jak masz tylko przy starcie po kilku godzinach postoju to nie tak złe jeszcze. Ja tak miałem przez ostatnie 2 lata użytkowania i 40 tys.
Mozna się przyzwyczaić ale trzeba pilnować.
Jak odgłos pojawia się po rozruchu to znaczy ze już ciśnienia nie trzyma w komorach i przynajmniej ja bym wymieniał odrazu bo jak strzeli to masz gore silnika do robienia - efekt jak po zerwaniu paska rozrządu.
Dodatkowo jak masz jakieś dziwne utraty mocy to możliwe ze ci się niekontrolowanie wyprzedzenie zapłonu przestawia i silnik głupieje dopóki vtc znów nie złapie pozycji jaka ma byc.
Ogólnie jest to wada fabryczna tych silników. W US to samo dzieje się w crv gdzie k24z tez montowali.
Kupując nowa cześć problem i tak może wrócić ale jak jest przy samym rozruchu to pół biedy.
Na pocieszenie to nie tylko Honda miała ten problem. W lexusie Gs z początku produkcji tez pojawiał się ten problem a kołek vtc jest jeszcze więcej :p
Ps. Co do wymiany polecam aso albo kogoś kto to robił gdyż trzeba wiedzieć jak vtc do walka przykręcić aby blokady nie naruszyć i odrazu z tym samym problemem nie skończyć. Nowa cześciej tez nie należy kręcić bo musi byc odblokowany do przykręcenia a do odblokowania ciśnienia oleju potrzebujesz.
Ps2. Rzadki olej jak 0w20 dodatkowo może potęgować objawy bo łatwiej się będzie przelewać miedzy komorami przez jakieś pęknięcia które mogły powstać.
Użytkownik hangie edytował ten post 14:09, 09.04.2016