Witam.
Sprawa dotyczy accorda 2.2 iDtec 150km z 2009r. i przebiegiem 155 000km w automacie.
Parę tygodni temu zauważyłem niepokojące zachowanie podczas odpalania silnika. Do tej pory odpalał od razu uzyskując obroty biegu jałowego 750 obr/min, a teraz jest tak, że dusi się na początku na obrotach ok. 600 i skokowo wchodzi na 650, 700, 750. Są to wartości przyblizone, ale tak to mniej więcej wygląda na obrotomierzu. Silnik przy tym przez pierwsze 3s tak jak by chciał wejść na obroty,a nie umiał. Pracuje nierowno, ale nie gaśnie.
Dzieje się tak zazwyczaj rano, ale nie koniecznie zawsze. Teraz zrobiło się chłodniej. Może ma to związek z temperaturą zewnętrzna.
Na forum znalazłem sporo tego typu zachowań, ale w silnikach na PB. Tam problem jest znany i do rozwiązania.
Jak to wygląda w silniku iDtec?
Krótkotrwała nierówna praca po odpaleniu silnika, ale i-Dtec 2.2 150km
#1
Napisano 09:19, 30.09.2017
#2
Napisano 13:12, 30.09.2017
Filtry paliwa i powietrza czyste?
#3
Napisano 14:21, 30.09.2017
Oczywiście. Nawet wymienione kilka tygodni temu.Filtry paliwa i powietrza czyste?
A może to być jakiś czujnik temperatury lub styk? Jest to jednak dość losowe zachowanie.
#4
Napisano 16:47, 30.09.2017
Wydaje mi sie ze moze ktoras ze swiec zarowych slabo juz dziala.na razie nie mam mozliwosci tego sprawdzic.
#5
Napisano 18:43, 30.09.2017
Ja też teraz nie mam możliwości, ale nie wydaje mi się aby to było to, bo na ciepłym silniku świece nawet nie są włączane.
Kombinujemy dalej.
#6
Napisano 19:06, 30.09.2017
Też bym stawiał na świece. W nowoczesnych silnikach diesla świece żarowe grzeją nie tylko gdy jest zimny silnik, ale też w określonych warunkach przy ciepłym silniku. Wszystko po to, żeby spaliny były czystsze. Może też być kiepskie paliwo, zatankuj gdzieś indziej na dobrej stacji. Może w układzie wtryskowym naodkładało się osadów, kup jakiś specyfik do czyszczenia układu. Koszt niewielki, a duże potencjalne zyski. Zobacz, czy EGR nie jest zasyfiony.
#7
Napisano 21:43, 30.09.2017
Paliwo od kupna tankuje na tej samej stacji S1 i wczesniej kilka lat do Avensis. Nie było z nim nigdy problemu.
Dziękuję wszystkim za sugestię.
#8
Napisano 22:46, 30.09.2017
wydaje mi sie ze honda nie ma swiec ^szybkich^. I chyba tu jest problem,tak mysle,moze mnie ktos poprawi
#9
Napisano 08:07, 01.10.2017
To CR nie zwykła rotacyjna.Nawet przy niesprawnej świecy odpali .Na początek diagnostyka i podgląd parametrów rzeczywistych przy rozruchu i na biegu jałowym, porównanie ilościowe.Tutaj nie ma wróżenia z fusów że może to albo tamto.
#10
Napisano 07:33, 06.10.2017
Witam,
Mam to samo aczkolwiek tylko na zimnym silniku jak auto postoi przez noc. Po odpaleniu nierówna praca silnika przez kilka sekund. Wszystkie filtry i świece wymienione na nowe. Miał ktoś może problemy w tym silniku z wtryskami, pompą czy egr-em ? Gdy temperatura na zewnątrz spadna poniżej 8 st wtedy objawy przestają być zauważalne. Dodam, że nie wystepuje to codziennie
ED7-->EG4-->EG4-->EK3-->CG4-->? ? ?
#11
Napisano 09:34, 06.10.2017
Na 99% jedna ze świec żarowych padła
#12
Napisano 19:26, 17.10.2017
no tak, akurat u mnie są nowe
ED7-->EG4-->EG4-->EK3-->CG4-->? ? ?
#13
Napisano 23:06, 01.11.2017
Teraz dopiero trafiłem na ten temat. Jeśli problem nadal nierozwiązany to odpisuję
Znam ten problem, u mnie pojawił się chyba wcześniej, jak pamiętam przy 120 kkm, teraz mam 207 kkm i dalej nie jestem pewien w 100% co jest przyczyną. Ale zebrałem sporo info przez ten czas, obecnie nie mam tego problemu.
Chyba ze 2 lata męczyłem ASO przy każdym przeglądzie o zweryfikowanie problemu. Żadnych błędów, jedyna opcja to zostawić auto na noc i weryfikacja pod HDS. Nie zrobiłem tego w Aso ale we własnym garażu i nic niepokojącego w parametrach nie znalazłem.
Dodam jedynie że auto mam od nowości,bardzo zadbane, serwisowane, długo jeździłem na oleju Honda OEM.
Jesteś pierwszym właścicielem Hanki? Przebieg pewny?
Objawy takie same. Było nierówne odpalanie po nocnym postoju w garażu o temp ok 14 st. C (+- kilka stopni C). Co ciekawe w lecie lub przy mrozach paliła ładnie.
Raczej na pewno nie padły Ci świece żarowe.
Sprawna świeca ma rezystancję w okolicy 1 Oma. Można to sprawdzić multimetrem nawet takim z marketu bez wykręcania jej z silnika.
Jeśli świeca zaczyna się kończyć wywala błąd PGM-FI na wyświetlaczu (moja jedna co padła miała 11 Ohm-wyrzuciło błąd pomimo że jeszcze grzała ładnie po wyjęciu i podpięciu do akku).
Dziś wymieniłem wszystkie świece żarowe na BERU GN 073 (założyłem temat o świecach w Idtec'u jeśli chcesz coś więcej poczytać).
U mnie wymiana filtra paliwa też nie dawała poprawy.
Na naszym Forum ktoś mi napisał że to może być brudny lub lejący wtryskiwacz.
Moje wnioski poszukiwań rozwiązania problemu:
1) Wtryski -to mój główny podejrzany.
Jakie lejesz paliwo? Ja przez długi czas uważałem że najlepsze jest V-Pover diesel i takie lałem. Później znalazłem gdzieś w necie że gość dwa razy wymieniał wtryski w nowym BMW X6 bo lał V-power (proszę to nie odbierać jako antyreklamę). Wyjaśnienie w skrócie: obecnie paliwo ON jest bardziej "eko" i ma mniej związków siarki, które odpowiadają za właściwości smarne paliwa (wtryski, pompa CR jest smarowana paliwem ON)- w skrócie paliwo jest za "suche" i powoduje przycieranie się wtrysków, szczególnie paliwa Premium. Popularne na niemieckich forach ale i na polskich np. Alfy jest dodawanie oleju 2T do paliwa ON (zalecają ok 300ml na cały zbiornik). Ja nie chciałem eksperymentować i kupiłem z Liqiud Molly Dodatek do czyszczenia układu Common Rail (Diesel-Spulung) oraz dodatek smarno-konswrwujacy (Diesel-Systempflege). Pierwsze stosuje się czyszczenie (raz na 50 tyś km) a do następnych zbiorników dodawałem ten drugi. Nie jest to reklama ale chyba to podziałało, zużyłem ok 8 op. Systempfelage i 2 razy Spulung dolałem ( dawno nic nie dodawałem i jest ok).
2) Mi przy twoim przebiegu zaczęły się pierwsze problemy z DPF (kontrolka z wykrzyknikiem na wyświetlaczu). Jedna z opini ASO była taka że przytkany DPF daje takie objawy . Jak pamiętam po jego wymianie na nowy (przy 164 kkm) nie było dużej poprawy, choć winy przytkanego DPF nie wykluczam.
Tak jak napisałem obecnie Hanka pali bardzo ładnie (żebym nie przechwalił), dalej leje paliwa premium (obecnie na BP, Shella odpuściłem) bo na zwykłym miałem wrażenie że zamula na autostradzie.
@ Roland w razie potrzeby możemy się gdzieś zgadać i spotkać bo mamy blisko, jak coś to pisz na priva
Użytkownik mike_dh edytował ten post 23:07, 01.11.2017
#14
Napisano 13:58, 03.11.2017
Na forum znalazłem sporo tego typu zachowań, ale w silnikach na PB. Tam problem jest znany i do rozwiązania.
Jak to wygląda w silniku iDtec?
Problem faktycznie jest znany w PB ale nie rozwiązany...no chyba, ze uznanie ze te silniki tak mają mozemy uznać za rozwiązanie:)
Użytkownik DonPaco edytował ten post 14:02, 03.11.2017
#15
Napisano 20:32, 04.11.2017
A więc ja stawiam na układ wtryskowy. Mimo tego, że mam oryginalnego HDS-a nie zauważyłem żadnych uchybień jeżeli chodzi o parametry silnika. Test wtrysków wychodzi również pozytywnie, aczkolwiek podczas występowania problemu korekcje wtrysków potrafią być mało stabilne. Wydaję mi się, że trzeba dać sobie spokój i jeździć dalej ewentualnie zastosować jakieś dodatki do paliwa. Mogę tylko dodać, że świece, filtry są nowe, dpf jak na przebieg wypala się samoistnie i nie sprawia problemów ale to chyba zasługa autostrad gdyż auto użytkowane jest tylko na terenie Niemiec. Paliwo jakie tankuję to w większości Premium z Arala
ED7-->EG4-->EG4-->EK3-->CG4-->? ? ?
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, silnik, nierówna praca, odpalanie
Mechanik →
Układ elektryczny →
3 światło stopNapisany przez pawelzszu , 07 mar 2022 VIII |
|
|
||
Mechanik →
Układ elektryczny →
przyciski na kierownicy wariująNapisany przez siara_nh , 19 cze 2018 VIII |
|
|
||
Mechanik →
Klimatyzacja/ Wentylacja/Ogrzewanie →
Czynnik bez olejuNapisany przez King_TM76 , 18 cze 2018 VIII |
|
|
||
Mechanik →
Układ elektryczny →
Bi-ksenon - problem z przesłonąNapisany przez mlody2v8 , 14 cze 2018 VIII, biksenon, bi ksenon |
|
|
||
Mechanik →
Silniki →
Problem z turbiną - mechanik z WrocławiaNapisany przez rzuber , 12 cze 2018 VIII, turbina turbosprężarka VIII |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych