Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Wydech - rozerwana plecionka a wpływ na HO2S - DTC 1

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
48 odpowiedzi w tym temacie

#16 RobJust

RobJust
  • Forumowicz
  • 245 postów
  • Skąd:Tczew
  • Silnik:2,2
  • Wersja:ES-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:04, 06.09.2010

No to sie spóźniłes, bo szampan sie skończył i nabyliśmy coś mocniejszego, jak widac i to co piszesz musisz zainwestowac w nową sonde.
  • 0

F20B6(MDJA)>H22A8(M2P4)>H22A5(M2P4)>H22A7(U2Q7)


#17 Zigi

Zigi
  • Partner HAKP
  • 1135 postów
  • Skąd:Wrocław/ Głuchołazy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 18:10, 06.09.2010

własnie wrzuciłem pusta butelke do śmieci :)
  • 0

#18 Seth

Seth
  • Administrator
  • 6456 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 40
Super

Napisano 07:45, 07.09.2010

Ja bym chyba zaryzykował zakup uzywki, bo 500zł to jednak sporo, a ten za miennik za 170 to chyba wole używke.
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#19 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4498 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 11:18, 07.09.2010

No właśnie Seth, "ogarniam" te nówki bo z rozmów (nie tylko z tego co pisze na stronie sklepu) wychodzi na to że
ta za 170pln (w różnych sklepach różne ceny - do 250pln nawet) ma ten sam nr co dedykowana ze strony NGK.
Podobno różnica jest tylko we wtyczce, dedykowana NGK ją ma, ten uniwersalny zamiennik NGK nie.

Dziś zamówiłem jeszcze raz używkę, z możliwością zwrotu, więc tak mi pasi. Podpasuje i jak będzie git, zostanie.
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#20 Seth

Seth
  • Administrator
  • 6456 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 40
Super

Napisano 11:52, 07.09.2010

czyli jak nie ma wtyczki to co ze starej przełożyć wtyczke?
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#21 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4498 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 12:04, 07.09.2010

Tak się robi, ale jest kłopot. Bo spotkałem się z opiniami usera Wombat, że łączenie w nieporadny sposób kabli od sondy lambda może
powodować jej złe funkcjonowanie. Stąd też biorą się częste bluzgi na zamienniki.

Podobno nawet nieumiejętne lutowanie tego może spowodować zakłócenia, różnice w oporności i w finale błąd sondy na desce. Czyli brak zmiany.
Nie wiem, nie znam się, nie jestem elektrykiem.
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#22 Zigi

Zigi
  • Partner HAKP
  • 1135 postów
  • Skąd:Wrocław/ Głuchołazy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 12:12, 07.09.2010

co do wtyczki to mnie również interesowałaby kwestia dorobienia wtyczki/ przedłuzenia kabli ale tak jak pisze kardias sa opinie ze tego nie wolno robic bo to automatycznie spowoduje check i pieniadze beda wywalone w błoto, kiedys trajei86 pisał ze ktos mu przedłużal sonde jak zmieniał kolektor i mimo ze finalnie sie to udało to tez miał tam jakies problemy - wyjsciem byłoby poszkuać jakiegos magika ktory sie tego podejmie :), moze jak sprzedaja niwersalne to sa auta mniej czule ktore po operacji dorobienia wtyczki bedą zachowywac sie właściwie, w Hondzie chyba tak nie jest

a jeszcze taka kwestia, czy wtyczka do ktorej podłacza sie sonde rowniez gdzies jest zakonczona jeszcze jedna wtyczka czy to juz jest na stałe element instalacji elektrycznej?
  • 0

#23 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4498 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 18:57, 08.09.2010

nie zamówiłem tej używki ponieważ okazało się że nie ma takiej z moim oznaczeniem, a więcej od 1.8 na allegro nie widzę.
Kupiłem tą za 170pln z tego sklepu

http://egaraz.com/of...ndy_lambda.html

kabelki wstępnie polutuję i zobaczę czy będą czary z mleka


edyta

dziś dostałem info od gościa, który wyciągnął dla mnie sondę z F18B2, oczywiście pierwszą.
Rozmawiałem z nim przez tel i pytałem o swoje oznaczenia OHC 501-H17, nie mógł ich znaleźć, ale powiedział
mi że sonda jest firmy Denso. I tak powiedziałem żeby wysyłał.

Po chwili zadzwonił i powiedział że po wyczyszczeniu znalazł oznaczenia OHC 501-H17.

Więc panowie, sondy do F18B2 przed FL były produkcji Denso i NGK-NTK.
Obie firmy oznaczyły je OHC 501-H17. Oznaczenie występuje w połowie sondy.

Polutował mi elektryk magik tę moją od 2.0 OHB 421-H1, ale to nie zmieniło sytuacji. Dalej po
chwili jazdy występuje check. Zawsze po tym samym dystansie, około 400-500m.
Czyli albo od 2.0 nie pasuje do 1.8, w sumie czemu ma pasować. Większy silnik, inny skład spalin pewnie.
Albo polutowanie tych kabli nie dało takiego efektu jak powinno.

To zastanawia mnie jak mam podłączyć ten zamiennik bez wtyczki. Śliną?

Stąd pewnie te bluzgi na zamienniki, może niewielu zawracało uwagę na jakość lutowania lub innego
łączenia.


Na razie czekam na towar. Zamiennik NGK-NTK nowy i używkę Denso od F18B2.
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#24 accord034

accord034
  • Administrator
  • 2930 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 19:01, 08.09.2010

Tragedia z tymi sondami. Wychodzi na to że tylko orginał by pasowało brać to mniej nerwów by kosztowało
  • 0

#25 Zigi

Zigi
  • Partner HAKP
  • 1135 postów
  • Skąd:Wrocław/ Głuchołazy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:16, 08.09.2010

a nie mozesz rozpiac obecniej wtyczki, wyciagnac z niej stare przewody i pod nia bez lutowania podłaczyc nowa sonde? - pytam gdyz nie wiem czy obecna wtyczka jest podatna na ponowne wykorzystanie
  • 0

#26 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4498 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 07:22, 09.09.2010

Wiesz że w sumie nie sprawdzałem, jedyne co wiem to że te kable siedzą bardzo mocno w niej i nawet ciągnąc za nie
nie chcą się urwać.

Myślę że gdyby to było takie łatwe, to ludzie na większych/starszych forach nie bawili by się w luty itp.

Co do tematu tego tematu to według tego NGK-NTK Sondy lambda rozerwanie/ nieszczelność wydechu może mieć wpływ na sondę.
Jednak mój wydech już połatany, cisza jak makiem zasiał, a mimo to auto wariuje.
Jak pisałem, po odłączeniu wszystko jest ok. Czyli na chłopski rozum, sonda.
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#27 Zigi

Zigi
  • Partner HAKP
  • 1135 postów
  • Skąd:Wrocław/ Głuchołazy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 13:26, 09.09.2010

czekamy wiec co bedzie sie działo jak zamontujesz nowa sonde :)

a to ze nikt nie praktykuje rozłożenie wtyczki to nie znaczy ze sie nie da :) ja puki co nie miałem problemu z sonda wiec tego tematu nie badałem ale sprawdzic nie zaszkodzi
  • 0

#28 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4498 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 16:35, 09.09.2010

Według mnie wtyczka wygląda na nierozbieralną, jednorazową.

Dostałem nowy zamiennik. Wygląda identycznie jak ori.
Wkleję wam tu instrukcję łączenia kabli sondy, jaką dodali Japonce do mojego nowego nabytku.
Może się przydać dla potomnych, którzy będą kiedyś zmuszeni łączyć jakieś używki.

Uniwersalna sonda NTK - instrukcje Ł odnośnie instalacji
Dziękujemy, że wybrali Państwo produkt NTK. Sonda NTK, którą zakupiliście jest najwyższej jakości i jest dostosowana do najlepszych światowych standardów w zakresie produkcji. Każda sonda NTK jest testowana i sprawnie działa przed opuszczeniem fabryki. Jeżeli przyjmiemy, że sonda nie zostanie fizycznie uszkodzona i zostanie poprawnie zamontowana, powinna bezproblemowo funkcjonować. Prosimy przeczytać instrukcję montażu przed przystąpieniem do niego. Jeżeli nie zrozumieli Państwo jakiejkolwiek części instrukcji, prosimy nie montować uniwersalnej sondy NTK. NGK Spark Pług nie jest odpowiedzialna za nieprawidłowe użycie, montaż czy niewłaściwe postępowanie z sondami NTK. Uwaga: W instrukcji użyto dwóch skróconych definicji:
1. Sonda NTK: Uniwersalna Sonda NTK.
2. Stara Sonda: Sonda, która została zastąpiona.
OSTRZEŻENIE! ZAPEWNIAMY, ŻE UNIWERSALNA SONDA NTK JEST PRZEZNACZONA DLA SAMOCHODÓW NIE SPEŁNIAJĄCYCH NORM E-OBD.
OSTRZEŻENIE! ROZPOZNANIE TYPU IZOLOWANEGO (TYP S4) LUB Z MASĄ W OBUDOWIE (TYP S4CG) DLA SONDY 4-KABLOWEJ.
Prosimy sprawdzić opór pomiędzy sześciokantem oraz
kablem masowym starej sondy (według tabeli
identyfikacyjnej kabli).
opór > 10 kfi => proszę użyć Typ S4
opór < 10 kfi => proszę użyć Typ S4CG

OSTRZEŻENIE! NIE KRZYŻOWAĆ KABLI SONDY
Kodowanie kolorami używane w celu identyfikacji kabli
grzewczych, sygnałowych oraz kabtL masy różni się
w zależności od producenta sond. W przypadku niektórych
zastosowań, należy być bardzo ostrożnym, aby prawidłowo
dopasować kable Starej Sondy z Sondą NTK Osoba
montująca jest odpowiedzialna za to, aby zewnętrzne kable
grzewcze i zewnętrzne kable sondy 2 końcówW
przyłączeniowej Starej Sondy były prawidłowo dopasowane
i połączone z kablami Sondy NTK. Krzyżowanie kabli sondy
(na przykład: łączenie kabla grzewczego z zewnętrznym
kablem sygnałowym lub zamienienie kabli dodatniego
z kablem masowym sygnału zewnętrznego) spowoduje
odrzucenie sygnału przez elektroniczne urządzenie sterujące
silnika (ECU) i może spowodować zniszczenie samej sondy
jak i elektroniki pojazdu. NGK Sparte^Plug nie jest
odpowiedzialna za jakiekolwiek roszczenia odszkodowań,
wynikające z nieprawidłowego okablowania sondy.
Postępowanie podczas instalacji:

Kroki. Odłączyć Starą Sondę od końcówki przyłączeniowej do elektroniki pojazdu (nie przecinać kabli). Następnie przy użyciu odpowiedniego narzędzia usunąć Starą Sondę z pojazdu.

Krok 2.
Umieścić Starą Sondę obok Uniwersalnej Sondy NTK. Mierząc od wierzchołka sześciokantu, prosimy się upewnić, że Nowa Sonda jest co najmniej o 40mm krótsza od Starej Sondy. Jeżeli Sonda NTK jest dłuższa, zalecamy obciąć jej kable tak, aby były o 40mm krótsze od Starej Sondy.

Krok 3.
Należy obciąć kable Sondy NTK w taki sposób, aby każdy kolejny kabel był o 40mm krótszy od poprzedniego.

BARDZO WAŻNE! PRZED OBCIĘCIEM kabli Starej Sondy.
a) Jeżeli Jakieś specjalne elementy są dołączone do
kabla, należy je wszystkie zostawić na oryginalnym
kablu.
b) Należy się odwołać do "Tabeli identyfikacyjnej kabli".
Kable sygnałowy, masowy oraz grzewczy nie mogą
być skrzyżowane! PO PIERWSZE należy dopasować
każdy z kabli Starej Sondy do odpowiedniego kabla
Sondy NTK. NASTĘPNIE należy zwrócić uwagę na
długość kabli sondy NTK i odciąć odpowiedniej
dopasowując kable starej sondy. Celem tego jest]
upewnienie się, że długość końcowego produktu
(Sondy NTK + końcówki przyłączeniowej Starej Sondy
i kabli) jest taka sama jak oryginalna długość Starej
Sondy.

Krok 4.
Następnie należy odciąć kable Starej Sondy w ten I sam sposób.

Krok 5.
Należy wsunąć jedną termokurczliwą rurkę na każdy kabel Sondy NTK lub na każdy kabel końcówki przyłączeniowej Starej Sondy.*

Krok 6.
Należy umieścić jedną gumową uszczelkę na każdym kablu, przy czym koniec pofałdowany uszczelki powinien być skierowany do odciętego końca kabla.

Krok 7.
Przy użyciu odpowiedniego narzędzia (zalecane szczypce od ściągania izolacji z kabli) ściągnąć 8mm izolacji z odcinanych końcówek wszystkich kabli. Następnie przy użyciu odpowiedniego narzędzia do zaciskania końcówek kabli, należy zacisnąć grubsze końcówki do kabli Sondy NTK. Należy się upewnić, że żaden kabel nie jest odsłonięty i że zacisk jest mocny.

Krok 8.
Patrząc na „Tabelę identyfikacyjną kabli" należy się upewnić, że końcówki, które zamierzamy połączyć, są prawidłowo dopasowane. Zacisnąć każdy kabel Starej Sondy do pasującego kabla Sondy NTK. Należy ponownie się upewnić, że żaden kabel nie jest odsłonięty i że zacisk jest mocny. Dla ułatwienia sugerujemy, aby rozpoczynać od najkrótszego kabla.

Krok9.
Należy wepchnąć gumowe uszczelki mocno na grubszą końcówkę. Przesunąć termokurczliwą rurkę na środek grubszej końcówki. Rurka musi się skurczyć i zacisnąć w tej pozycji.

Krok 10.
Należy całkowicie skurczyć i zacisnąć
termokurczliwą rurkę, używając małego palnika lub
innego odpowiedniego narzędzia. Gumowe
uszczelki muszą pozostać w środku
termokurczliwej rurki, aby zapewnić wodoodporne
połączenie.

Krok 11.
Usunąć rurkę ochronną z korpusu Sondy NTK i zainstalować sondę. Zalecany moment obrotowy zaciskania jest:
* Sondy M18 należy wkręcić ręcznie do pierwszego oporu, a następnie dokręcić o dalsze 1/2 - 3/4 obrotu używając odpowiedniego narzędzia (około 35-58Nm).
Ważne jest, aby kable były oddalone od miejsc, w których byłyby narażone na przegrzanie lub nadmierne zużycia Aby uniknąć ich zniszczenia po instalacji, należy posługiwać" sTęH spinkami, które były używane do spinania kabli oryginalnej Starej Sondy. Na końcu należy pamiętać, aby poprowadzić' kable w ten sposób, jak były umieszczone oryginalnie. J
Tabela identyfikacyjna kabli


f

główne marki kable grzewcze
(x2) (tylko typy 3 i 4-kablowe) kabel sygnałowy kabel masowy
(tyiko typ 2 i 4-kablowy)
Marka NTK biały czarny szary
Marka I czarny biały zielonf^\
Marka Ił czarny niebieski biały J
Marka III ciemnobrązowy purpurowy jasnobrazowy
Marka IV biały czarny szaty
Zalecana metoda:
1. Po pierwsze należy ustalić, która konfiguracja ROUU kolorów (to jest: w którym rzędzie) w tabeli pasuje do tej w
Starej Sondzie. nacnu/ać
2 Bazując na odpowiednim rzędzie, należy dopasować
" kable Starej Sondy do kabH Sondy NTK, . WrwMnia
3 Jeżeli nie są Państwo w stanie dopasować kabli
PROSIMY NIE MONTOWAĆ UNIWERSALNEJ SONDY
NTK.


Dziś nie będę jej rozpakowywał. Poczekam na dojście używki.
Jak tamta Denso będzie u mnie działać, tą zwrócę.
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#29 Marco

Marco
  • Forumowicz
  • 1071 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:22, 09.09.2010

Dżizas, niezła ta instrukcja. jak człowiek przeczyta to strach się tykać żeby nie wybuchło :mrgreen:
  • 0

"Niektórzy marzą, by uciec od rzeczywistości, inni - by na zawsze ją zmienić" (Soichiro Honda)

Accord nr 1: VIIgen Comfort, rocznik 2003, sedan CL7, silnik 2.0 K20A6; Accord nr 2: VIgen ES, rocznik 1999, sedan CG9, silnik 2.0 F20B6


#30 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4498 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:33, 09.09.2010

Wiadomo jak w dzisiejszych czasach jest z czytaniem instrukcji, a później się dziwią, że zamiennik źle działa i bluzgi.
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq