Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Akumulator accord VII gen.

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1538 odpowiedzi w tym temacie

#1456 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 20:54, 26.11.2020

Witam czy mogę kupić akumulator gdzie plus jest po prawej stronie i obrócić akumulator żebg biegun był po lewej stronie patrząc od przodu , czy trzeba kupować tylko z lewym biegunem dodatnim , różnica spora 200 zł drożej.
Pozdrawiam
Mario

Tak przy fabrycznych rozmiarach jeździłem już z lewym i prawym +
Nie wiem jak przy większym aku
  • 0
                       

#1457 Minolta

Minolta
  • Forumowicz
  • 46 postów
  • Skąd:Malbork
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VII Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:45, 26.11.2020

Jak siedzisz w samochodzie to patrząc plus jest po prawej , natomiast stając od strony zderzaka jest po lewej. I mi chodzi o to czy można go obrócić wokół osi o 180 stopni.
Jak siedzisz w samochodzie to patrząc plus jest po prawej , natomiast stając od strony zderzaka jest po lewej. I mi chodzi o to czy można go obrócić wokół osi o 180 stopni.
  • 0

#1458 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 22:16, 26.11.2020

Tak .

Jaki nie kupisz to obracasz tak akumulator aby stojąc przed samochodem  plus był z lewej strony


Użytkownik Wlodar edytował ten post 22:28, 26.11.2020

  • 0
                       

#1459 Łukasz27

Łukasz27
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Mazowieckie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:23, 02.12.2020

Producenci akumulatorów liczą biegunowość gdy ustawi się akumulator stroną gdzie klemy są bliżej nas. W accordzie z tego co wiem to jest prawy plus. 
Kiedyś były polecane akumulatory yausa ybx5053 48 Ah 430 A, obecnie widzę, że producent oferuje yausa ybx5053 50 Ah i 450 A zdaje się, że jest to ten sam model tylko mocniejszy.
Dla ciekawostki powiem, że mam u siebie akumulator OEM HONDA z 2011 roku, czasami ciężko już pali dwa razy w roku pod prostownikiem ładuje, a i tak samochód często używany w trasach po 100 km, bardzo mało w mieście. 


Użytkownik Łukasz27 edytował ten post 17:04, 02.12.2020

  • 0

#1460 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 17:15, 02.12.2020

Łukasz , zrób sobie prosty test, zmierz spadek napięcia na akumulatorze podczas rozruchu silnika, jeśli spadnie poniżej 9V to wymień akumulator, przy niskich napięciach akumulatora podczas rozruchu można spalić elektronikę, alternator lub rozrusznik. I osobiście, to nie wydaje mi się aby to był powód do dumy że jeździsz na jakimś starym akumulatorze nawet jeśli jest to oem. Honda nie lubi oszczędności. 


Użytkownik Maxell edytował ten post 17:16, 02.12.2020

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#1461 Łukasz27

Łukasz27
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Mazowieckie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:44, 02.12.2020

Łukasz , zrób sobie prosty test, zmierz spadek napięcia na akumulatorze podczas rozruchu silnika, jeśli spadnie poniżej 9V to wymień akumulator, przy niskich napięciach akumulatora podczas rozruchu można spalić elektronikę, alternator lub rozrusznik. I osobiście, to nie wydaje mi się aby to był powód do dumy że jeździsz na jakimś starym akumulatorze nawet jeśli jest to oem. Honda nie lubi oszczędności. 

 Robiłem w zeszłym roku, nie pamiętam dokładnych wartości, ale wiem, że było ok. Przyznaję Ci rację i zrobię w tym roku ponownie ten test po kilku dniach postoju zmierzę wartość napięcia, a następnie zrobię pomiar przy odpalaniu jeśli spadnie znacząco poniżej 10 V to wymienię na yause. Tak właściwie to chciałem go już wymieniać, ale ciągle odpala i tak czekam kiedy odmówi posłuszeństwa.  

EDIT
Test zrobiony po 4 dniach postoju napięcie początkowe 12,2 V (czyli jakieś 50 % naładowania) przy zapłonie 11,8 V a przy uruchomieniu spada do 9,7 V.


Użytkownik Łukasz27 edytował ten post 22:54, 06.12.2020

  • 0

#1462 Jacek19890

Jacek19890
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Biłgoraj
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:59, 08.12.2020

Test zrobiony po 4 dniach postoju napięcie początkowe 12,2 V (czyli jakieś 50 % naładowania) przy zapłonie 11,8 V a przy uruchomieniu spada do 9,7 V.

Moja Varta D47 też się tak zachowuje, prawdopodobnie mocno zasiarczona przez kilkukrotne rozładowanie. Po mocnym naładowaniu i odczekaniu ma 12,52V i 425A , po 2 tygodniach napięcie spada do 12,2V i prąd do 300A. Rok temu miała już tylko 20Ah z 60Ah, ile ma teraz muszę sprawdzić. Póki co wleciała nowa elektrownia.

7RxDlAz.jpg


  • 0

#1463 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 640 postów
  • Skąd:BBłota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 22
Super

Napisano 22:06, 09.12.2020

100 Ah toc to elektrownia atomowa .
Chyba jedziesz do Jakuck - Rosja.

A pradu starczy jeszcze na 5 Webast(o).


Użytkownik iwan edytował ten post 05:07, 10.12.2020

  • 0

#1464 Jacek19890

Jacek19890
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Biłgoraj
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:15, 09.12.2020

A co tu się pierdzielić z drobniakami ;) Moja zaawansowana symulacja że styropianu i sklejki wykazała, że powinno wlaźć coś o długości 305mm, a że dzieci pod nadzorem żony potrafią zostawić jakieś światełko, to uznałem, że będę miał trochę więcej czasu na reakcję.
Po długich poszukiwaniach okazało się, że największa i najtańsza będzie yuasa, chociaż chciałem coś polskiego z korkami. Niestety patriotyzm za drogo wychodzi.
  • 0

#1465 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 14:41, 10.12.2020

kuuuufa, jak zablokuje ci się bendiks to całym autem będzie obracało  :diabelek2:


  • 0

#1466 Jacek19890

Jacek19890
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Biłgoraj
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:26, 12.12.2020

Chyba przeceniasz jej możliwości. Pomiar po dostawie, jakieś 4h w temperaturze pokojowej:

OsWQnHO.jpg

 

Podładowanie 3h @3A, montaż, i pomiar następnego dnia w temp. ok 0 stopni:

D804fvc.jpg

8PAd3we.jpg

 

Niby, nie jest źle, ale chyba w Yuasie do głosu doszli marketingowcy/naklejkowcy.


  • 0

#1467 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 09:03, 12.12.2020

akumulator bada się w temperaturze 25 stopni, ogrzewanie akumulatora 4 h w temperaturze pokojowej niewiele podniosło temperaturę elektrolitu, pomiary są zrobione w złych warunkach temperaturowych i na ich podstawie nic nie można stwierdzić, w 25 stopniach rezystancja wewnętrzna nowego  akumulatora 100Ah powinna być poniżej lub w okolicy 3 , bo 100Ah nie miałem okazji testować, ale mam zbadane nowe akumulatory 75Ah i taki ma rezystancje 3,18 a akumulator 180Ah ma rezystancje 2,32. 


  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#1468 Jacek19890

Jacek19890
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Biłgoraj
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:46, 12.12.2020

Skąd masz informację, że autoolem mierzymy w 25 stopniach? Ja nie mogę się dokopać do tego.
Pomiary są jakie są, dlatego podałem warunki w jakich mierzyłem. Mierzyłem kiedyś inny, już nie nowy 100Ah/800A, w nieogrzewanym garażu zimą. Miał więcej niż na etykiecie.

Użytkownik Jacek19890 edytował ten post 09:48, 12.12.2020

  • 0

#1469 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 10:21, 12.12.2020

przecież autool nie ma żadnego ustawiania temperatury podczas pomiarów i nie może on zrobić korekty na spadek parametrów które występują jeśli temperatura otoczenia sie obniża, wszystkie testy laboratoryjne i obliczeniowe na akumulatorach przeprowadza się w temperaturze 25 stopni, jeśli chce się przeprowadzić takie testy w innych temperaturach to trzeba wykonać skomplikowane obliczenia aby uwzględnić spadek parametrów wraz ze spadkiem temperatury, a jest to bardzo trudne i nie robi się tego nawet w najbardziej wyspecjalizowanych labolatoriach. Odchyłka paru stopni nie wpłynie znacząco na wynik pomiaru ale 0 stopni celsjusza to już znacząca zmiana parametrów akumulatora. Np. napięcie ładowania akumulatora przy tem. 25 stopni może byc maksymalnie 16,2 V, a przy 0 stopni aby w taki sam sposób naładować akumulator to potrzebujemy napięcia 16,65V , gdzie takie napięcie jest niedopuszczalne przy temperaturze 25 stopni. Jest dużo takich dziwnych zależności, np. w wysokich temperaturach wykazane jest utrzymywanie gęstości elektrolitu poniżej 1,28 , gdzie wszyscy dążą do tego aby elektrolit miał nawet 1,3 a w podwyższonych temperaturach jest to duży bład który przyczyni się do przedwczesnego zużycia akumulatora.


Użytkownik Maxell edytował ten post 10:33, 12.12.2020

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#1470 Jacek19890

Jacek19890
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Biłgoraj
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:36, 12.12.2020

Ale podaj źródło, skąd masz akurat te 25 stopni i to przy pomiarze prądu.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq