Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Zawory, czemu w Hondzie trzeba regulować

all_gen zawory regulacja luz zaworowy

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
134 odpowiedzi w tym temacie

#106 Seth

Seth
  • Administrator
  • 6,456 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 40
Super

Napisano 11:06, 30.03.2017

na ucho to chłop w szpitalu umarł 

 

jeśli dobrze ustawiłeś luzy to nie ma czego tu słuchać, sam wiesz musisz być pewien czy dobrze ustawiłes czy źle i poprawić, z filmiki nikt ci nie zagwarantuje czy dobrze czy źle :)

 

i nigdy nie sugeruj się przy regulacji zaworów pracą silnika czy klepie czy cisza czy inne...

 

poza tym takie nagrania bardzo zniekszatałcaja i potęgują niektóre dzwięki


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#107 blow

blow
  • Klubowicz
  • 1,772 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 22:45, 30.03.2017

na ucho to chłop w szpitalu umarł 

 

i nigdy nie sugeruj się przy regulacji zaworów pracą silnika czy klepie czy cisza czy inne...

 

 

x2


  • 0

#108 Saajmonek

Saajmonek
  • Forumowicz
  • 7 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:51, 31.03.2017

No slusznie slusznie
Sprawdze jeszcze raz dla pewnosci i troche prakryki nabiore przy okazji.
Milego weekendu


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#109 Gwiazdor

Gwiazdor
  • Forumowicz
  • 302 postów
  • Skąd:PRUSZKÓW
  • Silnik:2.0
  • Wersja:elegance
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:12, 23.04.2017

Koledzy mam pytanko. Czy jak reguluje ie sobie zawory w silnikach 2.0 Vii i w szczególności jak macie gaz to jak regulujecie je nieco luźniej czyli w górnych granicach normy. To czy podczas postoju ku jazdy slyszycie re zawory delikatnie w aucie?? Mam takie wrażenie ze słyszę delikatnie je w aucie jak grają i jak dodam gazu to nieco bardziej. Czy to możliwe?
  • 0

#110 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2,382 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 52
Super

Napisano 10:13, 24.04.2017

Regulujemy tak samo jak bez gazu tylko częściej... Robisz po środku zakresu i wtedy masz spokój a robiąc w górnej granicy łatwo przesadzic,i wtedy jest problem
  • 0

#111 Seth

Seth
  • Administrator
  • 6,456 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 40
Super

Napisano 15:52, 24.04.2017

Reguluj normalnie
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#112 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 333 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 13:54, 12.05.2017

Witam. Mam takie pytanie , czy demontujac klawiaturę w F18b2 równocześnie całkowicie odkrecam wałek rozrządu? Mianowicie chodzi o to czy jest możliwość demontażu klawiatury bez ruszania walka (czyli rozpoznania rozrządu i t.p.)
Przepraszam jeżeli nie w tym dziale i z góry dzięki 😉

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
  • 0

#113 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 6,273 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Aerodeck
  • KM:148
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:CE2
Reputacja: 37
Super

Napisano 18:02, 12.05.2017

Oglądnij

 

O to chodziło?

Jeśli tak to daj znać jak idzie bo mnie chyba czeka to samo.


  • 0

Zanim zadasz m pytanie na PW w  sprawie giełdy  przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.


#114 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 333 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 19:08, 12.05.2017

Dzięki za odpowiedź. Ale to inny silnik , chyba że w moim jest takie samo rozwiązanie. Tutaj gość wymienia oringi , ja mam zamiar wymienić uszczelniacze zaworów bez podnoszenia głowicy.

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
  • 0

#115 pawel84

pawel84
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • Skąd:Devizes .UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:41, 12.05.2017

Zależy czy masz pomysł na podtrzymanie zaworów u góry? Jest kilka sposobów na to,sam zmieniałem kilkakrotnie w civicach.( używałem króćca wkręconego w głowicę w miejsce świecy z podłączonym powietrzem)

Ale zastanów się nad tym,abyś sobie kłopotów nie narobił.

Bo skoro pytasz jak zdjąć klawiaturę,to może nie masz dość wiedzy na ten temat?

Nie piszę tego złośliwie,a tylko przestrzegam przed kłopotami.


  • 0

#116 Gab

Gab
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Lubań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SEDAN
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:57, 12.05.2017

Wymieniając 4 zawory na każdym garku obracać wałem, tak by pozostawiać tłok w górnym położeniu. Wtedy zawory nie wpadną w czeluść komory spalania.  To samo robimy przy regulacji zaworów w kolejności 1, 3, 4, 2.  Po wykręceniu świec i włożeniu gładkiego patyczka będziesz widział kiedy tłok jest w najwyższej pozycji. Może na podtrzymanie zaworu jakimś krzywakiem przez otwór świecy też jest patent. 

Jeszcze jedno pytanie. Skąd masz pewność, że bierze Ci olej przez uszczelniacze? Ja w swoim F20B6 miałem pobór oleju przez zapieczone pierścienie. Zrobiłem sobie wymianę pierścieni, panewek, poczyściłem głowice i dotarłem gniazda, wymieniłem uszczelniacze (przy okazji). Teraz silnik chodzi jak złoto. To stara bajka w tych silnikach jesli dojdzie do przegrzania, przez jazdę na zbyt gęstym oleju lub zbyt niskim poziomie oleju. 

Na 95%u Ciebie będzie to samo i wymiana uszczelniaczy wg mnie nie pomoże. 


Użytkownik Gab edytował ten post 19:57, 12.05.2017

  • 0

#117 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 333 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 20:36, 12.05.2017

Co do demontażu klawiatury pytam bo akurat w tym silniku tego nie robiłem.
Co do potrzymania zaworów juz dorobiłem sobie redukcję ze starej świecy rurki i szybkozłączki pod powietrze.
Co do poboru oleju , wiem przeczytałem chyba już wszystkie tematy i zdaje sobie sprawę ze to mogę być zapieczone pierścionki i wymiana uszczelniacz może nie pomoc. . . Jest jedno ale...mój silnik chodzi idealnie ( według mnie ), mocy mu też nie brakuje ( jak na 1,8 oczywiście 😉) tylko bierze olej. I dla tego trochę szkoda mi podnosić głowicę.
Koszt uszczelniacz jest nie wielki wiec można zaryzykować. Jak nie pomoże, no cóż będę wiedział to z własnego doświadczenia i nie z opowieści. Do odważnych świat należy 😉
Dziękuję tez za przestroge i podpowiedzi. Tak naprawdę jedyne co mnie zastanawia (może czego się obawiam) to żeby nie zgubić klinow (zabezpieczeń) od zaworów bo nie mam zapasowych i unieruchomił bym auto na jakiś czas a mam zamiar zrobić to w jeden dzień...

Jesz jedno pytanie ( dosc istotne)do osób którzy robili głowice w tych silnikach. Ja często zdarza się że prowadnice są do wymiany? Chodzi o to czy są bardzo podatne na zużycie?
Dzięki

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Użytkownik vova777 edytował ten post 16:53, 29.05.2017

  • 0

#118 Gab

Gab
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Lubań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SEDAN
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:14, 12.05.2017

Zgadza się. Mocy mu nie brak, tak samo jak mojemu nie brakowało, ale żłopał 1L oleju na 1500km.

 

Pobór oleju jest przez zapieczenie oleju w tym "łańcuszku" między pierścieniami  - te pierścionki z pokarbowaną blaszka miedzy nimi dwoma tworzą pierścień olejowy. tam dochodzi z zapieczenia oleju, który normalnie tamtędy cyrkuluje wylatując kilkoma małymi dziurkami do wnętrza tłoka. Te dziurki też miałem zapieczone (przynajmniej połowę z nich). Wystarczy, że zapchają się te dziurki i po dobrym przyciśnięciu na autostradzie masz zapieczenie pierścieni.

 

Pierścienie uszczelniające (2 górne) są odpowiedzialne za sprężanie. One są pełne więc nie kumulują oleju i nie zapiekają się. Dlatego będziesz miał moc i spalanie w pełnym porządku. Jak rozbierałem silnik to te 2 górne pierścienie też miały lekkie ślady po oleju jaki przechodził przez nie ku komorze spalania, a potem ze spalinami. Ale nie tak jak na olejowym, który nie zbierał oleju, bo zesztywniał. Nie rozpierał i nie kontaktował ze ściankami tulei. 

 

Miałem takie same dylematy jak Ty, ale zrobiłem tak jak radzili inni i nie żałuję. Tobie radzę to samo, bo szkoda twojej fatygi na coś co nie pomoże wg mnie na bank. 


  • 0

#119 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 333 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 21:51, 12.05.2017

Bardzo prawdopodobne ze u mnie skończ się tak samo jak u ciebie "Gab" ale dla zaspokojenia własnych domysłów musze spróbować. Do stracenia mam jakieś 150zl (kosz uszczelniaczy) i dzień roboty. A w razie powodzenia zyskać mogę dużo więcej, przede wszystkim spore doświadczenie...

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
  • 0

#120 qcaj

qcaj
  • Klubowicz
  • 84 postów
  • Skąd:Jawornik
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 05:33, 13.05.2017

Jesz jedno pytanie ( dosc istotne)do osób którzy robili głowice w tych silnikach. Ja często zdarza się że prowadnice są do wymiany? Chodzi o to czy są bardzo podatne na zużycie?
Dzięki

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Jak robiłem remont w swoim F20B6 to prowadnice na zaworach wydechowych były do wymiany.


  • 0

Śruby zbieżności tył VI i VII generacja

http://www.accordklu...ł-vi-i-vii-gen/






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen, zawory, regulacja, luz zaworowy

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq