przecież autool nie ma żadnego ustawiania temperatury podczas pomiarów i nie może on zrobić korekty na spadek parametrów które występują jeśli temperatura otoczenia sie obniża, wszystkie testy laboratoryjne i obliczeniowe na akumulatorach przeprowadza się w temperaturze 25 stopni, jeśli chce się przeprowadzić takie testy w innych temperaturach to trzeba wykonać skomplikowane obliczenia aby uwzględnić spadek parametrów wraz ze spadkiem temperatury, a jest to bardzo trudne i nie robi się tego nawet w najbardziej wyspecjalizowanych labolatoriach. Odchyłka paru stopni nie wpłynie znacząco na wynik pomiaru ale 0 stopni celsjusza to już znacząca zmiana parametrów akumulatora. Np. napięcie ładowania akumulatora przy tem. 25 stopni może byc maksymalnie 16,2 V, a przy 0 stopni aby w taki sam sposób naładować akumulator to potrzebujemy napięcia 16,65V , gdzie takie napięcie jest niedopuszczalne przy temperaturze 25 stopni. Jest dużo takich dziwnych zależności, np. w wysokich temperaturach wykazane jest utrzymywanie gęstości elektrolitu poniżej 1,28 , gdzie wszyscy dążą do tego aby elektrolit miał nawet 1,3 a w podwyższonych temperaturach jest to duży bład który przyczyni się do przedwczesnego zużycia akumulatora.
Użytkownik Maxell edytował ten post 10:33, 12.12.2020