Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Krótkotrwała nierówna praca po odpaleniu silnika, ale i-Dtec 2.2 150km

VIII silnik nierówna praca odpalanie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
23 odpowiedzi w tym temacie

#16 silveruk

silveruk
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:tychy
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ex
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:tourer cu2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:09, 04.12.2017

Witam.
Sprawa dotyczy accorda 2.2 iDtec 150km z 2009r. i przebiegiem 155 000km w automacie.
Parę tygodni temu zauważyłem niepokojące zachowanie podczas odpalania silnika. Do tej pory odpalał od razu uzyskując obroty biegu jałowego 750 obr/min, a teraz jest tak, że dusi się na początku na obrotach ok. 600 i skokowo wchodzi na 650, 700, 750. Są to wartości przyblizone, ale tak to mniej więcej wygląda na obrotomierzu. Silnik przy tym przez pierwsze 3s tak jak by chciał wejść na obroty,a nie umiał. Pracuje nierowno, ale nie gaśnie.
Dzieje się tak zazwyczaj rano, ale nie koniecznie zawsze. Teraz zrobiło się chłodniej. Może ma to związek z temperaturą zewnętrzna.
Na forum znalazłem sporo tego typu zachowań, ale w silnikach na PB. Tam problem jest znany i do rozwiązania.
Jak to wygląda w silniku iDtec?


I jak doszles do tego co było przyczyną 


  • 0

#17 mike_dh

mike_dh
  • Klubowicz
  • 52 postów
  • Skąd:śląsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:56, 04.12.2017

U mnie objawy zaczęły wracać (nierówne odpalanie po nocnym postoju). Wymieniłem wszystkie świece żarowe na nowe (jedna padła), wymieniłem filtr paliwa (OEM),resztę filtrów, olej itp. Nic to nie zmieniło. 

 

Kilka dni po tych wszystkich wymianach w trakcie tankowania dolałem do paliwa liqiu molly  Pro-Line regenerator wtrysków Diesel 5156 (szukałem na ich stronie , na pewno to było z serii warsztatowej). Zrobiłem trasę ok 300km i auto zaczęło palić normalnie. Nie jest to żadna reklama, nie jestem w żaden sposób związany z handlem tymi produktami.  Po prostu w sklepie gdzie kupowałem olej "skusiłem" się na dodatki liqiu molly. Walczyłem z tym tematem chyba 2 lata (kilka ASO rozkładało ręce nie widząc rozwiązania).

 

Kto ma ochotę niech spróbuje i napisze jakie wrażenia.

 

 

Do tej pory stosowałem z serii "zwykłej" (skopiowane ze strony):

 

Dodatek do Common Rail 2185

 

Oczyszczacz wtryskiwaczy Diesel 2666

 

Które w sumie też polecam, ale ich efekt pojawia się po dłuższym użyciu. Teraz byłem zaskoczony że po jednej trasie od razu poprawa. Seria Pro-Line jest jakby bardziej stężona, ale według różnych info bezpieczna do "cywilnego" użytku.


  • 0

#18 Tyberiusz

Tyberiusz
  • Forumowicz
  • 334 postów
  • Skąd:Elbląg
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:19, 07.12.2017

Całe wlałes (0,5) na pełen bak?

Może profilaktycznie do siebie doleję.
  • 0

#19 mike_dh

mike_dh
  • Klubowicz
  • 52 postów
  • Skąd:śląsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:22, 12.12.2017

Tak, wlałem całe opakowanie a później dolałem ON do pełna.

 

Te dodatki do czyszczenia producent zaleca stosować raz na 50 tyś. km

 

Żeby się zbytnio nie powtarzać, ze trzy lata temu moja Hanka zaczęła źle palić po nocnym lub kilkugodzinnym postoju w temp ok +14 st C (najczęściej objaw pojawiał się po nocy w garażu). Czasami paliła jakby na trzy cylindry przez pierwsze 2-3 s. A z reguły podobnie jak opis w pierwszym poście. Aso, diagnostyka wszystkiego nic nie dała, rok "suszyłem głowę" mechanikom. (Dodam auto salonowe, zadbane i zawsze lane najlepsze możliwe paliwo). Później wpadłem na dodatki Liqiu Molly w lokalnym sklepie z chemią.

 

Raz użyłem  Liqui Molly Diesel Spuling 2666 (czyli ten zwykły oczyszczacz) a po nim co ok  drugi zbiornik dodawałem Diesel System-Pflege 2185 (czyli ten dodatek ochronny do Common Rail'a- zużyłem może z 6 szt,).

 

Prawie rok czasu nic nie dolewałem, auto paliło bardzo ładnie, ostatnio objawy zaczęły delikatnie wracać (bez palenia na 3 cyl.) więc tym razem wybór padł LM Pro-Line regenerator wtrysków Diesel 5156 (zrobiłem ponad 50 tyś km od Spulung'a). Tak jak napisałem, po 300 km na tym dodatku auto pali i chodzi jak "zegarek". 

 

Zdaję sobie sprawę że więcej w tych dodatkach jest więcej marketingu i efektu "placebo" ale u mnie podziałało a myślałem o wycieczkach do speców od wtrysków, ich demontażu itp. Ten ostatni dodatek z LM Pro-Line zrobił na mnie wrażenie, tak szybki efekt.

 

 

Tyberiusz, Tobie proponuje zwykłego Spulunga jak się nic nie dzieje, co któryś zbiornik możesz dodać system-Pfelege,


  • 0

#20 aruros

aruros
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Radzymin
  • Silnik:2.2
  • Wersja:sedan
  • KM:156
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:46, 17.01.2018

Witam.

Może z was miał ktoś taką przypadłość, u mnie nie dochodzi prąd na świece żarowe.

Myślałem że to sterownik świec ale wymieniłem na drugi i dalej to samo.

Po przekręceniu stacyjki prąd nie dochodzi na świece żarowe.

 


  • 0

#21 prmas91

prmas91
  • Forumowicz
  • 167 postów
  • Skąd:Tuliszków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:59, 17.01.2018

Obejrzyj dobrze kable od świec, możliwe, że były źle poprowadzone i na skutek wibracji przetarły się. Spotkałem się z czymś takim w Audi.


  • 0

#22 aruros

aruros
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Radzymin
  • Silnik:2.2
  • Wersja:sedan
  • KM:156
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:04, 18.01.2018

przedzwaniałam kable i jest ok pomiędzy sterownikiem a świecami i jest ok.


  • 0

#23 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 6273 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Aerodeck
  • KM:148
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:CE2
Reputacja: 37
Super

Napisano 21:23, 18.01.2018

A przekaźnik świec?


  • 0

Zanim zadasz m pytanie na PW w  sprawie giełdy  przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.


#24 kbl100

kbl100
  • Klubowicz
  • 70 postów
  • Skąd:ok. Wrocław
  • Silnik:2.2
  • Wersja:exe
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:cu3
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:13, 21.04.2018

A więc problem odpalania i wibracji u mnie również rozwiązany. liqiu molly do czysczenia układów wtryskowych i po problemie. Profilaktycznie leje co jakiś czas liqiu molly pflege do paliwa. 


  • 0

ED7-->EG4-->EG4-->EK3-->CG4-->? ? ?






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, silnik, nierówna praca, odpalanie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq