdopodobnie letnia ropa w Niemczech.
Widać kantują wszędzie - zachód nie jest wyjątkiem.

Pozdrawiam
  • 0
"optymista myśli, że świat stoi przed nim otworem, pesymista wie co to za otwór"

#4 albundy

albundy
  • Forumowicz
  • 103 postów
  • Skąd:KATOWICE
  • Silnik:2.2
  • Wersja:s
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:51, 21.12.2009

witam,u mnie dzis to samo,jade i auto traci moc,nie idzie wiecej obrotów dac niz 2000 i migajaca kontrolka swiec zarowych.po 1,5 godzinie postoju problem zniknal,ciekawe czy jutro sie powtórzy?
  • 0
Jest cały czas przy mnie, zawsze mogę na nią liczyć, nie jest zazdrosna,
ale trochę wymagająca, nie robi fochów
o inne kobiety i pojedzie ze mną na koniec świata...

#5 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Modulo
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:RN3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:46, 21.12.2009

sczytać bąd, rozkodować jego znaczenie i zapytać w ASO co zrobić i kiedy, po czym powiedzieć, że oooj to za późno i jechać do swojego mechanika :-P
  • 0

EX-Sreberko, CzarnullaH, Stream Modulo
---

Pozdrawiam
Tomek


#6 adiplo

adiplo
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:Leeds, UK
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:43, 22.12.2009

sczytać bąd, rozkodować jego znaczenie i zapytać w ASO co zrobić i kiedy, po czym powiedzieć, że oooj to za późno i jechać do swojego mechanika :-P


Właśnie problem już rozwiązany - to wina ropy. Po prostu podczas mrozu zamarza. Wczoraj mojemu bratu tak zamarzła ze przez dwie godziny nie mógł odpalić. W końcu zaciągnął do garażu znajomego, farelka pod silnik i puściło.

Na stacjach benzynowych można kupić ulepszacz do ropy - leje się tego 50ml/ bak i zwiększa on odporność ropy na mróz. Więc na większe mrozy trzeba go chyba stosować. Bo naszym rafineriom to bym raczej nie ufał.

A i raczej nie trzeba czekać aż 1,5h - u mnie wystarczyło się zatrzymać i poczekać z minutę. Wtryski podgrzeją się od silnika i wio, jedziemy dalej. Przez półtorej godziny silnik zamarznie ci na kość i nic już go nie rozgrzeje.

Pozdrawiam
  • 0
"optymista myśli, że świat stoi przed nim otworem, pesymista wie co to za otwór"

#7 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:57, 22.12.2009

Ja nic nie dolewam i nic nie zamarza. Tankuje V-power diesel i Ultimate diesel.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#8 adiplo

adiplo
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:Leeds, UK
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:45, 22.12.2009

Ja nic nie dolewam i nic nie zamarza. Tankuje V-power diesel i Ultimate diesel.


Nic tylko się cieszyć. Ja też zatankowałem ostatnio na Shell i wszystko ok. Jednak nigdy nie wiadomo na co się trafi.
W niemczech zatankowałem trefne paliwo na Westfalen Tankstele. Stacja na której mój wujek zawsze tankuje i nigdy nie miał problemów.
  • 0
"optymista myśli, że świat stoi przed nim otworem, pesymista wie co to za otwór"

#9 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:26, 22.12.2009

Ja nic nie dolewam i nic nie zamarza. Tankuje V-power diesel i Ultimate diesel

pogratulowac, mnie diesel z shell w niemczech zalatwil
dodam jeszcze ze jak autko zaczyna tracic moc, to dobrze sie zatrzymac, wtedy mniej przechlodzony jest filtr oleju i troche odpuszcza, choc czasami nie pomaga juz nic
klilka acco z niemieckiego forum dokladnie z takimi objawami stanelo, niestety ropa letnia jest tansza niz zimowa (dla wlasciciela stacji ;-) ) a prognozy pogody nie wskazywaly ze bedzie zima (po ktorej juz nie ma sladu :lol: )

pozdr :mrgreen:
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#10 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 19:30, 22.12.2009

Widac trafilem na dobre stacje. Tankuje wlasciwie tylko na nich, od zawsze. No chyba, ze trasa.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#11 maGr

maGr
  • Forumowicz
  • 204 postów
  • Skąd:Zielona Góra
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:04, 22.12.2009

dlatego w trasy przewaznie jade C8 :-P pomijajac fakt ze ciezko sie zabrac gdzies moim acco w 4 osoby na wiecej niz 2-3dni :diabelgrin:
  • 0
www.posadzki.betonowe.zgora.pl

#12 albundy

albundy
  • Forumowicz
  • 103 postów
  • Skąd:KATOWICE
  • Silnik:2.2
  • Wersja:s
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:08, 24.12.2009

ja od poczatku tankuje tylko v power lub bp ultimate,ostatnio zatankowalem bp ulitmate w tychach(pierwszy raz) i po przejechaniu 400km nastapila ta nie mila sytuacja,wiec troche to dziwne ze byla by to wina paliwa,hmm
  • 0
Jest cały czas przy mnie, zawsze mogę na nią liczyć, nie jest zazdrosna,
ale trochę wymagająca, nie robi fochów
o inne kobiety i pojedzie ze mną na koniec świata...

#13 adiplo

adiplo
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:Leeds, UK
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:12, 24.12.2009

Bo po prostu te wszystkie Ultimate i Vpowery to ściema mająca przynieść jedynie więcej kasy producentowi. Nie dają żadnych odczuwalnych profitów poza drenażem portfela.
Oczywiście zaraz ktoś powie że mu ciszej chodzi, lepiej przyspiesza, mniej dymi itp. Ja mam takie same odczucia jak dobrze umyje samochód:) a tankuje zawsze zwykłe ON.

Tym bardziej przy takich mrozach tankując tą droższą ropę masz większą szansę że trafisz letnią. Ludzie kupują jej mniej - dłużej też zalega w zbiornikach stacji benzynowej.
  • 0
"optymista myśli, że świat stoi przed nim otworem, pesymista wie co to za otwór"

#14 bouli76

bouli76
  • Forumowicz
  • 150 postów
  • Skąd:TJE PL / FY3 UK
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:27, 24.12.2009

Odnosnie tych ulepszonych paliw to Wam powiem jedna rzecz.
Pamietacie moze takie paliwo jak U-95 na orlenie??
Ze niby do starszych aut itd.
Jedna wielka sciema - to byla zwykla Pb-95 tylko przed nalaniem jej do cysterny dosypywali "wiaderko" proszku (potas czy cos takiego - nie pamietam juz) i jechalo to na stacje jako super paliwo do starszych samochodow.
Pracowalem 8 lat na ORLENie i widzialem rozne rzeczy.
  • 0

#15 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 17:08, 24.12.2009

mysle ze nie ma co mieszac dwoch faktow:
- odpornosci oleju napedowego na mroz, i temp. krzepnieca (wydzielania sie) parafiny
- dodanych dodatkow np. substancji czyszczacych uklad paliwowy, czy syntetyczny komponent GTL wystepujacy w tzw. paliwach premium
proponuje wymiane filtra paliwa+ dolewanie do paliwa dodatkow (tzw. depresatorow) i mozna spokojnie czekac na kolejna fale mrozow ;-)

pozdr :mrgreen:
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq