Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Kolektor ssący z k24 do k20a6

VII ssacy

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
75 odpowiedzi w tym temacie

#16 jahrasta

jahrasta
  • Klubowicz
  • 98 postów
  • Skąd:RZE
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:16, 21.02.2018

RSP jest z civic FN2
  • 0

#17 Michal21071984

Michal21071984
  • Klubowicz
  • 378 postów
  • Skąd:Opatów
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Custom
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:19, 21.02.2018

RSP jest z civic FN2

 

 tak i przepustnica też ma chyba większą średnice


  • 0

#18 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 667 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 21:30, 21.02.2018

poza mykiem ze spasowaniem przepustnicy na linke do kolektora z k24 reszta podchodzi pnp ? Jestem ciekawy właśnie takiego zabiegu pewnie mocy z tego nie będzie ale może momentu coś jeszcze dojdzie.

 

PabloWschowa, coś wiesz więcej w temacie? Rozumiem, że rozstaw otworow jest inny? Jest sens sie w to bawić?

A coś odnośnie włożenia wydechu z K24 do K20 też wiadomo z praktyki? - daje to coś?

 

Sprawdzilem - przepustnica na linke z K20a6 ma ten sam rozstaw co od K24a3 - pozostaje tylko kwestia mocowania linki


Użytkownik tomazi78 edytował ten post 16:30, 22.02.2018

  • 0

#19 Michal21071984

Michal21071984
  • Klubowicz
  • 378 postów
  • Skąd:Opatów
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Custom
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 07:49, 22.02.2018

Ja mam przelozony narazie kolektor i downpipe z typeS polifta ( ponoc wieksze srednice w porownaniu z przedliftem)
To powiem szczerze ze fajny mod lepiej soe zbiera od dolu ale pelny obraz bedzie po reflashu

Teraz szukam wydechu koncowego

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#20 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 922 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:227KM 247Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 11:13, 22.02.2018

Pamiętajcie ze nie chodzi o to zeby srednica byla wieksza tylko odpowiednia do silnika.
Co nie znaczy ze od 2.4 pogorszy sprawe.
  • 0
Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0

#21 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 667 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 12:02, 22.02.2018

kolektor i downpipe z typeS polifta

Możesz doprecyzować który kolektor i jaki downpipe. Jak wrzucam w google downpipe to wyskakuje rura z plecionką za kolektorem wydechowym


  • 0

#22 Michal21071984

Michal21071984
  • Klubowicz
  • 378 postów
  • Skąd:Opatów
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Custom
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 12:07, 22.02.2018

Możesz doprecyzować który kolektor i jaki downpipe. Jak wrzucam w google downpipe to wyskakuje rura z plecionką za kolektorem wydechowym

No dokladnie to rura za kolektorem w ktorej jest pierwsza sonda.

Kolektor wydechowy oem z 2.4 jest inny niz w 2.0 zdjecia sa wyzej w temacie.
Jest mod jak najbardzoej na plus

Kolektor ssacy z 2.4 czeka na montaz ale jeszcze poczeka bo zimno takze na spokojnie jak bedzie troche cieplej wezme sie za przekladke

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#23 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 667 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 12:22, 22.02.2018

Kolektor wydechowy oem z 2.4 jest inny niz w 2.0 zdjecia sa wyzej w temacie.

Zdjęcia są ssącego :)

 

Jakbym mógł swoją przepustnicę wrzucić do 2.4 to byłoby łatwiej, ale mam starą na linke i nie wiem co do końca robić


  • 0

#24 Michal21071984

Michal21071984
  • Klubowicz
  • 378 postów
  • Skąd:Opatów
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Custom
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 12:31, 22.02.2018

Zdjęcia są ssącego :)

Jakbym mógł swoją przepustnicę wrzucić do 2.4 to byłoby łatwiej, ale mam starą na linke i nie wiem co do końca robić

Wszystko zalezy od srednicy ale nie chce mi sie wiezyc zeby w przedlifcie bylo inaczej.
Kolektor ma 60mm i przepustnica tez 60 mm

Ja mam takie tylko fotki jeszcze przed montazem695bcfee0360c7a79ab37adb0ec28226.jpg4b60b35aaa421c3096cb3d03ecbcc282.jpg

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#25 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 667 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 16:33, 22.02.2018

Sprawdzilem - przepustnica na linke z K20a6 ma ten sam rozstaw co od K24a3 - pozostaje tylko kwestia mocowania linki

Kwestie mocowania linki sie ogarnie na spokojnie. 


  • 0

#26 PabloWschowa

PabloWschowa
  • Klubowicz
  • 128 postów
  • Skąd:Wschowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Moja własna
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:39, 23.02.2018

Co do wydechu to ja mam całość poza katem z 2.4 przełożona , wydechowy -> downpipe->Kat z 2.0-> wydech Y z 2.4 , jak dla mnie dało to trochę dołu możne bez "wow" ale lepiej się zbiera z dołu , teraz pozostaje kwestia wywalenia kata .. i tu ścianą staja nowe przepisy, mam przegląd w kwietniu zobaczę jak to wygląda.

 

Co do ssacego chce zrobić od razu wszystko to jest-> Cai od Lukasa , odciąć grzanie przepustnicy , odmę w atmosferę , założyć uszczelki termo i ssący od razu , a do tego potrzeba ciepłego garażu lub ciepłego dnia na razie zamawiam fanty..czekając na trochę ciepła.

 

Tu mam tylko taka myśl czy k20 jak by to nazwać nie dostanie więcej powietrza niż potrzebuje? Większy kolektor , cai itd i czy nie przyniesie to odwrotnego skutku

Tez do końca się zastanawiam czy short i spiro ze zderzaka do komory czy jednak CAI , większość wykresów badan mówi ze cai będzie lepszym ogólnie , ale środek lepszy dal by short..

 

Slasz rozumiem ze może być tak ze wkładając kolektor z k24 nie uzyskamy nic lub pogorszy sprawę? mimo większej banki na powietrze?


Użytkownik PabloWschowa edytował ten post 09:40, 23.02.2018

  • 0

#27 kuba_ce

kuba_ce
  • Forumowicz
  • 198 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:05, 23.02.2018

Tu mam tylko taka myśl czy k20 jak by to nazwać nie dostanie więcej powietrza niż potrzebuje? Większy kolektor , cai itd i czy nie przyniesie to odwrotnego skutku

Tez do końca się zastanawiam czy short i spiro ze zderzaka do komory czy jednak CAI , większość wykresów badan mówi ze cai będzie lepszym ogólnie , ale środek lepszy dal by short..

 

Slasz rozumiem ze może być tak ze wkładając kolektor z k24 nie uzyskamy nic lub pogorszy sprawę? mimo większej banki na powietrze?

 

Żeby ta zmiana miała ręce i nogi tj żeby wydobyć z tego moda jak najwięcej, trzeba ponownie wystroić samochód. Pogadaj z Ralfim ale pewnie powie Ci to samo.

Aczkolwiek nie uważam to za konieczność. Zmień kata na sportowy, kolektor i jeszcze raz strojenie.


  • 0

#28 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 922 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:227KM 247Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 11:12, 23.02.2018

No spawajac kolektory srednice rur maja ogromne znaczenie.
Kol w k24 uspawal kol wydechowy stroil itp.
Później spawal drugi i zmniejszyl srednice rur i wyszlo lepiej.
To jest trudny temat dla nas laików. Ale nie chodzi o to aby dac jak największą srednice tylko odpowienia bo to tez sie liczy na jakie obroty itp.
Co do dolotu cai i short testowalem kilkanascie sztuk na hamowni i mi np najlepiej wyszedl krotki ktory uspawalem z rury 3.5 cala.
Cai wypadal gorzej.
  • 0
Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0

#29 total_psotal

total_psotal
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:WD
  • Silnik:mam
  • Wersja:europejska
  • KM:50+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:0
  • Nadwozie:Malowane
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:26, 23.02.2018

A nie jest jakoś tak, że im większa pojemność układu dolotowego, tym dłużej się on "pompuje", w wolnossakach nie jest to zauważalne jak w silnikach turbo, gdzie jest potrzebne odpowiednie ciśnienie, żeby turbina miała co przepompować (turbodziura tym większa im większe turbo i im większy układ dolotowy). Druga sprawa, że ilość powietrza w mieszance paliwowopowietrznej jest ustalana przez komputer, więc więcej niż potrzeba nie zostanie pobrane (tutaj potrzebne by było pewnie reflashowanie, kiedy już są więszke możliwości, żeby dostroić wszystko razem). Wszelkie modyfikacje układu dolotowego są robione po to, żeby powietrze było możliwie zimne (im zimniej, tym więcej tlenu, który poprawia spalanie mieszanki), oraz żeby silnik miał dostęp do takiej ilości powietrza jakiej potrzebuje. Ale można też przedobrzyć, jak układ będzie miał zbyt wielką pojemność i nie uda się go dobrze napompować, to silnik nie będzie miał natychmiastowego dostępu do potrzebnej ilości powietrza. To takie uproszczenie, wiadomo że oprócz pojemności rolę odgrywa też kształt (chociażby długość i średnica rury od filtra powietrza), to wszystko też jest uzależnione od obrotów, w których chcemy zyskać moc, bo inaczej się liczy dolot na moc maksymalną w odcięciu, a inaczej się liczy na przyrost na środku. Tzn liczy się tak samo :) ale wyniki i projekt wychodzą inne. 


Użytkownik total_psotal edytował ten post 11:28, 23.02.2018

  • 0

#30 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 922 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:227KM 247Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 11:50, 23.02.2018

Co so srednicy i dlugosci rury od przepustnicy do filtra masz racje.
Jako ciekawostke dodam ze zle dobrana dlugosc rury zabrala mi na hamowni 10KM wzgledem ori puszki i wkladki K&N!!!
Ale dobrze dobrana dlugosc dala zysk z kilka KM juz nie pamietam dokladnie ile.
Takze nie mozna sobie zakladac i robic dolotow na pałę.
  • 0
Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, ssacy

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq