Najlepsza odpowiedź maxi.serwis , 13:15, 20.05.2016
A jak wygląda szkot przy uszkodzonym tłoku ? (nadpalonym na krawędzi) z jakimi kosztami trzeba się liczyć ? Wiadomo że pierścienie i uszczelka do wymiany.
Przejdź do postuNajlepsza odpowiedź maxi.serwis , 13:15, 20.05.2016
A jak wygląda szkot przy uszkodzonym tłoku ? (nadpalonym na krawędzi) z jakimi kosztami trzeba się liczyć ? Wiadomo że pierścienie i uszczelka do wymiany.
Przejdź do postuNapisano 19:50, 23.03.2015
Witam
Jako że w tym momencie robię remont silnika F18B2 podzielę się kosztami, żeby każdy miał jasność ile taka akcja wyniesie.
No więc tak:
1 - komplet uszczelek STONE (made in japan) od WOŁKA - 400zł
2 - pierścienie OEM RIK'en od Pejota - 265zł
3 - panewki korbowodowe ACL Duraglide od Pejota - 115zł
4 - olej MOTUL 10W40 z filtrem oleju - 115zł
5 - regeneracja głowicy (szlifowanie zaworów, docieranie zaworów, frezowanie gniazd, planowanie i mycie głowicy) - 665zł
6 - znajomy mechanik (w zakładzie specjalizującym się w hondach powiedzieli za samą robociznę 1200-1500zł) - 500zł
Więc podsumowując:
1650zł CZĘŚCI + mechanik
(oczywiście prościej można wymienić silnik, ale to znów kot w worku, a tak mam pewność na bite 5 lat, więc proszę nie zaczynać tu dyskusji ze lepiej wymienić na drugi itp, od tego są specjalne tematy)
ps. Wielkie dzięki za wszelką pomoc z doradztwem i częściami dla WOŁKA - rządzisz mistrzu !
Użytkownik klev edytował ten post 14:54, 24.03.2015
Napisano 19:57, 23.03.2015
Jeżeli chodzi o uszczelki to tak precyzyjniej to w skład wchodzą :
-uszczelka głowicy
-uszczelka pokrywy zaworów
-uszczelniacze zaworowe
I jeszcze jakieś ? Ile oleju Ci łyka jeśli zdecydowałeś się na remont ?
Napisano 20:08, 23.03.2015
jest to komplet (jedno opakowanie) uszczelek na całą górę silnika, czyli wszystko - zimmering na wałek, uszczelniacze zaworowe, uszczelka pod głowice, wydechowa, od kolektora, pokrywy, uszczelki świec, wsio wsio wsio i jeszcze kilka, tak zwany komplet. (są tez bardziej powszechne i chwalone komplety elring'a w podobnej cenie ale ja koniecznie chciałem mieć "made in japan" do japończyka )
palił mi 1l/1000km wiec to sporo, nagaru było mnustwo na tłokach. do tego co chwile zawalony EGR i EGR Plate od brudnych spalin. więc check się zapalał.... działało to na nerwy, pomijając same dolewanie....
Użytkownik klev edytował ten post 20:11, 23.03.2015
Napisano 21:36, 23.03.2015
Jak już robisz remont to czemu chcesz lać 10w40? Tak w ogóle to w punkcie 4 miał być chyba olej i filtr oleju.
Napisano 21:42, 23.03.2015
Napisano 07:34, 24.03.2015
bo kupiłem motula 6100 (niby redukującego spalanie oleju) i mi został wiec go leje...... a motul to motul, żadne mobile się nie umywają....
Napisano 08:36, 24.03.2015
Pewnie na docieranie taki olej tylko.. pozniej zapewne 5w40
Dokładnie, docieranie 1000km na 10W40 a później już zaleje sobie syntetyk i pewnie to będzie bdb Motul 8100 5W40
I rzeczywiście najłatwiej dostępny (Intercars) i dobry jakościowo jest komplet uszczelek na górę Elringa a pierścienie/panewki można sobie kupić na sklep.hipol.pl (najlepiej żeby mechanik się do nich zapisał to dadzą jeszcze ok.30% rabatu).
Happy Owner Never Drives Anything else.
Napisano 08:56, 24.03.2015
Dokładnie, docieranie 1000km na 10W40 a później już zaleje sobie syntetyk i pewnie to będzie bdb Motul 8100 5W40
a czym się różni x-clean od x-cess ? który lepiej kupić do mojego F18 ?
Napisano 09:22, 24.03.2015
X-Clean jest bardziej do diesli z DPF'ami chociaż w benzyniaku mniej popiołów w oleju też pewnie dobrze wpłynie na czystość EGR'a i katalizatora.
Happy Owner Never Drives Anything else.
Napisano 09:56, 24.03.2015
czyli ty który byś kupił ?
Napisano 13:01, 24.03.2015
x-clean
Happy Owner Never Drives Anything else.
Napisano 13:12, 24.03.2015
no i wszystko jasne Dzieki.
Napisano 14:20, 24.03.2015
najtańszy skuteczny, jak byś poczytał to byś wiedział ze silniki F mają wadę fabryczną która polega na za słabym smarowaniu pierścieni i one w 90% przypadków ulegają zapieczeniu i puszczają olej...... najłatwiej i najpewniej to kupić nowe auto
Napisano 14:34, 24.03.2015
ale co to za remont jak nawet nie uwzględnia pomiarów i ewentualnych szlifów dołu silnika? jak cylindry są jajowate to żadna wymiana pierścieni nie pomoże, szkoda kasy moim zdaniem na takie coś...
Akurat w F-serii nie ma problemów ze zużyciem tulei cylindrów i wymiana zapieczonych pierścieni tłokowych na nowe nominalne zamyka temat picia oleju.
Naczytałeś się pewnie o remontach silników H22 gdzie dół silnika często nadaje się tylko na złom a nie do naprawy ...
Happy Owner Never Drives Anything else.
Mechanik →
Układ kierowniczy →
Kierownica ciężko chodziNapisany przez Ziemniak88 , 03 paź 2018 VI |
|
|
||
Mechanik →
Silniki →
Accord 6 gen F18b2 - zmiana silnikaNapisany przez stanek , 19 cze 2018 VI |
|
|
||
Mechanik →
Układ elektryczny →
Bałagan w całej elektryce.Napisany przez Blacku , 18 cze 2018 VI, elektryka, anglik, bałagan i 2 więcej |
|
|
||
Mechanik →
Układ napędowy →
Wycie/buczenieNapisany przez Punowy , 18 cze 2018 VI, łożyska buczenie wspomaganie |
|
|
||
Mechanik →
Układ elektryczny →
Kopułka sens wymianyNapisany przez bastek32 , 15 cze 2018 VI |
|
|
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych