Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Akumulator accord VII gen.

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1538 odpowiedzi w tym temacie

#1471 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 14:41, 12.12.2020

na tym filmiku 8.25 jest napisane że pomiar jest robiony w tem. +25 i ogólnie profesjomalne mierniki mają ustawianie temperatury lub wbudowany termometr i za pomoca jego wskazań korygują wyniki. 


  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#1472 Jacek19890

Jacek19890
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Biłgoraj
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:56, 12.12.2020

25 stopni jest przy pomiarze pojemnosci, a nie prądu. Wcześniej pisałeś, że wszystkie testy laboratoryjne robi się w 25 stopniach, co nie jest prawdą, bo pomiar prądu robi się w -18 stopniach.
Nigdzie nie znalazłem inforomacji, że autoolem należy mierzyć w określonej temperaturze.
Ale jak oglądasz filmiki Roberta to powinieneś zauważyć, że niektóre akumulatory potrafią pokazać ponad 100A powyżej naklejki, pomimo, że nie są w pełni naładowane. Moja yuasa po spędzeniu kilku godzin w samochodzie kuriera, następnie kilku godzin w mieszkaniu nie sądzę, żeby miała mniej niż 10 stopni a wynik był grubo poniżej naklejki.
  • 0

#1473 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 16:54, 12.12.2020

no ok, masz racje pomiar prądu robi się przy tem. -18 , może błędnie założyłem że w domowych warunkach nie będziesz w stanie zrobić takiego pomiaru bo do tego pomiaru oprócz niskiej temperatury potrzebne jest obciążenie 700 amper, założyłem też że jesteś w stanie zrobić drugi test czyli ładowanie i pomiar pojemności w temperaturze 25 stopni. 

W Twoim akumulatorze SOH(aktualna pojemność akumulatora) na poziomie 79% i wskazuje na to że akumulator jest niedoładowany lub zużyty lub testowany w nieodpowiednich warunkach lub urządzenie źle wskazuje, zacząłem więc od najprostszej rzeczy czyli może złe warunki, ale może to być również coś innego. 


Użytkownik Maxell edytował ten post 16:55, 12.12.2020

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#1474 Jacek19890

Jacek19890
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Biłgoraj
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:07, 12.12.2020

Co by nie było wątpliwości, powtórzę test i dam znać. Zmierzę go w 22 stopniach, bez doładowania. Później podładuję go w okolice 16V, znowu zmierzę. I na koniec zmierzę znowu w samochodzie.
  • 0

#1475 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 17:17, 12.12.2020

a czym ładujesz?


  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#1476 Jacek19890

Jacek19890
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Biłgoraj
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:10, 12.12.2020

Zasilaczem laboratoryjnym lub zasilaczem od laptopa + przetwornica CC/CV na Xl4015. Albo oboma na raz 🤣
Wbrew pozorom daje do dużo możliwości. Mogę ustawiam na jednnym 16,5V, na drugim 15V i mam w miarę szybkie ładowanie do pewnego napięcia, a później łagodne wysycanie.
  • 0

#1477 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 19:51, 12.12.2020

to bardzo dziwne z tym Twoim akumulatorem, wydaje mi się ze dobrym pomysłem było by przetestowanie takim autotoolem akumulatora w sklepie przed kupnem, myślę że sprzedawca nie robił by problemów. Zobaczymy jak wyjdzie przy 22 stopniach. 


  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#1478 Jacek19890

Jacek19890
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Biłgoraj
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:14, 12.12.2020

Na miejscu nie było nic ciekawego. Albo ZAPy zwykle, Bosch/Varta, albo też Yuasa, tyle że sporo droższa.
Najprawdopodobniej słaby wynik to kwestia polityki nalepkowej, niektóre modele akumulatorów nagle stały się mocniejsze no i Yuasa przeszła na normę EN. Wydaje mi się, że z tego powodu Yuasa właśnie wyleciała z oferty mrAkumulatora.
Mam nadzieję, że chociaż trwałość będzie zadawalajaca, niezgodność z naklejka jakoś przeżyję.

Akumulator Yuasa YBX5334 100Ah 830A EN (wg. naklejki podładować przed 09,2021r.)
Kupiony w www.yuasa-akumulatory.pl za 419zł+20zł przesyłka, brak kaucji, nie zabierają starego akumulatora więc 30zł w kieszeni

 

12,64V 765A - akumulator świeżo po dostawie, w mieszkaniu kilka godzin
Podładowanie 3h@3A i montaż
12,82V 735A - temp. zew. 0 stopni, 10 godzin po podładowaniu
Wyjęcie z samochodu do pomiarów
12,88V 715A - temp. 9 stopni,
12,96V 730A - temp. 14 stopni
12,96V 740A - temp. 15 stopni
12,94V 765A - temp. 23 stopnie
Ładowanie do 16,1V, pobór 2A
13,12V 780A - temp. 24 stopnie, 6 godzin po ładowaniu
13,08V 790A - temp. 23 stopnie, 18 godzin po ładowaniu
13,08V 800A - temp. 25 stopni, 22 godziny po ładowaniu
13,06V 800A - temp. 24 stopnie, 30 godzin po ładowaniu
Temperatura mierzona termoparą przyklejoną do akumulatora, z dodatkiem pasty termoprzewodzącej, zaizolowaną wacikami kosmetycznymi.

 

/połączyłem w jeden/ niemcu


  • 0

#1479 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 09:16, 15.12.2020

Fajna opcja jest wziąć do sklepu przed zakupem autool. Byłem z bratem kupić mu Aku i 3 mierzyliśmy jeden był rozładowany poniżej 12.5v drugi miał też coś koło 12.6 ale prąd niższy . A trzeci był idealny. Dodam że powinien mieć 720A 875e380426647fbd2ab9c64f954525f7.jpg

Wysłane z mojego RMX2155 przy użyciu Tapatalka
  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#1480 RudolfR

RudolfR
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:małopolska
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:29, 27.12.2020

Witam serdecznie - przymierzam się do wymiany akumulatora w 2.2.
Przeglądałem temat i trochę googlowałem i wychodzi mi
Power Bull PROfessional PRO P77 40
lub
YBX5096 12V 80Ah 760A

Auto eksploatowane głównie na krótkich trasach.
Ktoś coś jeszcze może dorzucić od siebie?

 


 


  • 0

#1481 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6039 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 348
Wzorowa

Napisano 12:32, 27.12.2020

Topla, Tab polecony mi tutaj przez kolegę.
Tu więcej o nim napisałem :

http://www.accordklu...-gen/?p=1019765
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#1482 niemcu

niemcu
  • Moderator
  • 484 postów
  • Skąd:Myślenice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 20:06, 27.12.2020

mrAkumilator robi fajne testy różnych akumulatorów. Polecam, przy okazji poszukiwań, poczytać/posłuchać co proponuje. W jednym z ostatnich filmów zrobił większe porównanie.
Ogólnie te bulle są w porządku, podobnie jak yuasy.
  • 0

#1483 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 21:50, 27.12.2020


mrAkumilator robi fajne testy różnych akumulatorów. Polecam, przy okazji poszukiwań, poczytać/posłuchać co proponuje. W jednym z ostatnich filmów zrobił większe porównanie.
Ogólnie te bulle są w porządku, podobnie jak yuasy.

Mrakumulator ma też błędy w swoich filmach niestety..
  • 0

#1484 coral_snake

coral_snake
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:01, 27.12.2020

Jakie, jakie?


  • 0

#1485 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 23:30, 27.12.2020

Jakie, jakie?

Nie udało mi się już znaleźć filmu który kiedyś widziałem - dotyczył testu ładowarek (prostowników), w tym popularnej lidlowej.

W teście stwierdzono, że ładowarka lidlowa nie jest w stanie naładować akumulatora, a wynikało to z tego, że czas ładowania przyjęty przez tych testerów był krótszy niż wynikał z pojemności akumulatora / prąd ładowarki. Był to ewidentny błąd który dokładnie opisałem w komentarzu - może dlatego film już usunęli. Wówczas miałem jednak wrażanie, że błąd jest celowy by promować swoje, inne ładowarki. 

Po drugie, bardzo mocno lansują pojęcie osiągnięcia "właściwej gęstości elektrolitu", które w przypadku normalnego użytkowania nowego lub sprawnego akumulatora jest inna niż podawane 1,28. Wynika to z tego, że nowy akumulator ma nadmiar wody by kompensować jej ubytek w trakcie normalnej eksploatacji. Stąd, doprowadzanie do osiągnięcia 1,28g/cm3 przez proces przeładowania jest zabiegiem który pozbawia akumulator zapasu wody (jest ona wygazowana z akumulatora). Zatem, zabieg ten w mojej ocenie jest szkodliwy. Sens takiego zbiegu jest tylko wtedy gdy mamy już zasiarczony akumulator i gdy możemy uzupełnić ilość wody w akumulatorze. 

Dlatego, brakuje mi w ich filmach wyraźnego stwierdzenia, że czym innym jest normalne ładowanie akumulatora (wtedy lidlo-ładowarka jest ok) a czym innym ładowania regeneracyjne (wówczas potrzebne jest wyższe napięcie). 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq